• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Chevrolet Matiz V8 met 550 pk

Auteur: autoblogger, gepost 29 januari 2009 om 22:54 – 66 Reacties

Chevrolet Matiz V8


Jawel, een Matiz met 7-Liter V8 (550 pk). Dit dingske gaat in 3,7 seconden van 0-100 km/u!

De kleinste deelnemer uit het Chevrolet gamma wint het in dit geval makkelijk van de snellere auto’s die GM maakt, zoals een Corvette of Chevrolet Camaro. Deze speciale Matiz is een creatie van Yves Fourdin, de man achter Fourdin Auto Sport (FAS). Hij bouwde de kleine stadswagen om tot een ware racebolide legde er een Corvette V8 motor in, afkomstig uit de Z06.

Het project rond de Chevrolet Matiz ging van start in juli 2007. De wagen is inmiddels zelfs gehomologeerd voor races op circuit. “De realisatie van dit project is het resultaat van hersens, passie en veel tijd. We deden het zonder ingenieurs en zonder computers, maar als een hechte groep vrienden met veel passie voor de autosport. Het detailniveau van de wagen is dan ook absolute top. Na meer dan 1 500 uren werk, zijn we fier op het resultaat,” zo zegt Fourdin. De Matiz haalt een topsnelheid van 260 km/u. De sprint van 0-100 km/h gaat in 3,7 seconden, om van 0-200 km/h te versnellen heeft het boodschappenwagentje net geen 11 seconden nodig: 10,94 om precies te zijn.

Deze extreme Matiz V8 is te zien op de 2e editie van de International Racing Show Liège, welke wordt gehouden van vrijdag 30 januari 2009 tot en met zondag 1 februari 2009.

Hardcore

UPDATE: een filmpje van dit monster…

Ook interessant!

  • Heet! Land Rover Defender V8 met 525 pk is hier
  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Vernieuwde Jaguar F-Pace, inclusief 550 pk SVR
    Vernieuwde Jaguar F-Pace, inclusief 550 pk SVR
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Chevrolet, matiz, tuning

Vorig bericht: « BMW Z10 ED: een nieuwe supercar? (uiteraard groen)
Volgend bericht: Ter afscheid: Honda S2000 Ultimate Edition »

Lees Interacties

Reacties

  1. dekster zegt

    29 januari 2009 om 22:58

    Vmax 260, ik neem aan dat men die waarde heeft gemeten op een gewoon circuit?

    Login om te reageren
  2. Fova' zegt

    29 januari 2009 om 22:58

    Haha, briljante actie! Zal wel heel lastig mee te rijden zijn door die korte wielbasis;)

    Login om te reageren
  3. is-Music zegt

    29 januari 2009 om 22:59

    En bij één keer gas geven trekt het chassis krom zeker ;)

    OT: Leuk bommetje, alhoewel de versnelling me tegenvalt t.o.v. het gewicht van dat ding. Dat moet echt maar 1100KG zijn ofzo, en dan nog langzamer dan de standaard Z06? (uit het hoofd, pin me d’r niet op vast!)

    Login om te reageren
  4. smeck zegt

    29 januari 2009 om 22:59

    Maar waar moet moeders de boodschappen nu kwijtlaten?

    Login om te reageren
  5. nilo zegt

    29 januari 2009 om 23:06

    Van voren lijkt het net of ze hem in blauwe klei hebben laten vallen.

    Login om te reageren
  6. Svenius zegt

    29 januari 2009 om 23:09

    @ Smeck: die kan je toch naast je zetten, op de brede wielkassen?

    stel je voor dat je zoiets in je spiegels ziet. Fijne specs wel

    Login om te reageren
  7. C6.R zegt

    29 januari 2009 om 23:12

    Haha, mooi man! :lol:

    Vette power! 8)

    Login om te reageren
  8. Gnermo zegt

    29 januari 2009 om 23:12

    @is-Music:

    Ik denk dat hij wel harder kan maar dat de auto gewoon explodeerd ofzo. :P

    Login om te reageren
  9. C6.R zegt

    29 januari 2009 om 23:13

    D’r mag ondertussen trouwens wel een tag komen voor alles wat corvette powered is! :idea:

    Login om te reageren
  10. ZwerverRoodbaard zegt

    29 januari 2009 om 23:15

    Ik schoot letterlijk in de lach toen ik de voorkant zag :shock: :P

    Login om te reageren
  11. Guido zegt

    29 januari 2009 om 23:20

    Dat deurtje is zo zielig :lol:

    Login om te reageren
  12. Chris zegt

    29 januari 2009 om 23:27

    Not streetlegal: why?
    de wielkasten zijn breder dan de spiegels, haha!

    OT goed werk, vraag me idd wel af wat het chassis vind van die V8 motor..

    Login om te reageren
  13. Arie zegt

    29 januari 2009 om 23:28

    @ dekster, zou kunnen dat de echte max is. Echt aerodynamisch ziet ie er niet uit, en bij zulke snelheden wordt dat steeds belangrijker.

    Login om te reageren
  14. Citrofiel zegt

    29 januari 2009 om 23:28

    Natuurlijk is het vooral een grappig ding, maar veel respect voor de makers!

    Login om te reageren
  15. Joost zegt

    29 januari 2009 om 23:29

    @is-Music check ff die rollcage in de auto.. ik denk niet dat je dat makkelijk kromtrekt ;)

    Login om te reageren
  16. Jan Rap zegt

    29 januari 2009 om 23:31

    Volgens mij is “legde” geen woord.

    Login om te reageren
  17. Teo zegt

    29 januari 2009 om 23:34

    Waarom nou een matiz…..;(

    Login om te reageren
  18. Jan C. zegt

    30 januari 2009 om 00:06

    @Teo: Precies daarom!

    Login om te reageren
  19. Tinus zegt

    30 januari 2009 om 00:22

    Huub huub, barba truc!

    Login om te reageren
  20. .Memphis. zegt

    30 januari 2009 om 00:23

    Zijaanzicht ziet er nog best gaaf uit.
    Maar de neus is wel lachen geblazen, je verwacht echt dat ie ieder moment in achteruit kan wegrijden waarbij die giga-uit-proportie-bumper gewoon blijft staan er een standaard Matizje tevoorschijnt komt :-).

    Login om te reageren
  21. Een betere ontwerper zegt

    30 januari 2009 om 00:27

    Die voorbumper maakt em van voren 2x zo zwaarlijkend gadverdamme.

    Wel een geschift ding, moet het niet een ”resultaat van *gebrek aan* hersens” zijn? :P

    Login om te reageren
  22. jakob_147 zegt

    30 januari 2009 om 00:29

    inderdaad, zijaanzicht valt mee, maar dan vanvoor :D is wel een van de gaafste auto’s die ik dit jaar al gezien heb!

    Login om te reageren
  23. RenesisHP zegt

    30 januari 2009 om 00:34

    Topsnelheid 260km/u??
    Juist, volgas de toerenbegrenzer in. Dit kan zeker wel harder, maar het zal uit veiligheidsoverwegingen wel niet gedaan worden. Buiten dat heb je het toch niet nodig op het circuit. Tenzij het een Nordschleife is. ;)

    Login om te reageren
  24. japp zegt

    30 januari 2009 om 00:36

    :O die is lekkur :D

    1e chille deawoo :D

    prijs?

    Login om te reageren
  25. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    30 januari 2009 om 01:08

    Zonde van die V8..

    Maar wil er toch stiekem wel een rondje mee rijden

    Login om te reageren
  26. Mic zegt

    30 januari 2009 om 01:38

    What terrible fun.

    Login om te reageren
  27. bleegh zegt

    30 januari 2009 om 01:43

    @ jan rap

    jewel hoor…

    Login om te reageren
  28. Davidov zegt

    30 januari 2009 om 03:09

    Hoe het allemaal past snap ik niet, maar het is zeker bruut…lol

    Login om te reageren
  29. Volvo_440_turbo zegt

    30 januari 2009 om 07:20

    Ik wou het net zeggen, kan de bestuurder er nog in? :p

    Login om te reageren
  30. Racekees zegt

    30 januari 2009 om 08:04

    Met deze auto zou ik toch niet zo graag een boomknuffelen!

    Login om te reageren
  31. Peter - Italia zegt

    30 januari 2009 om 08:19

    7L V8?? waar ligt ie dan?
    Moet de rijder er bovenop liggen ofzo?

    btw: in oud-beijerland word momenteel iets soort gelijks in elkaar geknutseld.
    alleen dan met een Vauxall 2L astra Groep-A blok en een mini body… en 18″ wielen en groep A remmen ;-)

    Login om te reageren
  32. hans zegt

    30 januari 2009 om 08:53

    haha

    mijn es-vriending rijdt ook rond in een deawoo matiz!
    haar dikke 0.8 liter trok de belgische ardennen niet eens!

    dit is andere koek! i like

    Login om te reageren
  33. bmw zegt

    30 januari 2009 om 09:03

    dit is inderdaad een raar “dingske” (autoblog spreekt Vlaams?) :-)

    Login om te reageren
  34. Cantago zegt

    30 januari 2009 om 09:08

    Maakt dit donuts bij vol gas of valt hij gewoon achterover??

    Wel vet idee!

    Login om te reageren
  35. f1l1p zegt

    30 januari 2009 om 09:18

    @ bmw: Hehe, ja idd :-p

    De “Vervlaamsing” is begonnen :twisted:

    Login om te reageren
  36. Laue zegt

    30 januari 2009 om 09:20

    Cantago schrijft:
    30 January 2009 om 9:08
    Maakt dit donuts bij vol gas of valt hij gewoon achterover??

    Whahahahah

    Login om te reageren
  37. mc959 zegt

    30 januari 2009 om 09:41

    vind de cijfers niet zo super, zelfde tijden als een 911 gt3 of turbo en volgens mij kost het maken van deze wagen evenveel of meer, en zal hij niet sneller zijn op circuit; vind de Aygo Crazy dan leuker qua uiterlijk en met een 1.8l(200pk) ging die in 5sec naar 100

    Login om te reageren
  38. Buyck zegt

    30 januari 2009 om 10:10

    Supergrof en supervet!!! Het leukste lieveheersbeestje dat ik ook gezien heb maar dan met vlijmscherpe uithaal!

    Login om te reageren
  39. Wouterman! zegt

    30 januari 2009 om 10:14

    VET!! Zou dat ook kunnen met de Panda van m’n moeder… :D

    Login om te reageren
  40. Twan zegt

    30 januari 2009 om 11:19

    O.o… die deur is net een kattenluik..

    echt te lelijk >.<

    Login om te reageren
  41. corvette z06 zegt

    30 januari 2009 om 11:56

    hahahaha wij willen een video van deze vette bak , grappig .

    Login om te reageren
  42. M-lover zegt

    30 januari 2009 om 12:30

    de looks zijn zeker gebaseerd op een breedsmoelkikker :P

    Login om te reageren
  43. Simpson zegt

    30 januari 2009 om 12:52

    Wat is het toch mooi dat er malloten op de wereld zijn,
    wat nou smart met hayabusa blok of aygo crazy, zo moeten dit soort dingen!

    prachtig gedaan!

    Login om te reageren
  44. NLBUURMAN zegt

    30 januari 2009 om 13:25

    dit soort dingen krijg je met de krediet…… kleine *goedkope/milieuvriendelijke* auto.

    Go Amerika! Amerika slaat terug tijdens kredietcrisis met nieuwe musclecar

    Login om te reageren
  45. Super zegt

    30 januari 2009 om 13:42

    in nederland rijdt er ook een eend (2cv) rond met een v8: http://www.2cv.nl/publicaties/v8/index.html

    Login om te reageren
  46. VLS54 zegt

    30 januari 2009 om 14:35

    Hi-la-risch!

    Login om te reageren
  47. EJS zegt

    30 januari 2009 om 15:02

    @ iedereen die de topsnelheid laag vind

    1. hij is niet aerodinamisch genoeg om boven de 260km/h nog goed te kunnen trekken en netjes te blijven liggen.
    2. Met zo’n kleine wielbasis 260 rijden is al niet erg lekker hoor..

    OT
    Wel een bruut project, echt zinnig is ’t echter niet. Pak dan iets als een Lotus ofzo voor zoiets;)

    Login om te reageren
  48. Neluz zegt

    30 januari 2009 om 15:22

    haha geweldig dit ding :D

    Login om te reageren
  49. timberleek zegt

    30 januari 2009 om 15:25

    specs zijn zeker wel nice

    hij is alleen wel lelijk

    Login om te reageren
  50. TJM zegt

    30 januari 2009 om 15:30

    geweldig id, had zelf al het id om een ford escort te pakke en eene dikke 4.0 liter RSR motor erin te legge:P

    Login om te reageren
  51. Savipe zegt

    30 januari 2009 om 15:48

    de wielkasten zijn bijna even breed als de wagen xD

    Login om te reageren
  52. EnzoR zegt

    30 januari 2009 om 16:33

    Dit is echt uber vet, alleen o zo lelijk van voren. De zijkant valt nog mee.
    Maar of je daar nou in wil rijden ach voor de fun is het leuk!

    Login om te reageren
  53. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    30 januari 2009 om 19:46

    Lijkt me erg leuk om een keer mee te rijden!

    Dan wel met hoed op, en zonnebril…
    Straks herkent iemand me

    :D

    Login om te reageren
  54. LJ zegt

    30 januari 2009 om 20:06

    hij mag meteen onze Chevy Matiz gaan tjoene(H)
    Vette shit!

    Login om te reageren
  55. rotorhead zegt

    31 januari 2009 om 00:14

    Het enige wat deze auto nodig heeft is een vervolg in de TAXI-reeks :D

    Login om te reageren
  56. autoblogger zegt

    31 januari 2009 om 09:32

    UPDATE: filmpje van de Matiz V8…
    http://nl.youtube.com/watch?v=HPA1iHj2Gfg

    Login om te reageren
    • bungabungastig zegt

      1 november 2012 om 21:24

      @autoblogger: idem met babes (avant la lettre)

      http://www.youtube.com/watch?v=ydu9j6kE93E

      Login om te reageren
  57. Vinny_93 zegt

    31 januari 2009 om 16:21

    Waar proppen ze die motor in dan?
    Ik bedoel, als er eerst een 0.8 in legt, het verschilt 6.2 liter!
    Dat vereist dacht ik wel een beetje uitbreiding…

    Login om te reageren
  58. snelste zegt

    31 januari 2009 om 18:00

    Het blijft een matiz dat is jammer

    Login om te reageren
  59. phantom zegt

    31 januari 2009 om 19:25

    hoezo uitgebouwd??

    Login om te reageren
  60. Bob zegt

    31 januari 2009 om 19:26

    Zonde van de Matiz .. hadden ze er geen M3 blok of een Porsche blok in kunnen hangen?

    Login om te reageren
  61. EnzoR zegt

    1 februari 2009 om 03:21

    Een monster gewoon! door italianen zeker.. filmpje is op monza

    Login om te reageren
  62. XXL Zonwering zegt

    7 maart 2009 om 18:09

    Dit is pas een strakke stadswagen.
    Veel bekijks en veel open monden.
    Een echte kart met een dakje.

    Nu nog een cabrio :)

    Login om te reageren
  63. Nio zegt

    3 april 2009 om 08:26

    Alleen nog vleugeldeuren.

    Login om te reageren
  64. mirella zegt

    18 juni 2009 om 17:20

    Ik ben nu helemaal trots op mijn matiz

    Login om te reageren
  65. AudiTdiPower zegt

    6 september 2010 om 16:39

    Dit is echt nep. Die motor zelf is al 40x groter dan die auto.
    Kijk dan hoe klein die motorkap is…
    Daar past nooit een 7L V8 in.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North