Corvette toont ons de Z06 en C7.R

Auteur: , 23 Reacties

Een sportschoolkuur heeft de reguliere Corvette nog bruter en krachtiger gemaakt dan hij al was. Maak -officieel- kennis met de Z06 en zeg meteen howdy tegen zijn racebroertje; de C7.R.

Corvette toont ons de Z06 en C7.R

De Corvette Z06 kreeg over de gehele linie aerodynamische opsmuk, zoals een voorbumperlip die doorloopt tot over de wielkasten naar de zijskirts, en een aanpasbare achterspoiler op de hoekige aars van deze schreeuw-Amerikaan. De vier centraal geplaatste trompetpijpen boven de diffuser zijn gebleven, en bieden een uitlaat aan het nieuwe LT4 V8-blok onder de tweekleurige motorkap. Deze 6.2 liter unit – gevoed door een supercharger – levert 625 pk af en gooit niet minder dan 820 Nm koppel richting de immense achterbanden.

Schakelen met een roerstaaf? Dat kan, de Corvette komt namelijk met een optionele handgeschakelde zevenbak. Maar vlak de achttraps automaat niet meteen uit, die schakelt met zijn torque converter namelijk razendsnel van verzet. De prijs & optielijst is nog niet bekend gemaakt, een sprinttijd naar de 100 evenmin.

C7.R = racepr0n

Tegelijk met de Z06 is de C7-raceversie onthuld. Deze C7.R is identiek grotendeels gelijk aan de Z06 en gebaseerd op hetzelfde aluminium frame en talloze aerodynamische aanpassingen die overeen komen. De motorinhoud is vanwege reglementen wel iets teruggebracht, naar 5,5 liter. Hij debuteert op 25 januari bij de Rolex 24 At Daytona.

‘MURICA.




23 reacties

Lekker die handbak. Kunnen ze in Europa nog wat van leren… :’)
FUCK YEAH!!!
@C6_R: Hello C7_R
@RobUSA: Nah, blijf de C6.R voorlopig trouw! Vooral de GT1 spec, 427 met 600pk, jammie!

Kijk wel uit naar Le Mans dit jaar als de ‘Vette het tegen de Viper op mag nemen. (En nog wat Porsches, Aston’s en Ferrari’s als veldvulling ofcourse :P )
Wat een wijvenbak!
Probeert op een Viper te lijken. Liever een C5 z06.
@imba: ja heerlijk, uit de tijd dat amerikaanse auto’s nog echt ruk waren..
Photoshop-faal op foto 1.
Achtergrond is zichtbaar in plaats van de band aan de bestuurderszijde.

OT: stukken beter dan de basis uitvoering, maar welke auto is dat niet?
@awesome: dat is de hoek van de voorspoiler, dus zal het niet gewoon een reflectie zijn?
Ik mis een F1-achting 3e remlicht. Elke auto die op de NAIAS word onthuld heeft die toch?
helaas zal de automaat echt een ouderwetse soort worden, en niet een dubbel koppeling etc… niet lekker flipperen alla ferrari, GT3 en lamborghini etc tegenwoordig :(
@spykerboy: Ik flipper al in mijn ZL1 Camaro dus die zullen ook wel op de Vette komen dan denk ik zo.
@RobUSA: klopt, maar ik denk dat ik mijn zin niet goed geformuleerd heb. bij de vorige C6 vette’s hadden ook al flippers maar reed toch niet echt lekker omdat het een conventionele bak was (torque converter) en niet een single of dubbelkoppelings systeem zoals de M3, golfjes, ferraris etc…
@spykerboy: “The V8 can be mated either to a seven-speed manual or a new eight-speed 8L90 automatic transmission with paddle shifters. Instead of fitting the ‘Vette with a dual-clutch unit, the automaker’s engineers worked to give the eight-speed gearbox “world class shift-response times.” GM says that upshifts – at wide-open-throttle – are executed at eight-hundredths of a second quicker than those in the dual clutch-equipped Porsche 911.”

Naar eigen zeggen dus sneller dan Porsche’s PDK… Niet slecht denk ik zo…
Prestaties zullen om te smullen zijn. Voor mij helaas te krap maar blijft een knappe wagen voor een erg scherpe prijs hier. De geruchten gaan rond de $100K.
De C7 is sinds lange tijd weer een echt mooie Corvette. Toch jammer dat ze die dan moeten verpesten met allerlei opsmuk. Zal allemaal wel snel en functioneel zijn, maar het ziet er werkelijk niet uit.

En waarom een handbak met 7 versnellingen? Met zoveel koppel heb je aan 6 versnellingen toch meer dan genoeg?
@Rob: de 7de versnelling zal wel een overdrive zijn net als bij Porsche.
Doe mij maar een C6.
Ziet er best porno uit.
Ik vind het echt een heerlijke auto, en die prijs zal (In Amerika) ook wel meevallen.
Ik blijf die 4 uitlaatjes wat dubieus vinden maar voor de rest is het weer een fantastisch apparaat. En in eigen land ernstig scherp geprijsd voor zoveel performance.
Wat een gave wagen. Als ik in Amerika woonde wist ik het wel ;-).
Persoonlijk vind ik het een beetje té veel opsmuk. Had het liever een beetje eleganter gezien, en dan op de ZR1 volledig losgaan

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).