Niet iedere tuner is er even snel bij, maar dit lijkt toch alsof er bij Cargraphic net iemand 25 jaar in coma heeft gelegen.
Nu mag het een oude auto zijn, het is er zo niet aan af te zien. Cargraphic heeft de Testarossa écht even in het zonnetje gezet. Alsof ze zo uit de fabriek komt rollen. Naast de nieuwe zwarte lak en het grilletje achterop heeft Cargraphic alleen de velgen aangepast. Eigenlijk is de hele auto opgepoetst om deze nieuwe velgen te promoten.
Het standaard setje 18″ Ferrari-lichtmetaal van de TR en M wordt vervangen door 19 duims exemplaren. De nieuwe exemplaren brengen het gewicht wat omlaag, zijn in iedere kleur te bestellen (tegen meerprijs) en zijn nog beter tegen de brute kracht van de 440pk twaalfcilinder opgewassen. Prijzen, inclusief Michelin-rubber in de maten 235/35 en 305/30, beginnen bij €5230,- (inc. BTW). Voor een goeie 512TR moet je iets meer neerleggen, ga voor het gemak uit van zo’n 60k euro. Dan zijn die velgen natuurlijk een koopje? Alleen de originele Testarossa (84/85, rood of wit) doet het ‘em bij mij nog net wat beter.
Niet mooi,
Anderhalf uur gewacht op dit artikel………
wel mooi,
Die 512 TR vind ik toch echt wel wat hebben… Een van de mooiste Ferrari’s in mijn ogen. Toch knap dat ze destijds met een paar kleine aanpassingen meteen de lelijkste ferrari ooit gemaakt hebben… die 512 M vind ik echt hondslelijk…
geen respect voor oude heren…
de wagen ziet er direkt 15j jonger uit van de andere kant verliezen we zo wel enkele orginele exemplaren van een sowiso al zeldzame klasieker wat dan wel weer zonde is…
Even los van de wielen: alstublieft zsm die grijze details gewoon weer zwart, geen porum…
Die gasten hopen op veel Nederlandse koper!
Als we het GPS kastje van onze Christen vrienden niet willen hebben moeten we een auto uit 1985 kopen, of ouder.
Dus dan is z’n Ferrari in eens een leuke optie, en als je goed zoekt kan je best voor onder de 40 ruggen een Testarossa vinden.
Dus wat heb je liever een nieuwe S3 of een leuke Ferrari?(moet je alleen wel passie hebben, vooral voor sleutelen)
@Merry: Hoe oud denk jij dat een 512 TR en een F512 M zijn dan?
@Wessee:
Ferrari Testarossa is ergens 1984 in productie gegaan en in 1985 op de markt gekomen toch?
Precies op tijd.
Ik kan me niet voorstellen dat de velgjes dan niet op de eerste productie versie passen.
Waarde Ferrari voor aanpassing: ±60.000,-
Kosten spullen die erop komen: ± 8.000,-
Waarde Ferrari na aanpassing: ±30.000,-
Totale kosten voor de aanpassing: ±38.000,-
Is dit de nieuwe Ferrari? Hoekig is weer helemaal terug :) Ik vind alleen die velgen niet zo passen. Ze hadden beter een knipoog naar vroeger kunnen maken.
@DRU: Zeg me dat je een grap maakt.. of lees anders
@Davyburger: je moet het wel erruggg anders lezen wil je er geen grap in zien.
slechte set van ferrari, misschien wil me overgroot opa ze laatste jaren er nog mee doorbrengen om herrineringen terug te halen.
Je kan ze best passen, maar dat ziet helaas niet uit. De wielen van een 512 TR zijn een stukje breder en van de F512 M wijken ze ook weer af. ;)
Mismatch van het jaar!
Ik vind de nieuwe sloffen helemaal niet passen bij de oude badjas…
Wat een rare retro bodykit…
Dat type velg zag ik laatst nog onder een rotte opel vectra en een renault twingo zitten…. kortom uber lelijk velgen met dat chromen randje.
ah, zo had de nieuwe KNIGHT RIDER moeten zijn :D
w0w .. waar kan ik zo’n upgrade bestellen voor mijn playmobile TR ?
Het mooiste, meest tijdloze design van de 19de eeuw, hard verkracht door die nietsnutten van Cargraphic. Die spiegels en velgen zijn simpelweg degoutant. Weg ermee!
zonde van die mooie auto. waarom een ferrari… die zijn goed zoals ze zijn
@ Merry:
Ja de Testarossa wel ja… de 512 TR en 512 M zijn van een tijdje later. Volgens mij is de 512 TR van ’89 of ’90 (verbeter me aub alsi ik er erg naast zit)
Ik zie zelfs dat de 512 TR van modeljaar ’92 is… en de 512 M van ’94/’95.
Damn…echt de 512TR vond ik al erg mooi. Zo issie toch echt helemaal af. Super gedaan.
Toen de Testa uitkwam begin jaren ’80 was dit echt een bom. Eindelijk een 12 Cyl.voor de US want de 512BB mocht niet ingevoerd worden wegens emmisie normen. Deze auto was echt een keerpunt voor Ferrari. Als je de Testa op de Meir in Antwerpen (de eigenaar had een restaurant daar) zag staan stonden er veel mensen rond. Als je nu een Ferrari op dezelfde plaats zet, kijken ze wel maar geen massa’s meer. jammer!!! Wat was het vroeger toch aangenamer (niet beter)
Dat kan wel zo zijn, maar zet je een F430 en een Testarossa op dezelfde plaats, kun je er zeker van zijn dat de meeste mensen rond de Testarossa staan en de F430 nagenoeg links laten liggen.
nou zou wel moiie zijn als deze ferrari bij hier zou chrochet met tubs wel in rijden in miamie vice dat zou ziek zijn met die hoge senelheid hoe chrocht een snel bocht neemt hey
Heerlijk, in mijn ogen een zeer goed geslaagde make-over!
Mooi, heel mooi!
Maar het origineel blijft mooier.