• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Chevrolet bouwt een Camaro RS met nieuwe 6.2 V8

Auteur: ricardo, gepost 3 november 2015 om 20:07 – 32 Reacties

Afbeelding Chevrolet bouwt een Camaro RS met nieuwe 6.2 V8Afbeelding Chevrolet bouwt een Camaro RS met nieuwe 6.2 V8Afbeelding Chevrolet bouwt een Camaro RS met nieuwe 6.2 V8Afbeelding Chevrolet bouwt een Camaro RS met nieuwe 6.2 V8

Chevrolet bouwt Camaro RS met nieuwe 6.2 V8
Chevrolet neemt een aantal monstruositeiten van pickups mee naar SEMA, dat vandaag in Las Vegas is begonnen, maar vergeet gelukkig niet de muscle car-fanaat te plezieren. Dat doen ze met een oudgediende die over nieuwerwetse pk’s beschikt.

Chevrolet vraagt namelijk aandacht voor het feit dat de LT4-motor, een doorontwikkeling van de fameuze LS9, in het crate engine-assortiment ligt. Deze supercharged 6.2-liter V8 met 650 pk en 882 Newtonmeter (foto) wordt aangeboden met wet-sump of dry-sump configuratie. Bij laatstgenoemde zit er geen groot carter onder het blok, maar bevindt de olie zich in een aparte tank, waardoor de LT4 makkelijker in een projectauto naar keuze te lepelen is.

Chevy’s projectauto werd een Camaro RS uit 1970. Naast het LT4-kratblok, dat onder meer dienst doet in de Corvette Z06, werd er een T-56 Super Magnum manuele ‘bak met zes versnellingen ingelepeld. Om de Camaro op de weg te houden kreeg hij onafhankelijke wielophanging met in hoogte verstelbare dempers en veren mee.

De in Hyper Blue Metallic gespoten Camaro werd op 19-inch velgen gezet met daarachter remmerij van de Corvette Z06. Vooraan zien we nieuwe LED-koplampen, binnenin kreeg de Chevy een set stoelen uit de derde generatie Camaro, omringd door een rolkooi.

Wat Chevrolet na SEMA met deze restomod gaat doen is niet bekend, maar laten we hopen dat het geen stofvanger wordt. Stuur hem op zijn minst even een dag naar de garage van Jay Leno. Die weet wel raad met restomods.

Ook interessant!

  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Video - Dragracende Camaro kiest het luchtruim
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter

Nieuwste artikelen

  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, camaro, Chevrolet, sema-2015

Vorig bericht: « Dit verdienden Audi, BMW en Mercedes in Q3 2015
Volgend bericht: Volkswagen: ‘de CO2-uitstoot van 800.000 auto’s klopt niet’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    3 november 2015 om 20:12

    NSFW….graag, even een verschoning halen..

    Login om te reageren
  2. gerjan zegt

    3 november 2015 om 20:21

    Wat een gave auto !! Dan is die nieuwe niet echt mooi te noemen

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      3 november 2015 om 20:28

      @gerjan: Precies! Ik denk er ook wel eens over na. Waar is het in godsnaam fout gegaan?!?!

      Login om te reageren
      • potjak zegt

        3 november 2015 om 20:32

        @clarkson: iets met voetgangersveiligheid en kreukelzones… Helaas want ben het met je eens

        Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        4 november 2015 om 08:01

        @clarkson:

        Het gaat fout omdat de Amerikaanse marketing afdeling blijft door borduren op hetzelfde idee, in plaats van iets anders of iets nieuws te verzinnen.

        De Mustang en de Buick Riviera zijn eigenlijk de allermooiste voorbeelden
        Die nieuwste Mustang gaat ook weer de verkeerde kant op qua design

        En de Riviera zoek een eens foto van een 1963 of 64 Riviera op en eentje uit de negentiger jaren, ding is van een icoon en een trendsetter veranderd in een auto…….

        Wat dat aangaat altijd alle lof voor Renault : die kunnen het oude Renaultje vier zo weer uitbrengen a la Mini of Fiat 500, maar doen dit bewust niet, omdat ze van mening zijn dat je vooruit moet kijken qua concepten en innovaties.

        Login om te reageren
        • clarkson zegt

          4 november 2015 om 09:12

          @desjonnies: Ja klopt maar ik vind dat juist wel mooi. De mustang moet gewoon een soortgelijke styling houden. Ze hebben ooit het roer volledig omgegooid en dat was niet echt een succes. Ik denk dat gros van de klanten het juist zo willen.

          Login om te reageren
  3. lekbak zegt

    3 november 2015 om 20:26

    Er gaat niks boven het inefficiënte gegorgel van een grote V8 met carburateurs. De rest van dit project vind ik wel leuk gedaan. Al zou ik zelf ook de belachelijke wegligging en de rest van de imperfecties in ere houden. Ook daarvoor rij ik klassieker.

    Login om te reageren
    • scottishcarspotter2000 zegt

      3 november 2015 om 22:43

      @lekbak: wat rijdt je?

      Login om te reageren
      • roppp zegt

        4 november 2015 om 01:15

        @scottishcarspotter2000: -t

        Login om te reageren
  4. potjak zegt

    3 november 2015 om 20:34

    Super gaaf dit!
    Bij het zien van de foto zonder dat ik het artikel had gelezen had ik even de hoop dat men deze ging produceren.

    Login om te reageren
  5. carfreakjim zegt

    3 november 2015 om 20:35

    Die camaros van deze body style roesten als een malle (zelfde geld voor de firebirds). Mijn moeder had er vroeger een die we weg hebben gedaan voordat hij echt weg geroest was. De reden van het roesten is overigens simpel te verklaren, er zit achter de deur een ventilatie rooster dat de uitgeademde lucht de auto uit moet halen, alleen word de lucht via dat rooster zo het achterscherm in gehaald waar het vervolgens lekker vochtig word en de roest ontstaat. Dus mocht je ooit intresse hebben in een f-body gm auto altijd het achter scherm nakijken op roest of flinke hoeveelheden plamuur die de roest verbergen.

    Login om te reageren
    • carfreakjim zegt

      3 november 2015 om 20:37

      @carfreakjim: (de lucht kan niet uit het achterscerm komen omdat die helemaal dicht is op het ventilatie rooster na)

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        3 november 2015 om 20:41

        @carfreakjim:
        Condens in de kofferbak ..
        Dat heb je met metalen auto,s na 45 jaar ..

        Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    3 november 2015 om 20:38

    Nou nou .. Poe poe ..
    Truukje is al een miljard keer gedaan door talloze Foose achtige figuren ..

    Login om te reageren
    • norge zegt

      3 november 2015 om 20:45

      @lincoln: En het blijft lekkeur..

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        3 november 2015 om 20:48

        @norge:

        Ik ben niet zo van de pony-cars ..
        Eerlijk gezegd doet dit model me nix nada noppes ..

        Login om te reageren
        • norge zegt

          3 november 2015 om 23:11

          @lincoln: Smaak en behaag, precies deze met dit front vind ik mooi…Verder ben ik meer charmeert van de zestiger jaren yankees..

          Login om te reageren
          • desjonnies zegt

            4 november 2015 om 07:56

            @norge:

            Me too, heb ooit een foto van dit type met die halve bumpers gezien waar ze twee van die dikke Cibie lampen hadden gemonteerd, ding was helemaal “af ” voor mij !

            Login om te reageren
  7. acizane80 zegt

    3 november 2015 om 20:38

    Maken aub en niet in beperkte aantallen

    Login om te reageren
  8. john4545 zegt

    3 november 2015 om 20:39

    aaaaaawwwwwwwwww een echte, echte auto! Mooie koplampen, mooide gril, mooie body! Geen hybrid geleuter. AAAAAAAHHHHHHHHHHH MOOI!! MOOI!!!

    Login om te reageren
    • p0wn3d zegt

      3 november 2015 om 23:45

      @john4545: rustaaaaaaag!

      Login om te reageren
  9. maferick74 zegt

    3 november 2015 om 20:41

    Ik stem voor om opnieuw oude modellen weer te gaan brengen… uiteraard onderhuids voorzien van de nieuwste technologieen…. lekker retro en toch veilig. Vooral voor mensen die vroeger zulkw autos hebben gehad en met weemoed terug denken aan die tijd toen alles beter was.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      3 november 2015 om 20:45

      @maferick74:

      Als je dat zelf niet kan fixen ..
      Dan heb je geen goede herinneringen aan vroeger ..

      Login om te reageren
    • robert110 zegt

      3 november 2015 om 20:46

      @maferick74: Of je bouwt het gewoon zelf, altijd een leuk project.

      Login om te reageren
  10. americanmuslecarlover zegt

    3 november 2015 om 20:51

    Nice.

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    3 november 2015 om 22:10

    Wat een super gaaf ding!

    Login om te reageren
  12. jordy14 zegt

    3 november 2015 om 22:34

    Smullen!

    Login om te reageren
  13. toyotafortuner zegt

    3 november 2015 om 23:27

    Heerlijk natuurlijk.

    Maar met een standaard 70er RS: met een ruim bemeten V8 en een frisse, in-your-face opval kleur ben ik al meer dan tevree.

    Login om te reageren
  14. woot zegt

    4 november 2015 om 00:26

    Heerlijke wagen, wat zou ik toch graag zo’n ding willen hebben..

    Login om te reageren
  15. rob5nismo zegt

    4 november 2015 om 08:57

    Heerlijk

    Login om te reageren
  16. philipf zegt

    4 november 2015 om 09:24

    Wat een dikke bak!

    Login om te reageren
  17. Hupke zegt

    4 november 2015 om 15:34

    Ik heb het niet op van dat amerikaans spul uit die periode.

    Maar zo’n camaro uit ’70 heeft me altijd kunnen bekoren, doe er dan nog een deftige ophanging, motor en gearbox bij en het is helemaal raak.

    Dit liever dan een porsche.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North