• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Caparo wil bovenaan bij Top Gear

Auteur: sir_smokalot, gepost 21 november 2007 om 09:24 – 43 Reacties

Jezza

Als de Caparo T1 meer dan een minuut heel blijft is het absoluut de snelste auto tot nu toe op het Top Gear-circuit, zo bewees de Stig. Alleen werd de tijd die neergezet werd niet erkend, want in de regels staat dat een tijd pas geldig is als de auto in kwestie ook over een drempel kan rijden.

Dus wat doet Caparo? Ze willen de T1 met verstelbare vering uitrusten, zodat zelfs de 575 pk sterke straatracer een drempel(tje) kan nemen. Hierdoor zou de poging geldig worden verklaard en wint Caparo dit belangrijke stukje prestige terug (via top gear magazine). Of ze ook de kans krijgen om dit te doen…

Vanuit de Ultima-stallen zijn nog geen geluiden gekomen over de wens boven alle andere auto’s op het Top Gear-bord te prijken. De rondetijd van 1:12,8 met de GTR720, die door een eigen coureur werd neergezet is weliswaar 2 seconden langzamer dan de T1, maar als ze de GTR800 zouden inzetten kan het nog wel eens interessant worden.

Ook interessant!

  • Droombaan? Top Gear kijken en betaald krijgen
    Droombaan? Top Gear kijken en betaald krijgen
  • Top Gear eert Sabine Schmitz met o.a. Clarkson, Hammond & May
  • Kia Soul EV Boardmasters
    Kia Soul EV Boardmasters is Top Gear waardig
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

caparo, record, Supercars, verkeersdrempel

Vorig bericht: « Doornbos volgend jaar mogelijk bij BMW?
Volgend bericht: Lotus Hot Wheels Concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rick dos zegt

    21 november 2007 om 09:29

    Dit vind ik een vreemde beredenering, want kan een Zonda, Koenigsegg of Carrera GT dat wel dan? Van een SLR en Enzo wil ik het nog wel geloven.

    ……..maar goed, waar een mens zich allemaal wel niet druk over kan maken…..

    Login om te reageren
  2. Wouter zegt

    21 november 2007 om 09:31

    Rick: ja, alle genoemde auto’s kunnen wel een verkeersdrempeltje pakken. Het zal niet van harte en makkelijk gaan, maar het lukt wel. In de Caparo kan het gewoon niet.

    Login om te reageren
  3. mark zegt

    21 november 2007 om 09:41

    jawel elke auto kan een drempel nemen,,,alleen sommige auto’s kunne dat maar 1 keer zoals de caparo

    Login om te reageren
  4. Rick dos zegt

    21 november 2007 om 09:42

    @wouter

    Ik wil bewijs! Ik eis bewijs!

    Herinneren we nog Top Gear met de Zonda die uit de parkeergarage kwam?

    Op 5:25.
    http://www.youtube.com/watch?v=VZdU-d9RL0A

    Volgens mij heb je dezelfde problemen met een Zonda als met een Caparo. Maar ik kan het verkeerd hebben natuurlijk….

    Login om te reageren
  5. Nick zegt

    21 november 2007 om 09:45

    Ik vind dat ze een ronde op 98 RON moeten doen en één met E85.

    Login om te reageren
  6. martijn 88 / gouda zegt

    21 november 2007 om 09:57

    ik vind dat drenpel gezeur echt nergens op slaan
    ze konden geen van 3e fatsoenlijk uit die garage komen,
    nou denk ik wel dat de caparo niet eens die bocht had kunnen nemen maar toch

    Login om te reageren
  7. YK zegt

    21 november 2007 om 09:59

    Ach joh, tuurlijk kan een Caparo een drempel pakken:

    Stap 1: Vergeet elke vorm van logisch nadenken…
    Stap 2: Stap in de auto en maak je GOED vast.
    Stap 3: Dender met 200 km/h (of sneller) richting een drempel.
    Stap 4: Doe tijdens het aanstormen op de drempel je schietgebedje.
    Stap 5: Knal over de drempel, vlieg en land (stort) weer op de grond.
    Stap 6: Maak je los en stap uit het brandend wrak … :D

    En VOILA, je mag bovenaan het TopGear-bordje!!! ZO moeilijk was het toch niet?

    Login om te reageren
  8. den belg zegt

    21 november 2007 om 10:07

    @Rick Dos

    De Zonda F kan uitgerust worden met een Lifting System zodat deze toch wel over een drempeltje geraakt, het kost wel 11200euro

    http://download.repubblica.it/pdf/motori/listino_prezzi/pagani/zonda_0205.pdf

    Login om te reageren
    • Tony zegt

      1 november 2010 om 14:06

      @den belg:
      dit is een lifting system die de hele auto lift, om snel banden te kunnen wisselen. is geen systeem om de neus van de auto te liften om drempels te kunnen nemen (zoals bijv. de Enzo dat heeft).

      Login om te reageren
  9. PVO zegt

    21 november 2007 om 10:14

    Vindt het wel mooi dat ze het zo serieus nemen. Want als één autoprogramma niet geheel objectief is dan is het Top Gear wel.

    Al blijft het natuurlijk een fantastisch programma om naar te kijken.

    Login om te reageren
  10. Gert zegt

    21 november 2007 om 10:24

    Het lijkt me een beter idee om eerst de betrouwbaarheid wat te vergroten, voordat ze weer nieuwe dingetjes gaan toevoegen.

    Login om te reageren
  11. MarcO zegt

    21 november 2007 om 10:30

    Goh, dus we hebben ineens 2 soorten auto’s: Die wel in normaal verkeer kunnen rijden, en die kennelijk toch niet op de openbare weg kunnen…… En toch willen wie die dan vergelijken. Ik zie in eens een heel ander parcours voor me: bij mij in de wijk! Gaat zo’n ’topgearlijst’ er toch ineens heel anders uitzien.

    Login om te reageren
  12. Jan C. zegt

    21 november 2007 om 10:37

    Kennelijk is het goede reclame…

    Login om te reageren
  13. Rick dos zegt

    21 november 2007 om 10:39

    @den belg

    Oké, het kost je wel €11200,- maar dan heb je ook wat….

    Login om te reageren
  14. PieterA zegt

    21 november 2007 om 11:00

    Waarom denk je dat ze de Caparo niet willen op de ranking? Er is maar één reden en dat is dat er gewoon niets die tijd nog zal kunnen verbeteren…

    Login om te reageren
  15. Rudy zegt

    21 november 2007 om 11:08

    Je ziet die €11.200 nieteens terug op de aanschafprijs van €478.000 + bpm, btw etc etc :p.

    Login om te reageren
  16. Oul@ zegt

    21 november 2007 om 11:14

    Je kan ook de “bodem” van de auto eruit slopen a la Flintstones. Wanneer je een drempel nadert, sta je op uit je stoel houdt je je auto links en rechts beet, til je je auto op en passeer je de drempel.
    Simple as that!!!
    Moet je daarvoor nou €11.200 betalen als het zo makkelijk kan.

    Login om te reageren
  17. YK zegt

    21 november 2007 om 11:28

    @Oul@,
    Of je gebruik de zojuist beschreven 6 Stappen om over de drempel heen te komen net zoals de mensen in onderstaand filmpje (hoe imbed je die eigenlijk?)
    http://nl.youtube.com/watch?v=QRVtCQ5VT40
    Kijk deze mensen weten van wanten! :D

    Login om te reageren
  18. Eddy zegt

    21 november 2007 om 11:31

    De hoogte aanpassen van de wagen is één zaak, wat ongetwijfeld een negatieve invloed zal hebben op zijn weggedrag (en rondetijd).
    De vele mankemeneten die deze wagen er op nahoudt zoals te zien en te horen was in het filmpje, dat lijkt me niet op één, twee, drie van de baan.
    Ze hadden beter het voorbeeld van Bugatti gevolgd, pas naar buiten treden als het echt werkt.

    Login om te reageren
  19. colourAgga zegt

    21 november 2007 om 11:47

    @YK:
    WOW die gozer is helemaal wappie :D

    Login om te reageren
  20. joep zegt

    21 november 2007 om 11:52

    Ik zou hiern ou de moeite kunnen nemen om mijn mening hierover uit te zetten, maar volgens mij ben ik lui vandaag (nog erger als anders) en pak ik maar gewoon twee van de bovenstaande meningen en sluit me daar bij aan:

    Rick Dos & PieterA, wat jullie vinden, dat vind ik ook!

    Login om te reageren
  21. Koopman zegt

    21 november 2007 om 11:56

    Heeft Bugatti(VW) niet jaren geleden al dingen over die platgeslagen kever gepubliceerd, en zijn ze daarna nog tijden bezig geweest om alles gekoeld te krijgen?

    (Heeft dat ding trouwens al een rondetijd bij topgear neergezet?)

    Login om te reageren
  22. smoke zegt

    21 november 2007 om 11:58

    @YK

    U bedoelt deze?

    En laten we deze Arabische klassieker ook vooral niet vergeten!

    Login om te reageren
  23. YK zegt

    21 november 2007 om 12:07

    @Sir Smokalot,
    Yup, die bedoelde ik. maar deze mag er ook wel wezen:
    http://nl.youtube.com/watch?v=LxAzdzIRDEM
    ;)

    Login om te reageren
  24. Frank deH zegt

    21 november 2007 om 12:28

    Volgens mij geen heilige stront….

    Login om te reageren
  25. Jonas zegt

    21 november 2007 om 13:39

    @Rick Dos, vergeet niet dat die Zonda wel dat hij schuin stond he, als je op een normale baan recht rijd geraak je wel op zulke drempels hoor

    Login om te reageren
  26. NLX zegt

    21 november 2007 om 13:43

    Idd wel een beetje gefokt voor ze, heb ze eindelijk is goede publiciteit, waordt het alsnog afgekeurd

    Login om te reageren
  27. RScosworth zegt

    21 november 2007 om 14:19

    @ NLX
    Die goede publiciteit viel dan ook weer wel mee. Dat ding stond regelmatig langs de kant in de uitzending.

    Login om te reageren
  28. NLX zegt

    21 november 2007 om 14:26

    @ RScosworth

    Daar heb je een punt, alhoewel hij zeker niet bertrouwbaar is, weet je toch wel een beetje dat er typische JC-overdrijving aan te pas kwam

    Login om te reageren
  29. niek zegt

    21 november 2007 om 14:30

    @ Koopman

    Nee, ze hebben tot nu toe nog geen veyron bezitter gevonden die zijn bolide wil afstaan. Iets zegt mij dat ze het ook helemaal niet willen aangezien de kans best groot is dat de auto die door TG de hemel ingeprijst wordt niet eens supergoed presteerd.

    (voordat de veyron fanboys me gaan aanvallen, even een nuancering) ja, die auto zal mischien wel hoog scoren, maar als je ziet hoe die auto gehyped is, dan is alleen P1 goed genoeg. En ik geloof niet dat de veyron dat haalt. Waarom denk ik dat: een interview met een mclaren ingenieur (die aan de f1 heeft gewerkt) die de nadelen van de veyron (onder andere een turbo lag) opsomde. Het is dan misschien een brute wagen, maar geen circuitwagen…

    Login om te reageren
  30. Koopman zegt

    21 november 2007 om 15:00

    @niek

    ik heb precies hetzelfde vermoeden.

    VW heeft destijds eerst een vorm getekend, daarna bepaald dat hij meer dan 1000 pk moest hebben, en toen zijn ze pas gaan kijken hoe dat gerealiseerd moest worden.

    Het is na publicatie van de eerste foto’s en enkele specs een hele tijd stil geweest rond de Veyron, er lag me iets van bij dat de vorm van de auto het niet toestond om een motor met zoveel vermogen gekoeld te krijgen. Destijds zijn alleen die twee snorkels op het dak toegevoegd, waardoor ik twijfels heb bij de specs van de wagen.

    Het blijft natuurlijk wel een schitterend stukje techniek, maar in mijn ogen moet bij een supersportwagen vorm na functie komen (oftewel performance/wegligging voor design). Van dit laatste is de Caparo misschien wel een heel extreem voorbeeld, maar dit gaat ook op voor auto’s als een Enzo en een Zonda

    Login om te reageren
  31. Rick dos zegt

    21 november 2007 om 15:03

    @joep

    Das mooi!………en wat vond ik er ook alweer van?……..o ja, dat was het!…….Mooi! ;)

    @Jonas

    Daar durf ik sterk aan te twijfelen. Juist als je schuin een drempel neemt dan heb je meer kans op succes om er overheen te komen. Als je namelijk een drempel schuin neemt dan kan je band eerder in contact komen met de drempel. Waardoor je auto je voorspoiler kan liften en zodoende niet in contact komt met de drempel.

    Login om te reageren
  32. thom zegt

    21 november 2007 om 15:32

    @ Rick Dos niet zijwaards schuin met de punt naar beneden schuin :) je ziet idd vaak genoeg van die verlaagde golfjes zijwaards over drempels gaan maar dat bedoelde Jonas denk ik niet

    Login om te reageren
  33. lincoln zegt

    21 november 2007 om 17:37

    o.k. .. van wie is dit spelletje bij de BBC ????
    dus wie bepaald de spelregels ????
    en wie kan ze veranderen tijdens het spel ????
    mooi ..

    Login om te reageren
  34. Rick dos zegt

    21 november 2007 om 17:55

    @thom

    Dan is er ergens iets verkeerd gegaan in de translatie…. ;)

    Maar dan nog….als je een drempel met een Zonda tegenkomt dan is zo´n lifting systeem geen overbodige luxe. Of je nou op een drempel wilt komen of eraf…

    Login om te reageren
  35. Gerben zegt

    21 november 2007 om 22:07

    Waarom ze bij Top-Gear die wagen uit de lijst halen is duidelijk lijkt me.
    Omdat het gewoon een circuit-wagen is. Geen enkel zinnig mens zal met zo een ding over straat boenderen.

    Maar het is eigen aan de stijl van Top-Gear (Clarkson) om enkel te zeggen dat het is omdat de wagen niet over een drempel kan…. waarmee ze eigenlijk bedoelen… sorry maar dit is een circuit-auto.
    En ze hebben gelijk ook…

    Login om te reageren
  36. Rick dos zegt

    21 november 2007 om 22:13

    If that´s the case….waarom dan wel de Atom?

    Login om te reageren
  37. Jerudo zegt

    21 november 2007 om 22:59

    De Atom is wel betrouwbaar. Met de Caparo wil je niet eens de baan op omdat het waarschijnlijk 3 dagen duurt eer je terug bent van een brood halen. Puur en alleen omdat hij uit elkaar blijkt te vallen. Van een straatauto verwacht je toch dat hij van hier tot in Italië raakt.
    Dat zie ik met de Caparo nog niet direct gebeuren. En de Atom…daar wil ik het wel op wagen om tot daar te geraken.
    Nu nog iemand vinden die me er één wil uitlenen ;-)

    Login om te reageren
  38. Rick dos zegt

    21 november 2007 om 23:12

    En de Maserati MC12, Enzo, Ferrari 599 GTB etc. die zijn dan wel zo betrouwbaar?

    Login om te reageren
  39. Jerudo zegt

    21 november 2007 om 23:33

    Misschien niet, maar van die wagens hebben we nog geen reportage gezien dat ze driemaal uitvallen op één dag… een TVR daarentegen. De Maserati MC12 heeft in ieder geval al bewezen dat hij het in de sneeuw kan http://www.youtube.com/watch?v=FCm31-SqIjk

    Login om te reageren
  40. Rick dos zegt

    21 november 2007 om 23:55

    Nee, maar deze auto is ook nog heel experimenteel. Een motor die 10.500 toeren draait en dat voor een straatauto heb ik eerlijk gezegd niet eerder gehoord. Geef het wat tijd en laat hun de kinderziektes eruit werken. Dan moet het allemaal wel goed komen.

    Maar ik denk dat betrouwbaarheid niet een criteria is voor de TG laptimes.

    Login om te reageren
  41. audi racer zegt

    22 november 2007 om 12:27

    @ YK
    lol. ;)

    Login om te reageren
  42. wotevajjjj zegt

    27 november 2007 om 21:50

    kan jeremy niet gewoon dat regelement veranderen dan is caparo en vooral ik blij :d

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North