• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Caterham Seven 485: strafste Seven op het continent

Auteur: sir_smokalot, gepost 3 mei 2013 om 21:01 – 11 Reacties

Afbeelding Caterham Seven 485: strafste Seven op het continentAfbeelding Caterham Seven 485: strafste Seven op het continentAfbeelding Caterham Seven 485: strafste Seven op het continentAfbeelding Caterham Seven 485: strafste Seven op het continentAfbeelding Caterham Seven 485: strafste Seven op het continentAfbeelding Caterham Seven 485: strafste Seven op het continentAfbeelding Caterham Seven 485: strafste Seven op het continentAfbeelding Caterham Seven 485: strafste Seven op het continent

Caterham Seven 485 kan zeker glijden
Als een Supersport R je veel te tam is, dan kan je altijd voor de Seven 485 opteren. Hoe klinkt 455 pk per ton, en nul tot honderd in 3,4 seconden je in de oren?

Begin februari kondigden ze ‘m al aan, Caterham’s most powerful pan-European homologated Seven to date, en nu is deze heerlijk pure lichtgewicht dan uit zijn ei gekropen.

Caterham maakt zo veel varianten op basis van één concept, dat we het je niet kwalijk nemen als je de draad wat kwijt raakt. Het ruigste dat er is, is de R500 Superlight (in lego ziet dat er ZO uit), maar die komt niet buiten het Verenigd Koninkrijk. Deze Seven 485 benadert hem echter aardig.

De nieuwste creatie heeft de vertrouwde 2.0-liter Ford Duratec-motor aan boord, die voor dit model is opgepept naar 240 pk, dat hij pas bij 8.500 tpm bereikt. De topsnelheid bedraagt 225 km/u, maar bij dit soort auto’s is het bochtenwerk toch echt een stukje belangrijker. Dankzij zijn gewicht van 525 kg komt de forse pk/gewichtsverhouding tot stand.

Van de 485 komt zowel een ‘S’ als een ‘R’ versie, die respectievelijk voor de weg en het circuit bedoeld zijn, waarbij de laatste een differentieel met beperkte sperwerking heeft. De prijs begint bij 43.495 euro, exclusief belastingen. Wel even oppassen met regenbuitjes natuurlijk. Hoe zoiets het circuit rond gaat? Nou, zou:

Of vind je dit maar niks, en zie je liever dat ze wat haast maken met hun alliantie met Renault?

Ook interessant!

  • Caterham Seven 170R
    Caterham Seven 170R rijtest: zelden zo hard gelachen
  • Dit vederlichte bouwpakket brak een bizar record
  • Komt er eindelijk een écht lichte elektrische auto?
  • Hyundai Seven: voorbode van de Ioniq 7

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

caterham, Lichtgewicht, seven

Vorig bericht: « Video: speeddaten met de Belgische Caroline. Durf jij ’t aan?
Volgend bericht: Kies maar: Porsche 930 Turbo vs 991 Turbo »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    3 mei 2013 om 21:12

    Voor als je van echt autorijden houd, niet voor watjes dus.

    Login om te reageren
    • cocksdriveaudi zegt

      3 mei 2013 om 21:22

      @norge: de gemiddelde automobilist verandert heel snel in roadkill in dit apparaat

      Login om te reageren
  2. bozewolf zegt

    3 mei 2013 om 21:14

    toi toi toi, da’s leuk speelgoed! zieke pk/gewicht verhouding.

    Ook niet goedkoop voor een soortement skelter…maar de prestaties liggen dan ook wel op ultraskelter niveau..

    Login om te reageren
  3. jrk68 zegt

    3 mei 2013 om 21:19

    Eigenlijk zou iedereen eens in zo’n ding gereden moeten hebben, Gewoon om te weten wat autorijden in zijn puurste vorm nu echt is.

    Login om te reageren
  4. Hupke zegt

    3 mei 2013 om 21:27

    De volgende stap is een carbon monocoque en een verbeterde achterophanging.

    Login om te reageren
  5. rufctr01 zegt

    3 mei 2013 om 21:32

    Dit is pas echt autorijden.

    Login om te reageren
  6. jessetje zegt

    3 mei 2013 om 21:44

    Erg mooi;-)

    Login om te reageren
  7. trolle zegt

    3 mei 2013 om 21:57

    Deze is pas opwindend in vergelijking met die “nieuwe” kever

    Login om te reageren
  8. Alpinaa zegt

    3 mei 2013 om 22:19

    Waar slaat die 485 in de naam eigenlijk op?

    Login om te reageren
    • cocksdriveaudi zegt

      3 mei 2013 om 22:56

      @Alpinaa: aantal pk’s per 1.000 kg kortom als je het Pk aantal deelt door het gewicht kom je uit op 485 Pk op 1.000 kg. Dit is een heel serieus apparaat daarom ook mijn comment dat de gemiddelde automobilist hierin eindigt als roadkill

      Login om te reageren
      • cocksdriveaudi zegt

        3 mei 2013 om 23:08

        @cocksdriveaudi: oh ja de Engelsen hebben sae pk’s en wij DIN pk’s zodoende lijkt voor ons de verhouding tussen 240/525 kg niet tot 0,485

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North