• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Chicken Vindaloo! Dit is de Vazirani Shul

Auteur: jaapiyo, gepost 13 juli 2018 om 15:09 – 16 Reacties

Afbeelding Chicken Vindaloo! Dit is de Vazirani ShulAfbeelding Chicken Vindaloo! Dit is de Vazirani ShulAfbeelding Chicken Vindaloo! Dit is de Vazirani ShulAfbeelding Chicken Vindaloo! Dit is de Vazirani ShulAfbeelding Chicken Vindaloo! Dit is de Vazirani Shul

Vizirani
In Goodwood werd zojuist een gepeperde nieuwe exoot aan de wereld voorgesteld.

Dromers die hun eigen supercar uit de grond willen stampen zijn in principe niks nieuws. Vroeger had je bijvoorbeeld al mannen als John Zachary DeLorean en Gerald Wiegert. Als het je even ontschiet waar je die tweede naam ook alweer van kende: van de geweldige Vector W8 uiteraard. Hoewel deze twee lieden uiteindelijk niet slaagden in hun opzet ‘het nieuwe Ferrari’ te worden, wisten ze op zijn minst een product op de markt te brengen. De meeste dromers is zelfs dat niet gegeven.

De potentiële (potentieel, HAR HAR) overgang naar EV’s biedt echter nieuwe kansen voor nieuwe partijen om zich in de autowereld te mengen. In sommige opzichten is het een voordeel als je geen ellenlange geschiedenis hebt met plofmotoren. Zodoende kan je met een blank canvas beginnen. Bij Rimac klaagt er bijvoorbeeld niemand over dat de C_Two niet detzelfde beleving heeft als de oude 911 GT3 (rijtest) of 458 Speciale.

Een nieuwe speler die met een elektro-supercar op de proppen wil komen heet Vazirani. Dit Indiase bedrijf is het geesteskind van Chunky Vazirani. Chunky is zijn echte naam, of in ieder geval hoe hij zichzelf noemt. Naar eigen zeggen is de Indiër al enkele jaren actief als designer in de autowereld. Hij claimt ervaring bij onder andere Rolls-Royce en Jaguar.

Enkele dagen geleden kwam Vazirani op de proppen met een teasertje van de Shul, het eerste model van het merk. De omschrijving van het model bij de Youtube video is alvast veelbelovend/hoogdravend:

Shul (pronounced “Shool”), is an aerodynamically enhanced elegant design paired with a Micro Jet Turbine Electric powertrain to deliver a spiritual automotive experience of restrained power, eternal beauty and quiet eminence.

De Shul wordt aangedreven door vier elektromotoren in de wielen, die bijgestaan worden door een turbinemotor als range extender. Zojuist trok Chunky in het bijzijn van de eveneens best wel chunky Bibendum het doek af van de elektrohypercar, zodat we ‘m vanuit alle hoeken kunnen bewonderen. Check snel de gallery om te kijken of je het wat vindt!

Ook interessant!

  • Video: de dikste nieuwste auto's in actie op Goodwood
    Video: de dikste nieuwste auto's in actie op Goodwood
  • Video: glibberen en glijden met een McLaren Elva van 1 miljoen euro
    Video: glibberen en glijden met een McLaren Elva van 1 miljoen euro
  • Video: gloednieuwe Alpina B8 Gran Coupé crasht hard
    Video: gloednieuwe Alpina B8 Gran Coupé crasht hard
  • Jaguar XJR-15 gaat goed stuk op Goodwood [+video]

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Foto van de Maand – Oktober 2025
  • Nieuwste Cupra hot hatch stuurt 325 pk naar de voorwielen!
  • Ai, benzineprijs bereikt het hoogste punt in 16 maanden
  • Deze stad wil nu zelfs EV’s uit het centrum weren!
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, goodwood, goodwood-2018, hypercars

Vorig bericht: « De Alpine A110 blijkt een belachelijk succes te zijn
Volgend bericht: Sugar high: TU/e maakt auto die 1:300 haalt! »

Lees Interacties

Reacties

  1. gove zegt

    13 juli 2018 om 15:12

    kun je een leuk verhaal over schrijven John DeLorean

    Login om te reageren
    • MaartenD zegt

      13 juli 2018 om 17:41

      @gove: willeme graag!

      Login om te reageren
  2. v6ti zegt

    13 juli 2018 om 15:18

    Hmmm de turbinemotor, wat een vooruitstrevend concept…

    Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      13 juli 2018 om 15:21

      @v6ti: die bestaan inderdaad al sinds de jaren 40….

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        13 juli 2018 om 17:07

        @cloverleaf: En toch klinkt het erg geil, een turbine-motor in je auto, zeker in de kroeg, niemand zal zo’n ding hebben als range-extender :) Maar goed, Turbine-motoren in auto’s zijn niet echt een groot succes geworden; ben dus benieuwd waarom ze er wel voor gekozen hebben, efficientie lijkt redelijk onwaarschijnlijk (en tegelijkertijd toch ook weer wel) ?

        Login om te reageren
    • galgootje zegt

      13 juli 2018 om 19:54

      @v6ti: was het niet zo dat de xj220 eigenlijk met twee turbines zou worden uitgerust door Jaguar? Zelfde idee uit een ex-kolonie. Why not.

      Login om te reageren
      • cossiekiller zegt

        16 juli 2018 om 08:48

        @galgootje: Nee een V12.
        Maar wel de xc75 concept van in de Bondfilm!

        Login om te reageren
  3. e28forever zegt

    13 juli 2018 om 15:25

    Is het ooit de bedoeling geweest van meneer DeLorean om zijn auto als supercar te positioneren?
    Met die tamme PRV V6?

    Login om te reageren
    • v6ti zegt

      13 juli 2018 om 17:55

      @e28forever: ja want BMW had zoveel meer vermogen in de M30 in de jaren 70.

      Login om te reageren
      • e28forever zegt

        4 september 2018 om 19:33

        @v6ti:
        Lange tenen?
        130 pk uit een 2,7 is niet om over naar huis te schrijven.
        De PRV kwam in 1974 op de markt, de M30 stamt uit 1968.
        Ondanks de 6 jaar oudere techniek perste BMW wel al 170 pk en later 184 pk uit de nét iets grotere 2.8.
        De PRV komt nog niet aan de enkels van de M30…

        Login om te reageren
        • v6ti zegt

          5 september 2018 om 09:53

          @e28forever: over lange tenen gesproken

          Login om te reageren
  4. dakarbemo zegt

    13 juli 2018 om 16:16

    Whatever weer een luchtkasteeltje. NEXT!

    Login om te reageren
  5. BMW330Ci zegt

    13 juli 2018 om 17:08

    Hij ziet er wel echt mooi uit, ook al ben ik sceptisch over of hij ooit in productie wordt genomen.

    Login om te reageren
  6. Edge zegt

    13 juli 2018 om 17:51

    Gaaf ontwerp. Hier en daar een vleugje LaFerrari, maar wel uniek genoeg om de auto een eigen gezicht te geven. Net als velen plaats ik mijn vraagtekens bij de haalbaarheid van het project, maar het ziet er in ieder geval wel tof uit

    Login om te reageren
  7. mopar zegt

    13 juli 2018 om 19:07

    Ruitjes colbert, spijkerbroek en loafers met een kleur die ik nog het beste kan omschrijven als wanneer mijn hond weer eens iets heeft gegeten wat hij eigenlijk niet mag….een “designer” met smaak dus. Gelukkig mogen zijn auto’s er wel wezen.

    Login om te reageren
  8. DCG zegt

    13 juli 2018 om 22:43

    Doet me denken aan de Maserati Birdcage Concept https://www.autoblog.nl/gallery/Maserati/Birdcage//Maserati-Birdcage-75th-Concept-11.jpg

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North