Care schadeservice failliet, heeft al nieuwe eigenaar

Auteur: , 39 Reacties
Care Autoschade

Das ist sehr schade.

Niemand rijdt graag een deukje en toch zullen de meeste van ons al wel eens een autoschadebedrijf van binnen hebben gezien. Een van de grote spelers op de Nederlandse markt is Care, maar dat bedrijf is volgens Automotive Management onlangs failliet verklaard. Vermoedelijk door een te groot aantal overnames in het recente verleden, in combinatie met een tegenvallende markt. Een officieel statement bleef uit, maar vandaag is wel bekend geworden dat Care verkocht is aan Schadenet.

Rabo Investment, waar de moederorganisatie van Care onder valt, zette het bedrijf vorig jaar al in de etalage, maar kennelijk kon het pas tot een verkoop komen na faillissement van de uitdeukers. Het bedrijf zal door gaan in afgeslankte vorm, maar hoeveel van de 51 Nederlandse en 15 Belgische vestigingen open blijven is niet bekend.

Overigens heeft verzekeraar Allianz juist een bericht naar haar klanten verstuurd over het vermeende faillissement van Care, met de mededeling voorlopig geen auto’s meer aan te bieden ter reparatie bij deze firma.

Foto: Google Streetview



39 reacties

Who Cares?
@thomas96: de opmerking waarvan je weet dat ie gaat komen…
@thomas96: I don’t care at all
@vetnek: Mariah Care’y’?
@thomas96: dan lees je het toch niet
@xgiulx: woordgrappen hoeven niet altijd serieus te zijn…
Schadenet, leuke club is dat. Gaat al jaren goed, en zowel de eigenaresse als de franchisenemers gaat het al jaren voor de wind!
Waarschijnlijk niks aan de hand, neem aan dat ze All-Risk verzekerd zijn.
Care: met afstand de slechtste schade hersteller waar ik ooit ben geweest. Druipers in het verse verf werk, wat ze wel even zouden wegpoetsen. Kleurverschillen etc. Nooit meer naar toe gegaan
@eelco74: ik doe erg mijn best elke schadehersteller te vermijden.
@mashell: dat begrijp ik, maar de verzekeraars geven je steeds minder vrijheid. En daarnaast is niet elke buurtbewoner en medeweggebruiker net zo voorzichtig als ik ?
@eelco74: vrijheid in keuze van reparateur is heus mogelijk bij bepaalde maatschappijen. Maar dat zijn niet de goedkoopste. Ga je wel voor goedkoop, dan kom je bij de herstelketens, want die hebben prijsafspraken met de maatschappijen gemaakt, waardoor dat eigen risico weer anders wordt. En prijsafspraken kunnen weer leiden tot snel uitgevoerd/slecht herstel. ( ik adviseer in verzekeringen voor mijn dagelijkse brood)
@eelco74: Al die schadenet bedrijven leveren echt kwaliteit waar je de tranen van in de ogen springen.
Echter heb je als all risk verzekerde weinig keus als je zelf schade rijdt.
@ponnie: als het de schuld is van de tegenpartij, heb je altijd keuze vrijheid. Zij mogen niet bepalen waar jij je auto laat herstellen. Een expert zal het schadebedrag samen met de reparateur beoordelen. En dat kost jou bij een verhaalschade helemaal niets!
@frans1: Ik had het ook over als je zelf schade rijdt met een allrisk verzekering.
Als iemand anders schade bij me rijdt laat ik het geldbedrag uitkeren.
@ponnie: ik had idd je antwoord niet goed gelezen. Maar zie ook mijn eerdere reactie over keuzevrijheid.
@ponnie: Schadenet slecht?
@granlusso: Ik kan het helaas niet anders noemen. Het is niet eens hun schuld, probeer maar eens voor het uitgekeerde bedrag een auto in de toegekende tijd fatsoenlijk te herstellen.
@ponnie: bij aston martin in canada kunnen ze het anders wel
@ponnie: Hmm, vervelend. Al moet ik inderdaad beamen dat verzekeringsmaatschappijen, maar vooral leasemaatschappijen (die het casco gedeelte bijna altijd zelf beheren), vaak veel eisen van schadeherstellers.
@eelco74 Detail, maar toch: je bedoelt waarschijnlijk ‘zakkers’, een druiper is wat anders.
Raarrrr, dacht dat als je voor de verzekeraar werkt niet stuk kon, kennelijk is dat dan vooral in de zorgsector het geval.. Dus de ‘expert’ is dan toch wel eerlijk dan?!
@lekkaah:

Verzekeraars zijn ook niet achterlijk. Die bekijken gewoon de rekeningen die ze hebben gehad in een bepaalde periode, en het jaar erop vraagt men om korting. Denk dat je als schadeboer behoorlijk begint te zweten als een grote verzekeraar opeens bij je weggaat.
Het jaar daarop gebeurt bovenstaand verhaaltje gewoon nog een keer, en nog een keer en nog een keer totdat je omvalt.
@jack_abarth: True, echter wordt dat (in de zorgsector bv) gewoon ‘simpelweg’ opgeteld en doorberekend naar alle klanten
@lekkaah:

Klopt, en dat is één van de redenen dat de basispremie steeds verder omhoog gaat. Er zijn uiteraard overigens ook gegronde redenen, nieuwere en duurdere technieken in de zorg etc.
Maar goed het feit blijft dat als je afhankelijk wordt van je grootste klant(en) dat je op een gegeven moment een vet probleem hebt.
Ach ja, aan mij hebben ze gelukkig niets verdiend.
Bosje bloemen er bij!
Care België is onlangs overgenomen door Carglass. De Belgische vestigingen blijven dus gewoon open en vallen niet onder het faillissement lijkt me.

http://www.link2fleet.com/carglass-neemt-care-carrosserie-belgie-over/?lang=nl
Handjeklapbedrijf met verzekeraars, en dan nog failliet gaan. Management is opnieuw weer een lege ballon gebleken.
Het vertrouwen in Care heeft bij Allianz toch een klein deukje opgelopen!
Slechte ervaring met dit bedrijf. Zal wel niet de enige zijn, en dat loopt dan zoals nu verkeerd af.
Probleem is niet de service lijkt me (volgens mij verrichten ze prima werk), maar dat auto’s steeds veiliger worden en daardoor minder aanrijdingen zijn. En met de laatste crisis zijn er vast genoeg mensen geweest die hun auto dan maar niet lieten repareren. En dan heb je nog beunhazen die het voor weinig doen.
@stfu: in 2016 is het aantal aanrijdingen juist weer toegenomen, wellicht ook een gevolg van de aantrekkende economie, en de toegenomen file druk op ’s heeren wegen
@stfu: ik dat het probleem juist is ontstaan doordat auto’s veiliger zijn geworden. De lease-‘eigenaren’ denken dat ze in een onneembare vesting rondrijden met alle gevolgen van dien. De auto’s zijn nu zo complex (ga maar eens kijken hoeveel verschillende soorten staal er in een auto verwerkt zijn, die je niet zomaar aan elkaar kunt lassen) dat de kosten ook toenemen. De vraag is dan of een schadeherstelbedrijf de schade binnen de door de verzekeringsmaatschappij beschikbare gelden de schade kan repareren.
@stfu: klopt grotendeels. Vriend van werkte eerder bij een groothandel/leverancier met paint/non-paint artikelen. Hij gaf te kennen dat de formaatjes steeds kleiner worden, lagere nieuwwaarde icm veel afzet/aanbod, gaan die dingen vaak snel totallos. En reparatie blijft uit; de duurdere versies komen gedeeltelijk bij de dealers weer terecht tijdens de reparatie; programmering/aanmelding software.
Weg beoogd resultaat…
Er zijn ook steeds meer zelf reparatie setjes op de markt die men kan gebruiken om kleine schades zelf te repareren.

Als ik bijvoorbeeld een deuk in de bumper heb, pak ik een hetelucht pistool en duw van onderuit de deuk eruit.
Andere schades? Kijk op you tube naar handige video’s.
Mooi dat ze meteen een nieuwe eigenaar hebben
Ik heb 2x met de vorige auto gebruik moeten maken van Care (vestiging Hengelo), door toedoen van anderen. Mijn verzekering maatschappij was verbonden met Care. Niets dan lof, strak kwam hij weer terug, mooi in de lak, geen kleurverschillen, vervangend vervoer.
Helaas veel onwaarheden in de media en fora’s zoals deze over het faillissement van Care…. De Rabobank is allang blij dat dit niet de landelijke pers heeft bereikt, aangezien ze wederom een gerenommeerd bedrijf failliet hebben laten gaan.
Schadenet heeft het spelletje slim gespeeld, de serieuze overname-kandidaten waren niet doortastend genoeg en Schadenet heeft na het faillissement alles voor n prikkie over kunnen nemen, en hiermee zijn ze direct de grootste (franchise) schade-hersteller van NL.
De grotere klanten zullen nooit 100% sturing geven aan één partij, maar Schadenet heeft haar volume met deze actie wel flink verhoogd. Sjappoo, dat heeft Leontine toch maar weer mooi voor elkaar gekregen.
Maar erg jammer dat het meest innoverende en kwalitatief sterkste autoschade herstelbedrijf van NL verloren is gegaan….. Van een doorstart is overigens geen sprake, ALLE medewerkers die bij Schadenet (of andere concurrenten) zijn begonnen hebben opnieuw moeten onderhandelen over hun (tijdelijke) contract.

r.i.p. Care

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).