• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Carlsson SLK 340 is een ruige hillclimber

Auteur: sir_smokalot, gepost 6 maart 2013 om 17:09 – 18 Reacties

Spoiler much?


Met een 610 pk sterke V8 en een gewicht van slechts 780 kg lijkt deze anorexia-SLK van Carlsson, net als Mr. Garrison uit volle borst te willen schreeuwen: ‘I’m not gayyy!‘ Sure thing, Butch.

Maar even zonder gekheid: dit is natuurlijk een geweldig racekanon, zonder compromissen gebouwd, en alleen bedoeld om heel hard een berg omhoog te rijden. Iedereen weet: wanneer je tegen een helling op moet, dan telt elke kilo, vraag maar aan Jan Ullrich.

Later dit jaar gaat de SLK 340 (zijn motorinhoud is 3,4 liter) deelnemen aan de beruchte Pikes Peak hillclimb. Je zou zeggen dat hij rauwe power tekort komt om echt in de eredivisie mee te spelen, maar het lukte Rhys Millen ook met 700+ pk. Bovendien zal de coureur die dit lichtgewichtje naar boven mag brengen er zijn handen aan vol hebben.

Voor de gelegenheid maakte Carlsson ook een snoezig bijpassend Smartje met 112 pk, die op de foto’s links van de SLK staat. Deze 2,7 meter korte Fortwo, met 17 inch lichtmetaal, zal ‘in miniserie’ geproduceerd worden.



Ook interessant!

  • Video: Tesla Model S bijzonder snel op Pikes Peak
  • Motorfietsen nu definitief uitgesloten op Pikes Peak Hill Climb
  • Extreme Bentley Continental is klaar om Pikes Peak te bestormen
  • Getunede Plaid
    Getunede Plaid gaat Pikes Peak onveilig maken

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, carlsson, fortwo, geneve, geneve-2013, hillclimb, pikes-peak, Racing, slk, Smart

Vorig bericht: « Autoblog video: autoshow Geneve 2013 (deel 4)
Volgend bericht: Beursbabe doet de Pininfarina Sergio, trucker style »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    6 maart 2013 om 17:15

    Nou kijken of tie de huidige titelhouder (Hyundai) kan verslaan. ……dacht het niet…

    Login om te reageren
  2. Ferry_76 zegt

    6 maart 2013 om 17:17

    780 kilo? Weinig origineels SLK meer aan dan, behalve de vormgeving.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      6 maart 2013 om 17:27

      @Ferry_76: behalve de voor en achterlichten zitten er precies nul onderdelen op die ook op een normale slk passen.

      Login om te reageren
      • johanhummer9 zegt

        6 maart 2013 om 17:49

        @lambo4all: voorlichten? Je bedoelt stickers

        Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          6 maart 2013 om 19:31

          @johanhummer9: asjemenou! Moet denk toch maar een iphone 5 gaan aaanschaffen!

          Login om te reageren
          • sandervolvo zegt

            6 maart 2013 om 20:03

            @lambo4all: hoeft niet ik zach het ook niet
            (maar ik zal hem wel kopen)

            Login om te reageren
            • ronin1130 zegt

              6 maart 2013 om 20:22

              @sandervolvo: zach???
              Meneer heeft zeker een andere moedertaal dan Nederlands? Dan weze het vergeven…

              Login om te reageren
              • sandervolvo zegt

                6 maart 2013 om 20:35

                @ronin1130: nee hoor puur hollands
                gewoon een spel foutje!

              • Thomasio zegt

                7 maart 2013 om 00:01

                @sandervolvo: Tijdens de verontschuldiging knal je er nog eentje uit! Als dyslect doe ik het in de gemiddelde comment niet beter en ik wil mijn eigen punt niet afzwakken, wat ik in feite nu wel doe.

  3. lambo4all zegt

    6 maart 2013 om 17:29

    Dit moet echt een belachelijk snelle wagen zijn! en voordat iedereen weer over de enorme spoilers en diffuser valt, dat is nodig omdat de lucht bovenop een berg veel ijler is dus heb je grotere spoilers nodig.

    Login om te reageren
  4. b013 zegt

    6 maart 2013 om 17:35

    I like. Maar die grote spoiler had niet gehoeven van mij.. Veelste groot…

    Login om te reageren
  5. trolle zegt

    6 maart 2013 om 17:58

    Veel teveel asfalt op pikes peak tegenwoordig

    Login om te reageren
  6. Hupke zegt

    6 maart 2013 om 18:15

    Die wint het qua styling toch niet bij de Z4 gebaseerde racewagens en laten we eerlijk zijn daar draait het bij promotie ook om.

    Login om te reageren
  7. guusboum zegt

    6 maart 2013 om 18:16

    780 kg is toch bijna onmogelijk?! Een ktm Xbow weegt nog meer!

    Login om te reageren
  8. Frankypanky zegt

    6 maart 2013 om 18:24

    “SLK?
    No matter how much or big your muscles are…any SLK is gay!”

    Login om te reageren
  9. bozewolf zegt

    6 maart 2013 om 19:49

    Bizar laag gewicht! Motor komt van Judd overigens.

    Login om te reageren
  10. carmasterr zegt

    6 maart 2013 om 19:59

    Buizenframe + Judd V8 + plastic SLK hoesje en klaar is je hillclimber.
    Zo bijzonder licht en krachtig is ie dus eigenlijk helemaal niet (vergeleken met zijn soortgenoten).

    Login om te reageren
  11. carmasterr zegt

    6 maart 2013 om 20:06

    Toch erg jammer dat ze Pikes Peak nu compleet geasfalteerd hebben.
    Het feit dat het eigenlijk één langgerekt rallycross circuit was maakte het nou juist zo uniek.
    Je had er dan ook een behoorlijke unieke wagen voor nodig die op elke ondergrond net zo snel was.
    Vandaar dat er extreme alleskunnende vuurspuwers als Rod Millens Celica GT en de Monster Tajima Suzuki´s ontstonden.

    Tegenwoordig kan zo´n beetje elk buizenframe met vier rechte wielen en een dikke motor een betere tijd scoren met de helft van de moeite.
    En dat haalt toch veel van de magie weg voor mij.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North