• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Circuit Zandvoort draait op voor kosten schadeherstel duinen

Auteur: RubenPriest, gepost 5 december 2019 om 12:58 – 35 Reacties

Circuit Zandvoort draait op voor kosten schadeherstel duinen


De portemonnee moet getrokken worden.

Op dit moment is Circuit Zandvoort een uitstekend offroad circuit. In aanloop naar de Nederlandse Grand Prix in mei 2020 zijn bouwbedrijven druk met het klaarmaken van de racebaan voor volgend jaar. De verwachting is dat de verbouwingen aan het circuit zelf in februari 2020 zijn afgerond. Dat is al over twee maanden.

Het circuit ligt midden in een duingebied en daar is nogal discussie overal. Vooral milieu-instanties probeerden er alles aan te doen om het raceweekend en de daarbij horende verbouwingen te voorkomen. Tijdens de werkzaamheden is er ook iets misgegaan. Een stuk van het duingebied is beschadigd geraakt door de werkzaamheden en nu heeft de provincie Noord-Holland bepaald dat Circuit Zandvoort opdraait voor de kosten om de schade aan het gebied te herstellen.

Er is schade ontstaan aan het gebied omdat er paddenschermen werden geplaatst. Dit was ter bescherming van de rugstreeppadden die anders op het circuit kwamen, midden tussen de werkzaamheden. Tot en met 1 april heeft Circuit Zandvoort de tijd gekregen om het beschadigde gebied te herstellen. Dan gaat namelijk het broedseizoen weer van start.

Mocht de organisatie nieuwe overtredingen begaan in het duingebied Kennemerland-Zuid dan zal men een boete van 10.000 euro worden opgelegd. Deze dwangsom kan oplopen tot 50.000 euro.

Ook interessant!

  • Dutch GP
    Video: F1-teams komen aan op Circuit Zandvoort
  • Video: Max Verstappen Circuit Zandvoort Track Guide!
    Video: Max Verstappen Circuit Zandvoort Track Guide!
  • Prins Bernhard betaalde som geld om bouwverbod Circuit Zandvoort op te heffen
    Prins Bernhard liet bouwverbod Circuit Zandvoort opheffen met geld
  • Zandvoort
    Rechter geeft circuit Zandvoort helemaal gelijk.

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

circuit-zandvoort, Formule 1, milieu, Racing, schade, zandvoort

Vorig bericht: « Italdesign GT-R50: dit is het productiemodel
Volgend bericht: Verliest Red Bull zijn hoofdsponsor aan Racing Point? »

Lees Interacties

Reacties

  1. drsjeroen zegt

    5 december 2019 om 13:11

    Hoe zouden ze in Vietnam omgaan met de rugstreeppad?

    Login om te reageren
    • krizus zegt

      5 december 2019 om 13:15

      @drsjeroen: daar bestaat de lugstleeppad vast allang niet meer.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 december 2019 om 13:59

      @drsjeroen: in de wok ermee!

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        5 december 2019 om 14:20

        @mashell: idd! Zoetzuur sausje erbij, lekker hoor

        Login om te reageren
        • lebeaunl zegt

          5 december 2019 om 14:23

          @gulli: een fijnproever?

          Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      6 december 2019 om 09:44

      @drsjeroen: tsjaaa we leven hier in de papieren werkelijkheid van de acteurs uit Den Haag!

      Login om te reageren
  2. donjunior zegt

    5 december 2019 om 13:19

    Het is mij nu niet geheel duidelijk wat dan de schade is? Ze hebben schermen geplaatst om dieren te beschermen, maar vervolgens beschadigd dat het gebied dus dat is ook niet goed? Wut? Was het dan beter geweest om die schermen niet te plaatsen.. of dat eigenlijk ook niet? Bijzondere berichtgeving

    Login om te reageren
  3. rickross zegt

    5 december 2019 om 13:26

    Terecht

    Login om te reageren
  4. rutgerg zegt

    5 december 2019 om 13:26

    Het is allemaal weer zo typisch Nederlands he…. net als met die achterlijke stikstofcrisis, zwartepiet en weet ik veel welke discussies er allemaal spelen in dit land. Kunnen we niet gewoon leven en laten leven en genieten van iedere dag?

    Login om te reageren
    • wildewesten zegt

      5 december 2019 om 13:29

      @rutgerg: en nou kenne we ook al geen stapel pallets in de fik steke!!1!

      Login om te reageren
      • okdoei zegt

        5 december 2019 om 13:33

        @wildewesten: en binnenkort nergens overdag legaal 104 km/h rijden.

        Login om te reageren
    • brammetjedeb zegt

      5 december 2019 om 13:37

      @rutgerg: en de volgende generatie ook laten genieten. Nooit leuk, maatregelen. Treft altijd mensen.

      Login om te reageren
    • reactief zegt

      5 december 2019 om 13:46

      @rutgerg: De duinen zijn beschadigd door werkzaamheden uitgevoerd namens/ door het circuit.

      Waarom zou een andere partij voor de herstelkosten moeten opdraaien? Die andere partij is in dit geval ook nog indirect de burger.

      Heeft niets te maken met leven en laten leven.

      Heeft te maken met je verantwoordelijkheid nemen. Je sloopt iets van een ander, dan betaal je. Zo simpel is het.

      Login om te reageren
      • rutgerg zegt

        5 december 2019 om 13:48

        @reactief: ik bedoel waar gaat het over. Een stukje duin dat beschadigd is om een of andere geile pad te beschermen. Dat is toch typisch Nederlands.

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          5 december 2019 om 14:30

          @rutgerg: Ja laten we Circuit Zandvoort boven de wet stellen.
          Ga jij morgen ook even loopgraven maken in beschermd duin gebied en dan verwachten dat de overheid de kosten van herstellen wel weer vergoed?

          Login om te reageren
        • reactief zegt

          5 december 2019 om 14:47

          @rutgerg: Nee, je haalt er van alles bij om aan te dikken dat het allemaal nergens meer over gaat in Nederland.
          Gewoon een beetje lucht lullen en klagen. Dat vind ik nou typisch Nederlands.

          Dat die pad wel of niet beschermd moet worden is een andere discussie. Er is nou eenmaal bepaald dat dat moest, en daarom zijn er maatregelen getroffen. Gewoon netjes, zoals het hoort bij een rechterlijke uitspraak. Vervolgens is er tijdens die werkzaamheden iets beschadigd en dat moet nu opgelost worden.

          Login om te reageren
      • 911targa zegt

        5 december 2019 om 18:06

        @reactief: de Oranjes willen altijd een ander laten betalen. Of het nou meubilair is voor 2 of 3x is verkocht, Rutte die met Alex meevliegt, de Groene Draeck, etc.

        Login om te reageren
    • reactief zegt

      5 december 2019 om 13:48

      @rutgerg: En het is vooral typisch om discussies erbij te halen die er totaal niet relevant zijn voor dit artikel.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 december 2019 om 13:58

      @rutgerg: Genieten van iedere dag? Dat kan alleen in sprookjes en tehuizen voor geestelijk gehandicapten. Dat een crisis je niet aanstaat betekent niet dat het allemaal maar achterlijk is. Probleem is dat onze regering geen leiding neemt, hun gebrek aan daadkracht om echte oplossingen aan te dragen hebben die crisissen veroorzaakt.

      Login om te reageren
      • rutgerg zegt

        5 december 2019 om 14:01

        @mashell: ik zeg niet dat het mij niet aanstaat. Het gaat om de manier waarop! Massaal in paniek om de stikstof. Terwijl het met een andere manier van berekenen heel anders uitpakt.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          5 december 2019 om 14:25

          @rutgerg: ohh”, de uitkomst van deze berekening staat me niet aan, dan passen we de berekeningsmethode toch even aan?” Dat zou een leraar wiskunde niet accepteren en een rechter natuurlijk ook niet. Dat we deze struisvogelpolitiek van de hoogste orde toepassen om de geluidsnormen bij Schiphol te halen is op zich al een schande maar zoiets gaan we niet ook doen met stikstof. Terwijl de echte oplossing zo simpel is: minder vee. Minder vee zou minder uitstoot betekenen, minder boeren maar ook een degelijker bestaan voor de overblijvende boeren. We hebben er geen probleem mee dat we van beroepsgroepen als winkelpersoneel, autodealers en postbodes steeds minder nodig is waarom moeten we dan vasthouden aan het aantal boeren van nu?

          Login om te reageren
    • Gulli zegt

      5 december 2019 om 14:21

      @rutgerg: ja zeg! Mogen we nou ook al niet meer discussiëren?? Er mag ook niets meer in dit land! ?

      Login om te reageren
  5. gregorius zegt

    5 december 2019 om 13:54

    50k om de rugstreeppad-onrust af te kopen. Nog 50k voor dat andere beest waar nog nooit iemand van het gehoord maar rondloopt daar.
    Als ze daar nou gelijk mee begonnen waren, hadden een hoop mensen een hoop tijd gekost.

    Login om te reageren
  6. VeniVidiVici zegt

    5 december 2019 om 14:10

    Uhm… ik denk dat er gewoon een hoop milieuclubs dwars liggen omdat ze gewoon anti-materialisme zijn, want die pad was er al en dat circuit lag er ook al alleen ze doen nu net alsof er voor het eersr een circuit gebouwd gaat worden. Alleen die pad word nu gebruikt om te zieken en te vertragen!

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      5 december 2019 om 14:36

      @venividivici: Nee zo was het niet. De pad was er al, de duinen waren er al, en ook CPZ in de duinen. Maar nu ging CPZ buiten hun terrein in het duingebied zitten te graven, terwijl daar (nog) geen toestemming voor was. Ja daar komt gezeik van. Ook zonder milieu organisaties.

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        5 december 2019 om 17:25

        @fanboy: In dat geval moeten die grensoverschrijdende criminele activiteiten hard aangepakt worden natuurlijk! Wat denkt ZCP wel niet… beetje de bruingestreeptepoeppad 100 meter van z’n leefomgeving ontnemen.

        Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          5 december 2019 om 17:26

          @venividivici: ZCP=CPZ

          Login om te reageren
        • fanboy zegt

          5 december 2019 om 18:35

          @venividivici: Ja we leven toch niet in eem bananenrepubliek?

          Login om te reageren
          • VeniVidiVici zegt

            5 december 2019 om 18:54

            @fanboy: Nee joh, dat lijkt alleen maar zo ?

            Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    5 december 2019 om 15:37

    10k boete, daar zal onze prins van wakker liggen….

    Login om te reageren
    • 911targa zegt

      5 december 2019 om 18:11

      @dutchdriftking: ja, dat maakt deze uitspraak ook totaal bizar.

      Login om te reageren
    • Erik zegt

      5 december 2019 om 18:28

      @dutchdriftking: die verhoogt de huur van zijn panden ter compensatie van die 50k, appel eitje…

      Login om te reageren
  8. RiKe zegt

    5 december 2019 om 19:08

    Er zal wel weer een belasting verhoogd worden om alle kosten te dekken voor het hele project

    Login om te reageren
  9. retetikker zegt

    5 december 2019 om 19:39

    Wat schiet de doorsnee circuitdag-rijder eigenlijk op met deze verbouwing?

    Login om te reageren
  10. slowland zegt

    5 december 2019 om 23:24

    De duinen beschadigd??????
    En de wind dan? Mag Timofeef voor die kosten opdraaien???

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North