• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

CEO Volkswagen: ‘hou die paar rotcenten maar!’ [updated]

Auteur: sir_smokalot, gepost 9 februari 2013 om 13:15 – 70 Reacties

Martin WInterkorn met Lucy Liu en XL1


Omdat genoeg genoeg is zal Volkswagen-topman Martin Winterkorn dit jaar afzien van een verdere salarisverhoging. De bestbetaalde CEO van Duitsland vindt nog meer miljoenen niet meer uit te leggen aan het volk.

Winterkorn streek in 2011 inclusief bonussen 18,3 miljoen euro op. Over 2012 zou dat dankzij het uitstekende resultaat van de Volkswagen-groep stijgen naar ruim 20 miljoen, maar der Martin vindt het wel welletjes. Voor hem is het morele plafond bereikt, dus hij zet de rem op een verdere stijging. In een interview met der Spiegel geeft hij aan te verwachten over 2012 minder te cashen dan in 2011.

Een uitstekend staaltje zelfbewustzijn, zou je kunnen zeggen, en wat moet je ook met nóg meer miljoenen? Het belangrijkste is wat mij betreft dat hij de zure boeroepers die het nodig vinden hun neus in andermans zaken te steken te snel af is met deze zet. Winterkorn is sowieso nog tot 2016 verbonden aan VW. De komende jaren zullen taai worden, en de vraag is dan ook hoe de salarisontwikkeling loopt, als de wind tegen zit.

Even voor de context: balletjestrapper Samuel Eto’o verdient dus ook over 2012 met zijn salaris van 20 miljoen euro meer dan de CEO van een multinational met een jaaromzet van meer dan 160 miljard euro.

Het commentaar van Ford-CEO Alan Mulally op al die Europese softies: ’that’s really cute…f*ck you, pay me.’

Update 17-02: Der Spiegel meldt dat zijn salaris over 2012 op 14 miljoen euro uit komt. Minus 3 miljoen dus.

Ook interessant!

  • Volkswagen CEO: 'Ga lekker fietsen'
  • Volkswagen CEO kritisch op Ionity: alles behalve premium!
    Volkswagen CEO kritisch op Ionity: alles behalve premium!
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
    Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

geld, martin-winterkorn, Volkswagen

Vorig bericht: « Gespot: 1955 Ferrari 250 Europa GT Coupé
Volgend bericht: Video: Ryan Tuerck laat zien wat echt driften is »

Lees Interacties

Reacties

  1. Megakix zegt

    9 februari 2013 om 13:19

    Beiden (voetballertje of ceoootje) zijn overbetaalde dudes…in alle gevallen. Of kan iemand mij uitleggen dat Eto’ooh 200x beter is dan een Topklassevoetballer uit Holland ? Of dat een ceootje 1830x beter is dan ikke, met een tam salaris van € 100K ??? :(

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      9 februari 2013 om 13:26

      @Megakix:

      Iemand die 200 keer meer verdient dan jij is niet 200 keer beter dan jij.
      Men wil 200 keer meer voor hem betalen dan voor u.

      Waarom? Misschien denken ze dat hij 200 keer meer geld opbrengt dan jij. Misschien geeft hij enkel die schijn, misschien doet hij dat ook.
      Je zal het nooit weten. Met een ondernemer die effectief 200 keer meer waarde kan creeëren dan jij dan ben je er tenminste zeker van.

      Ik heb het sowieso niet echt op CEO’s. Mensen die enkel andermans geld beheren zijn niet m’n ding. Veel liever een ondernemer die met z’n eigen geld speelt maar firma’s als VW zijn gewoon te groot om nog van 1 man te zijn en dan krijg je zo’n CEO met tegenstrijdige belangen.

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        9 februari 2013 om 15:32

        @Hupke:
        Een ondernemer maakt 200x meer waarde wel samen met zijn personeel.
        Hij doet dat niet alleen.

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          9 februari 2013 om 19:50

          @Hubert:

          Dat personeel is uitgekozen door de ondernemer en die worden betaald voor hun diensten. Dat zit dus in de kosten en niet in de extra waarde voor het bedrijf.

          Login om te reageren
    • Joerek zegt

      9 februari 2013 om 13:36

      @Megakix: Ik lees steeds vaker hersenloze opmerkingen op autoblog, maar dit moet toch wel een voor de top10 zijn

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        9 februari 2013 om 14:14

        @Joerek:
        Hulde…. Je hebt er zojuist weer eentje aan toegevoegd….

        Login om te reageren
      • lemans96 zegt

        9 februari 2013 om 15:31

        @Joerek: Ach ja, de rijkenhaat tiert in ons land welig en dus ook op dit blog. De nijd richting mensen die het veel beter geregeld hebben dan zij is ronduit walgelijk.

        Login om te reageren
    • seneca zegt

      9 februari 2013 om 13:46

      @Megakix: Allereerst is het omdat jij niet kunt rekenen.. Probeer dat lastige vermenigvuldig-sommetje nog een keer knul

      Login om te reageren
    • FelixF zegt

      9 februari 2013 om 14:09

      @Megakix: Wiko is van onschatbare waarde voor VAG, die gast werkt keihard en als er iemand hier op Autoblog is die denkt dat ie ongeveer hetzelfde zou kunnen… :D: D.
      Ik vind het een mooi gebaar dat ie met wat minder genoeg neemt, terwijl de normale werknemers wel een leuke bonus krijgen.

      Login om te reageren
      • Mpower zegt

        9 februari 2013 om 14:13

        @FelixF: De Heer Martin Winterkorn maakt hier iig een goede beurt mee bij de aandeelhouders en ondanks dat zijn contract voorlopig wel veilig is, is het nooit verkeerd om jezelf in de markt te zetten als “onhebzuchtige” CEO. Daarnaast zou het mij niks verbazen als M Winterkorn een fikse hoeveelheid VW aandelen in zijn portfolie heeft en aangezien die het afgelopen jaar 30.76% gestegen zijn durf ik best te stellen dat hij er nog steeds op vooruit gaat! En ook vandaag zijn de VW aandelen met meer dan2% gestegen. Volgens mij gewoon een slimme zet van een slimme CEO!

        Login om te reageren
        • seneca zegt

          9 februari 2013 om 14:22

          @Mpower: Oh ja joh? Vandaag met 2% gestegen? Op een zaterdag?

          Login om te reageren
          • Mpower zegt

            9 februari 2013 om 14:34

            @seneca: LOL!
            wat ik bedoelde was uiteraard gisteren! Het nieuws is dan ook al een dag oud!

            Login om te reageren
        • FelixF zegt

          9 februari 2013 om 14:29

          @Mpower: Niet alleen voor de aandeelhouders, bij de werknemers van VAG (inlcuding me) komt dat ook wel leuk aan.

          Login om te reageren
      • kevlard zegt

        9 februari 2013 om 17:06

        @FelixF: Wat een goedpratend lulverhaal van meneer Rooktveel. Alsof het Winterkorn’s initiatief was om af te zien van verdere salarisverhoging…

        De Raad van Bestuur stelt nieuwe beloningsregels op nadat de Duitse overheid daartoe heeft opgeroepen. De Ondernemingsraad vindt het vervolgens onverkoopbaar om Winterkorn een verdere salarisverhoging toe te kennen. Winterkorn die vervolgens knarsentandend akkoord gaat, bang voor de slechte publiciteit en omdat-ie toch al genoeg heeft

        Bizar hoe dat verhaal hier omgedraaid wordt. Waarom eigenlijk?

        Login om te reageren
    • FelixF zegt

      9 februari 2013 om 14:11

      @Megakix: Een van de kwaliteiten die Wiko bezit tov jou is bijvoorbeeld dat hij wel kan rekenen ;)

      Login om te reageren
    • appelsenperen zegt

      9 februari 2013 om 14:20

      @Megakix: Wat veel mensen vaak vergeten is dat het uiterst moreel kan zijn om zeg 20 miljoen in het jaar te verdienen.
      Ik ken de exacte belastingdruk in Duitsland niet, maar zeg dat hij daarvan direct 7 miljoen belasting betaald. Nou dat is nog eens sociaal.
      Daarnaast geeft hij natuurlijk ook veel geld uit, bijvoorbeeld dat dankzij hem 3 fulltime tuinmannen brood op de plank hebben, 4 huishoudelijke hulpen, een chauffeur etcetera. En ook deze mensen betalen weer belasting.
      En natuurlijk geeft hij ook heel veel uit, wat goed is voor alle mensen waar hij wat bij koopt én voor de fiscus, want overal betaal je natuurlijk ook BTW over.

      Laten we zeggen dat iemand die 1830x meer verdient dan Megakix, (met zijn naar eigen zeggen tamme “€ 100K,”) de maatschappij ook 1830x meer oplevert dan Megakix.

      Al met al rete sociaal en moreel dacht ik zo. Dus jongens, goed je best doen op school en op het werk en niet te jaloers zijn!

      Login om te reageren
      • alassad zegt

        9 februari 2013 om 15:55

        @appelsenperen: in theorie een prachtig principe. In de US hebben ze ook tijden gedacht dat als juist de rijke mensen minder belasting betalen, dit canzelf terug de samenleving in vloeit. De praktijk heeft helaas anders uitgewezen.

        Login om te reageren
      • Hupke zegt

        9 februari 2013 om 19:55

        @appelsenperen:

        Alsof belastingen betalen iets sociaal is. Het is het slechtste dat je je geld kan besteden.

        Als hij z’n geld nu wist te versluizen en er iets nuttigs mee deed (wat hij dan ook nuttig moge vinden, laat dat een goed doel zijn of puur egoïsme) was hij veel socialer bezig.

        Maar zoals je eigenlijk Mandevilles bijenverhaal verteld klopt wel een beetje.

        Login om te reageren
    • maxx1 zegt

      9 februari 2013 om 17:20

      @Megakix: socialist..

      Login om te reageren
    • saintpaul zegt

      11 februari 2013 om 00:37

      @Megakix: Winterkorn is elke euro driedubbel waard …Ik heb de man een keer ontmoet in mijn leven en die weet echt wel hoe het moet. Zie resultaat VW group. Dus om die man te nivelleren getuigd niet echt van kennis van zake.

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        11 februari 2013 om 08:02

        @saintpaul: niemand kan zomaar beweren dat Winterkorn niet goed zou zijn…daar gaat de discussie of het gesprek dan ook niet over.

        Login om te reageren
  2. darkpluisje zegt

    9 februari 2013 om 13:27

    Leuk dat je moreel vind dat je niet meer hoeft te verdienen… Maar triest dat je dat pas vind na 18,3 miljoen

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      9 februari 2013 om 13:58

      @darkpluisje:

      Waarom?

      Login om te reageren
      • darkpluisje zegt

        9 februari 2013 om 14:46

        @Hupke: omdat als je in een jaar verdient wat je in een leven niet opkrijgt je niet meer van bescheiden of moreel plafond kan spreken

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          9 februari 2013 om 15:05

          @darkpluisje:

          Oh het opkrijgen van 18miljoen is voor de meeste mensen geen probleem, maak je maar geen illusies, het verdienen ervan is een ander paar mouwen.

          Ik snap niet hoe je moraliteit kan koppelen aan een inkomen. Wat is er moreel aan loon weigeren of immoreel aan het aan te nemen?

          Dat het niet bescheiden is? Nu dat hangt ervanaf in zijn kingen misschien wel.

          Login om te reageren
          • darkpluisje zegt

            9 februari 2013 om 15:21

            @Hupke: mijn punt is niet of het correct is of niet, maar mijn punt is dat als je een loon al moreel kan noemen ik niet snap dat je denkt dat die grens bij 18 miljoen ligt en niet bij 20… Dat je niet nog meer wil verdienen is een mooi gebaar maar presenteer dat dan niet als moreel plafond alsof iedereen je geweldig moet vinden dat je die laatste 2 miljoen weigerd.. ceo’s die zeggen dat ze al zat verdienen en die voor een minimum loon/1 dollar gaan werken maken pas een moreel gebaar

            Login om te reageren
            • Hupke zegt

              9 februari 2013 om 15:40

              @darkpluisje:

              Dan zeg ik niets, dan heb je gelijk, ik vind gewoon de hele link met moraliteit hiertussen al niet te vinden.

              Login om te reageren
            • kaasboerin zegt

              9 februari 2013 om 16:39

              @darkpluisje: Doet ie dat dan? Dat maak jij er van, sukkeltje..

              Login om te reageren
              • darkpluisje zegt

                9 februari 2013 om 18:03

                @kaasboerin: God daar heb je boerin weer die even aandacht nodig heeft.. Meng je in een discussie waar je niets mee te maken hebt en eindig je zin dan met sukkeltje.. volwassen kerel bende, chapeau!

  3. ferrari250gto zegt

    9 februari 2013 om 13:34

    Zo, wist niet dat heel links Nederland zich had verzameld op ab. Niet gedacht.

    Login om te reageren
  4. C6_R zegt

    9 februari 2013 om 13:37

    “Nee joh, €24 miljoen per jaar zou absurd zijn! Doe mij maar gewoon €20 miljoen. Dat is wél een volslagen redelijk en bescheiden bedrag!”

    Moreel plafond… Lolz!

    Login om te reageren
  5. sdk16420 zegt

    9 februari 2013 om 13:40

    Hij verdient in z’n eentje meer dan PSA en Opel bij elkaar.

    Login om te reageren
    • RazorHead zegt

      9 februari 2013 om 13:45

      @sdk16420:
      ze verkopen ook meer dan PSA & Opel bij elkaar :D

      Login om te reageren
  6. alassad zegt

    9 februari 2013 om 13:44

    Kennelijk vinden de aandeelhouders het plausibel dat hij dat verdient. Hoewel het gigantisch veel is, creert hij het veelvoudige van zijn salaris aan waarde voor het bedrijf. Hoewel ik het persoonlijk belachelijk veel vind, ligt die beslissing niet bij mij. En zolang er geen mensen aan de onderkant uitvliegen zodat hij veel kan verdienen, valt er zelfs moreel niets op aan te merken.

    Login om te reageren
  7. Endlezz zegt

    9 februari 2013 om 13:48

    Ik gun hem het geld omdat ik zelf ook geen (morele) problemen zou hebben met het verdienen van dergelijke bedragen. Als je verstandig of sluw genoeg bent om het zo ver te schoppen, of je hebt het geluk dat iemand van de vorige generaties daarvoor zorgde, dan is dat mooi meegenomen. Het hangt er maar vanaf hoe je kijk op de maatschappij is. Misschien investeert die man wel een groot deel van zijn kapitaal in maatschappelijk verantwoorde activiteiten of geeft hij veel aan goede doelen. Ik vraag me af in hoeverre de mensen die hier commentaar op hebben zelf hun geld zouden weggeven indien ze zich in zo’n situatie zouden bevinden. Het is jammer genoeg niet mogelijk om eventuele hypocrisie af te toetsen aan een hypothetische werkelijkheid. In elk geval zorgen grootverdieners er doorgaans in grote mate mee voor dat de economie draait, waardoor ook de ‘kleine man’ zijn welvaart kan behouden.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      9 februari 2013 om 14:23

      +1. Ik geloof er heilig in dat een groot deel van het ‘buitensporig grote’ kapitaal van de echt rijken linksom of rechtsom altijd wel terug komt in de maatschappij.
      Wat voor zin heeft het om als miljardair maar aan je miljarden vast te houden? Winterkorn had ook wel 20 miljoen op kunnen strijken, en dan een paar mln aan een goed doel kunnen geven.

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        10 februari 2013 om 13:53

        @sir_smokalot: oneens, zeker omdat dit onderwerp al in den treure is uitgekauwd op TED Talks, door de miljardairs zèlf. Er zijn specifieke toespraken geweest die absoluut het tegendeel kenbaar maken. Zelfs de illusie dat rijke mensen ‘werk verschaffen’ wordt in die toesparken duidelijk ontkracht; het is simpel de marktwerking. Vandaar mijn openingsopmerking (bedank Megakix overigens voor de aantal reactie die het AB.nl heeft opgeleverd :)) dat onzinnige salarissen leidt tot verdere onzinnige toejuichingen (hoi, hij ziet af van een salarisverhoging van 2 miljoen…) of onzinnige blogreacties. Betalen moet geschieden naar capaciteiten, afgemeten naar een leefstandaard en een ‘urenweek’ (60- 80 uur bijv.). Geld verdwijnt anders voorgoed naar de achtergrond en vind niet snel een herbestemming…./kuch ik gesproken

        Login om te reageren
  8. pomoek zegt

    9 februari 2013 om 13:49

    Laat een gemiddelde VW werknemer jaarlijks een ton bruto mee naar huis neemt. Het lijkt me wat veel maar goed. Dan verdient deze meneer dus 180 keer meer dan een gemiddelde werknemer. Tja, als je CEO’s met voetbalperen gaat vergelijken, dan kan ik dat ook…

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      9 februari 2013 om 14:17

      @pomoek:
      De gemiddelde medewerker aan de band mag in zijn handjes knijpen als hij 30k krijgt in een jaar.

      Login om te reageren
      • 300e zegt

        10 februari 2013 om 02:23

        @jrk68: De gemiddelde bandmedewerker mag blij zijn dat zijn werk nog niet verplaatst is naar Oost-Europa/India/China. En daarmee mogen wij als Europa ook blij zijn! Hopelijk weten ze de maakindustrie te behouden in Duitsland. In Nederland is er helaas al veel weg maar gelukkig hebben we veel adviseurs in dit land om andere adviseurs te adviseren.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          10 februari 2013 om 07:58

          @300e:
          Dat noem je dus een kennis economie. Face it, de productiebedrijven die we nog hebben kammen de hele wereld uit opzoek naar vakbekwaam personeel. Het is hier immers een schande als je vuile handen krijgt van werken. Dat is de trieste werkelijkheid in NL.

          Login om te reageren
  9. berlinetta zegt

    9 februari 2013 om 13:50

    En nu? Verdient hij nu een schouderklopje ofzo? Die kerel heeft toch geld genoeg dus hij zal er niet van wakker liggen.

    Login om te reageren
  10. ghengiskhan zegt

    9 februari 2013 om 14:06

    Bonusclausule is prima, als er ook een malusclausule tegenover staat.

    Login om te reageren
    • eselkaa zegt

      9 februari 2013 om 14:10

      @ghengiskhan: is de malus niet dat er geen bonus wordt uitgekeerd. Als Porsche slecht draait hoop ik ook niet dat arbeiders moeten inleveren. Malus lijkt mij bestemd voor aandeelhouder/ondernemer = verlies draaien en eventueel extra cash inbreng.

      Login om te reageren
  11. Mpower zegt

    9 februari 2013 om 14:09

    De Heer Martin Winterkorn maakt hier iig een goede beurt mee bij de aandeelhouders en ondanks dat zijn contract voorlopig wel veilig is, is het nooit verkeerd om jezelf in de markt te zetten als “onhebzuchtige” CEO. Daarnaast zou het mij niks verbazen als M Winterkorn een fikse hoeveelheid VW aandelen in zijn portfolie heeft en aangezien die het afgelopen jaar 30.76% gestegen zijn durf ik best te stellen dat hij er nog steeds op vooruit gaat! En ook vandaag zijn de VW aandelen met meer dan2% gestegen. Volgens mij gewoon een slimme zet van een slimme CEO!

    Login om te reageren
  12. ropbp zegt

    9 februari 2013 om 14:12

    Wat een discussie weer…… Men is bereid om hem zoveel te betalen, dus steekt hij dat in z’n zak. Net zoals iedereen dat hier gedaan zou hebben.
    Wat betreft het salaris plafond. Waarschijnlijk ligt er nog wel ergens een optieregeling als appeltje voor zijn dorst. Bij VAG geloven ze immers in de domheid van hun publiek……

    Login om te reageren
    • eselkaa zegt

      9 februari 2013 om 14:17

      @ropbp: over domheid gesproken!!! Prima als je geen VAG liefhebber bent. Maar denk je dat binnen concerns als BMW, Mercedes, Ford, Apple, Google etc. etc. het anders gaat? Hierbij zou de gehele bevolking als dom bestempeld kunnen worden.

      Login om te reageren
      • ropbp zegt

        10 februari 2013 om 02:59

        @eselkaa: dat heb je goed gezien!

        Login om te reageren
  13. appelsenperen zegt

    9 februari 2013 om 14:14

    Wat veel mensen vaak vergeten is dat het uiterst moreel kan zijn om zeg 20 miljoen in het jaar te verdienen.
    Ik ken de exacte belastingdruk in Duitsland niet, maar zeg dat hij daarvan direct 7 miljoen belasting betaald. Nou dat is nog eens sociaal.
    Daarnaast geeft hij natuurlijk ook veel geld uit, bijvoorbeeld dat dankzij hem 3 fulltime tuinmannen brood op de plank hebben, 4 huishoudelijke hulpen, een chauffeur etcetera. En ook deze mensen betalen weer belasting.
    En natuurlijk geeft hij ook heel veel uit, wat goed is voor alle mensen waar hij wat bij koopt én voor de fiscus, want overal betaal je natuurlijk ook BTW over.

    Laten we zeggen dat iemand die 1830x meer verdient dan @Megakix, (met zijn naar eigen zeggen tamme “€ 100K,”) de maatschappij ook 1830x meer oplevert dan Megakix.

    Al met al rete sociaal en moreel dacht ik zo. Dus jongens, goed je best doen op school en op het werk en niet te jaloers zijn!

    Login om te reageren
  14. E34M5Touring zegt

    9 februari 2013 om 14:23

    Daar moet ik een hele dinsdag en donderdag voor krom liggen. En meneer geeft het gewoon terug. Schaamteloos…

    Login om te reageren
  15. moveyourmind zegt

    9 februari 2013 om 14:47

    Heb wel bewondering voor Herr Doktor Winterkorn. Je kan zeggen over de Volkswagengroep wat je wilt, maar het bedrijf wordt tenminste degelijk bestuurd en het bedrijf weet zelfs in deze tijd winst te genereren.

    Login om te reageren
  16. rufctr01 zegt

    9 februari 2013 om 15:26

    Al had hij wel een loonsverhoging gepakt. Je moet naar jezelf kijken en niet naar wat anderen verdienen en/of hebben. Maar ja, de linkse gedachtengoed: gij zult het niet hebben als gij werkt.

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      9 februari 2013 om 16:31

      @rufctr01: gij zult het niet goed hebben….

      Login om te reageren
  17. norge zegt

    9 februari 2013 om 16:25

    Ik heb een hekel aan VAG verkopers omdat het afgerichte bloedhonden zijn die je de laatste cent uit je spaar/lease pot laten trekken voor een onnodig optie pakket.Dit is hun baas toch?…..

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      9 februari 2013 om 16:44

      @norge: Ik heb een hekel aan paupers die niet met hun centjes om kunnen gaan en de schuldsanering in belanden en daarna alles en iedereen de schuld geven behalve henzelf…

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        9 februari 2013 om 17:11

        @kaasboerin:
        Die paupers laten alles en iedereen voor hun gedrag opdraaien. Daar heb ik een nog grotere hekel aan.

        Login om te reageren
    • Hupke zegt

      9 februari 2013 om 20:11

      @norge:

      Dat leasebudget is er toch om op te gebruiken. Als je het niet opdoet is het gewoon geld dat je weg gooit want ze betalen het toch niet uit. Je zou maar stom zijn om het te laten liggen je baas betaald er sowieso al voor.
      Dat in loon omzetten zullen ze nooit doen omdat voor de 100% die jij extra zou krijgen je baas er 130% moet betalen en jij er nog eens 50% moet afgeven aan de belastingen.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        9 februari 2013 om 21:38

        @Hupke: Wordt een ander verhaal als je de auto zelf least….

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          9 februari 2013 om 22:48

          @norge:

          Blijkbaar gebeurt dat veel in Nederland als ik het zo hoor.

          Dat een wagen leasen je goedkoper uitkomt dan er eentje kopen (als je er zorg voor draagt) betwijfel ik, het is dus een vrij domme keuze dan.

          Van een bedrijfswagen zou je maar zot zijn om hem niet volledig uit te rusten.

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            10 februari 2013 om 08:08

            @Hupke:
            Waarom zou je zot zijn als je hem niet volledig uitrust?
            Je vergeet dat hoe duurder je hem maakt hoe meer bijtelling je zelf mag betalen.
            Niet iedereen zit daar op te wachten.
            Daarom rijden er bij mij veel 14% Focus en Megane.
            Een enkeling rijdt een kale Passat omdat ze groot willen rijden, en 1 rijdt er gewoon met een bus omdat hij er privé een nette V-klasse op nahoudt.
            Ze hebben gewoon een max leasebedrag en hoe ze dat invullen is aan hun, zonder beperkingen waarmee ze rijden.
            Al ben ik wel blij dat de laatste Audi rijder het licht gezien heeft en voor wat anders heeft gekozen.

            Login om te reageren
            • Hupke zegt

              10 februari 2013 om 11:52

              @jrk68:

              Die bijtelling werkt bij ons nog iets anders. En als je meer km’s voor je werk maakt en iets minder ‘overige’ kosten hebt (van en naar kantoor rijden is niet voor je werk) kan een handige boekhouder die je zelfs helemaal wegwerken zodat je er nog altijd niets op hoeft te betalen. Dit natuurlijk voor wagens met ene middelmatige motor als je een porsche panamera, audi rs6, cayenne,… oid. leased betaal je je alsnog blauw (omdat het nu afhankelijk is van het verbruik). Die kan je dan beter privé bezitten.

              Ik heb er geen cijfers van voor heel belgië maar waar m’n ouders werken. Zijn de 530d, passat r36, audi allroad 3.0tdi,… ondertussen allemaal vervangen door 2.0-2.5 versies maar dan full-option. De autolobby zal er wel heel blij mee geweest zijn. Een gps van 2000 euro maken ze volgens mij meer winst op d

              Login om te reageren
              • Hupke zegt

                10 februari 2013 om 11:53

                *dan op een zwaardere motor.

          • norge zegt

            10 februari 2013 om 09:24

            @Hupke: Goedkoper ? Nee, vooruitzichtbare kostnaden in een bedrijfsbudget is veel belangrijker. Enige reden om te leasen (samen met een onderhoudscontrakt) voor mij.

            Login om te reageren
    • 300e zegt

      10 februari 2013 om 02:25

      @norge: Daar ben je zelf bij toch? Al snap ik dat het op het moment van kiezen erg aantrekkelijk is om nog een vinkje bij een of ander optiepakket te zetten waar je later van baalt dat je er 4 jaar lang elke maand voor moet betalen…

      Login om te reageren
  18. pand zegt

    9 februari 2013 om 17:01

    Vind ik verdiend je runt een miljarden bedrijf wat zelfs nu goede winsten maakt, en in de VS verdien je nog meer.

    Login om te reageren
  19. Nico94 zegt

    9 februari 2013 om 18:55

    Dat een CEO veel mag verdienen vind ik wel goed. Maar 18,3 miljoen in een crisistijd vind ik wel erg veel! Ik zeg geef een paar miljoen aan de fabrieksmedewerkers die wel een bonus kunnen krijgen!

    Login om te reageren
    • 300e zegt

      10 februari 2013 om 02:27

      @Nico94: http://www.autoblog.nl/bonus-wars-audi-dist-porsche-met-nog-hogere-bonus

      Ik denk dat het Audi personeel niks te klagen heeft.

      Login om te reageren
  20. makkie zegt

    9 februari 2013 om 21:23

    Ik vind het een flauw artikel. Niet des Sir Smokalots. Jammer. Kan mestaal wel lachen om de sneren, maar iemand een pluim geven omdat ie een loonsverhoging afslaat terwijl die al idioot verdient, valt niet onder humor van welke soort dan ook. Helaas.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      10 februari 2013 om 10:12

      @makkie: Jij had, in zijn positie, natuurlijk zonder enige vergoeding gewerkt en mocht er een bonus aan te pas komen, die aan lieve zieke puppy’s gegeven zeker.

      Login om te reageren
  21. hape zegt

    10 februari 2013 om 12:13

    Van mij mag ‘Wiko’… Ik bedoel die arrogante @&€¥£ verdienen wat ie wil… Hij zoveel mogelijk van huis dan wil ik dat wijf van hem wel n@@ien…..Tenzij ze nep boobies heeft.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North