• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ter afscheid: Honda S2000 Ultimate Edition

Auteur: robbie, gepost 30 januari 2009 om 09:16 – 35 Reacties

Honda S2000 Ultimate Edition
Het doek is (bijna) gevallen voor de S2000, vanaf juli 2009 is het finito, schluss, afgelopen met het leven van deze heerlijker roadster. Maar voordat het zover is zal Honda in Geneve nog een speciale Ultimate Edition presenteren.

De laatste editie van de S2000 is te herkennen aan zijn in Grand Prix White gespoten body met zwarte details en grijs gespoten 5-spaaks velgen. Het interieur is uitgevoerd in rood leer en op de dorpel zit een plaatje met het productienummer. Na deze gelimiteerde serie zal de productie in juni 2009 dan toch echt voor goed stoppen. Aan alle mooie dingen komt een eind zullen we maar zeggen.

Honda has announced that the Honda S2000 Ultimate Edition will go on sale from March 2009 in Europe. This limited edition has been produced to mark the end of production for the award winning sports car.

The Ultimate Edition retains its highly acclaimed 2.0 litre 9000 rpm VTEC engine and combines it with a Grand Prix White body and graphite coloured alloy wheels. The shade of the paint evokes the colour first used on Honda’s 1964 F1 car and many sporting models since. The exterior colour combination with the dark metal alloy wheels and unique black S2000 badging gives a fresh look to the timeless shape of the roadster body.

The white exterior will be matched with a red leather interior and complimented by unique red colouring for stitching on the gear lever gaiter. Ultimate Editions will be marked out by their unique numbered plaques on the kickplates, denoting their position in the series.

The 2-seater sports car may now be almost 10-years old, but its 240PS 2-litre is still one of the highest output per litre and highest revving engines ever made. In recognition of its incredible power output, the Honda S2000’s engine has won the International Engine of the Year category for 1.8 to 2.2 litre engines five times in its lifetime.

As the name suggests, the Honda S2000 Ultimate Edition will be the last version before global production of the model ceases altogether at the end of June 2009. Since the introduction of the Honda S2000 in 1999 until the end of 2008, Honda has sold 110,673 units worldwide – 19,987 of those in Europe.

The first viewing of the Ultimate Edition will be the 2009 Geneva International Motor Show starting with the press day on the 3rd March.

Ook interessant!

  • Wie wil deze Honda S2000 hebben voor €130k?
  • Video: haastige Honda heeft heel veel haast
  • veranderd
    Lief en schattig? Deze Honda e is stoer en wild
  • Honda
    Video: verwarde Honda moet deur uitdeuken

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2009, Honda, s2000, wit

Vorig bericht: « Chevrolet Matiz V8 met 550 pk
Volgend bericht: Eindelijk eens achter het stuur van een fatsoenlijke auto? »

Lees Interacties

Reacties

  1. DRIVr zegt

    30 januari 2009 om 09:23

    Future Classic, zonder twijfel.

    Recent (eindelijk) eentje aan de tand gevoeld, en ondanks zijn jaren is en blijft dit een sublieme roadster met een geschifte krachtbron.

    Benieuwd of de Benelux-importeurs deze laatste versie nog gaan verdelen.

    Login om te reageren
  2. f1l1p zegt

    30 januari 2009 om 09:24

    Go “Oenda” !!! (lees op z’n Gents ;))

    Wel sneu van die velgen… Ziet er weinig “ultimate” uit vind ik :?

    Login om te reageren
  3. Hans zegt

    30 januari 2009 om 09:31

    idd velgen wel btje cheap ass, verder wel nice

    Login om te reageren
  4. Mies zegt

    30 januari 2009 om 09:31

    Nu maar hopen dat hij een vervanger krijgt. Altijd een heel leuke auto in zijn klasse gevonden.

    Login om te reageren
  5. Bobel zegt

    30 januari 2009 om 09:35

    Altijd al een zeer leuke auto gevonden. Inderdaad hopen op een vervanger.

    Login om te reageren
  6. Thomas zegt

    30 januari 2009 om 09:36

    Jammer jammer jammer… Wat een onwijs mooie fijne auto is dit toch. Enigszins krapjes binnenin, maar wat een plezier. 1 van mijn favoriete automobielen. Bye bye, mooie s2000

    Login om te reageren
  7. Gnermo zegt

    30 januari 2009 om 09:44

    WIT.
    -edit: gefelicteerd! Je bent niet kleurenblind…-

    Login om te reageren
  8. StormRAM zegt

    30 januari 2009 om 09:58

    Een rood/zwart interieur leek mij wel mooi, zat er altijd in wanneer ik in gedachten mijn favoriete auto ontwierp. Honda heeft me doen inzien dat het toch ik het echt niet mooi vind staan. Jammer. Een gemiste kans.
    R.I.P S2000… :( Ook al heb ik je (nog) niet ontmoet, voor velen was je een fijne auto. ;)

    Login om te reageren
  9. Ton zegt

    30 januari 2009 om 10:06

    *pinkt traantje weg* Voor mij de meest onderschatte auto van de laatste 10 jaar. Mini-supercar. Motortje is waanzinning, ongelooflijk dat het nog heel blijft ook met een dergelijk toerenbereik. Chapeau Honda!

    Login om te reageren
  10. Das Auto zegt

    30 januari 2009 om 10:07

    Wat jammer om afscheid te nemen van een auto waarmee je echt kon spelen. Hij blijft z’n schoonheid behouden en dit wordt een klassieker geloof ik ;)

    Verder hoop ik dat er een opvolger komt. Het was zo’n facsinerende auto!
    Maar ja, aan alle goede dingen komt helaas een einde…

    Login om te reageren
  11. de sjonnies zegt

    30 januari 2009 om 10:10

    Geel met een rood interieur was ook wel netjes geweest, een verwijzing naar de legendarische voorganger van de S2000, de S800 ! Maar ja, wit is in Japan de kleur van de dood en helaas wordt de S2000 ten grave gedragen, ik had liever gezien dat ze’em onopvallend zachtjes door hadden geproduceerd, hij is immers veel meer van deze tijd dan de MGB was in zijn laatste levensfase.

    Login om te reageren
  12. Wouterman! zegt

    30 januari 2009 om 10:12

    Zijn tijd is gekomen. Rust in vrede, zalige roadster!!

    Login om te reageren
  13. SjoRs zegt

    30 januari 2009 om 10:13

    Jammer! Ik kan me herinneren dat er vorig jaar nog gespeculeerd werd over een opvolger met een concept schets, maar ze hebben bij dat project de stekker er dus uitgetrokken… Het is wel te hopen dat er in de toekomst toch weer een Honda komt met dezelfde fun-factor! Maar in welk segment?

    Login om te reageren
  14. MR2 20V zegt

    30 januari 2009 om 10:53

    Jammer dat er nooit een hardcore Type R versie gemaakt is!
    Alleen een Type S versie, alleen was ik daar niet zo kapot van.

    Login om te reageren
  15. sarcast zegt

    30 januari 2009 om 11:08

    Die velgen zuigen !

    Login om te reageren
  16. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    30 januari 2009 om 11:35

    Die velgen zien er wel cheap-ass uit!

    Login om te reageren
  17. Wat_een_gezeik zegt

    30 januari 2009 om 11:46

    Ja ik wil heel erg graag.
    All time favorite!!

    Login om te reageren
  18. JeejEm zegt

    30 januari 2009 om 11:55

    Ik zie hier een mooie gelegenheid om er een laatste autoblog rijtest tegenaan te gooien. Eigenlijk is deze auto toch veel leuker als die hot hatches. En omdat het een auto is die iedereen kent maar bijna niemand heeft gereden is er denk ik genoeg reden om hem eens te testen.

    Login om te reageren
  19. Ary zegt

    30 januari 2009 om 12:06

    dat wordt er 1 binnenkort 2ehands opzoeken?

    ik neem aan dat de prijzen zullen dalen :D

    Login om te reageren
  20. S2000 zegt

    30 januari 2009 om 12:18

    Ik heb mijn S2000 nu al weer 6 jaar en raak er niet op uitgekeken.
    Verder is het opmerkelijk dat zelfs ver boven de prijsklasse van de S2000 deze auto gewoonweg op ‘driveability’ (het pure rijden om het rijden) niet geëvenaard wordt !! Alles is direct: het sturen, schakelen, contact met de weg, de wegligging, de motor, …… Geweldige auto. En wat koopt iedereen ? BMW, Audi, Mercedes en Porsche. Heeft 1 voordeel: de S2000 wordt een zeldzame klassier. Zeer goede en betrouwbare roadster.

    Login om te reageren
  21. Rene zegt

    30 januari 2009 om 12:47

    Wat een geweldige auto. Precies wat S2000 schrijft, dit wordt een klassieker! EN ik snap ook niet waarom mensen de S2000 laten staan voor de concurentie. Maar bijv. een Opel GT verkoopt ook niet terwijl je daar heel veel plezier krijgt voor een relatief laag bedrag.

    Login om te reageren
  22. Guido zegt

    30 januari 2009 om 13:35

    Idd, rene. deze auto is beter dan een GT ;) Maar al met al mooi wagentje, alleen die velgen..beetje standaard mazda dingetjes :P

    Login om te reageren
  23. Mairsil zegt

    30 januari 2009 om 14:15

    @MR2 20V

    Als je echt een type R variant wil hebben kan je altijd nog een Spoon S2000 nemen…

    12000 rpm moet toch lollig zijn.

    Login om te reageren
  24. EJS zegt

    30 januari 2009 om 15:06

    Wel leuk dat ze er nog even een laatste speciale uitvoering van leveren;) Maarja, blijft eeuwig zonde dat ze de stekker uit het project hebben getrokken

    @Mairsil

    Ik meen me te herinneren dat er laatst ergens een Spoon of een Mügen S2000 te koop was. Miss dat als je even rondspeurt je ‘m nog kan vinden;)

    Login om te reageren
  25. mashell zegt

    30 januari 2009 om 15:12

    Zonder S2000 en NSX wordt Honda wel echt een saai merk. Subaru en Mitsubishi hebben die lelijke rallykanonnen om eens uit de band te springen. Nissan heeft de Z370 en GT-R. Toyota heeft al lang geen Supra of MR3 meer en is dus opa en oma saai geworden. Honda dreigt af te glijden naar Toyota niveau en dat is erg jammer.

    Login om te reageren
  26. Richard Brunsveld zegt

    30 januari 2009 om 15:47

    Altijd al een strak wagentje gevonden en zou er met trost in willen rijden.
    Maar deze vind ik toch wel erg mooi!

    Login om te reageren
  27. Nanning zegt

    30 januari 2009 om 18:27

    Geweldige auto; maar dan toch liever met 18 inch. Werd deze motor enkele jaren geleden niet iets teruggeschroefd in toerenbereik?

    Login om te reageren
  28. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    30 januari 2009 om 19:43

    Wel cool dat hij wit is.
    Japanse sportauto’s horen wit te zijn…

    Voor de rest, zeker een geweldige auto, dus R.I.P.

    Login om te reageren
  29. Nick_G zegt

    30 januari 2009 om 20:54

    Finito?

    Login om te reageren
  30. clubbtraxx zegt

    30 januari 2009 om 23:41

    Jammer dat ie straks niet meer gemaakt wordt.

    Was wat mij betreft de enige mooie Honda automobiel.

    Login om te reageren
  31. robin l zegt

    31 januari 2009 om 10:00

    en t mooie is voor een krappe 20000eurie heb je m thuis staan toch vet

    Login om te reageren
  32. Bruce zegt

    22 maart 2009 om 13:20

    Spijtig,een mooie auto die niet meer te zien zal zijn ……

    Login om te reageren
  33. databekker zegt

    13 mei 2009 om 16:17

    Ik vindt het jammer dat ik het geld niet heb om een S2000 aan te schaffen.
    Je ziet altijd ouderen in een S2000. De enige die geld genoeg hebben. Als jongelui meer geld hadden zou je meer leukere auto’s zien op de weg. Dus senioren jullie laten autofabrikanten duffe modellen tekenen. uitgezonderd de S2000 bij deze. ..,,..

    Login om te reageren
  34. kuêb zegt

    26 september 2009 om 21:58

    Erg leuke auto heb er 6 jaar mee gereden,heerlijke sound bij hoge toeren. Jammer dat ze met de productie gestopt zijn. Hopelijk komt er een leuke opvolger!!

    Login om te reageren
  35. joris305 zegt

    26 december 2009 om 12:03

    Ben benieuwd of Honda nog met een opvolger zal komen in dit segment

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North