• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Carbon op een auto van 2.400 kilogram is vreemd

Auteur: willeme, gepost 2 september 2021 om 08:05 – 25 Reacties

Er is wel heel erg veel carbon op deze auto van 2.400 kilogram.

Sommige trends laten ze zich heel erg goed combineren, ook al lijken ze wat tegenstrijdig. In dit geval gaat het om carbon op een auto die meer weegt dan twee Mazda’s 626 bij elkaar. Niet dat de auto daadwerkelijk veel ruimer is dan de genoemde Japanse middenklasser, want de BMW X6 heeft een nogal vreemde opbouw.

Het begint onderop als een grote, zware X5 en eindigt met een daklijn waardoor je geen ruimte hebt voor triviale items als een hoofd, nek en schouders. Uit ervaring kan ondergetekende melden dat je achterin écht beroerd zit als volwassene. Zie deze auto als een videoclip waarin de muzikant in kwestie een Jerobaum-fles Roederer Cristal over de vloer strooit. Je gaat het niet gebruiken waarvoor het bedoeld is, het is gewoon een teken naar de buitenwereld dat jij je huishoudboekje meer dan op orde hebt.

Carbon op een auto

Carbon op een auto van 2.400 kg…

In dit geval is het ook geen gewone BMW X6, maar de Manhart MHX6 700 WB. Normaliter weet Manhart behoorlijk goed te auto’s te verbeteren met enkele kleine modificaties. In dit geval gaat het een beetje mis. De basis is de BMW X6 M van de F96-generatie, dat is al niet bepaald een chique auto. De afkorting ‘WB’ staat voor Wide Body en duidt op de 24-delige bodykit van carbon.

  • Carbon op een auto
  • Carbon op een auto
  • Carbon op een auto
  • Carbon op een auto
  • Carbon op een auto

Ja, 24 zorgvuldig gemonteerde delen carbon op een auto van 2.400 kg. In dit geval gaat het volgens Manhart om ‘Forged Carbon’. Verder gaat het vooral heel erg mis. De 22″ inch wielen (10,5J voor, 12J achter) zijn vooral veel te groot. En een simpele verlaging (H&R veren) van 30 millimeter is ook discutabel op een crossover, natuurlijk. Als je een lage grote BMW wil met vier deuren en beperkte hoofdruimte, is er toch ook een M8 Gran Coupé?

  • Carbon op een auto
  • Carbon op een auto
  • Carbon op een auto
  • Carbon op een auto

Motor

Dan de technische specificaties van MHX6 700 WB. De motor is middels een MHTronik-module gekieteld van 625 pk/750 Nm naar 730 pk en 900 Nm. Dat lijkt een enorme stijging, maar vergeet niet dat die 4.4 biturbo van BMW standaard al (veel) meer levert dan opgegeven. Prestaties worden niet vermeld.

  • Carbon op een auto
  • Carbon op een auto
  • Carbon op een auto
  • Carbon op een auto
  • Carbon op een auto

Voor een beter geluid halen ze bij Manhart het benzinepartikelfilter voor je eraf en monteren ze een nieuw sportuitlaatsysteem. Maar waarom doet Manhart al deze moeite dan? Simpel: van dit soort projecten gaat de schoorsteen roken. Zoals Theo Maassen in Ruwe Pit zei: “Kennelijk is er behoefte aan, en wie zijn zij om daar niet aan te voldoen?”

De Manhart MHX6 700 WB zal staan te schitteren op de IAA 2021 in München, samen met de MH14 GTR en de MH5 GTR.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
    Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
  • Mijn Auto: BMW 633 CSI van Alexander
    Mijn Auto: BMW 633 CSI van Alexander
  • Manhart MHX3 600: een gelimiteerde BMW X3
    Manhart MHX3 600: een gelimiteerde BMW X3
  • Mijn Auto: BMW M135i van Stefan
    Mijn Auto: BMW M135i van Stefan

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, carbon, manhart, tuning, V8, verlaagd, x6, xDrive

Vorig bericht: « De gaafste Alfa van dit moment is stiekem Duits
Volgend bericht: “De Vries naar Alfa Romeo, teamgenoot van Bottas” »

Lees Interacties

Reacties

  1. knapzuur zegt

    2 september 2021 om 08:08

    Best goed gelukt die kunststof recycling look, en dan die koddige flap oortjes aan de achterkant helemaal cute & kawaii!

    Login om te reageren
  2. ericd zegt

    2 september 2021 om 08:16

    Carbon de bling-bling van ‘het einde van het carbon’ tijdperk?

    Login om te reageren
  3. Johanneke zegt

    2 september 2021 om 08:38

    1 groot voordeel van alles elektrisch is dat dit soort projecten een dood zullen sterven. Wat een zielige vertoning. Deze auto blinkt nergens in uit. Ja patserig zijn, maar dat is het dan ook.

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      2 september 2021 om 08:47

      Daar gaat het toch om met deze auto.
      Ik zou zeggen… missie geslaagd!

      Login om te reageren
    • redneckdarian zegt

      2 september 2021 om 10:39

      @Johanneke: Uhm ik ben bang van niet. Hoewel veel minder, zijn er ook mensen die hun Tesla zo aan (laten) pakken…

      Login om te reageren
  4. superfunky zegt

    2 september 2021 om 08:41

    In de categorie: weet je het niet, verneuk het dan! 🙈

    Login om te reageren
  5. lekkerlinksrijden zegt

    2 september 2021 om 08:42

    Toppunt vind ik persoonlijk de achterzijde van de stoelen, toen ik dat zag dacht ik: dit wil ik ook

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      2 september 2021 om 12:11

      … direct met vuur uit z’n lijden helpen…

      Login om te reageren
  6. Charles Taycan 4S zegt

    2 september 2021 om 08:47

    Brrrrrrrr…..

    Login om te reageren
  7. harrie zegt

    2 september 2021 om 08:53

    Toppunt is de “”diffuser””.
    Ben benieuwd naar de CFD analyse van dat ding, waarschijnlijk functioneert die prima als luchtrem.

    Login om te reageren
  8. Charles Taycan 4S zegt

    2 september 2021 om 08:54

    Brrrr… wat een ordinaire wansmaak op wielen.. visuele landschapsverontreiniging….😉

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      2 september 2021 om 13:07

      Daar waren de hier getoonde aanpassingen eigenlijk nog niet eens voor nodig.

      Login om te reageren
  9. cossiekiller zegt

    2 september 2021 om 09:04

    @Willeme Hij zal niet schitteren op de IAA. Hij is immers ook nog mat ook.

    Login om te reageren
  10. Robert zegt

    2 september 2021 om 09:04

    De horror. Ze hebben zelfs niet eens de moeite genomen om walvispenisleer in de bekleding te verwerken.

    Login om te reageren
  11. pa045 zegt

    2 september 2021 om 09:33

    Het ziet er dik en duur uit. Dus er is markt voor. Doel bereikt lijkt mij.

    Login om te reageren
  12. christian85 zegt

    2 september 2021 om 09:35

    Ik vraag mij toch weleens af wat de creators nu precies denken zodra een project is afgerond. Wow? Wat gaaf?

    Login om te reageren
  13. pignon zegt

    2 september 2021 om 09:38

    Als dit werkt om de patser uit te hangen, bij wie stijg je dan in achting? Ik snap er in ieder geval niets van

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      2 september 2021 om 12:16

      Bij eigenaars van een standaard X4, X6 GLC coupé of GLE coupé.

      Login om te reageren
  14. Bella Macchina zegt

    2 september 2021 om 10:22

    Zeker dat dit carbon is, het lijkt wel graniet.

    Login om te reageren
  15. kenner zegt

    2 september 2021 om 10:45

    ‘van dit soort projecten gaat de schoorsteen reken’ roken ?

    Login om te reageren
  16. Poulusma zegt

    2 september 2021 om 11:12

    Volgens mij hebben ze voor het besparen van gewicht aan de achterzijde het dak ook platgeslagen… Ik kan het geen verbetering noemen…

    Login om te reageren
  17. camber24 zegt

    2 september 2021 om 11:27

    Eigen logo’s enzo op een BMW. Soort van Alpina dus.

    *rent weg

    Login om te reageren
  18. Benny_Weisz zegt

    2 september 2021 om 12:37

    Technische tunning +1
    Optische tunning -1.000

    Login om te reageren
  19. allesmetturbo zegt

    2 september 2021 om 12:49

    Net een lotus zo, add lightness.

    Ahum..

    Wat pauper zeg dit

    Login om te reageren
  20. karhengst zegt

    2 september 2021 om 13:08

    Alsof het nog niet straf genoeg was om überhaupt achterin te moeten zitten, moet je ook nog eens tegen de achterkant van de voorstoelen kijken.

    Van 0-kotsen in slechts luttele seconden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North