• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Chinese auto’s veiliger dan Duitse?

Auteur: robbie, gepost 2 januari 2008 om 15:11 – 125 Reacties

Mercedes S350 Crash China

Jaja er zijn mensen die er heilig van overtuigd zijn dat Chinese producten beter zijn dan Duitse. En het zal je niet verbazen dat het een Chinees is die dat van mening is. Het gaat hier om Wang Zhan die de trotse eigenaar was een gloednieuwe Mercedes S350 en daarmee reed hij op 5 juni achterop een DongFeng vrachtwagen, maar toen gebeurde er iets vreemds.

Er klapte geen enkele airbag open! Wang en zijn dochter moesten een kort bezoekje afleggen aan het ziekenhuis maar ernstig gewond waren ze niet. Toen Wang verhaal ging halen bij zijn Mercedes dealer kreeg hij (in zijn ogen) geen fatsoenlijke verklaring voor het feit dat zijn airbags niet werkten. En dus organiseerde hij een persconferentie waarop hij de volgende spandoeken toonde:

“Only use goods made in China for the rest of my life”

“Mercedes-Benz, with over a hundred years of history, is a good brand in name, but not in reality.”

Mercedes S350 Crash China

Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in een S-Klasse met 5 EuroNCAP sterren dan in een Chinees met 1,5 Bamister. (Bron: Winding Road)

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
    Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
  • Mercedes EQS rijtest: de beste elektrische auto!
    Mercedes EQS rijtest: de beste elektrische auto!
  • Mercedes roept meer dan een miljoen auto's terug
  • Mercedes afbranden
    Je Mercedes kan afbranden, maar wordt niet gerepareerd

Nieuwste artikelen

  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
  • Deze EV was wél een goede investering
  • Officieel: Tesla draait niet meer om duurzaamheid
FacebookTweetPinLinkedIn

China, crash, dongfeng, Mercedes, s-klasse

Vorig bericht: « Gespot: Gelukkig nieuwjaar!
Volgend bericht: Zuinigste model van 9ff ooit! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Wesley zegt

    2 januari 2008 om 15:13

    echt onzin.. Gaat niet helpen

    Login om te reageren
  2. Mercedes zegt

    2 januari 2008 om 15:15

    Pure promotiestunt voor/door de chinese automerken.

    Login om te reageren
  3. Mercedes zegt

    2 januari 2008 om 15:15

    En zo niet vraag ik me af waar die chinees die S350 gehaald heeft.

    Login om te reageren
  4. Arnoud zegt

    2 januari 2008 om 15:17

    Jaja, dus een Chinese auto waarbij de airbag met elk zuchtje tegen-wind openklapt is wel een goede auto?

    Serieus: De sensoren voor de airbag zitten volgens mij in de bumper en die lijkt onbeschadigd te zijn. Hij is dus kennelijk onder een vrachtwagen geschoven. Misschien een verbeterpunt idd. Aan de andere kant: Hij en zijn dochter komen er bijna ongedeerd uit. Met de kooiconstructie is dus niks mis. Ik vraag mij af hoe goed de kooiconstructie van een Chinese auto zal zijn aangezien ze de Euro N-cap sterren score als marketing afdoen..

    Login om te reageren
  5. YK zegt

    2 januari 2008 om 15:19

    Die lutser had zeker de airbags uitgeschakeld… dat kon toch bij Mercedes? Dat je in ieder geval de airbag van de bijrijder kon uitschakelen om te voorkomen dat als je bv. een kind in een maxi cosi had dat-ie dan door de achterruit knalde door de airbag… beetje moeilijk uitgelegd but you get the point. ;)

    Login om te reageren
  6. Allautomotive.nl zegt

    2 januari 2008 om 15:19

    Uit de tekst blijkt al waarom de airbags niet uitklapten, “maar ernstig gewond waren ze niet.” Oftewel de vertraging was zeer laag waardoor de airbagsensoren ervoor zorgden dat de airbags niet uitklapten.
    Wel een raar verhaal dat Mercedes dit niet goed gecommuniceerd heeft.

    Je kunt aan zijn auto ook zien dat hij onder de vrachtauto is geschoven. De voorbumper zit nog zo goed als op de originele plek.

    Het ziet er dus veel erger uit dan het is geweest.

    Login om te reageren
  7. Koen Vantomme zegt

    2 januari 2008 om 15:19

    Een airbag werkt met een sensor, die de vervorming van de chassistoppen bij een frontale crash noteert en dan afgaat. Daar zijn auto onder de vrachtwagen is geschoven, zijn de chassistoppen van de Mercedes S-klasse niet geraakt en gingen de airbags niet af. Bij eenieder chinees merk gingen de airbags ook niet afgegaan zijn!

    Hij zou beter een oproep doen om de vrachtwagens veiliger te maken, lees te voorzien van veiliger bumpers en zijdelijkse strips, die voorkomen dat de wagens er onderdoor kunnen schuiven.

    Login om te reageren
  8. carsofcoolhaven.nl zegt

    2 januari 2008 om 15:22

    Pffff één hele ervaring van vriend Chinees, en dat haalt alle statistieken, tests en regelgeving in één klap (letterlijk) onderuit? Yeah, right. Oh well, die Chinezen mogen natuurlijk graag nationalistisch geneuzel horen, maar waarom dat dan ook daadwerkelijk bijvoorbeeld hier terecht komt… Een domme roeper krijgt zo veel te veel aandacht.

    Jaja ik weet, autoblog, auto’s, nieuws, dus posting. Maar toch

    Login om te reageren
  9. A-Town zegt

    2 januari 2008 om 15:25

    LOL @ Robbie
    “Anderhalve Bamister”
    hahahahaha

    Login om te reageren
  10. TweetyV6 zegt

    2 januari 2008 om 15:26

    Domme Chinees…

    De airbag sensor is een vertragingssensor die ergens centraal in de auto zit (en zeker niét in de bumper). Die detecteert een abnormale vertraging vanaf 30 km/h. In dit geval is duidelijk geen sprake van een volledige frontale aanrijding, daar het gedeelte onder de motorkap nog redelijk in tact is. Het lijkt er eerder op dat meneer onder de vrachtwagen geschoven is, wat hem zijn motorkap, A-stijlen, voorruit en een stukje dak gekost heeft (en wellicht ook wat sneetjes van de glasscherven).

    Hij kan dus in de handjes klappen dat ie in een S-Klasse met stevige A-stijlen gezeten heeft dan in een of ander chinees Landwind misbaksel van peperkoekstaal.

    Jankerd.

    Login om te reageren
  11. Trabbi zegt

    2 januari 2008 om 15:28

    Deze wagen heeft helemaal geen vertraging ondergaan waardoor de airbags hadden moeten openklappen. DongFeng is gewoon onder een vrachtwagen gereden waardoor het plaatwerk wat kreukels opgelopen heeft. Was hij op de achteras geknald, dan hadden de airbags zijn gezicht wel geschaafd. Laat hem dat eens nadoen met een Chinese auto.

    Login om te reageren
  12. m5 zegt

    2 januari 2008 om 15:28

    ben wel eens een keer in duitsland met m’n bmw onder de vangrail gereden toen gingen de airbags ook niet af om dat de sensoren hoger zaten ofzo ik heb het vrak daar aan een plaatselijke dealer verkocht en die vertelde dat

    Login om te reageren
  13. golf 4 zegt

    2 januari 2008 om 15:29

    @arnoud

    de airbag sensoren sitten niet in de bumper het is een soort computertje die de airbag af laat gaan bij een bepaalde vertraging

    Login om te reageren
  14. Georgio zegt

    2 januari 2008 om 15:31

    Eerst design stelen en vervolgens klagen?
    Dit ongelukje had ‘ie met de Landwind uit moeten halen, kijken of hij dan nog steeds ontevreden is over de Mercedes S Klasse.

    Login om te reageren
  15. vla zegt

    2 januari 2008 om 15:34

    zit er in de Mercedes S-klasse geen lullensensor die berekent of de persoon die voor de airbag zit het wel waard is om gered te worden?

    Login om te reageren
  16. Zoepie zegt

    2 januari 2008 om 15:35

    Hij heeft het dankzij de Benz zijn degelijkheid wel overleefd maar ja das te simpel om te denken

    Login om te reageren
  17. Allautomotive.nl zegt

    2 januari 2008 om 15:36

    @ Golf 4

    De airbag sensoren zitten door de hele auto. Ook in de voorbumper. Deze sensoren vertellen een computer of de vertraging hoog genoeg is voor het laten uitklappen van de airbags. Zo voorkom je veel schade ( vervangen van de airbags ) bij kleine aanrijdingen.

    Login om te reageren
  18. Dotternetta zegt

    2 januari 2008 om 15:36

    Mercedes airbags werken TE goed :)
    http://www.waldnet.nl/wn/nieuws/19839/Airbags_taxi_gesprongen_door_knal.html

    Login om te reageren
  19. jamesBrown zegt

    2 januari 2008 om 15:37

    Jaja, claimen dat-ie veiliger zit in een Chinese auto. Als hij daarin had gezeten had hij nu vast geen hoofd meer…

    Login om te reageren
  20. W!d zegt

    2 januari 2008 om 15:47

    Een airbag wil niet zeggen dat iets veilig is. Een airbag is bij bepaalde snelheden relatief veiliger dan met je kop tegen het stuur/raam aankomen, onder die snelheid brengt het meer letsel mee dan dan zonder! Waarschijnlijk zat de snelheid nog onder de minimale snelheid. Daarbij moet hij blij zijn dat hij er ongedeerd is uitgekomen.

    Login om te reageren
  21. 335d zegt

    2 januari 2008 om 15:47

    Normaal gesproken zit er in een s-klasse een met weibenbier volgegoten oktoberfest-ganger uit het bayerische land met zn dikke pens. Als er dan ook nog een airbag uitklapt dan zit de desbetreffende mof meteen met zn galblaas om de huig gekrult achter het stuur…

    puur eigenbelang van die duitsers……

    Login om te reageren
  22. ISF Insider zegt

    2 januari 2008 om 15:54

    Een paar jaar geleden heeft een Chinees die problemen had met zijn Benz de auto op een plein in Sjanghai geparkeerd en hem – voor de camera’s van de pers – met een hakbijl bewerkt.
    De auto werd er niet betrouwbaarder op, maar de beelden zijn de wereld overgegaan.

    Login om te reageren
  23. dekster zegt

    2 januari 2008 om 15:54

    Als de klap niet hard genoeg is hoeven de airbags ook niet af te gaan, airbags doen meer slecht dan kwaad bij zachte aanrijdingen.
    Maar langs de andere kant ziet die Mercerdes er niet uit alsof het een zachte aanrijding was…

    Login om te reageren
  24. Dotternetta zegt

    2 januari 2008 om 15:56

    @dekster, met 5 km/u kun je ook zulke schade krijgen, als je maar gas blijft geven…. (denk aan Cristine)

    Login om te reageren
  25. Dotternetta zegt

    2 januari 2008 om 15:56

    edit Christine (van Steven King)

    Mercedes is niet meer wat het geweest is (volgens Topgear)

    Login om te reageren
  26. Jan zegt

    2 januari 2008 om 15:58

    dat dit zelfs nieuws haalt begrijp ik niet ze

    ze willen ons langs de Amerikaanse zijde brainwashen met een incovenient truth en langs de aziatische kant met chinese goederen… maar ik trap er niet in!

    Login om te reageren
  27. Barry330cd zegt

    2 januari 2008 om 15:59

    Tjonge jonge en nu maar hopen dat de lutser in zijn Bamivoertuig op een vrachtwagen knalt. Zeker weten dat hij het niet zal navertellen ;)

    Login om te reageren
  28. dekster zegt

    2 januari 2008 om 16:01

    Heeft iemand soms ook toevallig foto’s gevonden waar deze man z’n smeergeld ontvangt van de Chinese regering?

    Login om te reageren
  29. 335d zegt

    2 januari 2008 om 16:03

    Ik denk dat holleder zijn vespa heeft verkocht en het geld heeft geinvesteerd in chinese auto-aandelen…….

    Login om te reageren
  30. Twan zegt

    2 januari 2008 om 16:04

    :P
    hoe zou het zijn met dat DongFeng busje?:P

    Ooja ,en welke *kuchechinesekuch* auto haalde ook alweer anderhalve ster met de ncap botsproeven? Hoorde ik daar Landwind?

    Login om te reageren
  31. VonStroke zegt

    2 januari 2008 om 16:09

    Tjah, komt ervan als je zo’n veredelde taxi koopt. De les die we hier uit leren is dan ook, koop geen Merc :P

    Nee, nee onzin natuurlijk. Ik wens de man verder veel plezier met zn Chinees gevaar op 4 wielen, daar mogen de airbags dan eventueel wel van werken, of ie het dan ook zal verder vertellen bij dergelijke crash, dat zal dan nog wel blijken.

    Login om te reageren
  32. Twan zegt

    2 januari 2008 om 16:09

    Hier btw een foto van een landwind busje:

    hmm ,die roosters aan de voorkant doen me aan bmw denken…
    http://www.dc110.gov.cn/guanggao/dongfeng.gif

    Login om te reageren
  33. 3-serie zegt

    2 januari 2008 om 16:11

    Kijk die landwind was er tenministe niet onder door geschoven…………

    kijk kunnen we wel vitten op landwind of -die andere kanjer- brilliance voor hun NCAP resultaten, de Merc heeft ook maar een ster……..;-)

    Login om te reageren
  34. 3-serie zegt

    2 januari 2008 om 16:14

    even tussen neus en lippen, las in een duits blad notabene, dat de Laguna getest was. En als NCAP 6 sterren zou geven had de renault die ff binnen getikt. toch wel knap

    Login om te reageren
  35. A-Town zegt

    2 januari 2008 om 16:16

    @ Dekster
    Meer slecht dan kwaad????

    Login om te reageren
  36. A-Town zegt

    2 januari 2008 om 16:16

    @ Twan
    En daar blijft het dan ook bij!!!!!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  37. Dennie zegt

    2 januari 2008 om 16:17

    wat ne zever, een klacht over een mercedes en hij verwijt heel de auto’s van duitse afkomst (europese). Maja kheb zelf ook nog nooit iets goeds gehoord over auto’s van chinese afkomst maja.

    Login om te reageren
  38. carsofcoolhaven.nl zegt

    2 januari 2008 om 16:20

    @ De Vlaeminck: Hahahahaha nee een dergelijk sensor hebben ze afgeschaft, want dat maakte effectief de airbags overbodig LOL

    Login om te reageren
  39. nope {audi} zegt

    2 januari 2008 om 16:20

    zo erg is de schade niet en wat al is gezegt door koen klopt dus hij moet niet zeuren en de qq van chery was hij er waarschijnlijk niet levend vanaf gekomen

    Login om te reageren
  40. JPM zegt

    2 januari 2008 om 16:27

    Hahaha een Chinees met 1,5 Bamister geweldig!

    Login om te reageren
  41. Twan zegt

    2 januari 2008 om 16:34

    @ A-Town
    idd:P

    Login om te reageren
  42. Mustang zegt

    2 januari 2008 om 16:42

    Die gast zou het er wel zelf naar gemaakt hebben he.. Misschien beetje bumperkleven en dan remt het busje en dan is de achterste bestuurder boos..

    Login om te reageren
  43. VeyronLover zegt

    2 januari 2008 om 16:46

    Lol, wat een klootzak, hij weet niet eens hoe slecht de chinese auto’s zijn, kijk ff naar de a stijlen, ze zijn bijna niet gebogen. In een brilliance was ie al lang zen hoofd kwijt! En als hij zegt dat chinese auto’s goed zijn… watch this! http://www.youtube.com/watch?v=f7Ts94rjr4M&feature=related
    (64 km/u!!!) Een stevige SUV…
    Even kijken bij Mercedes :-)
    http://www.youtube.com/watch?v=JQB9TESEuhY&feature=related
    Dat is wat men noemt ‘German Engeneering’ :-)

    Take that, belachelijke copycats, idiote rijstvreters, …
    -edit: let een beetje op je taalgebruik!-

    Login om te reageren
  44. Frank deH zegt

    2 januari 2008 om 16:50

    Stel voor wat geld in te zamelen en deze Chinees een vergelijkbare botsproef aan te bieden in een geweldige auto uit China. Zal beslist een filmpje worden dat goed bekeken wordt op youtube e.d.

    Login om te reageren
  45. SC.DNM.1995 zegt

    2 januari 2008 om 16:58

    Toch krijg ik liever een ongeluk met een S-klasse dat een Chinees prutseltje…

    Login om te reageren
  46. RenesisHP zegt

    2 januari 2008 om 17:11

    Het was gewoon een stom idee, zo’n raar chinees krachtmetings spelletje. :evil: Wie geeft er mee.
    A. de Mercedes tank
    B. de vrachtwagen
    Aan de schade te zien was het gelijk spel. :twisted:

    Login om te reageren
  47. Twan zegt

    2 januari 2008 om 17:14

    deze duitse auto ,overleefd de botsproef niet zo goed :l
    http://www.youtube.com/watch?v=Ukq-UUQAcZs&
    als hier een chinees in zou zitten ,zou hij het waarschijnlijk ook niet overleven 8O^^

    Login om te reageren
  48. bartholomeo zegt

    2 januari 2008 om 17:27

    de kooi van de benz ziet er trouwens nog goed uit, de a-stijl is niet verbogen. enkel wat blikschade

    Login om te reageren
  49. Jan C. zegt

    2 januari 2008 om 17:28

    Dat er zelfs aandacht aan wordt besteed. Man heeft het overleefd, vraag is of ie dat in een Chineze auto had gekund. Daarbij worden die auto’s meen ik door de Chinezen in elkaar geschroefd, dus mag hij wederom bij zijn landgenoten nagaan waarom de airbags niet afgingen.

    Login om te reageren
  50. Trabbi zegt

    2 januari 2008 om 17:32

    @ Tran

    Is dat geen Suzuki lookalike?

    @ Allautomotive

    Sensoren zitten rondom om te registreren waar de impact plaatsvindt, de eigenlijke vertragingssensor zit liefst zo dicht mogelijk bij ’t zwaartepunt van de wagen (onder dashboard of middenconsole).

    Login om te reageren
  51. Trabbi zegt

    2 januari 2008 om 17:34

    @ Twan again

    Die VW T3, met welke snelheid knallen ze die tegen de (volle) muur? Op die manier overleven er maar weinig auto’s…

    Login om te reageren
  52. Mazda specialist zegt

    2 januari 2008 om 18:14

    Het moderne airbagsysteem bestaat uit een Electronic Control Unit (ECU) met een of twee airbags. Deze elektronische controle-eenheid bevindt zich meestal in het midden van de auto, tussen de passagiersstoel en het motorblok. Als de auto slechts één airbag heeft, zit de ECU vaak in het stuur.

    In de auto zitten ook sensoren –in dit geval kleine versnellingsmeters– die tijdens het rijden voortdurend de acceleratie en deceleratie, de vertraging, van het voertuig meten. De sensoren sturen deze informatie naar een microprocessor. De processor bevat software met alle gegevens van de botsproeven die tijdens de testfase van het prototype zijn uitgevoerd. Daarbij gaat het om botsingen boven zo’n 25 kilometer per uur. De software is bij elk model en elk type auto verschillend.

    Login om te reageren
  53. Arie Nap zegt

    2 januari 2008 om 18:21

    @Twan
    Die T3 is meer dan 20 jaar oud EN volgeladen aan de achterkant, niet zo vreemd he.

    Wat trouwens ook nog een goede reden geweest zou kunnen zijn is het feit dat meneer chinees z’n gordels niet om had, voor zover ik weet mogen airbags niet af gaan wanneer je je gordel niet om hebt, dit omdat airbags ontworpen zijn om mensen af te remmen die hun gordel omhebben.

    Login om te reageren
  54. Frank zegt

    2 januari 2008 om 18:22

    Jammel dat ie niet dood is.
    Zijn al zoveel Chinesers in China…je wordt er mee dood gegooid.

    Login om te reageren
  55. Rick dos zegt

    2 januari 2008 om 18:29

    “Er klapte geen enkele airbag open! Wang en zijn dochter moesten een kort bezoekje afleggen aan het ziekenhuis maar ernstig gewond waren ze niet.”

    Waar maakt die zich druk om? Z’n Mercedes wist blijkbaar dat er geen serieuze letsel zou volgen. Wilde hem niet op kosten jagen door de airbags te laten afgaan. Als ik hem was zou ik juist blij zijn…..

    Login om te reageren
  56. dekster zegt

    2 januari 2008 om 18:32

    @Rick dos
    zoals ik al zei

    dekster schrijft,

    2 January 2008 om 16:01
    Heeft iemand soms ook toevallig foto’s gevonden waar deze man z’n smeergeld ontvangt van de Chinese regering?

    Login om te reageren
  57. Rick dos zegt

    2 januari 2008 om 18:35

    @dekster

    Ja, maar die van mij is mooier. ;) :P

    Login om te reageren
  58. dekster zegt

    2 januari 2008 om 18:57

    Schoonheid is relatief, de één vind grijze haren en een bierbuikje mooi, de ander niet ;)

    Login om te reageren
  59. dekster zegt

    2 januari 2008 om 18:58

    *vindT

    Login om te reageren
  60. Volvo_440_turbo zegt

    2 januari 2008 om 19:03

    Ooit zullen chinese auto’s echt beter zijn dan de onze. De chinezen zijn nu al aan het participeren in Europese banken, dit is maar een begin…
    Geschiedkundig gezien komen zeer veel uitvindingen van ginder, chinezen zijn heus niet dom, ze hebben nu gewoon een ‘beetje’ achterstand, de reden daarvan moet je eerder op politiek vlak gaan zoeken…

    Login om te reageren
  61. thomas zegt

    2 januari 2008 om 19:24

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  62. Silverarrow zegt

    2 januari 2008 om 19:29

    Wat zit die kerel nu te zeiken? Hij is toch vrijwel ongedeerd uitgestapt? Wat wil die man nog meer? Dat er naast de airbags ook nog een dienblad met champagne uitklapt? Want als je crasht wil je natuurlijk wel comfortabel crashen…

    Login om te reageren
  63. fr@nk01 zegt

    2 januari 2008 om 20:03

    Ja jongens, (weer veel shitpraatjes)het is wel een Mercedes hé lll, heeft veel, heel veel geld gekost…daar mag je wel iets meer van verwachten.
    Die man is zich de tering geschrokken.
    Koopt een auto waarvan ie d8 dat hem nix kon overkomen, dus niet…

    Vandaar dat LEXUS wel een mooie voorziening in hun auto`s hebben geplaatst:
    een radar-gestuurde sensor die alle obstakels tijdig waarneemt en daadwerkelijk -al was de bestuurder in slaap gevallen- aktie onderneemt.
    DAT is veiligheid garanderen…en daarom zijn zij de no.: 1

    Lexus made by Toyota

    Login om te reageren
  64. AppieFlappie zegt

    2 januari 2008 om 20:08

    @thomas

    Ey psssst het is een chinees he

    Login om te reageren
  65. rob gym zegt

    2 januari 2008 om 20:11

    mercedes is geen uber auto jongens , ga even youtube op en dan zie je het , elke aut o in die prijs klasse heeft z,n voor en nadelen maar hier lijkt het wel o
    of ze gvd allemaal duits geil zijn jezussss .

    Login om te reageren
  66. NiHao zegt

    2 januari 2008 om 20:17

    Voor de informatie van iedereen die het niet weet, deze Mercedes wordt gemaakt in China zelf, dus gemaakt door Chinesen met Chinees materiaal en Chinese crash testen.

    Onze Chinese vriend is dus bezig zijn landgenoten aan te klagen.

    Alleen de E500, S500 en de AMG serie wordt geimporteerd vanuit Duitsland!!!

    De “lagere” series worden geproduceerd in Beijing, China zelf.
    Dit geldt trouwens ook voor o.a. BMW en Audi.

    Login om te reageren
  67. Leerlooijer zegt

    2 januari 2008 om 20:37

    Wie zegt dat dit een Mercedes is en niet een zoveelste kloon van een Europees product…?

    Login om te reageren
  68. Citrofiel zegt

    2 januari 2008 om 20:40

    @ NiHao; Aha! Dus stiekem heeft deze actie voor hem geen gevolgen. Zijn volgende auto wordt weer gewoon een Chinese S-klasse.

    Login om te reageren
  69. Jan C. zegt

    2 januari 2008 om 20:52

    @Citrofiel: ik had het al geschreven. Vandaar: kansloze actie.

    Login om te reageren
  70. Citrofiel zegt

    2 januari 2008 om 20:56

    @ Jan C.; Jaja, nou oke dan. Jij ook een complimentje. Ben je nu blij? ;)

    Login om te reageren
  71. fr@nk01 zegt

    2 januari 2008 om 21:01

    @nihao (Vietcong¿)
    Goh, en dan te bedenken dat wij hier in Europa met mercedessen ea. rijden met motorisering – en wie weet welke onderdelen meer- made by China en Korea.

    Login om te reageren
  72. fr@nk01 zegt

    2 januari 2008 om 21:10

    Dus de S600 wordt in China gebouwd, nu breekt me klomp..

    Hell, wat een gekke (auto)wereld leven we in…maar ja, onze lieve heer heeft rare kostgangers, ook hier.. een hele boel.

    Login om te reageren
  73. mashell zegt

    2 januari 2008 om 21:17

    “Ooit zullen chinese auto’s echt beter zijn dan de onze.”
    Dat ligt er natuurlijk nogal aan welke auto jullie nu hebben. Als het een Lada is kon je wel eens gelijk krijgen, hebben jullie een S-klasse dan gaat dat echt niet gebeuren.

    Login om te reageren
  74. fr@nk01 zegt

    2 januari 2008 om 21:33

    Ey ©mashel, lees dan ff goed. De S600 bv. worden al in China gebouwd…het is gewoon ruilhandel…

    Login om te reageren
  75. Atomic Wedgie zegt

    2 januari 2008 om 21:35

    Hmm, dacht toch ergens op dit blog gelezen te hebben dat GM, ik neem aan als eerste niet chineese fabrikant, 1 miljoen auto’s in China heeft verkocht. Het mes snijdt dus aan 2 kanten.

    En misschien zitten over een tijdje al die chineese auto’s wel vol met onderdelen van Bosch of Magneti Marelli om maar wat te noemen en zitten de VW-tjes vol met goedkope chinese rommel omdat ze anders te duur zijn (zijn ze toch al).

    Login om te reageren
  76. Daytona zegt

    2 januari 2008 om 21:47

    mercedes is gewoon een slecht merk,versnellingbakken zijn ook zo aan gort.

    Login om te reageren
  77. fr@nk01 zegt

    2 januari 2008 om 22:11

    @Atomic, maar waar komen die auto`s dan vandaan¿
    GM usa of GM europa of GM azië ¿¿.

    Het is algemeen bekend dat GM Azië de winstgevende tak van het concern is.

    Login om te reageren
  78. Nick zegt

    2 januari 2008 om 22:30

    Ten eerste, het is mogelijk dat de airbag is uitgeschakeld.
    Komt vaak voor, probleem in het diagnosesysteem.

    Ten tweede, de eisen (factoren) van de sensoren die ervoor zorgen dat de airbag worden geactiveerd werden niet gehaalt.

    Hieronder valt: vertragingssensoren, hoeksensoren, passagiersensoren en druksensoren.

    Als 1 van deze eisen niet worden gehaalt ontplooit de airbag sowieso NIET.

    Dus de kans is zeer groot dat als de airbag zich ontplooit terwijl 1 van deze eisen niet behaalt word dat de passagiers meer schade oplopen of dat het zelfs fataal afloopt.

    Je wilt niet dat je airbag afgaat als je geen veiligheidsgordel draagt, hier door kan gemakkelijk je nek en een groot aantal rugwervels breken en is de kans groot dat het fataal afloopt.

    Login om te reageren
  79. Mel zegt

    2 januari 2008 om 23:50

    Dit is niet de eerst keer Chinese Benz eigenaars bewerkten hun duitse auto

    LOL

    Login om te reageren
  80. Mel zegt

    2 januari 2008 om 23:52

    duitse auto’s zijn helemaal niet zo heilig in China als sommige mensen hier willen :)

    ridiculate german cars vanweg slecte qualiteit

    Login om te reageren
  81. Atomic Wedgie zegt

    2 januari 2008 om 23:55

    @Frank,

    ja wat is dus je punt met het feit dat GM Azie de winstgevende tak is. Daarmee onderstreep je toch alleen maar wat ik zeg. Dat buitenlandse bedrijven in China ook succesvol kunnen zijn.

    Waar dat die auto vervolgens gemaakt is…who cares…niet relevant. Ik heb zelf een japanse auto die in Amerika in elkaar gezet is, tja schijnbaar was dat het meest rendabel voor ze. In Amerika gemaakt maar de winst is voor meneer Honda in Japan. Een Toyota uit Engeland is toch nog steeds gewoon een japanse auto. Mercedes maakt de M klasse toch ook in Amerika (toch?), maar iedereen ziet het als een duitse auto.

    Login om te reageren
  82. Atomic Wedgie zegt

    2 januari 2008 om 23:57

    Mischien waren die airbags en sensoren e.d. wel in China gemaakt.

    Login om te reageren
  83. Mel zegt

    3 januari 2008 om 00:05

    las op een website die Chinese man van de original post wou voortaan alleen Chinese auto’s hebben, n.l. RedFlag

    Login om te reageren
  84. Franco zegt

    3 januari 2008 om 01:36

    Kortom,

    Het was dus een Broodje Chinese Aap-verhaal!

    Sambal bij?!?

    Login om te reageren
  85. fr@nk01 zegt

    3 januari 2008 om 01:41

    @Atomic wedgie,
    Sorry `k heb `t met enige ironie geschreven.
    Ja, de internationalisering van de automobiel, inderdaad de M-serie evenals de X6, hoewel velen hier iig bij autoblog, het niet weten willen.
    Hun trots komt uit germany, gek eigenlijk dat je dat niet merkt bij de autoliefhebbers van de andere europese merken.
    Wat is dat toch met die beemersfans, fanaten.
    Er worden veel arbeidsplaatsen geboden door Japanse fabrikanten, bij ons is dat Mitsubishi bij NedCar, volledig in Japans bezit en ze halen modellen, zelfs uit eigen land, om hier gebouwd te worden.
    Toyota bv. maakt behalve de Aygo ook de Franse tweeling hier in Frankrijk.

    Login om te reageren
  86. Turbopaultje zegt

    3 januari 2008 om 09:00

    Vrij onnozele actie, maar ja die kinezen moeten nog leren hoe westerse technologie funktioneert. De schade lijkt heel erg mee te vallen m.u.v. verfrommelde motorkap.

    Het feit dat de airbags niet af gegaan zijn duidt dus op een te lage botsvertraging. En dat scheelt een paar euros aan nodelloze kosten…….

    Login om te reageren
  87. daan zegt

    3 januari 2008 om 09:26

    hij heeft er vast aan lopen prutsen
    of hem ergens vandaan gehaald waar ie lekker goedkoop kon krijgen

    Login om te reageren
  88. Rob zegt

    3 januari 2008 om 11:25

    @ VeyronLover zeker de huisregels niet gelezen? Lekker op de man gespeeld met je gekleurde mening.

    Login om te reageren
  89. user888 zegt

    3 januari 2008 om 12:15

    @Arnoud: ik hoop dat jij geen airbagsystemen gaat ontwerpen.

    Login om te reageren
  90. mashell zegt

    3 januari 2008 om 12:29

    Waar komt die wijsheid vandaan dat de S-klasse in China geassembleerd wordt? De E-klasse wordt ook Beijing gebouwd maar de S-klasse komt volgens wiki altijd uit Sindelfingen, Duitsland. http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W221

    Login om te reageren
  91. Jan C. zegt

    3 januari 2008 om 12:31

    @mashell: Wikipedia is niet heilig.

    Login om te reageren
  92. Jan C. zegt

    3 januari 2008 om 12:32

    @Citrofiel: Beetje laat: Heel blij :)

    Login om te reageren
  93. JH zegt

    3 januari 2008 om 12:38

    Alleen de E-klasse wordt in China gebouwd maar dat is pure assemblage, geen productie. De S-klasse is het paradepaardje van Mercedes en wordt dus in Duitsland gebouwd. Trouwens de hoeveelheid E-klassen die in China gebouwd worden is minimaal te noemen, geloof dat het 5000 auto´s zijn…

    Login om te reageren
  94. Christophe zegt

    3 januari 2008 om 13:05

    @ nick: “Je wilt niet dat je airbag afgaat als je geen veiligheidsgordel draagt, hier door kan gemakkelijk je nek en een groot aantal rugwervels breken en is de kans groot dat het fataal afloopt.”

    Daarom dat us airbags groter zijn en wel mogen afgaan. In het thuisland van de contradictie moet men namelijk geen gordel dragen, en weegty de gemiddelde inwoner het equivalent van een chinees gezin…

    Login om te reageren
  95. Jan C. zegt

    3 januari 2008 om 13:10

    @JH: Je vergeet de in samenwerking gebouwde wagens, de zogenaamde joint-ventures.

    Login om te reageren
  96. NiHao zegt

    3 januari 2008 om 13:38

    Dat de S-klasse in Duitsland wordt gebouwd is waar. Dat de “lage” S-klasse modellen in Beijing worden samengesteld voor de Chinese markt is ook waar.
    Het is zo geregeld; de auto wordt voor max. 60% wordt samengesteld in Duitsland en daarna wordt afgebouwd in Beijing voor de lokale markt.
    Dit scheelt alleen al 20% import tax.

    Tevens zijn er goedkopere arbeidkrachten aanwezig, dus de verkoopprijs ook veel lager.

    Deze Chinese Mercedes komt NIET naar Europa!! De kwaliteit is net iets minder en voor Europeanen en de USA niet acceptabel.

    Ik ben regelmatig in Beijing en rijdt daar zelf een Jeep Grand Cherokee (ja, ja, Chinese makelij) en je ziet echt het kwaliteitsverschil.

    Ik heb er gekeken voor een nieuwe Audi A6 3.2T L en deze komt uit de Beijing fabriek voor omgerekend € 23.000,=, maar het dashbord en de deurophanging gaan wel piepen na een jaar rijden.

    Zoals JH schijft worden er maar weinig (hij geeft 5000 aan) E-klasse modellen verkocht in China, maar neem even onderstaande info in je op:

    In een C-klasse rijdt je niet, dat is voor amtenaren
    Een E-klasse is voor vrouwen
    Een zwarte S-klasse is voor mannen (als 2e auto)
    Een Mercedes, BMW, Audi moeten een S, 7 of A8 zijn in verlengde uitvoering met een motor groter dan 4.0 ltr en V8 of V12. Anders hoor je er niet bij.

    Als je echt wat bent, rijdt je in een SUV, zoals Range Rover, Chayenne of Hummer.

    Login om te reageren
  97. mashell zegt

    3 januari 2008 om 14:08

    Ik geloof er niks van dat de S-klasse (deels) in China gebouwd wordt. Google kan er niets over vinden. En zelfs de website van Beiing Benz Diamler Chrysler laat zien dat er daar E-klasse’s, 300C’s, Sebrings en de vorige Outlander gemaakt worden. http://www.bbdc.com.cn/Content/bbdc/default.aspx

    Login om te reageren
  98. JH zegt

    3 januari 2008 om 14:17

    Ik dacht dat DE hit in China de verlengde 5-serie en A6 waren omdat iedereen voor 100 dollar in de maand een chauffeur neemt en dan in een “mini” limo rondrijdt ;) Mercedes wilde een verlengde E laten bouwen in China maar vondt de kosten uiteindelijk toch te hoog voor die “paar” stuk die er verkocht worden

    Login om te reageren
  99. 2SLOW4ME zegt

    4 januari 2008 om 16:08

    als ze het zulke slechte auto’s vinden, waarom blijven ze dan zelfs rammelbakken fabriceren die er precies op lijken….

    Login om te reageren
  100. Atomic Wedgie zegt

    4 januari 2008 om 17:42

    Daarom zijn die auto’s ook zo slecht, ze lijken er niet alleen qua design precies op.

    Login om te reageren
  101. fr@nk01 zegt

    7 januari 2008 om 11:58

    Las van de week in de ochtendkrant dat de 2 grootste Chinese vliegtuigfabrikanten, beiden al toeleveranciers van de Amerikaanse en Europese luctvaartindustrie, hun activiteiten samenbundelen om de concurrentie aan te gaan met Airbus en Boeing….en een groot verkeersvliegtuig gaan bouwen(produceren nu nog kleine en middelgrote passagiersjets).

    Die Chinesen krijgen capsones… :-)

    Login om te reageren
  102. 9000cse zegt

    8 januari 2008 om 00:15

    Zijn die Chinese klonen nu al zo goed, dat zelfs een Chinees het verschil met een echte Mercedes al niet meer kan herkennen?

    Login om te reageren
  103. 9000cse zegt

    8 januari 2008 om 00:35

    @ Fr@nk01

    Even een geheugensteuntje: De Toyota Aygo, Peugeot 107 en Citroën C1 worden niet in Frankrijk maar in Tchechië geproduceerd.

    Login om te reageren
  104. 9000cse zegt

    8 januari 2008 om 00:40

    @ Mel

    Was het onderschrift niet: Chinese Mercedes-copie getrokken door perfecte kloon Fries stamboekvee?

    Login om te reageren
  105. Roel zegt

    8 januari 2008 om 08:52

    De chinees heeft wel een beetje gelijk vind ik maar om de verkeerde redenen. De Europeese auto’s en waarschijnlijk alle andere ook, worden gemaakt om goed door de test te komen. Hierbij is botsen tegen een beton blok een belangrijk onderdeel. De halve voorkant moet de klap opvangen maar wel van onder tot boven. Nu blijkt dat als je met een SUV tegen een lage auto bots (bij sommige merken) je bijna ongehinderd tot de voorraam komt. Dit komt omdat de auto wegens gewicht vedeling alleen laag, ter hoogte van de bumper, sterk gemaakt zijn en niet ter hoogte van de motorkap. Alles boven de bumper moet opgevangen worden door de zijspatborden.
    Ik vind persoonlijk dat hier ook meer aandacht aan besteed mag worden. Er rijden veel vrachtauto, busjes, SUV en echte terreinauto’s op de weg die wat hoger zijn dan de gemiddelde autobumper.
    Mercedes kan wel een rolbeugel voor een cabrio maken die omhoog komt als de auto op zijn dak gaat dus waarom niet een motorkap die een binnenkomende vrachtauto tegenhoudt?

    Login om te reageren
  106. raymond zegt

    8 januari 2008 om 14:18

    Het maakt niet veel uit in wat voor auto je rijdt. Er vallen jaarlijks meer doden in de duurdere segment Audi, Mercedes, Bmw dan de goedkopere autos.
    Simpelweg omdat met deze bolides hard en zeer asociaal wordt gescheurd. Wij zitten toch veilig.
    Dus niet, want je lichaam kan een grote vertraging 80 + simpelweg niet aan.
    De botsproeven worden niet voor niets maar bij 58(67) km/u getest.
    Daarboven maakt het allemaal weinig uit waarin je rijdt. De klap zal in de meeste gevallen op enkele gelukzoekers na, fataal of met blijvende ernstige invaliditeit aflopen.
    Jammer joh, maar het type mens die in dit soort wagens rijden behoren nou ook niet tot de meest intelligente.

    Een grote mond, maar een (heel klein piemeltje) hahaha,

    Login om te reageren
  107. Tim zegt

    8 januari 2008 om 22:03

    Het lijk hier wel de Atis , al die rasist apen,
    je hoor de heledag niets anders dan Marokanen en nu ineens
    de Chinesen erbij,
    Wat een gelul zeg.
    sjongesjonge.

    Login om te reageren
  108. Tim zegt

    12 januari 2008 om 21:51

    Oja, de cras test in youtube val nog reuzen mee vergelijk met
    een americanse auto,
    een auto van 5.000 euro dat kun je toch niet vergelijken met een auto van 50.000 euro.

    Login om te reageren
  109. lely zegt

    13 januari 2008 om 10:53

    Als de chinezen dit soort praktijken er op na houden weet ik zeker dat ik alles “made in china vermijd als de pest”. Ik deed het toch al maar nog niet fanatiek.

    Login om te reageren
  110. johan zegt

    13 januari 2008 om 11:47

    duitse merken trouw,doet me ergens aan denken!!!

    Login om te reageren
  111. George B zegt

    13 januari 2008 om 11:59

    Aan de foto te zien is hij met zijn Mercedes onder een vrachtauto gevlogen die geen achter bumper heeft gehad, zodat de sensoren in de bumper van de Mercedes niet zijn geaktiveerd en daardoor de airbags niet zijn opgeblazen.
    Dus de onveilige vrachtwagen van eigen makelij is schuld aan zijn situatie.

    Login om te reageren
  112. Joopie zegt

    13 januari 2008 om 14:44

    wat een enorm zielig figuur om zo’n test uit te voeren. Wat wil hij ermee bereiken? dat iedereen in een chinees slecht rijdend en enorm onveilig aftreksel van een mercedes gaat rijden?? ik denk dat er mensen zijn die nog wel kunnen nadenken en weten dat hij deze test met een chinese auto niet had kunnen navertellen.

    ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand hier in in wil zitten:
    http://www.carros.nl/media/db_images/big/34615_a3b1b5.jpg

    Login om te reageren
  113. 330CI zegt

    13 januari 2008 om 16:05

    een kennis van mij had ook zo iets maar dan in een Bmw 330 Ci (E46) iemand reed vol op hem in met 70 en hij stond bijna stil (remmen) maarja geen airbag en alleen de gordel dus de auto alleen een metertje korter maar voor de rest niks geen lichamelijke schade
    dus ik heb liever een auto die goeds is dag zoon slecht gekopieerd koekblik met 1.5 rijstster

    Login om te reageren
  114. LEX20 zegt

    13 januari 2008 om 16:06

    Mercedes is niet echt kwaliteit jongens, het is een merk. Een merk dat zogenaamd de beste is in het luxe segment. Nou dit bewijst alles.
    En wat een domme smoes heb jij George B, de vrachtwagen had geen achter bumper en daarom konden de sensoren niet geactiveerd worden. Wat een onzin. Er zit zoveel elctronica op die, dan verwacht je toch ook dat ze het doen voor die prijs van die auto.
    Die chineese man heeft gelijk, je betaalt zo veel geld voor die kut auto en die sensoren doen het niet voor jouw veiligheid. Dit is onaanvaardbaar.

    Login om te reageren
  115. Lars zegt

    13 januari 2008 om 17:44

    Wat een sukkel is dat, als je kijkt naar de voorkant zie je dat de Mercedes niet ernstig beschadigt is. Wat betekent dat de klap de airbag sensoren niet bereikt heeft en daar door (dacht) de mercedes dat de klap niet zo hard was. Als Mercedes dat niet gedaan had, betekent dat dus dat wanneer je met je velg langs een stoeprandje rijd de airbags al open zouden klappen. Als hij dat onderzocht had, praatte hij wel anders.

    Login om te reageren
  116. Tim zegt

    14 januari 2008 om 00:03

    jaja,dit is politiek hoor,dit omdat die ouwe vette Duitse president
    Angela Merkel in zij president kantoor de tibetanse klooster
    Dalai Lama ontvangen heeft,
    De Chinese zie dit als een inmenging in de Chinese binnenland
    aangelegenheiden, en nu nemen zijn wraak om duitse producht
    te weren,
    Dit is zelfde situatie als toen Nederland 2 duikboot aan Chinese provincie Taiwan verkopen. ook masaal wraak acktie.
    Tja, wat de Landwind betreft die is gewoon goedkoop,hoe de importeur aan die belachgelijk hoog prijs kom,dat moet jullie maar goed nadenken. 150% winst! elk landwind modificatie chasisbalk versteviging 30 min lastwerk en een nieuw accu(alle landwind na 2 maanden stillstand accu is gewoon dood) rekennen aan de Chinese 1XXX. euro per Landwind.
    Kortom auto van 5XXX. dat kun je niet vergelijk met auto van
    5XXXX. euro, een Rolex dat kun je toch niet vergelijk met Casio.
    ja toch of niet soms!,

    Login om te reageren
  117. Jroetjuh zegt

    7 februari 2008 om 13:43

    Koop jij maar lekker een Chinees product… Een Geely ofzo. Voel lekker veilig aan zo`n Chinese auto met 0 NCAP-sterren. ;)

    Login om te reageren
  118. porschefan zegt

    4 maart 2008 om 20:19

    ik rij liever duits dan chinees

    Login om te reageren
  119. vakman zegt

    29 april 2008 om 00:22

    Wat een heerlijk gezwets allemaal. Een airbagsysteem in een auto is ontwikkeld om G krachten te meten en zal afgaan wanneer de sensor tenminste onderhevis is aan 6 G. Dit komt ongeveer overeen met een frontale botsing van 40 km/h met een betonblok.
    In dit geval is de botsingsenergie volledig geabsorbeerd door de carrosserie van de Benz en heeft de bodemplaat en langsdragers geen 6 G voor zijn kiezen gehad. Airbags hebben een functie en nut maar slechts in bepaalde situaties. In dit geval zouden ze mogelijk een positieve bijdrage hebben kunnen leveren maar daar kun je de auto niet op veroordelen. Ook een Benz is maar een samenraapsel van door Bosch en Siemens ontwikkelde standaard systemen.
    In een Chinees product zitten veelal de zelfde systemen, geproduceerd door lokale licentiebouwers echter veelal minder geavanceerd en waren dus ook niet afgegaan. Deze meneer had een te hoog verwachtingspatroon en zal derhalve ook minder teleurgesteld zijn bij een lokaal product omdat deze producten wat makkelijker het lagere verwachtingspatroon zal overtreffen.

    Tjonge wat een looser…

    Login om te reageren
  120. mark zegt

    7 mei 2008 om 07:10

    De airbags gingen niet open. Ze hadden ze zeker vastgeplakt. Ze willen gewwon promotie maken voor chineese auto’s met maar 2 EURONCAP sterren. De S-klasse heeeft er 5.

    Login om te reageren
  121. Eric Liu zegt

    19 juni 2008 om 20:09

    wacht maar tot jullie over 10 jaar zelf ook zo een auto hebben uit China.
    haha

    Login om te reageren
  122. segura zegt

    20 juli 2008 om 19:05

    dat ie desnoods hem liet verstevigen met een rolkooi zou beter zijn

    Login om te reageren
  123. Patrick S500 owner zegt

    12 augustus 2008 om 23:32

    kamikazecoureur…..

    Login om te reageren
  124. Patrick S500 owner zegt

    12 augustus 2008 om 23:41

    wist zeker niet hoe de distronic werkt,….

    Login om te reageren
  125. xilver zegt

    27 augustus 2011 om 16:31

    Waarschijnlijk leeft die vent nog omdat hij in een S-klasse zat.. airbags of niet… met Chinese meuk had die pietdood geweest.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North