• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Chinese Leyland is coming!

Auteur: autoblogger, gepost 17 december 2007 om 15:57 – 20 Reacties

Chinese Leyland

Onze gewaardeerde parttime editor en liefhebber van rokertjes schreef al eens eerder over een mogelijke fusie tussen SAIC en Nanjing. Er was destijds een intentieverklaring maar eind deze maand zullen de twee bedrijven een definitieve overeenkomst tekenen. Een nieuwe Automotive Giant is opgestaan?

Volgens de Birmingham Post krijgt Nanjing Automobile Corporation (NAC) na deze deal meer dan 15% van de aandelen van Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) in handen. Volgens insiders zou de deal geen invloed hebben op de MG-TF productie in Longbridge.

De planning is om op 26 december een handtekening onder de fusiepapieren te zetten, op dat moment is SAIC de grootste Chinese autoproducent met een productie van ruim 1,6 miljoen auto’s (via chinacartimes.com).

Ook interessant!

  • MG doet Brits met nieuwe roadster
  • Gespot - Retezeldzame MG XPower op Nederlands kenteken
  • MG Cyberster wil écht heel graag Brits zijn
  • MG Cyberster is de ster van de show

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

China, MG, roewe, saic

Vorig bericht: « Lincoln MKZ tuning
Volgend bericht: Toyota Land Cruiser V8 vernieuwd »

Lees Interacties

Reacties

  1. LC zegt

    17 december 2007 om 16:00

    Dus door smoke kan je de toekomst wellich voorspellen. ;)

    Login om te reageren
  2. vla zegt

    17 december 2007 om 16:14

    –edit: zullen we nu weer eens ontopic proberen?–

    Login om te reageren
  3. robert zegt

    17 december 2007 om 16:26

    handtekenjing. Is dat een nieuw woord?

    Login om te reageren
  4. StormRAM zegt

    17 december 2007 om 16:42

    @ robert: je bent me voor…. handtekenjing; wel een leuke woordspeling :D

    Login om te reageren
  5. StormRAM zegt

    17 december 2007 om 16:47

    nu even ontopic reageren ;) : en nu maar hopen dat de Chinezen nu toch echt goede auto’s gaan bouwen.

    Login om te reageren
  6. Johnny S zegt

    17 december 2007 om 16:58

    Zo zeg,
    Ik hoop dat er niet nog meer ”plastice” auto’s bijkomen!!!
    Chinese producenten denken dat ze die ‘plastice’ auto’s hier kunnen verkopen,maar ze worden alleen maar afgekraakt

    Login om te reageren
  7. Johnny S zegt

    17 december 2007 om 17:07

    @ Robert
    @StormRam

    Misschien dacht ie in het Chinees na : Handteke’Njing’
    :D :D :D :D

    Login om te reageren
  8. mashell zegt

    17 december 2007 om 17:35

    Chinese Leyland? Met Rover en MG? Zouden ze daar in Engeland om kunnen lachen of zouden ze denken “ohh no, not again”?

    Login om te reageren
  9. Lamborghini zegt

    17 december 2007 om 18:26

    even china + autos in het algemeen

    die chinezen kunnen echt geen autos ontwerpen,maken :P

    Login om te reageren
  10. vincegail zegt

    17 december 2007 om 18:38

    @mashell
    Dat belooft inderdaad niet veel goeds. Leyland? Bestaat dat nog? (nee)
    Hoeveel miljard pond was de put die ze achtergelaten hebben? (veel)

    Login om te reageren
  11. Patrick zegt

    17 december 2007 om 19:45

    Alsof de Duitsers wel auto’s kunnen ontwerpen, de laatste 10 jaar braken de Audi fabrieken steeds dezelfde gepimpte skoda’s uit.

    Login om te reageren
  12. Rutgertje zegt

    17 december 2007 om 20:26

    Ik lees hier altijd een hoop kritiek op chinese auto’s. Wie van jullie heeft er in gereden ? Wie, wie hoor ik daar? Niemand ? Of toch ? Nee ?

    Login om te reageren
  13. Patrick zegt

    17 december 2007 om 20:29

    Rutgertje, ze vinden zichzelf gewoon stoer als ze chinese auto’s kunnen afbreken, gebruik makend van hun made in china PC of laptop.

    Login om te reageren
  14. W!d zegt

    17 december 2007 om 22:25

    Deze fusie is denk ik een serieuze bedreiging! De modellen zijn misschien outdated, maar ik denk dat het merk MG nog steeds een hoop harten sneller doet kloppen. De techniek hoeft niet goed te zijn (immers is er nog nooit een goede auto van de Leyland band afgerold, dus waarom nu wel?) maar als de chinezen het lukt om emotie te kopen geef ik ze een goede kans.. de auto blijft toch een beetje een emotieproduct! Daarbij hebben deze merken al een groot marktaandeel in eigen land en weten ze inmiddels wel de basics van het autobouwen, en twee weten meer dan één.. kom maar op!

    Login om te reageren
  15. six trey zegt

    17 december 2007 om 22:38

    Er is tot nu toe nog niet veel kwaliteit uit china gekomen hopelijk veranderd dat nu

    Login om te reageren
  16. Patrick zegt

    17 december 2007 om 22:48

    Six trey: wat zijn jouw slechte ervaringen met chinese auto’s?

    Login om te reageren
  17. Rick dos zegt

    17 december 2007 om 23:09

    @Rutgertje

    *Pfffffft*

    Nee, sorry, dat was ik. Heb net Chinees gegeten. Dan beginnen die verdomde darmen te werken en dan krijg je dat.

    Maar bedankt dat je iedereen net op dat moment stil hebt gekregen. Gelijk alle aandacht op mij gericht! Thx for nothing man!

    Login om te reageren
  18. Patrick zegt

    17 december 2007 om 23:15

    Het is schrijnend te moeten vaststellen dat de chinezen wel goed genoeg zijn om als slaafjes te dienen om electronica in elkaar te steken, of H&M kleding te naaien, maar als ze er over denken om auto’s te bouwen schreeuwen er hier steeds enkelen moord en brand omdat hun statussymbool uit een land komt dat ze amper kennen.

    Login om te reageren
  19. autoblogger zegt

    18 december 2007 om 00:16

    Mooi gesproken Patrick!

    Login om te reageren
  20. Chrizzzie zegt

    18 december 2007 om 08:43

    Dit is niet echt een verrasing voor mij. Beide merken zijn staatsbedrijven. (Zover ik weet de enige twee van formaat in China die dat voor 100% zijn). Het is dus neit raar dat ze onder druk van de Chinse regering samen zullen moeten werken.

    Beide merken hebben voorlopig de grootste moeite om aan de vraag te voldoen binnen de Chinese merken. Dit is de voornaamste reden waarom China nog niet veel auto´s exporteerd en dus NIET de kwaliteit van de auto. Daarnaast als ze hun auto´s massaal gaan exporteren dan zullen ze niet hun handen branden aan de Europese markt maar veel eerder aan de developing markets zoals India, Iran, Turkije, rusland, indonesie. Daar valt veel meer te halen. Daarna zullen ze pas gaan investeren om massaal naar Europa te komen.

    Conclussie: De bal licht bij de Chinese en niet bij ons zoals Europeanen menen!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North