• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Carmageddon update #18: aanvalsplan kredietcrisis!

Auteur: autoblogger, gepost 17 december 2008 om 22:19 – 13 Reacties

Carmageddon!


Jawel, de BOVAG en bijpassende vakbondsvrienden zijn het vandaag op hoofdlijnen eens geworden over een “aanvalsplan” waarmee men de huidige economische neergang het hoofd wil kunnen bieden…

De afgesproken maatregelen betreffen onder meer ondersteuning bij werktijdverkorting, het inrichten van een mobiliteitscentrum, de mogelijkheid om eerder uit te treden en het vergroten van de flexibiliteit. We zijn benieuwd.

Verder zijn er op dit moment wat problemen bij Vredestein. Het Russische moederbedrijf Amtel-Vredestein verwacht binnenkort het Nederlandse Vredestein Banden te hebben verkocht. De Russen hebben betalingsproblemen en willen de Nederlandse dochter verkopen om de schuldenlast te drukken.

In het buitenland is ook weer genoeg te melden, daar gaan we:

  • Turkse autoproductie is met 50% gedaald.
  • Het Noorse Th!nk krijgt geen steun en het bedrijf staat op instorten, wellicht dat ene Stein Erik Hagen hulp kan bieden.
  • Nog steeds geen duidelijkheid over Amerikaanse bailout.
  • Honda gaat niet echt lekker…
  • De bouw van de GM-fabriek waar de Volt moet worden gemaakt staat on hold.

Ook interessant!

  • Je hoeft niet langer naar de dealer voor een VW ID. update
  • AMG GT 4-Door update is goed nieuws voor bestaande eigenaren
  • Lockdown in de autobranche
    Lockdown in de autobranche: wat kan nog?
  • Polestar update
    Polestar update: 68 pk voor 1.000 euro!

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Carmageddon

Vorig bericht: « Binnenkort te koop: Lewis Hamilton postzegels
Volgend bericht: Project Kahn doet 22″ wielen »

Lees Interacties

Reacties

  1. rotorhead zegt

    17 december 2008 om 22:25

    Login om te reageren
  2. Rick dos zegt

    17 december 2008 om 22:27

    Wist niet dat Vredestein in Russische handen was…..eerlijk gezegd….

    Login om te reageren
  3. Jesper zegt

    17 december 2008 om 22:34

    @ Dos: Geen schaamte hoor, ik hoor t ook voor t eerst ;)

    @ Rotorhead: Kudos voor jou! :D
    Die kleine lettertjes zijn brilliant!! :D

    Login om te reageren
  4. vla zegt

    17 december 2008 om 22:36

    @ rotorhead
    Comment van de week!

    Login om te reageren
  5. autoblogger zegt

    17 december 2008 om 22:38

    UPDATE: De bouw van de GM-fabriek waar de Volt moet worden gemaakt staat on hold… General Motors, saving cash as it awaits federal rescue loans, has suspended construction of a Michigan plant scheduled to build fuel-saving engines.

    Login om te reageren
  6. JanJansen zegt

    17 december 2008 om 23:17

    Goh verrassend dat Honda zijn matige cijfers presenteerd, net nadat ze zich hadden teruggetrokken uit de geld verslindende F1.
    Dat had je op je water kunnen aanvoelen dat dit kwam. Maar goed, ze leren het aardig snel van de not-so-big-three hoe je het slechte nieuws zeker niet moet brengen; eerst de maatregelen, dan de tegenvallers naar de pers (en dus niet andersom).

    Login om te reageren
  7. DRU zegt

    18 december 2008 om 00:13

    @autoblogger, dat is nou weer typisch. Het gebeurt allemaal voor onze neuzen en we slikken het gewoon door.

    Login om te reageren
  8. autoblogger zegt

    18 december 2008 om 00:21

    @DRU: huh? hoe bedoel je precies?

    Login om te reageren
  9. DRU zegt

    18 december 2008 om 00:25

    Oh, sorry voor de onduidelijkheid. De big three zijn de laatste die echt een electric car willen maken, dus mooi excuus om die plant nu te killen. Het was in reactie op je update.

    Login om te reageren
  10. autoblogger zegt

    18 december 2008 om 00:29

    Ah ok. Nou er zijn natuurlijk wel meer merken die een elektrische auto willen maken, maar GM leek ditmaal wel het voortouw te nemen inderdaad…

    Login om te reageren
  11. lincoln zegt

    18 december 2008 om 09:11

    wat heeft de Bovag met de autoindustrie te maken ??

    zijn er nog nederlanders die GEEN vredestein onder hun auto hebben ??

    Login om te reageren
  12. Laurens zegt

    18 december 2008 om 11:13

    Mijn bandenboer doet veel Vredestein. Ze zijn sterk in niche markten zoals voor klassiekers en ook winterbanden.

    Bevallen goed. Iets goedkoper dan de MBCP’s enzo, maar in tests komen ze vaak toch vrijwel gelijk uit.

    Maar ze zijn inderdaad al jaren in handen van een russische investeerder.

    Login om te reageren
  13. ace_dave zegt

    19 december 2008 om 15:56

    @lincoln: Geeft mij maar Pirelli. Maar goed, Vredestein komt op de tweede plaats.

    Vredestein feitje: Die superbus van Wubbo Ockels gaat 300 kmh doen op Vredestein slofjes. Reden: Er waren geen banden die EN zware belasting aan konden EN hoge snelheid, dus heeft Vredestein ze maar even in elkaar geplakt. Lijkt me leuk om met een Hummer een F430 bij te houden zo rond de 300 kmh! :-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North