• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Care schadeservice failliet, heeft al nieuwe eigenaar

Auteur: Dizono, gepost 11 januari 2017 om 13:20 – 39 Reacties

Care Autoschade


Das ist sehr schade.

Niemand rijdt graag een deukje en toch zullen de meeste van ons al wel eens een autoschadebedrijf van binnen hebben gezien. Een van de grote spelers op de Nederlandse markt is Care, maar dat bedrijf is volgens Automotive Management onlangs failliet verklaard. Vermoedelijk door een te groot aantal overnames in het recente verleden, in combinatie met een tegenvallende markt. Een officieel statement bleef uit, maar vandaag is wel bekend geworden dat Care verkocht is aan Schadenet.

Rabo Investment, waar de moederorganisatie van Care onder valt, zette het bedrijf vorig jaar al in de etalage, maar kennelijk kon het pas tot een verkoop komen na faillissement van de uitdeukers. Het bedrijf zal door gaan in afgeslankte vorm, maar hoeveel van de 51 Nederlandse en 15 Belgische vestigingen open blijven is niet bekend.

Overigens heeft verzekeraar Allianz juist een bericht naar haar klanten verstuurd over het vermeende faillissement van Care, met de mededeling voorlopig geen auto’s meer aan te bieden ter reparatie bij deze firma.

Foto: Google Streetview

Ook interessant!

  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Nieuwe Autoblog presentator!
  • Video: nieuwe Nederlandse dashcam compilatie
    Video: nieuwe Nederlandse dashcam compilatie
  • geluid gt3
    Video: zo briljant lekker klinkt de nieuwe GT3

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

faillissement, geld, rabobank, schade

Vorig bericht: « Opel maakt van de Insignia 4×4 een soort Focus RS
Volgend bericht: En de European Gay Car of the Year 2017 is… »

Lees Interacties

Reacties

  1. thomas96 zegt

    11 januari 2017 om 13:23

    Who Cares?

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      11 januari 2017 om 13:32

      @thomas96: de opmerking waarvan je weet dat ie gaat komen…

      Login om te reageren
    • vetnek zegt

      11 januari 2017 om 13:56

      @thomas96: I don’t care at all

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        12 januari 2017 om 03:28

        @vetnek: Mariah Care’y’?

        Login om te reageren
    • xgiulx zegt

      11 januari 2017 om 19:45

      @thomas96: dan lees je het toch niet

      Login om te reageren
      • thomas96 zegt

        11 januari 2017 om 20:16

        @xgiulx: woordgrappen hoeven niet altijd serieus te zijn…

        Login om te reageren
  2. granlusso zegt

    11 januari 2017 om 13:23

    Schadenet, leuke club is dat. Gaat al jaren goed, en zowel de eigenaresse als de franchisenemers gaat het al jaren voor de wind!

    Login om te reageren
  3. gertjan2012 zegt

    11 januari 2017 om 13:32

    Waarschijnlijk niks aan de hand, neem aan dat ze All-Risk verzekerd zijn.

    Login om te reageren
  4. eelco74 zegt

    11 januari 2017 om 13:37

    Care: met afstand de slechtste schade hersteller waar ik ooit ben geweest. Druipers in het verse verf werk, wat ze wel even zouden wegpoetsen. Kleurverschillen etc. Nooit meer naar toe gegaan

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 januari 2017 om 13:41

      @eelco74: ik doe erg mijn best elke schadehersteller te vermijden.

      Login om te reageren
      • eelco74 zegt

        11 januari 2017 om 14:12

        @mashell: dat begrijp ik, maar de verzekeraars geven je steeds minder vrijheid. En daarnaast is niet elke buurtbewoner en medeweggebruiker net zo voorzichtig als ik ?

        Login om te reageren
        • frans1 zegt

          11 januari 2017 om 15:39

          @eelco74: vrijheid in keuze van reparateur is heus mogelijk bij bepaalde maatschappijen. Maar dat zijn niet de goedkoopste. Ga je wel voor goedkoop, dan kom je bij de herstelketens, want die hebben prijsafspraken met de maatschappijen gemaakt, waardoor dat eigen risico weer anders wordt. En prijsafspraken kunnen weer leiden tot snel uitgevoerd/slecht herstel. ( ik adviseer in verzekeringen voor mijn dagelijkse brood)

          Login om te reageren
    • ponnie zegt

      11 januari 2017 om 14:52

      @eelco74: Al die schadenet bedrijven leveren echt kwaliteit waar je de tranen van in de ogen springen.
      Echter heb je als all risk verzekerde weinig keus als je zelf schade rijdt.

      Login om te reageren
      • frans1 zegt

        11 januari 2017 om 15:41

        @ponnie: als het de schuld is van de tegenpartij, heb je altijd keuze vrijheid. Zij mogen niet bepalen waar jij je auto laat herstellen. Een expert zal het schadebedrag samen met de reparateur beoordelen. En dat kost jou bij een verhaalschade helemaal niets!

        Login om te reageren
        • ponnie zegt

          11 januari 2017 om 16:29

          @frans1: Ik had het ook over als je zelf schade rijdt met een allrisk verzekering.
          Als iemand anders schade bij me rijdt laat ik het geldbedrag uitkeren.

          Login om te reageren
          • frans1 zegt

            11 januari 2017 om 17:05

            @ponnie: ik had idd je antwoord niet goed gelezen. Maar zie ook mijn eerdere reactie over keuzevrijheid.

            Login om te reageren
      • granlusso zegt

        11 januari 2017 om 15:43

        @ponnie: Schadenet slecht?

        Login om te reageren
        • ponnie zegt

          11 januari 2017 om 16:30

          @granlusso: Ik kan het helaas niet anders noemen. Het is niet eens hun schuld, probeer maar eens voor het uitgekeerde bedrag een auto in de toegekende tijd fatsoenlijk te herstellen.

          Login om te reageren
          • cthijs zegt

            11 januari 2017 om 22:37

            @ponnie: bij aston martin in canada kunnen ze het anders wel

            Login om te reageren
          • granlusso zegt

            11 januari 2017 om 22:51

            @ponnie: Hmm, vervelend. Al moet ik inderdaad beamen dat verzekeringsmaatschappijen, maar vooral leasemaatschappijen (die het casco gedeelte bijna altijd zelf beheren), vaak veel eisen van schadeherstellers.

            Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      12 januari 2017 om 08:13

      @eelco74 Detail, maar toch: je bedoelt waarschijnlijk ‘zakkers’, een druiper is wat anders.

      Login om te reageren
  5. lekkaah zegt

    11 januari 2017 om 13:46

    Raarrrr, dacht dat als je voor de verzekeraar werkt niet stuk kon, kennelijk is dat dan vooral in de zorgsector het geval.. Dus de ‘expert’ is dan toch wel eerlijk dan?!

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      11 januari 2017 om 14:01

      @lekkaah:

      Verzekeraars zijn ook niet achterlijk. Die bekijken gewoon de rekeningen die ze hebben gehad in een bepaalde periode, en het jaar erop vraagt men om korting. Denk dat je als schadeboer behoorlijk begint te zweten als een grote verzekeraar opeens bij je weggaat.
      Het jaar daarop gebeurt bovenstaand verhaaltje gewoon nog een keer, en nog een keer en nog een keer totdat je omvalt.

      Login om te reageren
      • lekkaah zegt

        11 januari 2017 om 14:12

        @jack_abarth: True, echter wordt dat (in de zorgsector bv) gewoon ‘simpelweg’ opgeteld en doorberekend naar alle klanten

        Login om te reageren
        • jack_abarth zegt

          11 januari 2017 om 14:44

          @lekkaah:

          Klopt, en dat is één van de redenen dat de basispremie steeds verder omhoog gaat. Er zijn uiteraard overigens ook gegronde redenen, nieuwere en duurdere technieken in de zorg etc.
          Maar goed het feit blijft dat als je afhankelijk wordt van je grootste klant(en) dat je op een gegeven moment een vet probleem hebt.

          Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    11 januari 2017 om 14:05

    Ach ja, aan mij hebben ze gelukkig niets verdiend.

    Login om te reageren
  7. braapp zegt

    11 januari 2017 om 14:15

    Bosje bloemen er bij!

    Login om te reageren
  8. goofr zegt

    11 januari 2017 om 14:25

    Care België is onlangs overgenomen door Carglass. De Belgische vestigingen blijven dus gewoon open en vallen niet onder het faillissement lijkt me.

    http://www.link2fleet.com/carglass-neemt-care-carrosserie-belgie-over/?lang=nl

    Login om te reageren
  9. Megakix zegt

    11 januari 2017 om 14:38

    Handjeklapbedrijf met verzekeraars, en dan nog failliet gaan. Management is opnieuw weer een lege ballon gebleken.

    Login om te reageren
  10. tatog zegt

    11 januari 2017 om 15:25

    Het vertrouwen in Care heeft bij Allianz toch een klein deukje opgelopen!

    Login om te reageren
  11. falafel zegt

    11 januari 2017 om 16:11

    Slechte ervaring met dit bedrijf. Zal wel niet de enige zijn, en dat loopt dan zoals nu verkeerd af.

    Login om te reageren
  12. stfu zegt

    11 januari 2017 om 16:54

    Probleem is niet de service lijkt me (volgens mij verrichten ze prima werk), maar dat auto’s steeds veiliger worden en daardoor minder aanrijdingen zijn. En met de laatste crisis zijn er vast genoeg mensen geweest die hun auto dan maar niet lieten repareren. En dan heb je nog beunhazen die het voor weinig doen.

    Login om te reageren
    • frans1 zegt

      11 januari 2017 om 17:07

      @stfu: in 2016 is het aantal aanrijdingen juist weer toegenomen, wellicht ook een gevolg van de aantrekkende economie, en de toegenomen file druk op ’s heeren wegen

      Login om te reageren
    • roppp zegt

      11 januari 2017 om 19:20

      @stfu: ik dat het probleem juist is ontstaan doordat auto’s veiliger zijn geworden. De lease-‘eigenaren’ denken dat ze in een onneembare vesting rondrijden met alle gevolgen van dien. De auto’s zijn nu zo complex (ga maar eens kijken hoeveel verschillende soorten staal er in een auto verwerkt zijn, die je niet zomaar aan elkaar kunt lassen) dat de kosten ook toenemen. De vraag is dan of een schadeherstelbedrijf de schade binnen de door de verzekeringsmaatschappij beschikbare gelden de schade kan repareren.

      Login om te reageren
    • v60germany zegt

      12 januari 2017 om 08:27

      @stfu: klopt grotendeels. Vriend van werkte eerder bij een groothandel/leverancier met paint/non-paint artikelen. Hij gaf te kennen dat de formaatjes steeds kleiner worden, lagere nieuwwaarde icm veel afzet/aanbod, gaan die dingen vaak snel totallos. En reparatie blijft uit; de duurdere versies komen gedeeltelijk bij de dealers weer terecht tijdens de reparatie; programmering/aanmelding software.
      Weg beoogd resultaat…

      Login om te reageren
  13. tarquesh zegt

    11 januari 2017 om 20:23

    Er zijn ook steeds meer zelf reparatie setjes op de markt die men kan gebruiken om kleine schades zelf te repareren.

    Als ik bijvoorbeeld een deuk in de bumper heb, pak ik een hetelucht pistool en duw van onderuit de deuk eruit.
    Andere schades? Kijk op you tube naar handige video’s.

    Login om te reageren
  14. mrrallycross zegt

    12 januari 2017 om 11:27

    Mooi dat ze meteen een nieuwe eigenaar hebben

    Login om te reageren
  15. lucw zegt

    17 januari 2017 om 09:44

    Ik heb 2x met de vorige auto gebruik moeten maken van Care (vestiging Hengelo), door toedoen van anderen. Mijn verzekering maatschappij was verbonden met Care. Niets dan lof, strak kwam hij weer terug, mooi in de lak, geen kleurverschillen, vervangend vervoer.

    Login om te reageren
  16. automotive4all zegt

    1 februari 2017 om 20:07

    Helaas veel onwaarheden in de media en fora’s zoals deze over het faillissement van Care…. De Rabobank is allang blij dat dit niet de landelijke pers heeft bereikt, aangezien ze wederom een gerenommeerd bedrijf failliet hebben laten gaan.
    Schadenet heeft het spelletje slim gespeeld, de serieuze overname-kandidaten waren niet doortastend genoeg en Schadenet heeft na het faillissement alles voor n prikkie over kunnen nemen, en hiermee zijn ze direct de grootste (franchise) schade-hersteller van NL.
    De grotere klanten zullen nooit 100% sturing geven aan één partij, maar Schadenet heeft haar volume met deze actie wel flink verhoogd. Sjappoo, dat heeft Leontine toch maar weer mooi voor elkaar gekregen.
    Maar erg jammer dat het meest innoverende en kwalitatief sterkste autoschade herstelbedrijf van NL verloren is gegaan….. Van een doorstart is overigens geen sprake, ALLE medewerkers die bij Schadenet (of andere concurrenten) zijn begonnen hebben opnieuw moeten onderhandelen over hun (tijdelijke) contract.

    r.i.p. Care

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North