• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Camiel Eurlings grijpt in bij CBR

Auteur: CasperH, gepost 24 maart 2010 om 15:45 – 30 Reacties

CBR gebouw

Eerder deze week ontstond er behoorlijke verontwaardiging over forse loonsverhogingen voor de directie van het CBR (Centraal Bureau Rijvaardigheid). Dit gebeurde terwijl de werknemers juist moesten inleveren en er door de organisatie een verlies werd geleden van maar liefst zes miljoen euro. RTL Nieuws bracht één en ander aan het licht aan de hand van declaraties en salarisgegevens. Camiel Eurlings is het zat en grijpt in.

Hij verklaarde in de Tweede Kamer vandaag de verontwaardiging volkomen te begrijpen. Eurlings kondigde aan een nieuwe voorzitter te gaan zoeken voor de raad van toezicht van het CBR. Dat moet het begin zijn van meer personele veranderingen binnen de raad en de directie.

De “directeur productie” kreeg van 2008 op 2009 een salarisverhoging van 17% naar 271.390 euro. De algemeen directeur verdiende in 2009 nog 448.330 euro, tegenover 438.930 in 2008. De nieuwe leden van de directie zullen echter niet meer dan de Balkenende-norm gaan verdien, aldus Eurlings. Het CBR stond al onder verscherpt toezicht vanwege onder meer administratieve problemen. Deze zomer zal de uitkomst van een lopend onderzoek naar de prestaties van het CBR bekend worden.

Ook interessant!

  • Zo denkt het CBR de extreme achterstand weg te werken
    Zo denkt het CBR de extreme achterstand weg te werken
  • Bovag heeft de oplossing voor mega-achterstand bij CBR
  • Honderden rijexamens afgezegd omdat er geen examinatoren zijn
    Honderden rijexamens afgezegd omdat er geen examinatoren zijn
  • Zo duur is een rijbewijs anno 2021

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

camiel-eurlings, cbr

Vorig bericht: « Panoz Abruzzi wordt onthuld op Le Mans
Volgend bericht: Fries bedrijf stort zich op elektrische autotechnieken »

Lees Interacties

Reacties

  1. John zegt

    24 maart 2010 om 15:48

    4 ton??! Daar moet ik godverdomme een half jaar voor werken!
    ps. Camiel ga ees heel gauw naar je heerlijke vriendin !

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      24 maart 2010 om 15:49

      @John: idd ze is lekker

      Login om te reageren
    • bmwperformance zegt

      24 maart 2010 om 16:04

      @John: een half jaar ? :x
      ben ik benieuwd wat voor werk jij doet :x

      Login om te reageren
  2. xiran zegt

    24 maart 2010 om 15:48

    en terecht, ze waren mijn inschrijving van de theorie kwijt… prutsers kon ik nog een x

    Login om te reageren
  3. laulau zegt

    24 maart 2010 om 15:54

    ze zijn tegenwoordig zo corrupt, je word er ziek van. Gelukkig hebben we Camiel nog!

    Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      25 maart 2010 om 08:29

      @laulau: nog wel ja… niet zo lang meer :S

      Login om te reageren
  4. Laue zegt

    24 maart 2010 om 16:00

    dit soort maatschapelijke instanties zouden zowiezo meer in de gaten gehouden moeten worden.

    Login om te reageren
  5. Merry zegt

    24 maart 2010 om 16:02

    Het CBR stond al onder verscherpt toezicht vanwege onder meer administratieve problemen…

    Dus dit is scherptoezicht nog wel???
    Dus gewoon toezicht zoals we mogen verwachten met de volgende verkiezingen stellen helemaal niks voor?

    Het CBR is trouwens de enige plek waar mensen die vroeger in strafkampen als bewaker werkte nog heen kunnen voor een baantje.
    Misschien tijd voor wat onderlinge competitie tussen CBR afrij plekken?
    En kan iemand mij uitleggen waarom de examens zo duur zijn?
    De auto waar je in zit is van een rijschool dus kan kunnen de kosten niet zijn.
    Er zit 1 man van het CBR in de auto die kunnen denk ik niet veel kosten en je hebt wat type-geiten nodig op een kantoor.
    Zelfs het rijbewijs zelf moet je extra aftikken op het gemeente huis.

    Login om te reageren
    • papageno zegt

      24 maart 2010 om 16:27

      @Merry: de examens zijn zo duur om die lonen te kunnen betalen. Maar na de ingreep worden de examens vast niet goedkoper. Dan mag je de vraag nogmaals stellen.

      Login om te reageren
  6. Merry zegt

    24 maart 2010 om 16:07

    John is Nederlandsleraar toch ? ;)

    Login om te reageren
  7. Citrofiel zegt

    24 maart 2010 om 16:22

    Camieleke doet zelfs in zijn demissionaire periode nog goed werk. Ik blijf een soort van Camiel-fan. Lichtjes.

    Login om te reageren
    • John zegt

      24 maart 2010 om 16:24

      @Citrofiel: ik ook hoor.. Al is het maar om dat noodplan om sommige wegen drastisch aan te pakken en het verlengen van de A4 tussen DH en R’dam. En stiekem ben ik wel jaloers op z`n schatje.. (ik wilde wijf typen maar ik weet dat hij meeleest…. Hii Camiel!)

      Login om te reageren
  8. John zegt

    24 maart 2010 om 16:22

    John maakte een grapje…
    Leraar Nederlands is part-time ;)
    Even wat heel anders, gebruikt iemand dat autowiki nog wel eens? Ik hoor daar eigenlijk nooit meer wat/iemand over..

    Login om te reageren
  9. HyperTeHK zegt

    24 maart 2010 om 16:24

    Camiel heeft mijn respect verloren door op 36 jaar al aan te kondigen te stoppen met de politiek.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      24 maart 2010 om 17:46

      @HyperTeHK: Ik denk dat Camiel wel enorm met het verloren respect van jouw kant in zijn maag zit. Kijk niet raar op als Caroline Tensen volgende week met een bloemetje en een camera voor je deur staat.

      Ontopic: Hoog tijd dat iemand eens paal en perk gaat stellen aan scheve toestanden bij het CBR. Normaliter heb ik een broertje dood aan afgunstig gezever als iemand eens meer dan modaal verdient, maar voor het CBR maak ik graag een uitzondering. Heb het altijd al een nare monopolist gevonden.

      Login om te reageren
  10. Daniel073 zegt

    24 maart 2010 om 16:44

    het is toch gaan vedienden en niet gaan verdien? :P
    haha

    Login om te reageren
  11. Relief zegt

    24 maart 2010 om 16:50

    @HyperTEHK

    Wie zegt dat hij volledig stopt? Ik zie Eurlings terugkomen over ongeveer 4-8 jaar :)

    Login om te reageren
  12. alfa mannetje zegt

    24 maart 2010 om 17:34

    6 jaar uitkering van ons , zegt maar …..

    Login om te reageren
  13. Detmer zegt

    24 maart 2010 om 17:58

    CBR is gewoon een corrupte geldfabriek, zogenaamd onder het mom van verkeersongelukken preventie. Grof geld verdienen over de rug van arme studenten door ze onnodig te laten zakken. In tegenstelling tot vele andere gevallen zou marktwerking hier wel zo eerlijk zijn. Nu behoort het CBR onder het Directoraat-generaal Mobiliteit van het ministerie van Verkeer en Waterstaat. Het komt de overheid dus wel goed uit dat de staatskas op deze manier gespekt wordt.

    Login om te reageren
  14. GTR zegt

    24 maart 2010 om 18:19

    Morgen moet ik afrijden, en ik stress ‘m omdat ik bang ben dat ze mij zullen laten zakken voor het geld. Hoorde dat dat nogal in is bij hun! Hebben ze ook gedaan bij een bekende gedaan met als argument: “Jij kan heel goed rijden, maar ik kan je helaas niet laten slagen helaas.” En dat was het!

    Login om te reageren
    • super zegt

      24 maart 2010 om 19:53

      @GTR:
      huh? zo’n examinator is daar gewoon in dienst hoor, mensen laten afrijden is gewoon zijn werk, hij verdient echt niet meer als jij volgende maand weer op de stoep staat. het cbr zelf zou wel meer kunnen verdienen door mensen vaker af te laten rijden, maar daar ziet die examinator heus niets van terug in zijn salaris. Voor je rij instructeur is het wel lucratief, aan de andere kant wil hij ook geen slechte naam opbouwen dus zo heel slecht kan hij het ook niet doen. Succes overigens, als je goed geoefend hebt en je een beetje rustig blijft lukt het allemaal best wel, er lopen de meest kansloze figuren rond met een rijbewijs dus waarom zou jij het niet kunnen?

      Login om te reageren
      • GTR zegt

        25 maart 2010 om 18:16

        @super:

        hahahahah boeit me geen reet meer! want ben hartstikke geslaagd vandaag. kon niet beter gaan! maar aan de andere kant; vriend van mij moest vandaag ook afrijden. en die examinator liet ‘m per se door rijden om hem op een goede blunder te betrappen. want ik reed 20minuutjes, en hij goede uurtje. i don’t know, ik vertrouw ze niet helemaal.

        Login om te reageren
  15. 16V zegt

    24 maart 2010 om 18:51

    Paar interim directeuren jatten de boel even leeg, zoals dit soort lui wel vaker doen, maar dit is eigenlijk iets voor andere sites…

    Login om te reageren
  16. Jesper zegt

    24 maart 2010 om 20:11

    @ Iedereen die nu loopt te zeiken over het CBR en hun corruptie: zeik niet. Onmogelijk dat ze je laten zakken ‘voor het geld’, je instructeur zit immers ook bij je in de auto, dus er is altijd een getuige. Als jij helemaal goed rijdt kan de examinator nooit zijn mening onderbouwen om jou te laten zakken. Van de andere kant, als jij een aantal fouten gemaakt hebt, is het op deze manier natuurlijk makkelijk om het CBR de schuld te geven.

    @ Citrofiel:
    Je bent niet helemaal alleen daarin denk ik. Door dit soort acties van hem begin ik ergens wel eens te twijvelen of hij bij de kilometerheffing toch niet stiekem het beste met de automobilist voor had. Het had nooit gewerkt, maar zijn intenties waren wel oke denk ik. You go Camiel :P

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      24 maart 2010 om 21:54

      @Jesper en @pizzakoerier: Mijn rij-instructeur zat er inderdaad ook niet bij met het examen. Het mag wel, maar het ligt aan de voorkeuren van de leerling, de rij-instructeur en de examinator of het gebeurt of mag. En inderdaad, ik hoorde van mijn rij-instructeur dat er ook regelmatig mensen zakten terwijl ze goed reden. Dat was altijd aan het einde van de dag, alsof ze nog even het slagingspercentage omlaag moesten brengen… Dus ik twijfel wel een beetje.

      Login om te reageren
  17. pizzakoerier zegt

    24 maart 2010 om 21:49

    @Jesper
    de rij-instructeur zit er helemaal niet altijd bij…bij mij iig niet.
    Plus ze laten wek degelijk een bepaald percentage mensen zakken
    omdat het anders niet rendabel is voor ze

    ps: kudos voor Camiel, dat ie die semi-overheidsboeven maar pakt

    Login om te reageren
  18. Thijs zegt

    25 maart 2010 om 08:08

    Ach aan de andere kant ben ik met m’n motorrijbewijs speciale verrichtingen weer gematst. Gewoon ook echt zeg maar. Je moet daar alle opdrachten halen. Er is heel duidelijk te zien of je het haalt of niet. Geen twijfelgevalletjes. Ik deed eentje teveel fout. Niet heel erg, maar wel fout. Hij zegt “ach jullie waren hier eerder, kan ik weer mooi op tijd naar huis, dus ik mats je wel.”
    Ze zijn dus niet allemaal slecht ;) Maar het zal ook vast wel eens de andere kant uit vallen. Dat een examinator kritischer is dan op een ander moment.

    Login om te reageren
  19. Thijs zegt

    25 maart 2010 om 08:09

    Ah ja en hier ook een Camielfan trouwens.

    Login om te reageren
  20. Cantago zegt

    25 maart 2010 om 15:41

    De Balkenende norm is niks, maar in een verlies lijdend bedrijf de top meer geld geven? Dat slaat nergens op! Korten die gasten!

    Login om te reageren
  21. Sciurida zegt

    25 maart 2010 om 17:11

    Ophangen die mensen, waarom krijgen zij meer en de rest van het personeel dat hun idiote evil plannetjes moet uitvoeren krijgt minder? Totale onzin zeg, ik had geluk dat mijn instructrice precies wist wat ze wilden zien, dus heb het in een keer gehaald, maar heb verhalen gehoord waar ik niet vrolijk van werd, dingen zoals niet in de spiegel kijken als je uitstapt: HOP gezakt! dat is totale onzin, maar kun je niet veel tegen in brengen als instructeur

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North