• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Buick Riviera Concept

Auteur: autoblogger, gepost 21 april 2007 om 20:28 – 55 Reacties

Buick Rviera Concept


Dit is de Buick Riviera Concept, welke op dit moment op de Shanghai autoshow te zien is. De auto is een resultaat van de samenwerking tussen General Motors en SAIC.

De gullwing coupe is ontworpen in China (GM’s design studio) en moet de klassieke Riviera (1963-1965) doen herleven. Wat mij betreft geen twijfel mogelijk, maken!

GM en SIAC werken trouwens ook samen aan een hybride aandrijving, deze moet in 2008 gereed zijn. Hier is tijdens het ontwerp van de Riviera Concept al rekening mee gehouden…

Filmpjes: driving around en in Shanghai.

Buick Rviera Concept
Buick Rviera Concept
Buick Rviera Concept
Buick Rviera Concept

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • MG Cyberster is de ster van de show
  • Jeep Magneto Concept is nieuw en volledig elektrisch

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

buick, concept, GM, riviera

Vorig bericht: « Fiat denkt na over terugkeer van Innocenti
Volgend bericht: Koos Spee is goed bezig, toch? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Boz zegt

    21 april 2007 om 20:38

    Looking good! Ook wat mij betreft: maken!

    Login om te reageren
  2. Apache zegt

    21 april 2007 om 20:40

    Duidelijk een reactie van GM op Ford’s Lincoln MKR concept. Ook een onnozel klein merk dat in de spotlight gezet wordt en, afgezien van zijn kleine omvang, er erg veel van weg heeft, van de MKR, hoewel die MKR 20 000 maal mooier is.

    – Apache

    Login om te reageren
  3. AMG zegt

    21 april 2007 om 20:43

    Heeft inderdaad wel wat, alleen die deuren lijken mij niet erg praktisch als je in een krap parkeervak staat. Verder geinig wagentje, alleen de velgen kunnen mij niet echt bekoren.

    Login om te reageren
  4. Rick dos zegt

    21 april 2007 om 20:44

    Oh ja hoor…………MAAAKKEENN DIT DING!

    Login om te reageren
  5. lincoln mark8 zegt

    21 april 2007 om 20:47

    als ik (als kenner) had moeten raden …. dan had er nooit opgekomen.

    maarja… buick moet chinees gaan … het merk is daar heel erg sterk..

    Login om te reageren
  6. Hylke zegt

    21 april 2007 om 20:51

    Troep!

    Login om te reageren
  7. AMG zegt

    21 april 2007 om 20:57

    NIKS troep!

    Login om te reageren
  8. Patjuh zegt

    21 april 2007 om 20:57

    wow, toen ik de achterkant zag dacht ik : opel concept? maar hij ziet er goed uit..

    Login om te reageren
  9. Apache zegt

    21 april 2007 om 20:59

    zeg jongens, dit is toch op en top wannabe? Op een € 15 000-ogende tweezitterbak gullwings steken, een Alfa-Achtige achterkant plakken en op de koop toe futuristische japansetunerachtige voorlichten. De Lincoln MKR lijkt tenminste nog ergens op. Trouwens: hier kloppen de verhoudingen niet; vanuit de voorlichten via de zijspiegels krijgt hij zo’n strakke lijn mee, om dan te vervagen in de deur en te eindigen in een dikke reet.

    – Apache

    Login om te reageren
  10. Poekie Lauda zegt

    21 april 2007 om 21:01

    Lekker belangrijk, gaat toch nooit in productie

    Login om te reageren
  11. Jellert zegt

    21 april 2007 om 21:04

    Kuch Chrysler uche Crossfire kuch.

    Login om te reageren
  12. Apache zegt

    21 april 2007 om 21:04

    en daarbij: DIT was de Rivièra:

    1e generatie, 1963-1965:

    Login om te reageren
  13. Sjefke zegt

    21 april 2007 om 21:08

    Ik vind hem mooi maar vind hem lijken op de laatste Mazda concepts de hoofdlijnen dan he :)

    Login om te reageren
  14. lincoln mark8 zegt

    21 april 2007 om 21:11

    interieur is wel heel goed….. maar het model ???? riviera??? ik kan het totaal niet herleiden

    Login om te reageren
  15. alfasud zegt

    21 april 2007 om 21:13

    achterkant super… zijkant ook… jammer van die afschuwelijke voorkant…

    Login om te reageren
  16. Solstice zegt

    21 april 2007 om 21:18

    Geen twijfel mogelijk, NIET maken dit gedrocht! Wat een fantasieloze contraptie, die oude Riviera’s waren prachtig, hun tijd vooruit qua design. Dit had evengoed in de jaren ’90 verzonnen kunnen zijn en zelfs dan was het nog inspiratieloos geweest…

    Login om te reageren
  17. floris zegt

    21 april 2007 om 21:21

    achterkant: prachtig voorkant: verschrikkelijk

    Login om te reageren
  18. Mr. Reddingius zegt

    21 april 2007 om 21:27

    Toegegeven, qua design is het niet wereldschokkend, maar dat hoeft ook niet. Hij ziet er gewoon erg net uit. Ik zeg maken.

    Login om te reageren
  19. glo95 zegt

    21 april 2007 om 21:31

    niet verkeerd, maar wrom die dikke achterkant tog?

    Login om te reageren
  20. stefano zegt

    21 april 2007 om 21:46

    Echt zo slecht nog niet hoor, voor een Amerikaan… Dit is een van de eerste pogingen om een beetje europese auto van proberen te maken dat ik zeg van nouuu dat kan misschien wel wat worden

    Login om te reageren
  21. floryn zegt

    21 april 2007 om 21:55

    erg mooi maar de deuren zullen het niet halen

    Login om te reageren
  22. Jela zegt

    21 april 2007 om 21:56

    hmm, mooi hoor, deze heeft tenminste niet van die lelijke kantjes die je er dan maar bij moet nemen, neen, deze is (simpel en toch) echt mooi

    Login om te reageren
  23. Mr. Reddingius zegt

    21 april 2007 om 21:58

    @glo95:

    http://www.autoblog.nl/archive/2006/04/20/een_lekkere_dikke_reet

    Login om te reageren
  24. Xemurai zegt

    21 april 2007 om 22:09

    Super vette concept!

    Login om te reageren
  25. Apache zegt

    21 april 2007 om 22:47

    @Stefano

    Europese wagen met Japanse voorkant dan.

    – Apache

    Login om te reageren
  26. dekster zegt

    21 april 2007 om 22:49

    heel mooi, maar er zijn dit jaar al igg concepts uitgekomen met dezelfde lijnen als deze.

    Login om te reageren
  27. Aston Martin Rapide zegt

    21 april 2007 om 23:03

    Fraai concept car….maar ik denk dat het daarbij blijft, want productieversie daarvan zal minder extreem zijn. Ik gok dat het min of meer een soort design-oefening was.

    Login om te reageren
  28. dekster zegt

    21 april 2007 om 23:25

    Iemand zei waarschijnlijk “nice” tegen het autobedrijf dat het eerst soortgelijke concept maakte, en de anderen zeiden” lets copy before they notice”
    zie ook:

    Login om te reageren
  29. Pizza zegt

    21 april 2007 om 23:53

    Lol, ik klikte hierop en ik dacht, zal wel weer crap zijn, maar nee!

    Mooie lekker simpele doch stijvolle voiture!
    In 1 keer in productie!

    Login om te reageren
  30. M.M.M zegt

    22 april 2007 om 00:18

    Wat een heerlijke week zeg. Eerst die mooie BMW. Nu dit waanzinnig mooie creatie. Heerlijk.

    Login om te reageren
  31. Johan zegt

    22 april 2007 om 00:48

    Ze beginnen het te leren in China!

    Login om te reageren
  32. roel zegt

    22 april 2007 om 01:27

    side profile is erg mooi
    maar de voor- en achterkant: le-lijk!!!

    Login om te reageren
  33. Leo zegt

    22 april 2007 om 08:13

    Lijkt een beetje op de Jags, Maar dit ding moet in productie!!!!!!!

    Login om te reageren
  34. Miquelli zegt

    22 april 2007 om 10:52

    Voorkant is erg lelijk, die Alfa GT achterkant gaat wel, de rest is zeker ok…

    Login om te reageren
  35. Hansie! zegt

    22 april 2007 om 12:33

    Allemaal zoooo concept
    ik word er echt moe van
    ze lijken allemaal op elkaar
    en komen vervolgens nooit zoals een concept uit.

    Login om te reageren
  36. Ricavant-1.8T zegt

    22 april 2007 om 14:04

    erg mooie concept!!!

    Login om te reageren
  37. Armada zegt

    22 april 2007 om 14:07

    Niet onaardig

    Login om te reageren
  38. Jozef zegt

    22 april 2007 om 16:02

    leuke auto, ziet er fraai uit maar lijkt me totaal onpraktisch in het gebruik in het dagelijkse leven. Inparkeren is het punt niet, uitstappen tussen 2 bezette parkeervakken dan weer wel. OF gewone deuren OF Lambodeuren

    Login om te reageren
  39. v4 mini zegt

    22 april 2007 om 16:14

    ziet er erg mooi uit

    Login om te reageren
  40. Citrofiel zegt

    22 april 2007 om 16:30

    Ziet er erg goed uit, en Apache, hoe kan een Coupe een reactie zijn op een sedan?! En dekster: de lijnen en opbouw van die coupés zijn compleet verschillend. Ik vind het gewoon een mooie, originele en stijlvolle auto. Mss zie ik er een beetje Lexus IS in, maar dat is geen straf.

    Login om te reageren
  41. Lennaert zegt

    22 april 2007 om 17:16

    Voor een buick zijn de lijnen verdacht europees. leuk kontje maar wat een vreselijke neus.

    Login om te reageren
  42. audi racer zegt

    22 april 2007 om 17:39

    mix tussen een opel en een 350z?

    Login om te reageren
  43. dekster zegt

    22 april 2007 om 18:16

    @citrofiel
    ze vertrekken allemaal van dezelfde basis, maar elke keer veranderen ze 2lijntjes ofzo ;)

    Login om te reageren
  44. Apache zegt

    22 april 2007 om 21:15

    @ Citrofiel

    maar nee, je begrijpt me verkeerd. Ik bedoel niet dat het model hetzelfde publiek moet trekken of in hetzelfde segment zit, maar het heeft net dezelfde bedoeling om aandacht te trekken voor de automotive group met een gelijkaardige designrichting als de MKR en een kleiner submerkje in de spotlights te zetten. GM wilt net als Ford nog eens zijn spieren tonen aan het grote publiek op vlak van renovatie en design. Versta je een beetje wat ik bedoel?

    Login om te reageren
  45. Apache zegt

    22 april 2007 om 21:19


    —

    – Apache

    Login om te reageren
  46. Apache zegt

    22 april 2007 om 21:24

    kijk eens naar die zijspiegels, die centrale lijn over de motorkap, de grille, de daklijn, de “spleetoog- voorlichten”, de geaccentueerde lijn onder de bumper, zelfs de velgen, maar ook bij beiden de van Alfa-Romeo overgenomen achterkant (wat bij MKR doorlopende achterlichten zijn, is bij de riviera die verbindingslijn tussen de achterlichten). Mijn voorkeur? MKR.

    greetz
    – Apache

    Login om te reageren
  47. Citrofiel zegt

    22 april 2007 om 21:46

    @ dekster; Nee hoor, ze zijn volgens mij echt compleet anders…

    @ Apache; Oke, ik zie de gelijkenissen… (hoewel ik de Buick geen Alfa-achterkant vind hebben) Wil je btw ook eens oordelen over de tweede reactie van dekster? Zijn dat ook “hetzelfde maar anders-dingen” of zijn ze toch echt verschillend? (wat ik denk, maar jij ziet de kleine overeenkomsten zo goed)

    Login om te reageren
  48. Apache zegt

    22 april 2007 om 22:05

    @ Citrofiel en Dekster

    Dekster haalt allemaal Japanse coupés aan. Die hebben nu eenmaal hun eigen stijl van design zoals amerikaanse musclecars hun eigen stijl hebben. Eigenlijk, behalve het feit dat het coupés zijn (de laatste een soort van coupé SUV) hebben ze helemaal niet zoveel gelijkenissen. Het is een beetj zoals tegenover zwarte Afrikanen. Wij hebben veel vlugger de indruk dat zij allemaal zo ontzettend op elkaar gelijken, terwijl wij, als blanken, veel meer onderscheid zien tussen blanken, hoewel ze eigenlijk totaal van elkaar verschillen, die zwarte mensen. Hier is dat dus hetzelfde: wij, als Europeanen zullen het wat moeilijker hebben die Japanse designconcepts uit elkaar te houden, dan Audi’s, BMW’s en Volvo’s, terwijl Japanse mensen dan waarschijnlijk wat meer moeite zullen hebben met een Volvo van een BMW of een Audi te moeten onderscheiden, dan deze concepten thuis te brengen. Ok?

    – Apache

    Login om te reageren
  49. Apache zegt

    22 april 2007 om 22:18

    @ Citrofiel

    BTW:


    greetz
    – Apache

    Login om te reageren
  50. Citrofiel zegt

    25 april 2007 om 22:25

    @ Apache; Japanse concepten?! Sinds wanneer zijn Hyundai en Opel (!) Japans?! :P Ik begrijp wat je bedoelt, dat voorbeeld met die zwarte en blanke mensen! LOL, maar het klopt idd wel…
    En over die Alfa-achterlichten: Ik zie het nog steeds niet! :| De Alfa-achterlichten zijn horizontaal met rondjes erin, die van de Buick liggen ook wel horizontaal (maar minder) en hebben geen rondjes. Verder hebben ze meer een vloeiende vorm dan Alfa. Btw, er zijn genoeg auto’s met horizontaal liggende achterlichten! (vraag me alleen niet om voorbeelden :P ) Ik zie niet waarom dit typisch Alfa is. Alfa is er mss bekend om, maar het is niet ‘van’ hen.

    Login om te reageren
  51. Apache zegt

    25 april 2007 om 23:01

    @ Citrofiel

    ahum, jah, je ziet blijkbaar niet hetzelfde dat ik zie: die horizontale achterlichten zijn verbonden met een duidelijke lijn, die hafweg even afbuigt onder het ronde logo.

    – Apache

    Login om te reageren
  52. dekster zegt

    25 april 2007 om 23:13

    @Apache

    Elke wagen is hetzelfde concept, alleen wat details die veranderen of een lijn die omgekeerd loopt, maar bv dat 2e chinees ding trekt er als 2druppels water op.

    Login om te reageren
  53. Citrofiel zegt

    26 april 2007 om 09:27

    @ Apache; Ja, dat zag ik wel, maar dan zitten de Alfa-lichten nog onder de lijn, en die van de Buick erboven en die zijn vloeiender. Doordat de horizontaal liggende achterlichten door een lijn worden verbonden is het Alfa-style? Ik zou die Buick nooit met een Alfa verwarren iig… En zolang je ze goed uit elkaar kunt houden vind ik ze verschillend.

    Login om te reageren
  54. Chief_S5 zegt

    26 april 2007 om 14:41

    Eerlijk gezegd, een beetje Mazda-achtig…

    Login om te reageren
  55. Apache zegt

    29 april 2007 om 15:24

    @ Dekster

    trouwens:

    – Apache

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North