• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Caterham Superlight R400 onthuld

Auteur: Dennis, gepost 19 april 2006 om 21:23 – 7 Reacties

" class=


We waren behoorlijk onder de indruk na ons bezoek aan Donkervoort. Het bezoek heeft ervoor gezorgd dat onze liefde voor deze specifieke auto’s nog verder is gegroeid. Donkervoort concurrent Caterham maakt soortgelijke auto’s, maar doet dit op grotere schaal en iets minder ambachtelijk dan Donkervoort, waardoor een Caterham een stukje goedkoper aan de man kan worden gebracht…

Caterham heeft de Superlight R400 onthuld. De auto wordt aangedreven door een 210 pk sterke 2.0 liter motor. Doordat de auto slechts 525 kilo weegt is de vermogen-gewicht verhoudig maar liefst 400 pk per 1.000 kilo. De motor laat zich doortrekken tot een gillende 8.000 toeren en het sprintje naar 100 km/u duurt niet langer dan 3,8 seconden. De inzittenden worden vastgeketend middels een vier-punts-harnas om ervoor te zorgen dat je bij al dit geweld netjes in de koolstofvezel kuipstoeltjes blijft zitten. Voor de Britten kost de auto £26.995 als bouwpakket en volledig gefabriceerd is ‘ie £2.500 duurder (via: topgear.com).

Ook interessant!

  • Donkervoort bouwt JOUW auto
    Donkervoort bouwt JOUW auto deze herfst
  • Politie neemt supercars
    Politie neemt supercars van belastingontduikers in beslag
  • Komt er eindelijk een écht lichte elektrische auto?
  • Maak je Donkervoort D8 GTO nu nóg duurder

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

caterham, Donkervoort, Lichtgewicht, Supercars

Vorig bericht: « Fiat Punto doet het verrassend goed
Volgend bericht: BMW 3-serie cabrio gespot »

Lees Interacties

Reacties

  1. Micha zegt

    19 april 2006 om 23:45

    Prachtige auto’s zijn het toch.
    Maar qua ontwerp vind ik Donkervoort wel veel mooier.

    Login om te reageren
  2. remy zegt

    20 april 2006 om 06:50

    ik ben het met micha eens,

    Login om te reageren
  3. dekster zegt

    20 april 2006 om 17:29

    Donkervoort is veeeeeeeeeeeeeeeeel…mooier van design

    Login om te reageren
  4. JeffreyG zegt

    20 april 2006 om 18:24

    uiteraard, maar caterham doet het ook zeker niet verkeerd ;)
    en 3,8 seconde is natuurlijk niet niks :)

    Login om te reageren
  5. Micha zegt

    20 april 2006 om 22:51

    Ik vind het jammer dat zelfbouw auto’s in elkaar gezet maar zo’n klein bedrag extra kosten dan als bouwpakket. Ik denk dat mensen zich dan meer bewust raken van hoe je met zoiets om moet gaan en het meer respecteren.

    Login om te reageren
  6. Max zegt

    14 maart 2007 om 16:28

    Je kunt z’n donkervoort wel mooiier vinden maar ja die kosten ook ff wat meer en als je dan gaat kijken naar kwaliteit van de caterham. Zo een donkervoort is ook gaaf maar kwalitatief minder dan de caterham!!
    Lateeeeerrzzz

    Login om te reageren
  7. Jaap zegt

    25 mei 2007 om 14:26

    De Caterham is de puuste vorm! Ook kun je bij de fabriek allerlij custom details aan laten brengen zodat ie helemaal naar je zin rijd.
    Wanneer je echt een snelle “heavy racy” speelauto wilt hebben moet je bij een donkerfoort denken aan het dubbele bedrag. Is dat het waart voor een auto waar je 10 keer per jaar mee gaat rijden?
    Caterham is op de echte lotus seven na “the real thing”

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North