• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Cardoen importeur Brilliance voor de Benelux

Auteur: robbie, gepost 17 januari 2007 om 12:18 – 53 Reacties

Brilliance BS6


De Brilliance Zhonghua BS6 krijgt een tweede kans in Europa. Nadat het in Gibraltar gevestigde Euro Motors in 2005 al een poging gewaagd had om Zhonghua BS6 naar Europa te halen lijkt het dan nu toch eindelijk te gaan lukken. Vandaag is namelijk bekend geworden dat de nieuwe Europese importeur (HSO Motors Europe) het Belgische Cardoen heeft aangewezen als importeur voor de gehele Benelux. In België zal Cardoen dat doen via haar eigen 9 vestigingen. Maar voor de Nederlandse markt word er nog gezocht naar 15 dealers.

Cardoen verwacht halverwege dit jaar te kunnen starten met de verkoop, nadat de auto technisch in orde is bevonden en alle test zijn afgerond. Maar dat weerhoud Cardoen er niet van om op 400 verkochte BS6’en te rekenen voor dit jaar. De BS6 zal in eerste instantie leverbaar zijn met 2 van Mitsubishi afkomstige benzinemotoren, een 2.0 (122 pk) en een 2.4 (130 pk). De BS6 valt qua afmetingen in de klasse van de BMW 5 Serie, maar of de kwaliteit net zo hoogstaand is valt natuurlijk nog maar te bezien. De Europese doelstellingen van Brilliance zijn overigens nog een stuk ambitieuser, namelijk 15.000 verkochte auto’s in 2007! En in 2010 wil Brilliance zelfs 75.000 auto’s in Europa verkopen. Om dat te bereiken zal wel het modellengamma uitgebreid worden. Onder andere met een kleinere sportlimousine (de Jinjue?) en een SUV (je kan natuurlijk niet zonder…) en als we lief zijn krijgen we misschien ook wel de M3 ;).

Maar eerlijk is eerlijk, op papier ziet het er allemaal goed uit voor Brilliance. In China hebben ze een joint-venture met BMW, waarbij BMW helpt bij het opzetten van de productie. Daarnaast word bij de styling van de auto’s de hulp ingeroepen van Pininfarina (al zou je dat niet direct zeggen) en de onderstelafstemming van de BS6 is gedaan met hulp van Porsche.

Brilliance BS6, interieur

Brilliance BS6 Interieur

Brilliance Jinjue

Brilliance Jinjue

Brilliance Jinjue

Brilliance Jinjue

Brilliance Jinjue, interieur

Brilliance Jinjue Interieur

Brilliance M3

Brilliance M3

Brilliance M3

Brilliance M3

Via: automotive online

Ook interessant!

  • China
    BREEK: Iedereen mag nu in China auto's bouwen!
  • Mercedes verwijdert reclame na ophef in China
  • China is bang voor spionerende Tesla's
  • Tesla rijders van de weg geplukt door politie in China

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, brilliance, cardoen, China, dealers, import, pininfarina

Vorig bericht: « Video: VW Golf GTI “Fast”
Volgend bericht: Atlanta: Pimp my European Car »

Lees Interacties

Reacties

  1. PigPen zegt

    17 januari 2007 om 12:20

    Haha, aan alle BMW liefhebbers met een budget… kijk deze auto komt er wel heel dicht in de buurt!

    Login om te reageren
  2. dekster zegt

    17 januari 2007 om 12:22

    achja m’n ego zal altijd nee zeggen tege chineese wagens, maar deze heeft tochiets of wat potentieel ;)

    Login om te reageren
  3. Koen zegt

    17 januari 2007 om 12:24

    Als ze ook maar een béétje op BMW willen lijken, zullen ze toch echt iets aan dat motorprogramma moeten doen!
    130 pk in een bmw 5-serie….. Dat werkt natuurlijk niet.

    Login om te reageren
  4. jack zegt

    17 januari 2007 om 12:26

    het is ook voor een deel van bmw, zitten ook bmw schakelaars in enzo, kwaliteit is nu nog wat laag maar veranderd rap

    Login om te reageren
  5. JINX zegt

    17 januari 2007 om 12:29

    de buitenkant is oké, maar het interieur, komaan zeg! Zelfs een Amerikaan is in vergelijking perfect afgewerkt! Check die radio! Gelukkig is de afstelling van het onderstel gebeurd door Porsche, dat zal veeel goedmaken…:-s

    Login om te reageren
  6. Klassiekerrally zegt

    17 januari 2007 om 12:30

    Ik vind deze modellen er zeker niet slecht uit zien…
    Ben benieuwd hoeveel ze er aan de man (M/V) kunnen brengen.
    Denk dat imago in die klassen toch nog wel een rol speelt, maar wat niet is…

    Login om te reageren
  7. Lebastille zegt

    17 januari 2007 om 12:30

    Afgezien van die eerste foto zijn dit toch mooie auto’s hoor. Wat aparte achterlichten op de Brilliance M3 maar voor de rest een strakke lijn. Toch zou ik het niet over m’n hart verkrijgen een Chinese auto te kopen, maar wie weet over 10 jaar :P.

    Login om te reageren
  8. JH zegt

    17 januari 2007 om 12:42

    Porsche helpt bij de nieuwere modellen ook bij de styling…

    Login om te reageren
  9. Lappy zegt

    17 januari 2007 om 12:43

    Nee dank u.

    Ik wil nog graag ouder worden dan 20.

    Login om te reageren
  10. CSL zegt

    17 januari 2007 om 13:10

    Ik vind de Brilliance Jinjue niet echt lelijk eruit zien.
    BE\en benieuwd naar prijzen en echte specs.

    Login om te reageren
  11. Rick zegt

    17 januari 2007 om 13:33

    Mooi hoor, sarcasme ten top :).

    Login om te reageren
  12. LOWrider_NL zegt

    17 januari 2007 om 13:35

    nou … das eigenlijk best wel een auto waar ik aan kan wennen hoor…

    Login om te reageren
  13. BMW320CI zegt

    17 januari 2007 om 13:38

    En ze mogen zomaar hun auto M3 noemen?
    je ziet wel dat ze goed naar BMW hebben gekeken , maar goed zelfs peugeot / volkswagen komt vaak niet eens in de buurt bij de kwaliteit van BMW / audi laat staan een chineze auto…
    maar goed geef ze de tijd en het kan wat worden
    maar dan wel
    interieur veranderen
    exterieur veranderen
    motoren meer pk’s geven

    Login om te reageren
  14. BM zegt

    17 januari 2007 om 13:43

    Mooi auto hoor, en ik zie geen grote overeenkomsten met BMW behalve dat de grille ook uit twee delen bestaat

    Login om te reageren
  15. BM zegt

    17 januari 2007 om 13:50

    voor de specs van de jinjue kunnen jullie gelijk jullie spaans weer ff ophalen:

    Además, del Jinjue -la berlina pequeña- se toma el motor 1.8i T con 150 CV.

    dus 1.8t met 150 pk

    Login om te reageren
  16. rjb zegt

    17 januari 2007 om 13:55

    Die grijze Brilliance Jinjue ziet er wel goed uit, maar die komt toch niet? Was volgens mij het een studiemodel maar is uiteindleijk gekozen voor de Brilliance BS6 zoals ie nu naar europa komt?

    De Brilliance Jinjue ziet er toch een stukje moderner uit.

    Login om te reageren
  17. Jerro zegt

    17 januari 2007 om 14:06

    ooow wat jammer.. ferrari’s tunen.. dat is heiligschennis…

    Login om te reageren
  18. Jerro zegt

    17 januari 2007 om 14:07

    oeps verkeerde topic,.. sorry…

    Login om te reageren
  19. Rossi zegt

    17 januari 2007 om 14:12

    wow dat er geen platenspeler aan de radio zit ;-S

    Login om te reageren
  20. Zoef zegt

    17 januari 2007 om 14:15

    Valt mee…wat gaat ie kosten?

    Login om te reageren
  21. Lappy zegt

    17 januari 2007 om 14:33

    @ Zoef:

    er moeten nog wel wat tetst mee gedaan worden voordat ie uberhaupt verkocht mag worden.

    Ik had ergens iets gelezen van zo’n 25k (middenklasser segment).
    Hopelijk is dat inclusief begrafenis met koffie met cake voor de nabestaande.

    Login om te reageren
  22. Lappy zegt

    17 januari 2007 om 14:35

    even opgezocht:

    De auto die we rijden heeft en 2,4-liter met 130 pk. Die heeft een mooi koppel, maar door de vijfversnellingsbak maakt bij 3.500 tpm bij 120 km/h. Daarmee wordt hij wat lawaaiig. Ook de versnellingsbak is wat hakerig.
    De auto oogt netjes, maar aan de afwerking is nog het nodige te doen, zo zijn er bij de handrem wat losse draadjes te zien. Verder scoort de auto bij EuroNCAP botsproeven slechts twee sterren én is de auto met een verwachte prijs van 25.000 tot 30.000 euro geen koopje. Bovendien opereert hij in een segment waar véél concurrentie is.

    bron: autoweek

    Ik kan me iets herrineren van TopGear. Dat een auto meer sterren had voor voetgangers dan de bestuurder, advies van JC, als je een ongeluk gaat krijgen, stap uit en ga voor je auto staan.

    Login om te reageren
  23. Benny1 zegt

    17 januari 2007 om 14:39

    Zal wel net zo goed gaan scoren als de landwind, dat was ook zo’n overweldigend succes. Verpletterend.

    Login om te reageren
  24. Benny1 zegt

    17 januari 2007 om 14:41

    @Lappy als autoblogger leest dat je het van autoweek hebt dan krijgtie spontaan uitslag en gaatie gillen enz. denk ik ;)

    Login om te reageren
  25. Florijn zegt

    17 januari 2007 om 14:44

    heel aardig vooral de tweede is heel erg scherp voor een chinees

    Login om te reageren
  26. supergrover zegt

    17 januari 2007 om 15:01

    Deze auto is niet eens leverbaar met een Euro IV motor. Sind 1 Januari 2007 niet meer toegelaten in Europa…. Dus wat ga je dan doen?? De truckendoos op met allerlei schimmige constructies…

    Daarnaast geen Europese type goedkeuring, maar doen ze iets met 1 dags kenteken/ kleine serie toelatingen in Duitsland. Dus als ze echt 15000 autos willen verkopen dan hoop ik toch dat er iemand eens aan de bel gaat trekken en voorkomt dat het op deze manier blijft gaan. Getuigt van hun professionele aanpak, geld en moeite voor een europese homologatie hebben/doen ze niet, en dan wil je serieus marktaandeel gaan veroveren in Europa?? Denk dat ze zich vergissen in het continent en die aanpak beter proberen in Afrika ;)

    Dezelfde manier als Landwind, en oh wat is dat een succes geworden :-)

    HSO Motors uit Luxemburg?? Wat voor postbusfirma is dat?? Klinkt allemaal erg betrouwbaar.. En Karel Cardoen kan beter gebruikte autos verkopen dan nieuwe volgens mij.

    Login om te reageren
  27. CCX zegt

    17 januari 2007 om 15:33

    In het boekje Autoweek was er een uitgebreid verslag over : Toen ze even in het handschoenkasje wouden kijken veel het uit elkaar. De eigenaar (importeur) stond rood van schaampte want zo’n stevige wagen bleek het dan toch niet te zijn.

    Login om te reageren
  28. Mark zegt

    17 januari 2007 om 15:50

    Had niet anders verwacht dat die Belgen er mee aan de slag gingen. Die verkopen al het uitschot, haha. Ik houd ze iig niet tegen. Ja, misschien met het kopen ervan.

    Login om te reageren
  29. Citrofiel zegt

    17 januari 2007 om 18:13

    Ik was door autoblog aan het scrollen, en ik zie een plaatje. Ik denk, wat?! Lancia maakt wel heel ouderwets aandoende auto’s zeg. Ik dacht serieus dat het de opvolger van de Lybra was door de grille… Maar toen las ik de tekst en bleek van niet… Gelukkig. :D Domme ik. :)

    De BS6 heeft te zwakke motoren, lijkt me, en het design doet een beetje gedateerd aan. De voorkant van de Jinjue doet me aan de Opel Omega denken, maar het is voor een Chinees best een leuk model. Die M3 is apart en anoniem tegelijk… Ik weet niet wat het is.

    Login om te reageren
  30. Rick dos zegt

    17 januari 2007 om 18:25

    De zijkant van de Jinjue ziet er wel fraai uit en de M3 heeft ook wel wat.

    Sorry jongens, positiever wordt het niet!

    Login om te reageren
  31. Jappy zegt

    17 januari 2007 om 19:08

    Lelijke wagens dit! Srry jongens positiever wordt het niet!

    Login om te reageren
  32. Carfreak (BMW 320i) zegt

    17 januari 2007 om 19:11

    Langs de zeikant is die “M3” echt prachtig !!! Als ze nu eens die lichten zouden veranderen …

    Login om te reageren
  33. Mr. R zegt

    17 januari 2007 om 19:30

    Die Jinjue en M3 zien er echt niet slecht uit! Leuke auto’s voor weinig geld mogen hier altijd een poging wagen. Leuke auto’s, hoort u ’t? Leuke auto’s!

    Login om te reageren
  34. LEXUS GS 450h zegt

    17 januari 2007 om 19:31

    Hé das eigenlijk ni mis:)

    Login om te reageren
  35. w0o0dy zegt

    17 januari 2007 om 19:51

    wat is het toch dat automerken zoveel moeite hebben met voor en achterkante van auto’s? De Koreanen, Maleisiërs, de Amerikanen…. en dan de meeste kleine merkjes die wat auto’s ontwerpen/bouwen…. ze bakken allemaal maar bar weinig van de voor- en achterkant. Ook hier weer. De zijkant is niet hypermodern maar zeker niet lelijk (met name die Brilliance M3 heeft goede lijnen en goede proporties…. maar de voorkant is te rommelig en de achterkant heeft ook meer details dan nodig. Jammer. Maar goed, ik vind het prima dat de europeanen en de japanners en koreanen er weer wat concurrentie bij krijgen…. auto’s zijn erg duur geworden de laatste jaren.

    Login om te reageren
  36. Tombnolz zegt

    17 januari 2007 om 20:29

    Die Jinjue vind ik van opzij gezien niet lelijk, maarrrr I DON’T NEED THIS SHIT !
    We worden al genoeg gepest door al die Japanners en Koreanen.
    Ik pleit voor een invoerverbod van Chinese “auto’s”!

    Ik voorspel een sombere toekomst voor merken zoals Opel, Ford, Renault & Peugeot, want als je eens goed rondkijkt, moet je constateren dat er al héél veel Kia’s & Hyundai’s rondbollen. En als je dan bedenkt dat elke verkochte Kia/Hyundai en Opel, Ford, Renault of Peugeot had kunnen zijn geweest…

    Login om te reageren
  37. slk zegt

    17 januari 2007 om 20:39

    Niet verkeerd deze modellen. Zien er vrij degelijkheid uit. Zag gisteren een landwind en die zag er echt verschikkelijk uit. Nog geen jaar oud. Met vocht in de koplampen en mistlampen. In het interieur zag je al heel veel slijt plekken.

    Login om te reageren
  38. mercedesfan zegt

    17 januari 2007 om 20:40

    Ik heb van de week iet er van op terzaken op tv gezien. Het ging over de auto industrie in China.

    Login om te reageren
  39. Tombnolz zegt

    17 januari 2007 om 20:46

    @ mercedesfan:

    heb ik ook gezien en baart me zorgen

    Login om te reageren
  40. guppie zegt

    18 januari 2007 om 09:25

    mercedesfan schrijft,

    “Ik heb van de week iet er van op terzaken op tv gezien. Het ging over de auto industrie in China.”

    Klopt heb ik ook gezien, dit werd door de BRT uitgezonden…er werd ook een prijs van de auto genoemd: ca. 15.000 euro !

    Login om te reageren
  41. Tombnolz zegt

    18 januari 2007 om 12:23

    En de prijs voor de Kleine Cherry (dat modelletje dat zo hard lijkt op de Daewoe Matiz) is slechts € 3.000!

    Je kunt je dus wel inbeelden wat dat gaan geven als er auto’s voor zulke prijs te koop zijn hé.

    Login om te reageren
  42. Dinobe zegt

    18 januari 2007 om 14:12

    “Tombnolz:
    En als je dan bedenkt dat elke verkochte Kia/Hyundai en Opel, Ford, Renault of Peugeot had kunnen zijn geweest”

    Geen wonder, zowat elke Japanner scoort veel beter op het vlak van value/money en zijn zeker 100 keer betrouwbaarder dan dat Frans tuig.

    Login om te reageren
  43. Pier zegt

    23 januari 2007 om 06:25

    Ik zie deze auto’s dagelijks rijden in Shanghai (niet de gele M3). De Jinjue is op zich wel een mooie auto, de BS6 vind ik niet echt wat. Beide interieurs vind ik sowieso niets. Zag laatst wel een paar stoere undercover agenten rijden in zo’n BS6 in het zwart met geblindeerde ruiten en een dvd scherm op het dashboard…LOL Wat ik wel een mooie auto vind (maar niet verkrijgbaar in Europa) is de Toyota Reiz. Die is leverbaar met 2.5 en 3.0 V6 en heeft achterwielaandrijving. Zie: http://www.reiz.com.cn/

    Login om te reageren
  44. Ascari zegt

    16 maart 2007 om 21:14

    Ik denk dat ze het hier moeilijk zullen hebben met hun modellen om hun aan te man te krijgen kijk eens naar Dacia zoveel verkopen ze niet en het merk Proton die hebben in Belgie en nederland moeten stoppen omdat ze niet genoeg verkochten en waar is Lada gebleven

    Login om te reageren
  45. Gentseman zegt

    25 april 2007 om 02:43

    Modellen niet attractief genoeg, veiligheid niet optimaal, maar let op : het verbetert er elke maand op, ze komen er echt wel en met de hulp van de Europeanen. Is dit hun eigen graf graven of enkel dit van hun arbeiders?

    Login om te reageren
  46. tom zegt

    26 mei 2007 om 19:24

    De brilliance bs6 vandaag gespot in tongeren centrum!

    zeer mooie wagen als je het mij vraagt !

    Login om te reageren
  47. DaniëlW zegt

    28 mei 2007 om 22:55

    Goed gezien Tom, ’t was de onze.
    Rijdt niet slecht, de afwerking binnenin is nog niet helemaal zoals we gewoon zijn maar toch behoorlijk. Zeer stille motor, aangenaam rijden, ruim en overzichtelijk binnenin. Vooral een wagen die veel beter uitziet dan zijn prijs laat voelen. Mag best gezien worden, ik denk dat er al veel slechter is gepasseerd, en dat kwam dikwijls van niet zo ver.
    Och, met de eerste Toyota’s werd ook gelachen . . .
    Oja, hij is nog t/m 30/05 bij ons in Hasselt, binnen de maand is de voorstelling.

    Login om te reageren
  48. kdb zegt

    30 mei 2007 om 15:09

    Ik heb de eer (ja,de eer) gehad om er een lang weekend mee te rijden.
    Rijdt super,wat er hierboven over de aantrekkelijkheid van het model gezegd word vind ik onterecht het is een attractieve wagen.En voor die prijs vind je niks in dergelijke klasse.
    Hij rijdt stil,baanvast en de reacties die ik kreeg van de mensen waren top !!
    Kortom een aanrader!Zoals Daniel zegt,ik herinner me nog dat de eerste mazda’s ook scheef bekeken werden in den beginne…

    Login om te reageren
  49. Mark zegt

    21 juni 2007 om 13:16

    Dan is het maar goed dat je geen aanrijding hebt gehad in elk geval!

    Check dit:

    http://www.nu.nl/news/1123140/30/ANWB_kraakt_veiligheid_Chinese_auto.html

    Login om te reageren
  50. kdb zegt

    21 juni 2007 om 13:38

    tja,ik vind het allemaal sterk uitgesmeerd ind pers,als je dan verder leest dat de veiligheid is zoals bij meer dan 50% van wat er rondrijdt…Er gaat toch
    niemand lopen panikeren met een auto van vijf jaar oud omdat het nieuwe model meer sterren scoort?

    Login om te reageren
  51. v.d.Berg. E. zegt

    2 juli 2007 om 18:16

    Na 14 dagen in deze wagen te hebben rondgereden en 2.843 km te hebben mogen klokken ( Peking > Xi-AN visa versa zeer zware weg) denk ik dat een ieder die afgeeft op deze wagen niet weet waar hij over praat!
    Hopelijk zal zijn verstand nog eens op de juiste plek komen te zitten!

    Login om te reageren
  52. robert koch zegt

    2 september 2009 om 13:31

    Perfecte auto, nu nog een electrische hulpmotor en ik koop hem. Stuur me een folder ?

    Login om te reageren
  53. haraldp zegt

    10 november 2009 om 13:18

    Veel lezers zijn te verwend – lijkt me

    Een mooie auto – die inderdaad veel weg heeft van
    allerlei andere auto’s- waar maken jullie je druk om

    Ik hoop dat het bedrijf ook kleinere auto’s gaat maken
    dat is een goede oplossing voor diegene die een vierdeurs
    te deur vinden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North