Chevrolet Corvette Stingray krijgt Nederlands prijskaartje

Auteur: , 117 Reacties

Wat kost een 6.2 liter V8 met (nu met 466 pk en 630 Nm) in ons kleine kikkerlandje? En hoeveel verschilt hij in prijs ten opzichte van de belangrijkste concurrenten?

Corvette Stingray heeft een prijs

Het kostte Chevrolet Nederland vier maanden rekenwerk maar ze zijn eindelijk zover dat ze hebben kunnen berekenen wat een Corvette gaat kosten in Nederland. Vanaf € 124.995 euro heb je een Corvette C7 Stingray coupé op de stoep staan en voor 3000 euro meer (€ 127.995 euro) mag je jezelf in een Corvette cabrio voortbewegen. De Corvette is te bestellen bij Nefkens in Amersfoort, die exclusief Corvette dealer zijn voor Nederland.

In Nederland wordt de crashhappy Corvette standaard geleverd met het Z51 Performance pakket en Magnetic Ride Control ophanging wat volgens Chevrolet Nederland betekent dat je standaard in 4.2 seconden naar de 100 kan rammen. Opmerkelijk, omdat eerder bekend werd dat je in 3,8 seconden de 96 moest kunnen bereiken. Sowieso zijn de cijfers constant aan verandering onderhevig: in eerste instantie zou de Stingray 450 pk krijgen, dat werd al snel 455 pk met 610 Nm koppel en nu roepen ze zelfs 466 pk en 630 Nm koppel. Wie snapt het nog? We hebben Corvette Nederland om een verklaring gevraagd maar vooralsnog geen reactie mogen ontvangen.

Anyway, de V8 wordt standaard gekoppeld aan de handgeschakelde 7-bak met Active Rev Matching. Wil je een Stingray? De auto is nu te bestellen. In januari zullen de eerste exemplaren Amersfoort bereiken maar dat zijn allemaal coupés. De Convertible is er vanaf maart te bewonderen.

Om je een idee te geven wat je voor dit geld aan vergelijkbare auto’s kunt bestellen hebben we een klein lijstje samengesteld, we zijn daarbij even uitgegaan van sportieve coupés met vergelijkbare prestaties. Ook hebben we de Camaro toegevoegd omdat die hetzelfde blok heeft als de Corvette. Toevoegingen zijn van harte welkom in de comments!

Audi R8: 4.2 V8, 430 pk, 0-100 in 4,8 sec., vanaf €178.030 euro
BMW M6: 4.4 V8, 560 pk, 0-100 in 4,2 sec., vanaf € 153.250 euro
Chevrolet Camaro: 6.2 V8, 420 pk, 0-100 in 5,4 sec., vanaf € 104.995 euro
Maserati GranTurismo MC Stradale, 4.2 V8, 450 pk, 0-100 in 4,6 sec., vanaf € 235.900 euro
Nissan GT-R, 3.8 V6, 550 pk, 0-100 in 2,8 sec., vanaf € 141.000 euro
Porsche 911 Carrera S: 3.8 zescilinder boxer, 400 pk, 0-100 in 4,5 sec., vanaf €136.500 euro




117 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Te duur, liever een m3 of rs5 of gt-r, leuk voor in de VS maar hier te duur, heb je ook een strakke 911 voor…
@amgpower63: Maar dat is een saaie keuze..
@jzaero: lol! Nou dan liever saai, in plaats van die Amerikaans stuk plastic verschrikkelijk! Amerikanen zullen het nooit leren, heb de hele auto bekeken in een review en alles is nog steeds van dat harde kut plastic, en de afwerking is helemaal verschrikkelijk naden die niet goed aansluiten!
@Mixpower: Review? Wauw, dus van een paar pixels kan jij aanvoelen hoe die auto in elkaar zit? Een Audi of BMW voelt ook in zijn standaard trim goedkoop aan hoor. Rijdt zelf een BMW, maar ben zelf niet vies van een iets specialers zoals de Corvette.. Zelf liefst de Maserati overigens, maar hoonen in een Corvette lijkt me leuker.
@jzaero: Heb je een bmw die ook 125K kost ? of vergelijk je een auto met een auto uit een andere klasse.
@sandniggah: Dat maakt niks uit, een BMW van 125k of 170k (E60) is in de basis nog altijd een auto van 45k vanafprijs. Alleen dan luxer en uitgevoerd met een zware motor. Feit blijft dat er regelmatig problemen zijn rondom de auto’s, ik maak het niet mooier dan het is. Ik rijd zelf een E46 BMW 328i, maar een E46 M3 heeft dezelfde subframe problemen bijvoorbeeld. Expansievat dat scheurt, sensorenproblemen en zeker de SMG uitgevoerde auto’s hebben nog meer problemen. Ramen die spontaan naar beneden donderen of de Centrale vergrendeling die niet meer open gaat. De diesels van bepaalde types hebben swirl flaps die af kunnen breken en je blokkie in de soep laten lopen, elektronica die er mee kapt en niet te vergeten de welbekende VANOS unit. Nou is het natuurlijk ook gebaseerd op je geluk, mijn pa rijdt vrij probleemloos al sinds 1994 5 series van E34 tot aan E60, maar zijn ook hoop mensen die problemen hebben met meerdere types..
@jzaero: Ja dat kan ik, en zoals het eruit ziet zo voelt het namelijk ook! Heb in genoeg van die brakke Amerikanen een proefrit gemaakt en het gaat niet alleen om het uiterlijk en hoe zo een geweldige motor erin ligt! Je wil (voor dat geld helemaal) een mooie afwerking je wil een cockpit (waar je veel tijd in doorbrengt) waar alles klopt en iedere keer dat je er naar kijkt denkt wauw wat is dit toch mooi afgewerkt en wat ziet het er goed uit! Je wil waar voor je geld en dat wil je zien ook, althans ik wil dat en ik denk met mij velen! Als ik in een auto om me heen kijk wil ik kunnen zien dat er voor mijn geld serieus aandacht besteed is aan het interieur en ook de carrosserie! De reden dat ik een M5 rijd is niet alleen vanwege dat geweldige V10 geluid maar ook omdat ik in een luxe auto wil rijden wat ook luxe ademt en uitstraalt! Als dat niet zo was geweest had ik hem helemaal niet gekocht want ik wil meer in een auto dan alleen een geweldige motor en een mooi geluid, er zijn namelijk ook autoliefhebbers (puristen) die naar een auto kunnen kijken en kunnen waarderen hoeveel vakmanschap erin zit en dat het dat ook uitstraalt, en het maakt niet uit hoe zo een dure Amerikaan je koopt het zal nooit kunnen tippen aan de afwerking van een Europese auto!
@Mixpower: Deze Corvette kost in de USA (waar hij voor gemaakt is en niks aan de belachelijke NLse belastingregels kan veranderen ) zo’n 40.000 euri !!
Mag er dan voor dat geld een naadje scheef zitten ?
Al die techniek, geweldige rijeigenschappen, design en power voor dat geld , denk daar maar eens over na.
@RobUSA: Nee dat mag niet! Het is potdomme geen fucking Aygo van 7k waar we het over hebben! Mensen praten hier over bedragen van 40k/125k alsof het niks is! Maar zeg nou eens eerlijk als jij flink gespaard hebt en je hebt het geld voor elkaar om deze auto te kopen, misschien is het zelfs je droomauto.. Hoe zou je je dan voelen als je hem eenmaal hebt en er zitten nogal wat onderdelen scheef, naden die niet aansluiten, lak die niet mooi is, een hoop goedkoop plastic, etc. Ik denk niet dat iemand hier dan überhaupt nog zo praat! Jullie doen allemaal wel stoer van het maakt allemaal niks uit, maar ik denk dat een ieder hier zuinig is op zijn spullen en als je dan van je zuur verdiende centen iets koopt wat je graag wilt hebben en trots op wilt zijn, dan voel je je behoorlijk genaaid als je dan niet de kwaliteit krijgt die je zou willen voor het geld wat je betaald! Maar steken jullie allemaal lekker je kop in het zand, ik weet gelukkig wel beter!
@Mixpower: Ik weet niet waar jij je zogenaamde “info” vandaan haalt maar de NIEUWE corvette heeft een Aluminium buizenframe met carbon fiber dak en motorkap, daarnaast zijn de deuren en bumpers, alsmede de zijpanelen gemaakt van composiet materiaal (als je niet weet wat dat is: http://nl.wikipedia.org/wiki/Composiet_(materiaal) ). Zelfs in het interieur is Carbon fiber verwerkt. En is het je nooit opgevallen dat je een M5 (wat normaliter een 5-serie is (dus een luxe wagen)) nu met een sportwagen zoals een corvette aan het vergelijken bent.

Zoals vele je hier duidelijk proberen te maken kost deze auto origineel 40K, hij opereert dus in een totaal andere klasse als een M5. Dan moet je boos zijn op de overheid die de wagen zo duur maakt en niet de auto lopen afzeiken.

Als morgen de prijzen van KIA’s verhoogd worden naar 220.000 Euro, ga jij ze dan ook meteen vergelijken met Bentley’s?? Of is het de schuld van de achterlijke regering die ze zo duur maakt.
@mopar: Allemaal heel leuk, maar de rest van het interieur is gewoon hard crap plastic! En ik vergelijk hem niet met een M5, maar als jij 40k uitgeeft aan een auto het zij in de US het zij hier in NL dan verwacht je voor dat geld een goede degelijke auto met een mooie en degelijke afwerking, maar schijnbaar vind ook jij het normaal dat je voor dat geld een crap afwerking krijgt! Ga zo een Amerikaan maar eens een keer van dichtbij bekijken en dan praten we verder!
@Mixpower: Niet zo huilie doen, als je voor 40k een auto meekrijgt die op zoveel andere vlakken zo goed is, leg dan nog eens 15/20k opzij en laat iemand de cockpit in mooi leer zetten en alle onderdelen een tandje strakker aandraaien. Dan ben je daar nog steeds goedkoper uit dan een standaard 911
@Mixpower: Hoef ik helemaal niet….in tegenstelling tot jouw WEET ik waar ik over praat. Of dacht je dat mijn nickname uit de lucht gegrepen was. Dacht dat je iets van Amerikaanse auto’s wist. Jammer dat je nu zo hard door de mand valt.
@mopar: Amen
@Mixpower: Mensen die een Vette kopen die vinden die afwerking helemaal niet storend hun liefde voor de auto zit in de dikke onverslijtbare motor, super wegligging, onderhoudsvriendelijk en de exclusiviteit.
De Aygo is in verhouding tot de Vette veels te duur idd.
@jzaero: smaken verschillen, leuk zo’n corvette ziet er ook strak uit, maar wat hier gezegd wordt het is gewoon veel plastic en dan nog blij doen met de acceleratie tijden nou sorry, voor deze prijs verwacht ik gewoon kwaliteit geen plastic, als het nou nog carbon was…
@amgpower63: Hij is goedkoper dan al zijn directe concurrenten. Die ook nauwelijks carbon delen hebben btw. In de Corvette heb je tenminste lederen bekleding. Iets wat de goedkoopste in het rijtje (de GTR) niet eens standaard heeft voor een extra 20k…. Daarbij zijn de running costs van zo’n Corvette vele malen lager dan bij de concurrentie. Of heeft een van die genoemde merken ook service beurten voor $70,-
@E34M5Touring:

Geen leder standaard in de GT-R? Damn dat is wel echt ruk zeg!
@jack_abarth: ach, leer hoort in mijn ogen toch niet in een sportauto.
@jack_abarth: als je de iets duurdere versie neemt dan heb je gewoon leer, de ander is half leer half stof, wat misschien fijner is zelfs als de zon er een uurtje op staat…
@E34M5Touring: Kijk eens aan, als AUTO-liefhebber ben ik echt niet puur gericht op een specifiek merk. Ik rijd zelf heel graag BMW en een Corvette is in zijn klasse misschien minder verfijnd, maar wel in standaardtrim al enorm snel. Het gaat dan ook niet om de afwerking van het interieur, maar gewoon over de algemene rij-ervaring als je ‘lomp’ wilt rijden ;) Ik heb zelf ook zo’n Corvette niet gereden, maar sta wel open voor het proberen van iets anders dan de standaard keuzes.
@E34M5Touring: nee maar die hebben ook geen plastic je leest mijn stukje verkeerd, ik vind het een hele mooie bak hoor maar dat plastic hoeft van mij niet zo, en ja de corvette heeft weer een handbak, en de gtr een automaat, zo kan je wel doorgaan, en een servicebeurt van 70 euro?! Heeft een corvette dat dan, uh nee bij ali om de hoek zeker maar een beetje fatsoenlijke garage zit je wel een tikkie duurder hoor.
@amgpower63: Zet dat plastic nou eens uit je hoofd, ook een GTR of heeft genoeg plastic in zijn interieur zitten. Daar baseer ik mijn keuze dan ook niet op. Een Porsche heb ik in gereden, maar vind ik te klinisch rijden. Een GTR heb ik niet in gereden, maar ik heb de voorkeur bij RWD liggen. Een Corvette lijkt mij een stuk meer ‘old school’ gericht..
@jzaero: waar heb jij het over, ik heb het over de buitenkant, dat interieur dat plastic heeft, heeft zelfs een rs6 dat zal wel maar bij top gear zag je al hoe ze de kofferbak zo indrukken, en dit is gewoon weer zo, en voor een bak van 100k+ is dit gewoon lachwekkend.
@amgpower63: dat was de achterbumper die ze bij TG indrukte, niet de kofferbak :-)
In de VS is het verplicht dat een auto een kleine botsing weerstaat zonder noemenswaardig schade!
Dus flexibel,is wel zo makkelijk en heeft dus niets met wat jij denkt met kwaliteit te maken!
@amgpower63: En wat is het probleem daarmee? Raak je die bumper elke dag aan? Kijk ik vind het ook niks, maar het is geen onderdeel dat je dagelijks aanraakt. Ja je kan het allemaal van koolstofvezel maken (geen alu of staal, want het is de bumper), maar wat denk je dat het kost als je daar schade op rijdt? Een kunststof bumper is goedkoper en flexibeler. De buitenkant ziet er gewoon goed uit, dus wat mij betreft no problem. Kijk, voor aanraakdelen of het interieur vind ik dat argument van plastic veel relevanter, maar de buitenkant kan me niet zoveel schelen zolang het allemaal maar netjes aansluit.
@amgpower63: Fout. Service beurt kost $70,- bij de dealer. Daarbij is de vanafprijs in de US 55K dollar. De enige reden waarom dat kreng hier zo duur is, is slurptax. Kijk voor de grap is wat die concurrenten kosten in de US. En maak het prijs/kwaliteit vergelijk dan nog is. Tuurlijk heeft het geen Porsche bouwkwaliteit, dat beweer ik ook nergens. Maar voor dat geld… T’is een beetje zoals de eerste Impreza 555. Kost geen drol, interieur ziet er niet uit. Maar blaft wel 70% van het wagenpark snot.
@amgpower63: welke olie kap je er dan in? Want een V8 bevat véél meer olie dan een simpele 4cilinder, en als ik mijn vtec een onderhoud geef kost de olie alleen al bijna €70, en dat is dan voor 4 liter
@nasty:
Een Vtec heeft wel iets betere olie nodig dan een relatief laag belaste V8.
Daar hoeft dus geen olie van 2 tientjes de liter in zoals ik met mijn auto’s elk 10k doe.
@E34M5Touring: Wat een gelul zeg! Een GT-R heeft standaard leder met suède, dus ik weet niet waar jij die onzin op baseert maar het slaat helemaal nergens op! En 125k voor een auto met alleen maar plastic en dan ook echt lelijk hard plastic daar pas ik echt voor, voor dat geld kan je zoveel moois kopen met leder en een degelijk interieur! Mijn M5 heeft gewoon een lederen dashboard maar zo een ieder zijn ding, maar kraam niet van die onzin uit alleen maar omdat jezelf een plastic fantastic Amerikaan rijd!
@Mixpower: Geen gelul, stukje is hier nog langsgekomen. Grijs/Blauwe stoffen bekleding. Dus dus ff een beetje rustig. En een M5 is vanaf 128k (ga ik er even vanuit dat je de huidige hebt, E60 M5 nw was veeuuuul duurder) en dan begint de optielijst. Dat stukje leer op je dash is Individual dus kost extra. En dat jij graag wat extra’s betaalt daarvoor betekent niet dat iedereen dat wil. Dr zijn zat mensen die voor de afschrijving op zo’n M5 een Corvette kopen.
@E34M5Touring: Get your facts straight! De GT-R Premium (de instapper) heeft standaard leer met suède, dus ik zou zeggen voor dat je dingen gaat roepen check in het vervolg even de spec sheet van de GT-R! Ik heb de E60, en ja die was veel duurder maar dan nog bij een Duitser zijn de dingen gewoon veel beter afgewerkt, en na al die jaren hebben de Amerikanen het helaas nog steeds niet geleerd! Ze kunnen mooie auto’s maken maar snappen nog steeds niet waarom een hoop Amerikanen in een mooie degelijke Duitser willen rijden! Maar of dingen nou wel of niet optie zijn bij een Duitser, het feit blijft dat dit soort dingen op die Amerikanen niet eens te verkrijgen is daar kennen ze dat helemaal niet!
@Mixpower: Dat maakt het nog schandaliger. Dus voor de duurdere versie krijg je gewoon stof….. En een E60 M5 was 170k nieuw. 50k meer dan de Corvette. Tuurlijk is dan het afwerkingsniveau niet hetzelfde. Net zo min als een 116i anders is dan een afgeladen M5. En Magnetic ride control (een optie bij Audi, standaard op de Corvette) wordt alom geprezen in tests en reviews. Iets wat niet verkrijgbaar is op je Bimmer. Net als het HUD systeem, was Chevy toch echt eerder mee dan BMW. Net als de 7 speed manual. Welke BMW heeft die ook alweer? Feit blijft dat je ze in NL niet kunt vergelijken door de tax. Auto kost in de states 40k euro. Das de helft van een M5.
@Mixpower: Daarbij, je zegt het zelf al. Leer met suède, als die stoelen op dezelfde manier bekleed worden als die Halfords stoelen in het stukje, betekent dat dus gewoon 80% stof (suède….) en een paar lapjes leer om de rest. Dus geen lederen bekleding.
@Mixpower: http://www.autoblog.nl/ja-natuurlijk-willen-wij-een-nissan-gt-r-track-pack

Prachtige stoelen man. Voor 144k… Oh wacht, dit is ook nog een limited ed.
@Mixpower: Sorry hoor, misschien is de afwerking niks, maar de Duitsers hebben ook genoeg kwaliteitsproblemen. Zijn solide auto’s over het algemeen, maar storingen, kapotte onderdelen, elektronica, dat is eerder regel dan uitzondering.
@Mixpower: Mooi dat jij het even rechtzet m.b.t. de GT-R er was een misverstand die je hebt verholpen. Leer en suede aanwezig idd in de GT-R.
@E34M5Touring:

Ga jij in NL een corvette kunnen laten servicen voor 50 euro?
@Hupke: Waarschijnlijk niet. Maar in de States wel. Wil er enkel mee zeggen dat de running costs voor zo’n auto vele malen lager zijn dan voor een Porsche/Maserati/ Audi. Of dacht je dat ze voor een Spark hetzelfde uurloon rekenen als voor een 911.
@E34M5Touring:

Ik heb er geen idee van maar als die wagen in NL voor 130K word verkocht en maar in kleine getallen vermoed ik dat er weinig gespecialiseerde mechaniekers voor zullen zijn en dat de garages die hem servicen ook wel meer up-market zullen zijn dan de daewoo garages waar je met je dae… euhm europese chevrolet naar toe gaat.
@Hupke: Auto’s kunnen gewoon bij je lokale Chevy dealer geserviced worden. Geen rocket scientist voor nodig. Techniek is basic. LS blokken zijn simpel, degelijk en betrouwbaar. Die hebben echt geen 100 laptops nodig om een storing uit te lezen. Geen dure DSG/SMG/Speedshift automaten die elke 15k een nwe koppeling nodig hebben etc.
@E34M5Touring: SMG iedere 15k een nieuwe koppeling? Haha jij moet verkoper worden joh, wat dacht je van 120k ? op 1 koppeling als je er normaal mee omgaat, want alles kan kapot als je maar agressief genoeg bent uiteraard!
@Mixpower: Een paar keer launch control en je kan naar BMW voor een nwe. Wie koopt nou een M5 om rustig mee te rijden. Anders kan de bak het niet aan. Ik ben een groot BMW fan maar om nou te zeggen dat de SMG betrouwbaar is…. Hele fora staan er vol mee. Voor zowel de M3 als M5/6. Dus om even jouw woorden te gebruiken, ga nou geen onzin lullen omdat je in een M5 rijdt.
@E34M5Touring: Haha, je hebt geen idee waar je het over hebt joh! Ik lul geen onzin want ik weet waar ik over praat! Als je de Auto goed warm rijdt voordat je gaat planken is er niks aan de hand, en launch control is een onzin feature! leuk voor een keer maar je koppeling gaat dan niet lang mee inderdaad. Ga je maar eens verdiepen in de SMG van de M5 er zijn er meer dan genoeg die met gemak de 120k op de eerste koppeling hebben gehaald, ligt er helemaal aan hoe je met je spullen omgaat! Tuurlijk is die auto gemaakt om te gaan en dat doet hij ook super maar rijd hem wel goed warm en onderhoud hem goed (SMG olie verversen o.a.) en dan kan je er lang mee doen! En wat jij leest en hoort zijn de slechte verhalen die halen altijd eerder daglicht dan de goede verhalen, maar als je jezelf goed zou inlezen zou je ook weten dat van die 20k M5’s die er geleverd zijn een heel groot deel probleemloos door het leven gaat waaronder die van mij, het staat en valt met hoe er mee omgegaan word en hoe hij onderhouden word!
@Mixpower: Haha, je hebt geen idee van wat ik allemaal weet. Veel plezier met je M.
@amgpower63: Je bedoeld een schrale 911 (of een tweedehandse). Een 911 is duurder dan veel mensen denken. Laat je niet in de war brengen door die vanafprijs, ik ken iemand met een 911 Carrera 4S en die was € 180.000.
@crackdavid: klopt maar hier overschatten mensen die bak want in duitsland gaat die voor bijna de helft minder, daarom soort van kenners hier die ineens deze wagen gaan overschatten vanwege de prijs en er ve betere wagens voor afzeiken maar deze wagen haalt het niet bij een gtr of whatever.
@amgpower63:
Afdeling appels en peren, het gaat erom wat hij hier kost, een Corvette laad je in de VS ook op voor 40 euro. Dus als je zo gaat lullen moet ik de Corvette dan met een Golf GTI gaan vergelijken? Die kost hier immers net zoveel als een Corvette daar.

Ik zou trouwens sowieso voor de Corvette gaan in deze vergelijking, de meeste pret per euro is immers mijn criterium. Ik wil lol van het rijden en geef geen bal om een aaibaar dashboard.
Dit zal goed een hutje kunnen wordne! Prijs valt ook erg mee, ben alleen wel benieuwd naar het praktijk verbruik…
@guusboum: Ziekelijk onzuinig hahahha maar ik kies hem wel boven de rest in het lijstje
@guusboum: Autovisie deed een jaar of wat geleden een test; Corvette tegen een Lexus LS600 hybrid, Amsterdam naar Assen via de Afsluitdijk. Gewoon normale snelheden aanhouden, de Corvette won. :-))
Dus €55.000 duurder dan in duitsland!!! Hoezo oplichterij
@bjorn77: idd!

Rond de 38k (euro) in de VS trouwens maar daar komt dan nog een beetje state tax bij.
Ik mis de GTR in het lijstje, die is toch ook vergelijkbaar met de Stingray?
@Osca: Bedoelde je Nissan GT-R, die staat er tussen.
“..wat volgens Chevrolet Nederland betekent dat je standaard in 4.2 seconden naar de 100 kan rammen. Opmerkelijk, omdat eerder bekend werd dat je in 3,8 seconden de 96 moest kunnen bereiken.”

4 km/u harder in 0,4 seconden? ;-) Is het niet dat een Europees model van de Corvette net wat andere aanpassingen heeft om hier op de weg te mogen rijden? Ik dacht dat een Amerikaanse C6 ook meer vermogen had dan een Europese C6, maar kan het mis hebben..
@roberto: het zou goed kunnen hoor, 96-100 4sec. Vaak is het bij amerikaanse auto’s zo dat dat een schakelmoment is zodat het lang duurt…
Mercedes CL63AMG: 5.5 V8 met 544 pk, 0-100 in 4,5 seconden, vanaf €198.450 euro
@jack_abarth: een CL63 is 316.285 Euro volgens de Mercedes site. ik weet niet waar jij jou bedrag vandaan haalt.
@thomcarspotter: Iets beter kijken… een CL63 AMG is €198.451,- … Een CL65 AMG is €316.285,-
@Pordon: whoops, my bad.
En nu in verhouding:
Deze Corvette begint in de USA vanaf 51.000 dollar, ongeveer 38.000 euro!

Voor deze prijs koop je er in de VS dus nog drie en hou je nog een aardig bedrag over voor wat leuke opties!
@stephano: importeren!
@toroloco: ja hoor snuggere… Dan betaal je bij import btw en bpm, kom je op hetzelfde uit. Met transportkosten waarschijnlijk hoger…
@Svenska_Aeroplan_AB: Tuurlijk niet. Aanschaf is toch lager. Je wint al op het omwisselen. En transport is 1000.-$ daar zitten je kosten niet.
@E34M5Touring:
In jouw geval gaat die vlieger op, maar niet iedereen hier heeft een broertje die er daar even een jaar mee rijdt en hem dan belastingvrij als verhuisboedel mee terugbrengt.
@tupperware: Zie mijn voorbeeld. Als je hem omrekent naar Euro’s zit je op 41k. Tel daar je belastingen etc. bij op zit je onder de NL prijs. Ex ex kost de vorige Grand Sport 84k. Deze zou je dus ex ex hebben voor 41k. En zie daar het grijze import circuit.
@E34M5Touring:
Ik snap je voorbeeld, maar, er is altijd een maar.
Als ik hem importeer moet ik 10% invoerrechten betalen over het aankoopbedrag+ de shippingcosts (dat vervalt in jouw geval) en moet ik hem laten aanpassen aan de hier geldende regels (o.a. de koplampen) vervolgens een typegoedkeuring aanvragen bij de RDW, Co2tax en BTW afdragen.
Als ik dat even snel op een bierviltje bereken moet het zeker 30 rooitjes goedkoper kunnen dan via Nefkens.
Maar dan heb je wel voor minder dan een ton een orgel voor de deur staan.

PS: Ik las bij mijn zoektocht trouwens dat jouw Camaro bij wederverkoop alsnog Co2tax plichtig wordt. Dat kan nog een addertje worden als je ervan af wilt.
@tupperware: Niet de bedoeling dat ie na een jaar weer weggaat. Maar ik ben er van op de hoogte idd. M’n punt is dat je met grijze import echt goedkoper uit bent. Puur door de lage aanschafprijs. Als je dan wacht tot de koers een beetje gunstig staat kun je daar ook nog wat winnen.
@Svenska_Aeroplan_AB: Even als voorbeeld, de vorige is ex ex 80k in NL. In de States 38k. Dus zelfs met alle tax erop win je echt geld.
Maserati GT 4,2 voor 236000.Dan heb je toch de 4,7? Is ook beetje uitschieter in dit lijstje.
Tja, hij is goedkoper dan een GT-R en ook veel goedkoper dan de rest van de hier genoemde auto’s. Hoewel ie hier nogal duur is in vergelijking met Murica!, blijft het veel bang for the buck.

En waarschijnlijk in de praktijk leuker dan veel concurrenten, want veel meer drama. Hoewel ik niet geloof dat m’n vrouw het goed gaat vinden als ik dit op de oprit probeer te zetten.
@dondeboer: Mocht ik uberhaupt over dat soort budgetten beschikken that is.
Is die GTR wel eens echt getest op 2,8 seconden? Duitse bladen komen meestal niet verder dan 3,3 sec oid
0-60mph in 3.8 betekent ongeveer 4.0 of 4.1 0-100kmh. Scheelt meestal 0.2 of 0.3 net afhankelijk van afrondingen.

Er is dus eigenlijk maar 0.1 seconden weg :)
Donkervoort D8 GTO is vanaf 140.000 euro dacht ik
@fit4fun: Klopt, en dan heb je een auto volledig opgebouwd uit carbon fiber en standaard leder interieur. Om over de prestaties nog maar te zwijgen… En toch vinden vele ze te duur, ik snap het niet.
@motoragent: Een Donkervoort is wel vrij hardcore, ook niet geen zeer ruime cabine voor de lange NL’er.
@4x4wheels: *bovendien geen-
jullie vergeten allemaal de noble m600, 170.000 euro en binnen 3 sec van 0-100.
@xiran: Noble is volgens mij niet legaal in Nederland heb ik ooit ergens een keer gelezen……
@nickjdeg:
Ik kom ze weleens tegen hoor, je kan ze gewoon bij v/d Kooy in Lochem en 020 bestellen trouwens.
Stingray instapmodel kost bij onze oosterburen vanaf € 69.900 :(
Wat een stom gelul hier weer , over plastic en dat soort onzin , ik zit dagelijks in zogenaamde dikke x5 of x6 dikke duitsers met rete veel plastic , die gewoon kraken en weet ik veel .dus kom niet met dat stomme gezeik over dat Amerikanen niet weten hoe ze auto,s moeten maken. die corvette ziet er van binnen gewoon top uit , en rijd menig duitsertje schijt kwa wegliging, en kwa rondetijden op de track , maar dat mag vooral niet genoemd worden , volgens sommige mensen hier , want die zitten zo vast geroest in hun duitse degelijkheid, .
@corvettez06: Je zit dagelijks in een X5 of X6? Ik neem aan dat die niet van jou zijn of ze zijn betaald met crimineel geld. Je zult niet rijk zijn geworden vanwege je goede opleiding. Ik heb nog nooit iemand gezien die een zin eindigt met een komma en een punt.
@berlinetta:
Waarom gelijk van het negatieve uitgaan? Ken genoeg mensen die dikke auto’s rijden omdat ze die of huren, lenen, leasen, of puur voor hun werk rijden. Spelfouten en de Nederlandse taal beheersen dat doet niet iedereen. Prima, maar pak ze dan daarop aan i.p.v. gelijk uit te gaan van diefstal en criminaliteit. Altijd zo’n onzin dat hier op AB naar boven komt bij sommige…
En als ik er 3000 tegen aan gooi , aan leer ben ik nog goedkoper uit , als dat nodig zou zijn, want kijkeens onder het leer van z,n degelijk duitsertje, zit gewoon goedkoop plastic, oh nee zijn natuurlijk zeer hoogwaardige duitse , speciaal gemaakte plastic componenten.
Ik wou nog als alternatief toevoegen:

Tesla Roadster Sport, 296 pk, 0-100 in 3,7 sec., vanaf € 117.800

maar kennelijk is die al niet meer leverbaar.

(ps. enneh, een euro-teken voor het bedrag, en ook nog ‘euro’ er achter is wat dubbelop)
Nog een paar opties:

Aston Martin V8 Vantage S, 4.7 V8, 436 pk, 0-100 in 4,6 sec., vanaf € 191.000 euro
Jaguar F-type S 5.0 V8 Supercharged, 5.0 V8, 495 pk, 0-100 in 4,3 sec., vanaf € 140.300 euro
Lotus Evora S, 3.5 V6, 351 pk, 0-100 in 4,8 sec., vanaf € 97.000 euro
Mercedes-Benz SL 500, 4.7 V8, 435 pk, 0-100 in 4,6 sec., vanaf € 137.900 euro
Voor die NL prijs moet je gek zijn van een corvette te kopen.

Een SL, BMW 6-serie,… voor quasi dezelfde prijs.

Dan mag hij nog zo snel zijn 130K is echt wel te veel voor die wagen.
@Hupke: No shit, dat zegt iedereen hier. De schuld van de overheid, maar gek hoef je niet per se te zijn om er een te kopen. Kan eerlijk zeggen dat ik liever een Corvette op mijn oprit heb dan een 6-serie of SL. Zo’n patserige Duitser met overgewicht komt er bij mij niet in. SL was Sport Leicht toch….nou met 2 ton is die dat alles behalve. Idem met die 6 Serie….alles behalve een sportwagen, eerder een GT.
@mopar: Ondanks de idiote NLse prijzen blijft de GT-R redelijk goedkoop tov anderen. De GT-R vind ik de mooiste en het mooie van de GT-R is dat deze auto kan concurreren met de duurste modellen van de rest.
@agera: Smaak is persoonlijk. GTR vond ik mooi toen die uit kwam maar begint er nu wat gedateerd uit te zien voor mijn smaak. Bij mij gaat het er om dat een auto karakter heeft, dat is iets wat alleen een handje vol merken goed kunnen. Alfa, Lambo, Ferrari, SRT, Noble, Morgan, Corvette etc. Die GTR is -hoe goed hij ook mag zijn- toch iets te klinisch voor mij.
@mopar: Inderdaad smaak is persoonlijk en de GT-R is nog steeds de favoriet voor mij.
Ben het er niet mee eens, de GT-R heeft degelijk wel karakter alleen anders dan de rest. Een filosofie waar de Japanners jaren aan vast houden en met succes en het mooie is deze auto is van alle markten thuis.
Veel mensen zouden een ander kijk op deze auto hebben als het geen Nissan was geweest denk ik.
@agera: Heb zelf al eens mogen sturen met een GT-R dus ik spreek uit eigen ervaring, jij niet neem ik aan? Dat karakter zit hem in dat hij van alle markten thuis is, ja dat begrijp ik. Maar voor mij is het gewoon een Nissan, vrij historie-loos (althans niet zoals een 911 of corvette) en het blijft een computer op wielen. Die rij ervaring was aftands te noemen omdat niet de bestuurder maar de computer de auto eigenlijk de baas is.
@mopar: Niet zelf gereden maar plaats genomen op de passagiersstoel naast de bestuurder. Geweldige ervaring en voor mij oprecht de beste sportwagen. Ondanks de vele cijfertjes en info op het dash wil het nog niet zeggen dat deze auto door een computer wordt bestuurd. Dit is wel erg denigrerend naar de auto toe, omdat tegenwoordig elke auto net zoveel computer is daar is de GT-R geen uitzondering op.

Verder kunnen we doorgaan dan is de Lambo maar een “Audi”, Ferrari maar een Fiat en een Corvette maar een Chevrolet.
De GT-R en Skyline historieloos? Weleens gehoord van GT-R: 1971 KGC10, 1980 R30, 1987 R31, 1992 R32, 1996 R33, 2000 R34, 2010 R35. Ben een beetje lui geweest en heb het afgekort en niet de volledige type aanduidingen opgenoemd maar dit moet wel voldoende zijn.

Verder is deze Nissan niet heel erg goed maar ook super betrouwbaar en dagelijks goed inzetbaar. Uiteindelijk is het gewoon persoonlijk ik houd van Nissan en van de GT-R.
@agera: Naas de bestuurder zitten is niet hetzelfde als er ook mee rijden he ;) Verder is de klacht dat de GT-R een beetje afstandelijk is qua rijden vrij veel gehoord, lees maar wat reviews er op na.

En ik zei dat de wagen voor MIJ vrij historieloos is….beste manier om een wagen te polsen is om aan een leek te vragen of hij weet wat een GT-R is, kans is vrijwel nul dat hij dat weet. Vraag aan een willekeurig persoon op staat of hij weet wat een Lambo, Ferrari of Corvette is en hij zal het wel weten. Dit soort wagens zijn droomauto’s, weet niet van jouw, maar ik droom niet van een Nissan. Verder zoals ik al zei kan het uiterlijk mij iig niet bekoren, hij mag retesnel zijn maar ziel heeft die wagen niet. Hoe je het ook went of keer het zal altijd een snelle Nissan blijven.

En even voor je info @agera : Audi heeft veel mee geschiedenis dan Nissan…ooit van Auto Union gehoord? Chevrolet idem (8 keer op een rij ALMS GT1 gewonnen), en Fiat is alleen de eigenaar van Ferrari, je zal geen enkel Ferarri onderdeel in een Fiat tegenkomen en andersom.
@mopar: Die Nissan is dus allesbehalve historie-loos hé :)
@Osca: Ja ik weet het…zei ook dat die wagen voor MIJ vrij historieloos is ;) Ik weet alles over de geschiedenis ervan. Mijn vader had toen ik klein was een van de weinige R30’s in Nederland.
Daar gaan we weer… Dashboardknuffelaarsalert… Gezeur om plastic etc. Mij zal het een worst wezen wat voor materiaal het heeft. Feit blijft: Als ik het kon kopen zou ik het zeker overwegen.

Het probleem is alleen dat ik niet kan kiezen: Een M6, Camaro, GT-R, GranTurismo of toch maar de ‘Vette… Ach ja… Dan maar gewoon wachten tot mijn eerste C7 spot.
@toyotafortuner:
Helemaal mee eens. Snap het gezeik ook helemaal niet. Kom op we zijn toch autoliefhebbers? Of auto-afzeikers?

Als zo’n ding, of uberhaupt een dikke wagen voor de deur staat kan ik er mijn ogen niet vanaf hebben. Lijkt me geweldig zo’n Corvette! De prijs is alleen ff een ding…………
@toyotafortuner: Hangt er vanaf wat je wilt: M6 is geen sportwagen, is daar veel te zwaar voor. Plus dat iedereen zo’n M pakket op zijn wagen heeft dus exclusief rijdt je zeker niet. Camaro…leuk, maar ook geen sportwagen, gewoon een musclecar. Granturismo is mooi maar voor dat geld zwaar underpowered en ook meer een GT dan een echte sportwagen.

Dus wil je een GT: M6/Gran Turismo
wil je een sportwagen: Corvette or R8

Ben even van jouw lijstje uit gegaan, er is wel meer te krijgen uiteraard.
@mopar: Goed uitgekaart!. GT-R is uit mijn lijstje dan de beste vergelijk. Een R8 is de mooiste hedendaagse Audi, maar een ‘Vette is net wat mooier en minder allerdaags. Soms is dat net ff wat leuker. Er zijn vast goede alternatieven, waar ik niet 1,2,3 op kan komen.
@toyotafortuner: Ja ik heb zelf niets met de GT-R maak kan me best voorstellen dat je die zou kiezen. Ik zou de Vette (of nog liever de Viper) nemen omdat die alles kan wat en M6 ook kan maar dan zonder de zwaarlijvigheid van een 2 ton zware coupe.

Mijn probleem met wagens als een M6 of Gran Turismo is dat ze feitelijk maar 1 ding echt goed kunnen: je heel snel van A naar B brengen. Want op een echt circuit win je met een M6 nooit van een R8, GT-R of gepeperde Corvette (ZR-1 of ZO6). Daarbij komt dat die Maserati gewoon te duur is…jaja ik weet het, bij dat soort auto’s gaat het meer om het uiterlijk en bla bla. Maar jij gaat me niet vertellen dat als je net 250K hebt afgetikt op een auto en je word bij het stoplicht door de eerste de beste RS-5, M3 of C-klasse AMG het snot voor de ogen gereden, jij niet een beetje pissed off bent.

GT-R, Corvette, 911 en R8 zijn wagens waarmee je iedereen het snot voor de ogen rijdt op het circuit, en dezelfde dag nog rustig een pak melk kan halen bij de Super. Ze hebben gewoon een normale baggageruimte en zijn niet zo overdreven laag dat je je bij elke drempel nog moet afvragen of je voorbumper er nog op zit.

Ik ga voor de Vette…of nog liever een Viper met Supercharger…echte mannen auto’s waar je nog moet werken om alles uit de wagen te halen ;)
@mopar: idd. M6, Maser GT zijn gewoon powercruisers, bedoeld om bij wijze van spreken A’dam > Moskou te doen met Autobahn snelheden.

Vette, Viper, GT-R zijn idd bedoeld voor zowel daily/woon-werk als potjes Nordschleife (weliswaar Vette, Viper meer dan GT-R).
Camaro ZL1 supercharged 6.2 V8 , 0-100 3,8 sec , 580 pk. Prijs VS 50.000 euri hier 165.000 euri !
Hoop gelul in dit topic. Helaas door alle heffingen zal het een zeldzaamheid blijven op onze wegen. Als ik zo’n smak geld zou uitgeven voor een auto dan ging ik in dit geval voor de 911. Saai? Mwah. Hij vinkt voor mij meer boxjes af en die paar seconden trager.. Krijg je wel een VEEEEEEEEL betere restwaarde voor terug. Ook niet onbelangrijk
@baasbas: Ja? Jij koopt een auto op basis van restwaarde? Smaak is persoonlijk uiteraard maar ik denk dat bij zulke “droom auto’s” men wat minder naar dat soort dingen kijkt en wat meer met zijn hart denkt dan met zijn hersens. Restwaarde is trouwens relatief, er is altijd wel een koper te vinden voor een Corvette en een snelle tocht op Marktplaats laat zien dat die Corvette en zeker die Viper hun waarde toch redelijk vasthouden.
@mopar: Nou, dat ben ik niet helemaal met je eens. Als je jezelf een wagen van rond de ton of anderhalf kan aanschaffen, dan betekent dat niet dat je dan graag geld over de balk gooit. Je moet wel heel stinkend rijk zijn wil geld je niet interesseren. Dus ja, wat mij betreft speelt de waarde ook zeker een factor. Ik zou graag een Corvette of Camaro rijden, maar voor de bedragen die je hier in NL op tafel moet leggen… Tsja, met een 911 straf je mij niet om het zo maar te zeggen ;-)
@baasbas:
Alles boven de ton schrijft als een malle af.
Zoek eens op wat een 8 jaar oude 911 (993 dus wel een geliefde) kost, juist, vanaf 24 tot 36K laad je die dingen op. Dat is toch al snel een ton afschrijving in 8 jaar. Kennelijk geven die mensen niet echt om kapitaal vernietiging als het om hun handtasjes gaat.
Nice, Zal het interieur persoonlijk eens aan de tand voelen als hij in belgie is, men moeder rijd meer met corvette’s dan 99% hier op de site :p mag altijd naar de wasstraat rijden, werkt bij een dealer :D laatst nog een babyblauwe zr1 !
En wat kost dat ding in de US? 35000 dollar?
@azenomei: vanaf 51000. Belachelijke prijzen hier weer. Zoals altijd.
Doe mij maar een mooie wiesmann mf3 voor dat geld heb je tenminste wat specials en een stuk mooiere kwaliteit
@berlinetta, het feit dat jij je druk maakt ,over een komma of punt ,is voor mij al genoeg .hoe bevooroordeeld jij ,of u bent .Het feit dat mijn werknemers in een x5 en een x6 rijden,zegt genoeg over hoe ze over mij denken,en ik hun respecteer binnen het bedrijfje.Zelf rij ik in een heerlijke camaro ss , hoop dat u met u superieure intelligentie daar ook van kan genieten.Zoals ik dat ook kan doen na 30 jaar hard werken in mijn bedrijf.Ik wens u een fijn en vruchtbaar leven meneer berlinetta ,.
@corvettez06: Pics or didn’t happen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).