Chevrolet Corvette Z06 als Convertible: dit is ‘m!

Auteur: , 31 Reacties

Net op tijd voor de zomer gooit Chevrolet het dak van de nieuwe Corvette Z06. Omdat hardcore 'Vettes ook hardcore blijven zonder dak, aldus Chevrolet.

Het is even geleden dat de Z06-uitvoering van de Corvette als convertible op de markt kwam. De laatste was uit 1963, om precies te zijn. Chevrolet zegt dat het tot voor kort niet mogelijk was om een open dak-structuur te realiseren die alle rem- en acceleratiekrachten van de Z06 kon verwerken. Met deze generatie – voorzien van een aluminium structuur – moet dat weer wel het geval. Bovendien is het gewicht “ongeveer gelijk gebleven” ten opzichte van zijn coupébroer. En dus kun je binnenkort tot 50km/u het stoffen dakje van je Corvette Z06 openen. Of op afstand, met de autosleutel.

Chevrolet Corvette Z06 is er ook als cabrio

De krachtbron blijft ongewijzigd. Onder de geventileerde kap ligt een 6.2 liter V8 met supercharger die 625 pk aflevert en 861 Nm koppel op de 335/25ZR20-banden om de 20-inch achterwielen afvuurt. Schakelen kan met een achttraps automaat met flippers aan het stuur, of een handbak met zeven versnellingen en Active Rev Match. Wat de acceleratiecijfers zijn moet Chevrolet nog bekend maken.

Het elektrisch bedienbare klapdak is bedekt met een dikke laag stof en opvevuld met geluidsabsorberend materiaal. Chevrolet gaat het dak in vier kleuren aanbieden.

De Z06 Convertible kan geleverd worden met een Z07 Performance Package (heftiger spoilerwerk en Brembo-remmerij) en klanten krijgen de keuze uit vier exterieurkleuren en vijf interieuropties. Het binnenste van de convertible is afgewerkt met napaleer, aluminium, carbonfiber en microsuède. Beslist geen onprettige werkomgeving.

Chevrolet Corvette Z06 als Convertible: dit is 'm!

De Nederlandse prijs en beschikbaarheid laten nog even op zich wachten, eerst volgt de onthulling op de New York Auto Show.



31 reacties

Wie wil een Italiaans geval als je dit kan kopen?
@norge: ik iedere dag van de week. Zelfs liever een 2 e hands italiaan.
@norge: ik.
@norge: Zeg er dan ook gelijk bij: Voor de helft van het geld met betere prestaties/ exclusiever/ zuiniger en betrouwbaarder.
@RobUSA: Ik dacht dat dat vanzelfsprekend was?
@norge: Wij kenners weten dat maar wij delen graag onze kennis toch ? :)
@norge:

Voor de prestaties zou ik mss voor de corvette gaan.
Maar dan moet je nog bij een interieus specialist langst om een fatsoenlijk interieur te hebben. Moet je nog bij een coachbuilder langst om het uiterlijk iets minder opzichtig te maken…
En voor je het weet ben je beter af met een italiaan of duitser.
@norge: D’r is geen hedendaagse Italiaanse cabrio die kan tippen aan de C7 Z06 cabriolet. Dus 100% de Z06 cabrio.
@toyotafortuner:

Is er geen 500 cabrio? of een panda cabrio?
Ik denk dat de auto niet luid genoeg is. Waarom zou je anders nog via een plaatje op de middentunnel herinnerd moeten worden aan de 625 horsepower onder de kap?
Ik heb er niets mee, maar dit staat zeker over een tijdje in een van onze showrooms.
Me likey! Knap kleurtje ook!
Zet hem maar precies zo voor de deur, wel met handbak graag. Wat een heerlijk foute machine is dit!
”Less is more” snappen die yanks niet echt: wat een gebakkie. Dat wordt lastig voor de tuners om daar nog een paar extra spoilers op te plakken.

https://lh3.googleusercontent.com/-hy1l3EAy5Wg/TXBjb61_7YI/AAAAAAAAAIU/fDsOhJty7Pc/s640/cupcake+extravaganza.jpg
@gash: Plaatje van de CLK DTM toegevoegd zie ik.

Met deze spoilers worden iig geval wel de echt knappe prestaties behaalt itt veel andere opsmuk van andere autobouwers idd.

Oftwel rijdt al het andere autospul voor 99% zoek.
@gash: alle koelgaten en spoilers zijn functioneel op de nieuwe C7, en vooral de Z06. Wat je hier ziet is echt aero, niet gewoon erop geplakt. Deze aero uitrusting in de foto is de Z07 pakket, de standaard uitrusting heeft niet die verticale vinnen bij de voor splitter, deze zijskirts, en ook geen “wicker-bill” achter spoiler.
@featherlight: ja man, die donkere achterlichten enzo ook, echt voor de aerodynamica…
@jaguarjunk: ik had het over koelgaten (intakes/extractors) en spoilers, als jullie daarbij denken aan achterlichten en verf kleuren ligt dat niet aan mij.
@featherlight:

Make that the cat wise…

Ze zullen binnenkort nog wel een update doen, zo 2 strepen, krijg je er ineens 50pk bij.
@Hupke:
Bedankt voor deze “tuning” tip.

Doet nu racestrepen bestellen voor zijn Smartje, 155 pk lijkt me wel wat….
Misschien ook mooi om te vermelden dat deze C7 Z06 convertible, volgens Chevrolet zelf, 20% stijver is dan de vorige C6 Z06 coupe.
…ok laat de “ik ben ook 20% stijver” grapjes maar beginnen.
Een cabrio van een sportwagen, is hij dus

A) veel zwaarder
B) veel minder stijf
C) alle bovenstaande opties

“hevrolet zegt dat het tot voor kort niet mogelijk was om een open dak-structuur te realiseren die alle rem- en acceleratiekrachten van de Z06 kon verwerken. Met deze generatie – voorzien van een aluminium structuur – moet dat weer wel het geval. Bovendien is het gewicht “ongeveer gelijk gebleven” ten opzichte van zijn coupébroer.”

-> ‘ongeveer gelijk’ dus optie C waarschijnlijk, wie kijkt er nu op 100kg meer of minder
@Hupke: De standaard C7 is ongeveer 50kg zwaarder dan z’n dichte broertje. Waarbij de dichte variant een afneembaar targa dak heeft, of dat veel toevoegt qua stijfheid t.o.v. de cabrio betwijfel ik.
@C6_R: De standaard C7 cabrio uiteraard
@C6_R:

Maar 50kg extra zou echt wel serieus meevallen.
Kleur is prachtig maar al die tierelantijnen en 625pk maken het niet de betere keuze.
Mijn voorkeur gaat dan uit naar een gewone C7 Cabrio in deze kleur, meer dan snel genoeg voor zijn natuurlijke habitat..
@jrk68: Hij is nog mooier in antraciet vind ik dan vallen die zwarte onderdelen (bv om de achterlichten) veel minder op en dat is veel mooier vind ik.
Normaal ben ik er niet zo’n voorstander van als ze een mooie auto gaan verbouwen naar cabrio vooral niet als het door Amerikanen gedaan word maar ik moet zeggen dat het er nu zelfs mooi uit ziet. Petje af want meestal is de hele lijn uit het model weg
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Geweldig..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).