• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Cayenne Diesel nu ook onder vuur wegens uitstoot

Auteur: Author, gepost 11 juni 2017 om 18:54 – 22 Reacties

Cayenne Diesel nu ook onder vuur wegens uitstoot


Onlangs was Audi nog aan de beurt en niet geheel verrassend zit nu een andere VAG-dochter in de hoek waar de klapjes vallen.

Het Duitse Der Spiegel heeft onlangs onderzoek laten doen naar de uitstoot van de Cayenne met zelfontbrander en zoals je waarschijnlijk al verwachtte braakt de V6 TDI in de Cayenne volgens dat onderzoek teveel NOx uit. De uitstootwaardes zijn op verzoek van Der Spiegel gemeten door TÜV Nord onder normale omstandigheden.

De hoeveelheid NOx die de Cayenne Diesel uitstootte was dusdanig hoog, dat de auto op basis van deze waarden niet had mogen worden goedgekeurd voor de openbare weg. In een reactie liet Porsche weten dat het merk zich niet kon vinden in de testresultaten en dat de uitstoot van diverse factoren afhangt.

Ondertussen wordt de gang van zaken bij Audi onderzocht omdat autoriteiten het vermoeden hebben dat De Boksbeugel het niet zo nauw nam met de uitstootregeltjes.

Ook interessant!

  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, Diesel, Porsche, SUV, uitstoot, volkswagen-dieselgate

Vorig bericht: « Deze Jag heeft Italiaanse flair
Volgend bericht: De Tesla Model 3 wordt bijzonder kaal »

Lees Interacties

Reacties

  1. EdGaR zegt

    11 juni 2017 om 19:00

    Het houdt niet op..

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    11 juni 2017 om 19:20

    You don’t say!

    Login om te reageren
  3. basv zegt

    11 juni 2017 om 19:40

    Is Der Spiegel niet een soort privé/story?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 juni 2017 om 21:26

      @basv: meer een soort serieuze versie van wat wij kennen als Elsevier.

      Login om te reageren
    • Erik zegt

      11 juni 2017 om 22:02

      @basv: is in de BRD ook op de TV. Vergelijk het met nieuws uit.

      Login om te reageren
      • Erik zegt

        11 juni 2017 om 22:02

        @erik2907: nieuwsuur!

        Login om te reageren
  4. mzonneveld zegt

    11 juni 2017 om 20:39

    Het boeit me eerlijk gezegd vrij weinig… sorry Autoblog.

    Login om te reageren
  5. VeniVidiVici zegt

    11 juni 2017 om 20:41

    Zucht… milieu geleuter 2.0

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      11 juni 2017 om 22:52

      @venividivici: Zucht… volksgezondheid geleuter bedoel je.

      Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    11 juni 2017 om 21:05

    Maakt toch geen reet uit ..
    Kan gewoon zeggen dat ie 1op50 loopt ..
    Kan gewoon zeggen dat je de versnellingsbak nooit van nieuwe olie hoeft te voorzien ..

    Niemand houdt je hier tegen ..

    Oplichting en sjoemelen zit (heel toevallig net als corruptie) in de gedoogzone ..

    Login om te reageren
    • zwannes zegt

      11 juni 2017 om 21:11

      @lincoln: klopt!

      Login om te reageren
    • sracert zegt

      11 juni 2017 om 22:57

      @lincoln: Net zoals veel te veel beunhazen garages in NL, waar je niet mag mee kijken en vragen stellen.

      Login om te reageren
  7. mashell zegt

    11 juni 2017 om 21:28

    Maar is er wel onder de juiste omstandigheden getest? Want als je anders test komt er ook wat anders uit.

    Login om te reageren
  8. siemi zegt

    11 juni 2017 om 21:54

    Dus als ik het goed begrijp is de Cayenne getest onder andere omstandigheden dan voorgeschreven waarna het resultaat afweek van de voorschriften. Nou en?

    Login om te reageren
  9. ko4n zegt

    11 juni 2017 om 22:36

    Porsche maakt geen diesel motoren. Die komen rechtstreeks van Audi. Dus als n A6 3.0 TDi te veel uitstoot is het niet echt verassend dat een Cayenne 3.0 TDi dat ook doet

    Login om te reageren
  10. vierkoloms zegt

    12 juni 2017 om 08:53

    Zolang ik links en rechts ingehaald wordt door al die zogenaamde gte’s bluemotions, hybrids en ecoflexen maakt het niets uit.
    Zodra ze de showroom uit zijn is de uitstoot 20x hoger.
    Men zou bijvoorbeeld de bijtelling afhankelijk kunnen maken van het werkelijke verbruik. Alle data is er, maar de privacy zal het in de weg staan.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      12 juni 2017 om 12:38

      @vierkoloms: en het gezond verstand staat het ook in de weg. De bijtelling is de belasting over het genoten voordeel van de prive kilometers in de auto van de zaak. Daar heeft het verbruik niks mee van doen. De regering heeft om mensen te stimuleren zuinige auto’s te kiezen deze een paar jaar een lagere bijtelling gegeven. En de mensen gingen masaal daarvoor, zo masaal dat de regering die voordelen weer heeft afgeschaft. Maar met verbruik heeft bijtelling niks van doen. De enige manier om bijtelling eerlijk te doen is de gemaakte prive kilometers te tellen. Dat hebben we ooit gehad, Maar bleek te fraudegevoelig en veel te veel administratie te veroorzaken.

      Login om te reageren
      • vierkoloms zegt

        12 juni 2017 om 18:15

        @mashell: ik rijd mijn auto zakelijk met 22%. Dankzij de teruggeschroefde subsidies.
        Echter rijd ik gemiddeld 5,3l/100km. We hebben de data van de tankpassen, de hoeveelheid km’s per jaar. Daar komt een gemiddeld verbruik uit. Redelijk foolproof in mijn ogen. Als de regering daar diverse bijtellingsclausules op los laat kan je als berijder er ook wat op besparen. Des te hoger je verbruik, hoe meer je betaald. Daarmee stimuleer je zuinige auto’s (minder vervuiling) en de vervuiler betaald.
        Als ik iets oversla in mijn beargumentatie lees ik graag je antwoord.

        Login om te reageren
        • jorden zegt

          12 juni 2017 om 19:40

          @vierkoloms: wat als er een nieuw model op de markt komt?

          Login om te reageren
          • vierkoloms zegt

            13 juni 2017 om 10:02

            @jorden: daar zijn dan toch verbuikscijfers van beschikbaar? Ivm typegoedkeuring. Daarnaast kan je de actuele km stand en hoeveelheid getankte liters berekenen.

            Login om te reageren
  11. duufjexc90t8 zegt

    12 juni 2017 om 13:43

    Heb op spiegel-tv een stukje hierover gezien en hoe de test werd uitgevoerd. Vooraf was met een stukje software te zien dat de auto op straat in een andere versnellingsbakmodus reed dan net na het starten. Op de rollenbank bleef de auto in de zuivere modus rijden. Enige verschil met de 2 e test was dat de auto voor even werd opgekrikt en weer neergezet waardoor de auto in de “normale” versnellingsbakmodus ging. Nox uitslag was in de 2e test duidelijk boven de norm.

    Login om te reageren
  12. stuko zegt

    12 juni 2017 om 16:03

    Gezien het aantal reacties op deze berichten lijkt het me prima om te stoppen met deze onzinnige servervulling…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North