• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Doornbos volgend jaar mogelijk bij BMW?

Auteur: w0o0dy, gepost 21 november 2007 om 00:44 – 29 Reacties

Robert Doornbos

Er is weer eens wat nieuws over Robert Doornbos. Er zou afgelopen week een gesprek zijn geweest op het circuit van Barcelona, tussen Robert Doornbos en zijn zaakwaarnemer en het team van BMW Sauber. Het zou dan vooral gaan om een rol als testrijder en natuurlijk als reserve coureur.

Dit schrijft F1today.nl. Allemaal wel leuk die aandacht, maar wat vinden wij hiervan? Vinden jullie een terugkeer naar de F1 een goed idee of kan Robert beter in de Champcars blijven rijden en komend jaar een serieuze gooi doen naar de titel?

Ook interessant!

  • Robert Doornbos NENT
    Robert Doornbos en Viaplay spreken elkaar keihard tegen
  • BMW heeft toffe dingen in petto voor 50 jaar M
  • Robert Doornbos NENT
    Robert Doornbos wordt directeur van Porsche Rotterdam
  • BMW M4 GT3 speelt buiten zonder camouflage

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Formule 1, Racing, Robert Doornbos

Vorig bericht: « Chrysler onthult 3 hybride concepten in Detroit
Volgend bericht: Caparo wil bovenaan bij Top Gear »

Lees Interacties

Reacties

  1. Maarten zegt

    21 november 2007 om 00:50

    Tja, als Robert F1 wil rijden dan moet hij lekker gaan testen bij BMW denk ik. Wil hij competitief rijden zou hij Champcar moeten gaan doen, maar dan komt ‘ie waarschijnlijk ook niet meer makkelijk in de F1 (kijk maar naar Bourdais, heeft ‘m ook jaren gekost en dan zit ‘ie nog bij een team in de achterhoede)

    Login om te reageren
  2. Keso zegt

    21 november 2007 om 01:25

    Zolang ie maar oppast met tanken :P

    Login om te reageren
  3. wapz zegt

    21 november 2007 om 01:48

    Testrijder bij BMW, en rijden in Champcar. Ideale manier om zijn ambities waar te maken.

    Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    21 november 2007 om 06:10

    ik ben pertinent tegen elke vorm van sport .. het is hoe dan ook overgewaardeerde milieuvervuiling en energie verspilling ..

    Login om te reageren
  5. jochem zegt

    21 november 2007 om 07:00

    als k hem was zou ik nog een jaartje champcar doen, nu bourdais weg is kan hij miscchien wereldkampioen worden :p

    en dan kan ie misschien gaan racen

    Login om te reageren
  6. Armada zegt

    21 november 2007 om 08:21

    Ik denk dat een gecombineerde carriere op dit moment niet eens zo’n slecht idee is. Bij BMW kan ie dan in de vrije uurtjes laten zien wat ie bij de champcar series leert.

    Login om te reageren
  7. Chrizzzie zegt

    21 november 2007 om 08:27

    Hij was dit jaar toch testrijder bij Redbull en Champcar coureur. Waarom zou hij dat komend jaar dan niet kunnen bij BMW. Er komt echter wel meer kijken. Bourdais wou ook F1 testen en Champcar tegelijk doen maar hij mocht dit niet van Hewman Haas Racing. Doornbos is kandidaad bij HHR maar wat heeft hij hier voor over? Hij kan gewoon blijven testen bij Redbull / BMW en bij Minardi blijven rijden. Wat betreft de keus tussen Redbull / BMW zal het weinig uitmaken aangezien hun test KM ongeveer gelijk zijn. Vergeet ook niet dat Redbull Doornbos zijn sponsor is en dat hij zo´n steun van BMW niet hoeft te verwachten.

    BMW heeft echter voor hun testcoureurs een hele lang verlanglijstje waarvan Doornbos er eentje is. Wil die hiervoor zijn relatie met Redbull in gevaar brengen.

    Login om te reageren
  8. The Gambler zegt

    21 november 2007 om 08:45

    @Chrizzzie,

    De vraag is of Doornbos bij Minardi wil blijven. Heeft toch een paar keer overhoop gelegen met zijn team (Zolder, Assen).
    Hoe lang wil hij nog aan het lijntje gehouden worden door Ome Dieter? Kan me voorstellen dat hij zoiets heeft van: ik vraag dan wel even of het misschien kan bij bij BMW (het zijn tenslotte alleen nog maar gesprekken).

    Login om te reageren
  9. Japie zegt

    21 november 2007 om 08:58

    gaaf,…eindelijk weer een nederlander bij een team wat ook daadwerkelijk kans heeft om punten te pakken,….ik begin vast met duimen!

    Login om te reageren
  10. Rick dos zegt

    21 november 2007 om 09:05

    Kijk, doe een stapje terug om twee a drie stappen vooruit te gaan. Dan heeft hij dit toch ff wat slimmer gedaan dan onze grote vriend Albers.

    …..tenminste als dit allemaal waar is en doorgaat natuurlijk……

    Login om te reageren
  11. Stylez zegt

    21 november 2007 om 09:50

    Iemand met het talent van Robert moet altijd mikken op het hoogst haalbare, helemaal op zijn leeftijd.

    Login om te reageren
  12. otto zegt

    21 november 2007 om 10:00

    @ lincoln Rofl hihi
    die is goed

    Login om te reageren
  13. Stef zegt

    21 november 2007 om 10:06

    Zolang ie maar niet bij Spyker/Minardi/Super Aguri instapt vind ik het allemaal best.

    Login om te reageren
  14. martijn zegt

    21 november 2007 om 10:06

    Ik gun Robert het beste: het kampioenschap in champcar met HHR of minardi en als mogelijk testrijder in de F1 bij een GOED team, waaronder BMW..
    nu even afwachten wat zijn management allemaal kan gaan regelen want daar hangt het volgens mij wel allemaal vanaf..

    Login om te reageren
  15. mashell zegt

    21 november 2007 om 10:10

    Testrijder? Ik weet niet. Er zijn niet veel testrijders die de overstap naar race coureur maken, en testrijders die racecoureur geweest zijn en daarna weer testrijder zijn geworden zijn vaak aan het eind van hun carriere.

    Robert moet niet doen wat de meeste prestige geeft, niet wat hem het meeste geld op levert maar gewoon doen wat het leukste is.

    Login om te reageren
  16. rider zegt

    21 november 2007 om 10:19

    er wordt nog niks gezegd over of hij daadwerkelijk gaat rijden. als ik hem was zou ik eerst de zaak afmaken daar in the states, daar kampioen worden en dan pas in 2009 weer terug keren naar de formule 1. ik hoop dan wel dat hij dan als racecoureur aan de slag kan. hij is nu zover ontwikkeld dat hij dat wel aankan. Robert is niet zo oud, dus heeft hij nog wel even de tijd om wat dingen in zijn leven te bereiken. en een titel bij de champcars zou wel erg mooi staan.

    Login om te reageren
  17. Jan C. zegt

    21 november 2007 om 10:39

    Robert heeft een gesprek met BMW. En? Verstappen heeft gesprekken gehad met Ferrari. Was bijna testcoureur geworden, maar wou zich aan zijn contract houden toen.

    Login om te reageren
  18. Pieter zegt

    21 november 2007 om 11:25

    Voor doornbos lijkt het mij het beste als hij probeert de titel te pakken in de Champcar. Alles wat hij mee kan pakken in een competitieve F1-auto is mooi meegenomen, maar is secundair aan de titel bij Champcar. In de F1 kan hij het dan in 2009 als coureur opnieuw in de F1 proberen. Bijvoorbeeld bij Red Bull, wat gezien zijn sponsoring het meest voor de hand ligt.

    Login om te reageren
  19. Danny Sosef zegt

    21 november 2007 om 11:32

    Als journalist en fotograaf die dit vorige week heeft vastgelegd wil ik hier wel kort op reageren. Het gaat om een testzitje bij BMW Sauber, maar daarnaast blijft Robert racen in de Champ Car volgend jaar om proberen de titel te winnen! Het gaat dus niet om of een racestoeltje in de Champ Car of een testzitje in de Formule 1.

    Login om te reageren
  20. Mr. Marteen zegt

    21 november 2007 om 11:51

    Zo goed presteerde hij anders niet in de laatste helft van het seizoen… In het begin hebben ze bij Minardi USA veel voordeel gehad van het feit dat iedereen met nieuw materiaal moest rijden, en zij daar goed op in speelde, daarna werd het hopeloos.

    Login om te reageren
  21. baggio10 zegt

    21 november 2007 om 13:04

    Hij zou er gewoon alles aan moeten doen om in de F1 te komen.

    Login om te reageren
  22. rikkon zegt

    21 november 2007 om 13:20

    HHR? Sinds wanneer heeft hij z’n naam in Paul Hewman veranderd?

    Login om te reageren
  23. Beemer81 zegt

    21 november 2007 om 13:30

    Inderdaad: testen en Champcar blijven rijden lijkt het beste. Hij heeft zelf aangegeven dat de F1 blijft “kriebelen”. En BMW is natuurlijk een fantastich team. Geloof me: geef BMW nog een paar jaar en het zal meestrijden om het kampioenschap. Kijk maar naar de groei die het team heeft doorgemaakt sinds de overname van het immer kwakkelende Sauber. Als die groei doorzet, mogen Ferrari en McLaren hun borst nat maken! Bovendien willen wij als F1-fans natuurlijk ook wel weer eens kunnen juichen voor een Nederlander. Vraag me alleen af hoeveel er waar is van dit “gerucht”…

    Login om te reageren
  24. dikke richard zegt

    21 november 2007 om 17:50

    HHR?????? NHL bedoeld men!!! Ik hoop wel dat Doornbos in de CCWS blijft racen,en dat het volgend jaar in Assen beter gaat,als ik er uiteraard weer bij ben.

    Login om te reageren
  25. dikke richard zegt

    21 november 2007 om 17:53

    @ Stef

    Minardi en Spyker bestaan niet meer.

    Login om te reageren
  26. william zegt

    21 november 2007 om 18:12

    blijf waar je bent en probeer dan via de cahmpcar alsno later in de f1 te komen! ik denk dat hij meer plezier heeft in wedstrijden dan maar af te blijven wachten! en hij kan altijd nog a1 gaan rijden!

    Login om te reageren
  27. Kor zegt

    21 november 2007 om 20:48

    Komend jaar rijden in de Champcars. Hij maakt dan een goede kans op de titel. Wanneer hij de titel wint is dat natuurlijk goed voor zijn carriere en status. Hij heeft dan veel betere kaarten in de formule 1, wat betekent dat hij eerder een racezitje bij een succesvol formule 1 team krijgt.

    Login om te reageren
  28. w0o0dy zegt

    23 november 2007 om 21:07

    @Danny sosef: Leuk dat je reageert! Het zou leuk zijn als dat waar was, maar persoonlijk geloof ik er niet echt in. Als iemand serieus een gooi naar het kampioenschap gaat doen kan hij niet regelmatig de plas over vliegen om in een totaal andere auto te testen. Ik denk dat beide teams daar moeite mee hebben en dat het daarom niet zal gaan gebeuren. Maar ik hoop dat jij gelijk krijgt en niet ik ;)

    Login om te reageren
  29. roy v d broeck zegt

    20 januari 2008 om 18:20

    dat is een goede vraag.het ligt eraan wat robert doornbos zelf wil.in zijn 1e seizoen champcar world series heeft hij het goed gedaan met o.a 2 overwinningen en een 3e plaats in het eindklassement.als robert doornbos wil strijden om de overwinning kan hij misschien beter nog een jaar in de champcar world series mee rijden,maar de beslissing ligt uiteraard bij hem.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North