• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Circuit is beter dan de sportschool, aldus Abarth

Auteur: Loek, gepost 9 augustus 2022 om 19:26 – 7 Reacties

Abarth heeft het onderzocht: je wordt blijer van lekker hoeken op een circuit dan rondhangen in de sportschool.

In Nederland gaat het nog steeds hard met de Fit for Free of Basic Fit-abonnementen. Dat geldt kennelijk ook voor het buitenland, in ieder geval in het Verenigd Koninkrijk. Ook daar gaan veel mensen in hun vrije tijd naar de sportschool. Als het aan Abarth ligt, moet je dat helemaal niet willen. Nee, je moet een leuke auto kopen en het circuit op gaan. We verzinnen dit niet.

Abarth zoekt het uit

De Engelse tak van Abarth ging in zee met Loughborough University, een wereldleider op het gebied van sportwetenschappen. Zij vonden het nodig om de sportschool en een circuit langs dezelfde meetlat te leggen. Het is heel simpel: de kandidaten die gescout zijn voor dit onderzoek, mochten eerst een paar rondjes hoeken met een Abarth F595, 595 Esseesse en 595 Competizione en daarna in de passagiersstoel zitten met een professionele coureur achter het stuur. Daarna mochten de kandidaten een paar populaire oefeningen in de sportschool uitvoeren. Met geavanceerde meetsystemen met gezichtsherkenning, hartslagmonitoren en een smartwatch wordt vervolgens gemeten wat iemands gemoedstoestand is.

Circuitrijden is beter dan de sportschool

Volgens Abarth en de universiteit van Loughborough wordt je vrolijker van het circuit dan de sportschool. Gemiddeld gezien was men in een 59 procent beter humeur na een rondje knallen op het circuit vergeleken met de workouts. Overigens is het betere gewichtheffen beter voor het moraal dan bijvoorbeeld cardio. Zo was men ‘slechts’ 4 procent vrolijker na een rondje circuit dan na het gewichtheffen, maar circuitrijden is maar liefst 63 procent vrolijker dan cardio. Het leukste is naast iemand zitten: dat is 141 procent leuker dan cardio.

Abarth 595 Spa-Francorchamps

We hopen dat het niet té schokkend is dat een activiteit die je uitvoert met een auto van 30.000 euro leuker is dan een uurtje gewichtheffen wat je voor een tientje per maand kunt doen. Maar goed, soms worden vragen beantwoord die je niet stelde. In ieder geval weten we dus dat je beter naar het circuit kunt gaan dan de sportschool. Voor het verantwoorden richting je partner wel een goed onderzoek.

Ook interessant!

  • Er komt een gloednieuwe Abarth, met een twist
    Er komt een gloednieuwe Abarth, met een twist
  • eerste Abarth crossover
    De eerste Abarth Crossover is nu dan eindelijk een feit
  • Lezersvraag: het mooiste circuit ter wereld?
    Lezersvraag: het mooiste circuit ter wereld?
  • Audi RS3 2022: POV op het circuit
    Audi RS3 2022: POV op het circuit

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

abarth, circuit, Funny, onderzoek, Vergelijkingen

Vorig bericht: « Video: zo belachelijk snel is een Huracán met 1.200 pk
Volgend bericht: Bouw je eigen nieuwe Peel P50 voor tien mille! »

Lees Interacties

Reacties

  1. HZW zegt

    9 augustus 2022 om 19:36

    Ja, dat is niet zo’n moeilijke keuze, toch. ??
    Wat er leuker is, lekker boenderen over het circuit met een leuke auto, of je het schompes werken in de sportschool.

    Login om te reageren
  2. Volvo_440_turbo zegt

    9 augustus 2022 om 20:00

    Ik kan me nog wel vergelijkingen bedenken waar ik me meer in interesseer als het op lichaamsbeweging aankomt ;)

    Login om te reageren
    • soundgarden zegt

      9 augustus 2022 om 20:30

      Gut jonge, volle zak?

      Login om te reageren
    • petroldrinker zegt

      10 augustus 2022 om 08:56

      jij moet haast wel 15 jaar oud zijn met zo een opmerking

      Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    9 augustus 2022 om 21:02

    Kost dat? Onbeperkt circuit blazen met een Abarth?

    Login om te reageren
    • atrak zegt

      9 augustus 2022 om 22:24

      Een hoop bandjes en remblokjes.

      Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    9 augustus 2022 om 21:02

    Kost dat? Onbeperkt circuit blazen met een Abarth?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North