• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Chassis BMW Z8 trekt scheef

Auteur: Dennis, gepost 19 januari 2006 om 17:00 – 17 Reacties

" align=

Special agent 007 aka James Bond, was in de film The World Is Not Enough een van de eerste die we in de BMW Z8 zagen blazen. Hij maakte de Z8 beroemd nog voordat die te koop was. Als Mr Bond geweten had dat het aluminium chassis van de Z8 nog weleens krom trekt, had de film er wellicht heel anders uit gezien. Boze Z8 eigenaren hebben zich nu verenigd en BMW zo ver gekregen een onderzoek in te stellen…


De klachten concentreren zich met name rond dat deel van het chassis waarin de schokdempers zijn opgehangen. Eerder hadden we al een artikeltje op Autoblog.nl met de titel: BMW maakt wegwerp-auto’s. Zodra er ook maar iets mis is met het aluminium chassis, resulteert dit al heel snel in torenhoge reparatiekosten, waardoor de auto relatief snel economisch total-loss is. De Z8 kwam in 1999 op de markt. Eigenaren die zich gelukkig prezen met een exclusieve auto (want zoveel zijn er nu ook weer niet gebouwd) vragen zich af wie zal opdraaien voor de herstelkosten. Dit zal uit het onderzoek moeten blijken.

Ik zeg: “Vergeet die Z8 en laat de Z9 maar doorkomen”.

Meer op businessweek.com (via: autoblog.com).

Ook interessant!

  • Z8 of i8: welke exotische cabrio van BMW kies jij?
  • 'BMW Z8 Coupé' met M3 motor is pure perfectie
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • Mooiste 'net niet BMW' nu ook met heerlijke zes-in-lijn

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, z8

Vorig bericht: « Reclame Code Commissie tikt Route Mobiel op vingers
Volgend bericht: Begraaf je BMW! »

Lees Interacties

Reacties

  1. SamSam zegt

    19 januari 2006 om 22:27

    Ik wist het allang dat die bmw s niet deugen, voornamelijk die m – series..Die motoren zijn zo fragile, zo kwetsbaar waardoor ik het nut niet snap waarom het eigenlijk sportwagens zijn.

    Login om te reageren
  2. heidekonijn zegt

    20 januari 2006 om 08:37

    Scheefgetrokken chassis? Maar een BMW gaat toch nooit stuk?
    Moehaha (bis).

    Login om te reageren
  3. Ejay zegt

    20 januari 2006 om 12:24

    Het blijft een grappig wagentje, ik weet er eentje in de buurt te staan.

    Login om te reageren
  4. Joost zegt

    20 januari 2006 om 21:14

    Het is een mooie auto, maar van zo’n dergelijke sportauto verwacht je wel dat het een degelijke auto is met een goed chassis.

    Login om te reageren
  5. dekster zegt

    21 januari 2006 om 12:19

    ik vind de Z8 een prachtige auto die ook al is hij 7jaar oud nog steeds opkan tegen de nieuwste design
    gwn prachtig behalve dit probleem met het chassis

    Login om te reageren
  6. David zegt

    21 januari 2006 om 16:15

    Doe mij maar de Z4. Heeft een beetje een vrouwen-imago, maar dat vind ik een stuk leukere kar. Laat de verzamelaar zich maar ontfermen over de Z8. Voor hun is dat toch geen probleem, want dan staat ie meestal toch stil ergens in een garage.

    Login om te reageren
  7. m-power zegt

    24 januari 2006 om 18:55

    m motoren niet betrouwbaar wat een boelshit rij al 2 jaar een m3 van 95 3l trap er altijd mee mits die warm is 70a80c olie temp heb nog nooit een probleem gehad mensen weten niet waar ze over praten steletje pannekoeken de bovenste 2

    Login om te reageren
  8. Sacha zegt

    24 januari 2006 om 19:05

    M-power is zelf een pannenkoek omdat ie niet weet waar ie over praat. Lees “dit”:http://members.roadfly.com/jason/m3engines.htm maar eens, daarna horen we graag weer van je.
    .
    Voor nog meer “ellende…”:http://www.google.com/search?q=BMW+M3+OR+M5+OR+M6+%22engine+problems%22+OR+%22engine+failure%22

    Login om te reageren
  9. GTO zegt

    24 januari 2006 om 19:16

    Dat ziet ‘r serieus uit. ff geen M voor mij…

    Login om te reageren
  10. GERT zegt

    24 januari 2006 om 23:16

    HE SLIMMERD het gaat hier om de e46 die heeft een 3.2l blok ik had het over een m3 3.0l van 95{e36 de meeste mensen weten wel dat als je het over een m3 van 95 hebt dat dat een e36 is maar dit is speciaal voor jou} en ook al was het een e36 die dat geklooi had met de ENGINE in de usa is de m3 uitgebracht met ongeveer de zelfde moter maar met minder vermogen dan de europeese uitvoering

    Login om te reageren
  11. Sacha zegt

    24 januari 2006 om 23:24

    Dat is slechts 1 voorbeeld. Zie de Google link voor de rest van de problemen.
    .
    En Gert, als ik jou was zou ik me niet zo opwinden, want jij hebt kennelijk de versie die niet stuk gaat. Moet je blij mee zijn!

    Login om te reageren
  12. Digger zegt

    28 januari 2006 om 20:53

    Sta mij toe een korte opmerking te maken bij bovenstaande…

    Het is duidelijk op basis van “horen zeggen” dat mensen conclusies gaan beginnen trekken. Ik rij zelf al vijf jaar met een E46 M3 – +140.000km ondertussen. SHIT-TER-EN-DE wagen!

    Ik ga er regelmatig mee op circuit ; snelheid én driften en heb in al die tijd nooit een noemenswaardig probleem gehad (de wagen is standaard ; geen tuning). Nog steeds geen verhoogd olieverbruik, geen buitensporig onderhoud, nog nooit brokken gehad, verbruik is dik ok. Motor tikt nog steeds als een klokje en doet niets af van zijn oorspronkelijke prestaties.
    Sterker nog, ik ken een tiental mensen in dezelfde situatie – rijden allemaal M : E36, E46, Z3, Mcoupé etc. en ik heb in al die tijd nog geen énkele noemsenswaardige klacht gehoord van hen. Het enige waar ik wel mijn bedenkingen over heb is de service van BMW maar dat is een andere discussie.

    Ik denk dat ik dus wel uit ervaring spreek : M motoren zijn puik werk en prijs/kwaliteit gewoonweg het beste wat er momenteel op de markt te verkrijgen is.

    Enjoy engines. Always sideways!

    Login om te reageren
  13. Marnix zegt

    28 januari 2006 om 21:08

    Jamaja google…
    Als je daar iets in typt heb je direct ..blz.

    Login om te reageren
  14. Thomas zegt

    9 februari 2006 om 19:02

    Hallo iedereen, er word maar gediscuteerd over dit en dat
    Zelf ben ik een BMW fanaat maar probeer niet blind te zijn
    Dat het chassi van de Z8 krom trekt vind ik zeer onmogelijk, maar
    Sluit ik bij GEEN ENKEL MERK UIT maar dit mag niet kunne en
    Zal zelden tot nooit voorkomen, dit was een grote fout. Die nu zeker weten
    Niet meer kan bij bmw, dat de M modellen niet goed zijn er een fragiele
    Motor hebben vind ik zever het merk kan zoo een risico niet nemen de auto’s van
    Dit merk worden uiterst getest en je krijgt waar voor je geld.

    Login om te reageren
  15. matti zegt

    17 augustus 2006 om 18:22

    wel, uiteraard ben ik gepassioneerd door alle m-reeksen, zelf hebben we thuis met een 728 gereden van 2000,nu met een cls (tja conurrent mercedes he) wat een prestaties voor een 3 liter; een m-reeks is dan uiteraard een droom voor elke bmw liefhebber; voor mij is de z8 de natte droom, maar die vervaagt een beetje nu er problemen opduiken met het chassis, wat is er waar en wat niet?

    Login om te reageren
  16. wim zegt

    1 januari 2007 om 17:54

    Als mogelijk toekomstige bezitter van een Z-8 bid ik dat de problemen met het chassis het niet waar zijn.

    Login om te reageren
  17. wapz zegt

    17 februari 2008 om 09:08

    Het zou zonde zijn, want de Z8 is nu al een collectors-item. De enige tijloze BMW ooit gemaakt, geloof ik.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North