• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Chevrolet Corvette Z06 als Convertible: dit is ‘m!

Auteur: ricardo, gepost 12 april 2014 om 15:01 – 31 Reacties

Afbeelding Chevrolet Corvette Z06 als Convertible: dit is ‘m!Afbeelding Chevrolet Corvette Z06 als Convertible: dit is ‘m!Afbeelding Chevrolet Corvette Z06 als Convertible: dit is ‘m!Afbeelding Chevrolet Corvette Z06 als Convertible: dit is ‘m!Afbeelding Chevrolet Corvette Z06 als Convertible: dit is ‘m!Afbeelding Chevrolet Corvette Z06 als Convertible: dit is ‘m!Afbeelding Chevrolet Corvette Z06 als Convertible: dit is ‘m!Afbeelding Chevrolet Corvette Z06 als Convertible: dit is ‘m!

Chevrolet Corvette Z06 als Convertible
Net op tijd voor de zomer gooit Chevrolet het dak van de nieuwe Corvette Z06. Omdat hardcore ‘Vettes ook hardcore blijven zonder dak, aldus Chevrolet.

Het is even geleden dat de Z06-uitvoering van de Corvette als convertible op de markt kwam. De laatste was uit 1963, om precies te zijn. Chevrolet zegt dat het tot voor kort niet mogelijk was om een open dak-structuur te realiseren die alle rem- en acceleratiekrachten van de Z06 kon verwerken. Met deze generatie – voorzien van een aluminium structuur – moet dat weer wel het geval. Bovendien is het gewicht “ongeveer gelijk gebleven” ten opzichte van zijn coupébroer. En dus kun je binnenkort tot 50km/u het stoffen dakje van je Corvette Z06 openen. Of op afstand, met de autosleutel.

Chevrolet Corvette Z06 is er ook als cabrio

De krachtbron blijft ongewijzigd. Onder de geventileerde kap ligt een 6.2 liter V8 met supercharger die 625 pk aflevert en 861 Nm koppel op de 335/25ZR20-banden om de 20-inch achterwielen afvuurt. Schakelen kan met een achttraps automaat met flippers aan het stuur, of een handbak met zeven versnellingen en Active Rev Match. Wat de acceleratiecijfers zijn moet Chevrolet nog bekend maken.

Het elektrisch bedienbare klapdak is bedekt met een dikke laag stof en opvevuld met geluidsabsorberend materiaal. Chevrolet gaat het dak in vier kleuren aanbieden.

De Z06 Convertible kan geleverd worden met een Z07 Performance Package (heftiger spoilerwerk en Brembo-remmerij) en klanten krijgen de keuze uit vier exterieurkleuren en vijf interieuropties. Het binnenste van de convertible is afgewerkt met napaleer, aluminium, carbonfiber en microsuède. Beslist geen onprettige werkomgeving.

Chevrolet Corvette Z06 als Convertible: dit is 'm!

De Nederlandse prijs en beschikbaarheid laten nog even op zich wachten, eerst volgt de onthulling op de New York Auto Show.

Ook interessant!

  • Hagelnieuwe Chevrolet Corvette Z06 knalt je beeldscherm op
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!

Nieuwste artikelen

  • Wat klopt er niet aan deze Brabus G-Klasse op Marktplaats?
  • Waarom jij deze heerlijke gelimiteerde sportwagen niet mag kopen
  • Zet je schrap: McLaren lijkt nu écht met SUV te komen
  • Diesel gaat ten onder, maar toch brengt VW een nieuwe auto met V6 TDI naar Europa
FacebookTweetPinLinkedIn

Chevrolet, Corvette, new-york-2014, z06

Vorig bericht: « Video: Nederlandse Veyron rijdt schade op de Autobahn
Volgend bericht: Verbetering: Porsche Macan uit het Exclusive-programma »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    12 april 2014 om 15:05

    Wie wil een Italiaans geval als je dit kan kopen?

    Login om te reageren
    • jlm83 zegt

      12 april 2014 om 15:24

      @norge: ik iedere dag van de week. Zelfs liever een 2 e hands italiaan.

      Login om te reageren
    • sydney zegt

      12 april 2014 om 15:32

      @norge: ik.

      Login om te reageren
    • RobUSA zegt

      12 april 2014 om 15:39

      @norge: Zeg er dan ook gelijk bij: Voor de helft van het geld met betere prestaties/ exclusiever/ zuiniger en betrouwbaarder.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        12 april 2014 om 15:45

        @RobUSA: Ik dacht dat dat vanzelfsprekend was?

        Login om te reageren
        • RobUSA zegt

          12 april 2014 om 15:51

          @norge: Wij kenners weten dat maar wij delen graag onze kennis toch ? :)

          Login om te reageren
    • Hupke zegt

      12 april 2014 om 18:51

      @norge:

      Voor de prestaties zou ik mss voor de corvette gaan.
      Maar dan moet je nog bij een interieus specialist langst om een fatsoenlijk interieur te hebben. Moet je nog bij een coachbuilder langst om het uiterlijk iets minder opzichtig te maken…
      En voor je het weet ben je beter af met een italiaan of duitser.

      Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      12 april 2014 om 20:37

      @norge: D’r is geen hedendaagse Italiaanse cabrio die kan tippen aan de C7 Z06 cabriolet. Dus 100% de Z06 cabrio.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        13 april 2014 om 09:21

        @toyotafortuner:

        Is er geen 500 cabrio? of een panda cabrio?

        Login om te reageren
  2. rotarypowah zegt

    12 april 2014 om 15:24

    Ik denk dat de auto niet luid genoeg is. Waarom zou je anders nog via een plaatje op de middentunnel herinnerd moeten worden aan de 625 horsepower onder de kap?

    Login om te reageren
  3. sydney zegt

    12 april 2014 om 15:32

    Ik heb er niets mee, maar dit staat zeker over een tijdje in een van onze showrooms.

    Login om te reageren
  4. C6_R zegt

    12 april 2014 om 15:35

    Me likey! Knap kleurtje ook!

    Login om te reageren
  5. 560pkferrari zegt

    12 april 2014 om 15:36

    Zet hem maar precies zo voor de deur, wel met handbak graag. Wat een heerlijk foute machine is dit!

    Login om te reageren
  6. gash zegt

    12 april 2014 om 15:46

    ”Less is more” snappen die yanks niet echt: wat een gebakkie. Dat wordt lastig voor de tuners om daar nog een paar extra spoilers op te plakken.

    [img]https://lh3.googleusercontent.com/-hy1l3EAy5Wg/TXBjb61_7YI/AAAAAAAAAIU/fDsOhJty7Pc/s640/cupcake+extravaganza.jpg[/img]

    Login om te reageren
    • RobUSA zegt

      12 april 2014 om 15:56

      @gash: Plaatje van de CLK DTM toegevoegd zie ik.

      Met deze spoilers worden iig geval wel de echt knappe prestaties behaalt itt veel andere opsmuk van andere autobouwers idd.

      Oftwel rijdt al het andere autospul voor 99% zoek.

      Login om te reageren
    • featherlight zegt

      12 april 2014 om 15:57

      @gash: alle koelgaten en spoilers zijn functioneel op de nieuwe C7, en vooral de Z06. Wat je hier ziet is echt aero, niet gewoon erop geplakt. Deze aero uitrusting in de foto is de Z07 pakket, de standaard uitrusting heeft niet die verticale vinnen bij de voor splitter, deze zijskirts, en ook geen “wicker-bill” achter spoiler.

      Login om te reageren
      • jaguarjunk zegt

        12 april 2014 om 16:26

        @featherlight: ja man, die donkere achterlichten enzo ook, echt voor de aerodynamica…

        Login om te reageren
        • featherlight zegt

          12 april 2014 om 21:01

          @jaguarjunk: ik had het over koelgaten (intakes/extractors) en spoilers, als jullie daarbij denken aan achterlichten en verf kleuren ligt dat niet aan mij.

          Login om te reageren
      • Hupke zegt

        12 april 2014 om 18:56

        @featherlight:

        Make that the cat wise…

        Ze zullen binnenkort nog wel een update doen, zo 2 strepen, krijg je er ineens 50pk bij.

        Login om te reageren
        • C6_R zegt

          12 april 2014 om 21:07

          @Hupke: http://youtu.be/0wmOrYjeJsU

          Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          12 april 2014 om 22:41

          @Hupke:
          Bedankt voor deze “tuning” tip.

          Doet nu racestrepen bestellen voor zijn Smartje, 155 pk lijkt me wel wat….

          Login om te reageren
  7. featherlight zegt

    12 april 2014 om 16:03

    Misschien ook mooi om te vermelden dat deze C7 Z06 convertible, volgens Chevrolet zelf, 20% stijver is dan de vorige C6 Z06 coupe.
    …ok laat de “ik ben ook 20% stijver” grapjes maar beginnen.

    Login om te reageren
  8. Hupke zegt

    12 april 2014 om 18:48

    Een cabrio van een sportwagen, is hij dus

    A) veel zwaarder
    B) veel minder stijf
    C) alle bovenstaande opties

    “hevrolet zegt dat het tot voor kort niet mogelijk was om een open dak-structuur te realiseren die alle rem- en acceleratiekrachten van de Z06 kon verwerken. Met deze generatie – voorzien van een aluminium structuur – moet dat weer wel het geval. Bovendien is het gewicht “ongeveer gelijk gebleven” ten opzichte van zijn coupébroer.”

    -> ‘ongeveer gelijk’ dus optie C waarschijnlijk, wie kijkt er nu op 100kg meer of minder

    Login om te reageren
    • C6_R zegt

      12 april 2014 om 21:16

      @Hupke: De standaard C7 is ongeveer 50kg zwaarder dan z’n dichte broertje. Waarbij de dichte variant een afneembaar targa dak heeft, of dat veel toevoegt qua stijfheid t.o.v. de cabrio betwijfel ik.

      Login om te reageren
      • C6_R zegt

        12 april 2014 om 21:20

        @C6_R: De standaard C7 cabrio uiteraard

        Login om te reageren
      • Hupke zegt

        12 april 2014 om 22:10

        @C6_R:

        Maar 50kg extra zou echt wel serieus meevallen.

        Login om te reageren
  9. jrk68 zegt

    12 april 2014 om 22:39

    Kleur is prachtig maar al die tierelantijnen en 625pk maken het niet de betere keuze.
    Mijn voorkeur gaat dan uit naar een gewone C7 Cabrio in deze kleur, meer dan snel genoeg voor zijn natuurlijke habitat..

    Login om te reageren
    • RobUSA zegt

      13 april 2014 om 15:05

      @jrk68: Hij is nog mooier in antraciet vind ik dan vallen die zwarte onderdelen (bv om de achterlichten) veel minder op en dat is veel mooier vind ik.

      Login om te reageren
  10. cthijs zegt

    12 april 2014 om 22:53

    Normaal ben ik er niet zo’n voorstander van als ze een mooie auto gaan verbouwen naar cabrio vooral niet als het door Amerikanen gedaan word maar ik moet zeggen dat het er nu zelfs mooi uit ziet. Petje af want meestal is de hele lijn uit het model weg

    Login om te reageren
  11. undifined1 zegt

    12 april 2014 om 23:23

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  12. Ash zegt

    14 april 2014 om 08:57

    Geweldig..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North