• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Chrysler 300C SRT-8 AMG: het beste van 2 werelden?

Auteur: Alwood, gepost 27 januari 2013 om 22:55 – 47 Reacties

Badass Chrysler 300C


Oer-Amerikaans, ongecompliceerd sterk en makkelijk met onderhoud. Toch toont deze Chrysler 300C SRT-8 wel heel veel verwantschap met Mercedes.

Duitsers en Amerikanen verschillen helemaal niet zo erg, vooral de verpakking is anders. Zeker als het om auto’s gaat. Zwaar, veel te veel power onder de motorkap en een vrij sterke V8-voorkeur. In het geval van de snelste Chrysler 300C: een 6,1 liter ‘Hemi’ V8. Een blok dat doet wat het moet doen. Ruim 425 pk en 570 Nm komen er vrij bij 6000 en 4800 toeren per minuut. Specificaties die nauwelijks afwijken van de oude vertrouwde 6,2 liter AMG V8. In het geval van deze Chrysler 300C SRT-8 zijn er meer overeenkomsten.

Waarschijnlijk vielen prestaties van de originele remmerij tegen. De SRT-8 is geen stakker. Standaard zit er een prima set Brembo’s onder. Toch moest het anders en heeft deze SRT-8 naast een AMG uitlaat, 6-pots AMG remklauwen aangemeten gekregen. Want weinig dwingt zo goed tot stoppen als een set onvervalst Duitse klauw-ijzers.

Hebben we hier dan een van de beste luxe sedans denkbaar? Een 300C gebruikt toch al veel onderdelen uit Stuttgart, SRT maakt het alleen maar beter en waar gewenst voeg je wat ‘verfijnde’ AMG onderdelen toe. Meer foto’s op autojunk.nl.

Met dank aan lenny98 voor de spot!

300C ft. AMG

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

300c, amg, Chrysler, Gespot

Vorig bericht: « Apocalypse ready: Land Rover Kahn Military Defender
Volgend bericht: Diefstalgevoelige auto? Meer premie betalen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Larick zegt

    27 januari 2013 om 23:01

    Helemaal niet verkeerd, maar deze uitrusting zou het nog beter doen op de Dodge versie. Zeker met deze motorkap.

    Login om te reageren
  2. aalx zegt

    27 januari 2013 om 23:03

    I want that ride… :)

    Login om te reageren
  3. glaskoning zegt

    27 januari 2013 om 23:03

    Nice, maar doe maar gewoon een M5 F10.

    Login om te reageren
    • bullgod76 zegt

      27 januari 2013 om 23:06

      @glaskoning: Daar zeg je het dus al, een M5 is maar gewoon.
      En dat is deze Chrysler zeker niet.

      Login om te reageren
      • mightymike zegt

        27 januari 2013 om 23:09

        @bullgod76: net wat je zegt, Chrysler -.-

        Login om te reageren
      • bofkont zegt

        28 januari 2013 om 10:51

        @bullgod76: Hmmm dat gaat net zo goed op voor deze chrysler.
        Vind het niet heel erg bijzonder.
        Maar absoluut leuke specs en geluidje.

        Login om te reageren
    • 300e zegt

      28 januari 2013 om 07:12

      @glaskoning: Is absoluut ook een hele vette wagen maar totaal anders dan de 300C SRT. Veel duurder ook, en strakker afgesteld. 300C SRT is volgens mij een hele snelle cruiser. Gaaf model ook, al zal er nooit een voor de deur komen omdat ik er nu de centen niet voor heb en al zou ik ze wel hebben dan wil mevrouw 300e hem niet, want niet mooi in haar ogen.. Zeurpiet…

      Login om te reageren
  4. T16 zegt

    27 januari 2013 om 23:07

    Dort geht die hammer!

    Login om te reageren
  5. bigcar zegt

    27 januari 2013 om 23:13

    Wielen uit de wielkasten?! Mag helaas nie hè in NL!

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      27 januari 2013 om 23:29

      @bigcar: Duitse plaat….

      Login om te reageren
      • sacha zegt

        27 januari 2013 om 23:31

        @xilver: daar mag het HELEMAAL niet.

        Login om te reageren
        • xilver zegt

          27 januari 2013 om 23:38

          @sacha: Dan heeft die vent volledig lak aan de Duitse wegcode…het verwondert me ook niet echt met zo’n auto.

          Login om te reageren
          • sacha zegt

            27 januari 2013 om 23:57

            @xilver: Ach, gewoon bij de jaarlijkse TÜV keuring de originele velgen erop en niks aan de hand. Maar dus wel die originele velgen bewaren (met TÜV toegelaten banden) anders ben je de Sjaak.

            Login om te reageren
    • redneckdarian zegt

      27 januari 2013 om 23:31

      @bigcar: volgens mij wel. tot enkele mm’s dan wel

      Login om te reageren
    • Donstil zegt

      28 januari 2013 om 00:25

      @bigcar: me mag in Nederland iets van 30 of 35mm uit de wielkasten komen met je wielen.
      Geen idee of deze auto daar net in blijft trouwens.

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        28 januari 2013 om 07:18

        @Donstil: als ik het me goed herinner is 30mm vanaf het breedste deel van de wielkast toegestaan. Alles daarboven is afkeur (en bovendien gewoon lelijk).

        Login om te reageren
    • pax1004 zegt

      28 januari 2013 om 09:31

      @bigcar: zolang t loopvlak van de band niet buiten de wielassen uitkomt, mag t. Zie je vooral bij petjes in golfjes. Dikke sloffen eronder die getrokken op de velg zitten.

      Login om te reageren
  6. dawwg zegt

    27 januari 2013 om 23:15

    Er is echter een groot verschil tussen Duitse en Amerikaanse bakken: het interieur. Oerdegelijk design vs plastic en vierkant. En ook onder de motorkap een flink verschil hoor, V8 of niet: 50 jaar oude techniek met 2 kleppen, SOHC en zuipschuiten vs 4 kleppen, DOHC en relatief zuinig.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      27 januari 2013 om 23:16

      @dawwg: PS: Staat dan natuurlijk wel weer een prijskaartje tegenover; de Amerikaanse bakken kosten vaak maar de helft van het geld voor evenveel plezier, alleen de kwaliteit is ook 50% minder.

      Login om te reageren
      • voytekbe zegt

        27 januari 2013 om 23:44

        @dawwg: Ach de wagens zijn gewoon een stuk goedkoper ook in de States. Heb in Vegas eens iemand ontmoet die voor minder dan 50k een nieuwe M3 gekocht had 2-tal jaar geleden.
        Was welliswaar ‘crisis’ maar wanneer niet ? Zoveel prijsverschil is er in de US niet tussen een Duitser en een Amerikaan hoor. Al met verschillende Amerikaanse karren gereden tijdens verschillende verblijven ginder. Iedere keer een aantal dagen huurwagen waaronder een Mustang, Viper, Escalade & Vette C06. De Corvette was met voorsprong de beste wagen op afwerkingsniveau, Escalade is lekker luxe maar doet gewoon oubollig aan en het voelt allemaal erg cheap. Bij de Corvette was het gewoon het minste storend laat ons zeggen maar ze kunnen nog veel leren van de Duitse collega’s hoor…

        Login om te reageren
      • JamesBond007 zegt

        27 januari 2013 om 23:52

        @dawwg:
        Veel plastic zit trouwens ook in veel Mercedessen en BMW’s. Maar het wordt mooier weggewerkt en ontworpen.
        Net wat je zegt. Je betaald voor die “luxere” materialen.

        Login om te reageren
    • KUYL zegt

      28 januari 2013 om 00:01

      @dawwg: Ogh daar gaan we weer. S65 M3 V8, daar rij je echt niet mee onder de 1 op 10. Een LS2 corvette geeft de zelfde prestaties voor veel minder geld, minder gewicht, lagere running costs en rij je wel 1 op 10 mee. Het blijft appels met peren vergelijken. Maar nog lastiger wanneer je de feiten niet weet. Ik kan van beide principes genieten vanuit hun eigen perspectief en design filosofie.

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        28 januari 2013 om 20:11

        @KUYL: Maar wel stuk na 3 rondjes ragguh op het circuit.

        Heb er toevallig zelf ook ervaring mee en dat sprookje dat 40 jaar oude techniek superieur is qua running-costs, performance EN zuinigheid, is gewoon een grote hoax. Het heeft zeker ook wel z’n charme (met name het mechanische eraan kan ik ook erg waarderen), maar de rest is echt kolder … maar als jij denkt dat de techniek echt 40 jaar stilgestaan heeft, ga dan ff snel van het Internet af !

        Login om te reageren
        • The_12oach zegt

          28 januari 2013 om 22:35

          @dawwg: Er staat hier in de wijk een BMW e39 540I met net meer dan 2 ton op de teller die alle injectoren heeft moeten vervangen de koppen zijn er afgeweest en gevlakt. Hij heeft nu een 4e automaatbak eronder. Tal van kleine irritaties achter de rug en hij is tweede eigenaar. En zuinig aan geen enkele kant 1 op 6-7 gemiddeld lust ie wel.
          En de SRT-8 waar ik aan mocht sleutelen met z’n 3 ton incl. gastank (heiligschennis maar goedkoop) heeft alleen een defecte waterpomp gehad tot nog toe. En een potje smering voor de kleppen doordat er geen benzine meer gebruikt word.
          Remmen zijn van beide ondermaats en onderhoud op beide is niet leuk want stuk gaan ze allebei net zo hard.

          Login om te reageren
  7. xilver zegt

    27 januari 2013 om 23:29

    Klinkt verdorie ook nog haast zoals een AMG V8.

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      27 januari 2013 om 23:34

      @xilver: Eerste wat me opviel ja, nu ben ik vergeten hoe een Hemi klinkt maar misschien komt het door de uitlaten?

      Login om te reageren
      • nasty zegt

        28 januari 2013 om 07:23

        @The360box: amg blok + amg uitlaten = amg geluid. Hoef je niet voor gestudeerd te hebben :)

        Login om te reageren
        • nicktexel zegt

          28 januari 2013 om 14:53

          @nasty: amg blok?

          Login om te reageren
        • SpeedGeneration zegt

          28 januari 2013 om 17:50

          @nasty: Zit geen AMG motor in hoor, alleen de uitlaten en remmen zijn van AMG.

          Login om te reageren
  8. Benny_Weisz zegt

    27 januari 2013 om 23:29

    Spitze!

    Login om te reageren
    • redneckdarian zegt

      27 januari 2013 om 23:31

      @bennyweisz: Supper toll!

      Login om te reageren
  9. Hupke zegt

    27 januari 2013 om 23:32

    Het beste van 2 werelden of het slechtste van 2 werelden?

    Login om te reageren
  10. KUYL zegt

    27 januari 2013 om 23:53

    Het chrysler LX platform (charger, 300C, challenger ) zijn door ontwikkeld op het chassis/onderstel van de vorige MB E klasse. Dus niet zo maar een paar onderdelen.

    Login om te reageren
  11. SimonMc zegt

    27 januari 2013 om 23:58

    Behoorlijk foud.

    Login om te reageren
  12. ropbp zegt

    28 januari 2013 om 00:09

    Is AMG niet van MB?

    Login om te reageren
    • r32turbo zegt

      28 januari 2013 om 00:40

      @ropbp: yep is van MB

      Login om te reageren
      • ropbp zegt

        28 januari 2013 om 09:02

        @r32turbo: wel gek dat ze zich dan bezig mogen houden met auto’s van de concurrent

        Login om te reageren
  13. lemans96 zegt

    28 januari 2013 om 00:29

    ‘Want weinig dwingt zo goed tot stoppen als een set onvervalst Duitse klauw-ijzers.’

    Dat geld echter niet voor BMW. Notoir onderbemeten, vooral voor circuitgebruik…

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      28 januari 2013 om 09:30

      @lemans96: En dat geldt dus alleen voor de Bangle M6. Zelfs de E60 M5 kent dat niet. De remmen van de M3 worden zelfs geroemd (zeker de afstelling van de ABS en het moment van ingrijpen wordt juist geprezen in de pers).

      Login om te reageren
  14. r32turbo zegt

    28 januari 2013 om 00:40

    ik heb neppe AMG’s gezien maar dit ?????

    Login om te reageren
  15. gerjan zegt

    28 januari 2013 om 00:40

    300c hemi 5.7 v8 is ook al leuk. Ken iemand die hem heeft. onopvallend auto. Geen v8 ofzo er op geplakt. Ziet er goed uit. liever dit als een 5serie.

    Login om te reageren
  16. nasty zegt

    28 januari 2013 om 07:29

    Vind die happer eigenlijk jammer daar op de motorkap. Hoewel de na v8 veel hitte produceert gaan de meeste amg’s ook gewoon zonder door het leven hé?

    Login om te reageren
  17. bmwe46csl zegt

    28 januari 2013 om 09:21

    Altijd al een prachtige wagen gevonden ook de station

    Login om te reageren
  18. tweede_woning zegt

    28 januari 2013 om 10:06

    ”Want weinig dwingt zo goed tot stoppen als een set onvervalst Duitse klauw-ijzers”

    Weer zo’n typisch audiblog opmerking : zonder inhoud dus.

    Login om te reageren
  19. geertjuh zegt

    28 januari 2013 om 19:07

    Doe maar een M5 f10. Die perst er met zijn V8 toch iets meer pk’s uit dan die zielige 425 pk. Die rijdt deze tank het snot voor de ogen. Alwood weet niet waar hij over praat met zijn AMG. De Motorsport blokken van BMW zijn de beste blokken en daar kan AMG echt niet tegen op

    Login om te reageren
  20. vr6turbo zegt

    29 januari 2013 om 13:58

    Haha kan je beter mercedes 300c zeggen

    Login om te reageren
  21. schellekens006 zegt

    30 januari 2013 om 12:39

    Koop dan een e63 amg wat een onzin zo.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North