• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Baan van Circuit Zandvoort is in februari klaar

Auteur: hayte, gepost 2 december 2019 om 13:11 – 25 Reacties

Baan van Circuit Zandvoort is in februari klaar


En dat ondanks de rechtszaken!

Bochten die grondig worden aangepakt, de baan die breder wordt gemaakt, rechtszaken die roet in het eten gooien. Al sinds de start van de werkzaamheden bij Circuit Zandvoort waren er vraagtekens over de haalbaarheid van de Grand Prix Zandvoort in mei 2020. Toch gaat het volgens directeur Robert van Overdijk allemaal goedkomen en lopen de werkzaamheden op schema. Sterker nog: de organisatie streeft ernaar om de baan komende februari in gebruik te kunnen nemen, zodat ze in april kunnen beginnen met de opbouw van de Formule 1-race. Vanmorgen hield de organisatie een persconferentie op het circuit waar de werkzaamheden aan de gang zijn.

De grootste aanpassing aan het circuit is de toevoeging van de twee kombochten. De Hugenholzbocht (derde) en de Arie Luyendijkbocht (laatste) worden twee van deze kombochten, waarbij laatstgenoemde een hellingspercentage van maar liefst 32 procent krijgt. Het idee van de laatste kombocht is dat de Formule 1-auto’s daar tijdens de GP met open DRS-vleugel en hoge snelheid doorheen kunnen rijden, zo zei Van Overdijk eerder.

De bereikbaarheid van het circuit is nog wel een punt van zorg. Het circuit rekent namelijk op 104.000 bezoekers. Het is de bedoeling dat die massa gespreid naar Zandvoort trekt. Uit een enquête zou blijken dat een derde van de bezoekers met de trein wil, het circuit wil echter ook dat mensen met de bus gaan. En mensen die binnen 7,5 kilometer van het circuit wonen, worden ‘gestimuleerd’ om te voet te komen. Wie hoopte op een boot- of helikopterreis heeft pech, dat gaat het circuit niet doen. Alleen de paar helikoptervluchten die contractueel verplicht zijn gaat Zandvoort toestaan. (Via NOS)

Beeld: VolkerWessels

Ook interessant!

  • Zandvoort
    Rechter geeft circuit Zandvoort helemaal gelijk.
  • Dutch GP
    Video: F1-teams komen aan op Circuit Zandvoort
  • Zandvoort overspoeld door trucks
    Zandvoort maakt zich op voor invasie van vrachtwagens
  • Video: Max Verstappen Circuit Zandvoort Track Guide!
    Video: Max Verstappen Circuit Zandvoort Track Guide!

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Racing, zandvoort

Vorig bericht: « Geef je Porsche 992 een spoiler met het Aerokit-pakket
Volgend bericht: Reden niet functioneren DRS tijdens GP Abu Dhabi bekend »

Lees Interacties

Reacties

  1. caspart zegt

    2 december 2019 om 13:12

    Goedzo, gewoon doorgaan en niet laten afleiden door een stel beroepsklagers.

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      2 december 2019 om 13:23

      @caspart:

      Dat heet nu democratie en maar goed ook, ook al zijn het beroepslagers.

      Kijk maar eens wat met WOB-procedures al naar boven is gekomen bij de overheidsinstellingen dankzij de journalistieke onderzoeken. Dat heeft menig VVD’r al de kop gekost de afgelopen jaren.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        2 december 2019 om 18:36

        @erik2907: beroepsklagers zijn juist het tegenovergestelde van democratisch. Dat is een kleine groep mensen die door een grote bek dingen voor elkaar krijgen waar de grote massa het helemaal niet persee mee eens is.

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 december 2019 om 13:36

      @caspart: als ik de foto zo zie heeft die directie inderdaad ruim voldoende mogelijkheden hun kop in het zand te steken.

      Login om te reageren
      • caspart zegt

        2 december 2019 om 20:53

        @mashell: jij moet naar een Veganisten forum verkassen, wat doe je hier?

        Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      2 december 2019 om 14:15

      @caspart: precies. Mensen vergeten volgens mij dat het al een circuit is. Het is niet alsof er een nieuw circuit wordt gebouwd in een stukje ongerepte natuur.

      Login om te reageren
  2. karaya zegt

    2 december 2019 om 13:22

    Zag een oud kruidenvrouwtje op tv vertellen dat Formule 1 niet meer van deze tijd was.

    Die kijkt zeker het populaire Formule E.

    Login om te reageren
  3. rhellema zegt

    2 december 2019 om 13:25

    Hatsikidee, knallen met die hap. Laat al die beroepszeikers maar lekker zeiken, gewoon aanpakken dat circuit en in mei een mooi feest maken!

    Login om te reageren
  4. gwnbmw zegt

    2 december 2019 om 13:27

    Slechts 1/3 met de trein. Mochten er hier nog meer zijn die gaan, ga met de trein. Ben al meerdere keren naar de jumbo race dagen geweest met de trein, werkt perfect. Rustiger als de spits.

    Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    2 december 2019 om 13:35

    Het lijkt erop dat het ook nog echt gaat lukken! Goed nieuws dus.

    Ben ook heel benieuwd naar die kombaan. Ik hoop dat we daar flink wat actie op gaan zien.

    Login om te reageren
  6. brammetjedeb zegt

    2 december 2019 om 13:35

    Precies op tijd voor de paring van de roodgebefte duinwipper.

    Login om te reageren
  7. ghost zegt

    2 december 2019 om 13:44

    Maak gewoon een mega parkeerterrein ergens nabij waar nog ruimte is, de Floriade ofzo. En laat daar pendelbussen vertrekkken. In Duitsland meermalig naar de Messe in Düsseldorf geweest. Daar parkeer je op een groot parkeerterrein met zelfs een eigen afslag vanaf de snelweg. Aldaar staan rijen met pendelbussen klaar, om de continue stroom van mensen te kunnen vervoeren. Werkt prima.

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      2 december 2019 om 13:48

      @ghost:
      Was toch ook al het plan, toegangswegen gaan dicht.

      Login om te reageren
    • jesper_schouten zegt

      2 december 2019 om 13:57

      @ghost: max 4000 plaatsen daar kom je niet heel ver mee, al is lijn 300 wel ideaal om naar Haarlem station te gaan.

      Login om te reageren
      • Dizono zegt

        2 december 2019 om 14:00

        @jesper_schouten: ik denk dat ze bij de Ikea Haarlem ook iets moeten gaan verzinnen om het parkeerterrein niet helemaal vol te hebben met niet-klanten. Gelukkig kan ik zelf gewoon met de fiets =)

        Login om te reageren
        • jesper_schouten zegt

          2 december 2019 om 14:02

          @dizono: Ik kan zelfs in Zandvoort slapen als ik wil maar ik kijk toch liever thuis op de bank.

          Login om te reageren
        • ghost zegt

          2 december 2019 om 14:05

          @Dizono: lucky bastard!

          Login om te reageren
      • ghost zegt

        2 december 2019 om 14:02

        @jesper_schouten: nee, mee eens. Moeten minstens 16.000 zijn.

        Login om te reageren
    • jesper_schouten zegt

      2 december 2019 om 14:04

      @ghost: max 4000 plaatsen daar kom je niet heel ver mee, al is lijn 300 wel ideaal om naar Haarlem station te gaan. (reactie was opeens weg)

      Login om te reageren
  8. baklava zegt

    2 december 2019 om 14:18

    Nu de accommodaties nog.

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    2 december 2019 om 14:23

    Met een voor vanaf Amsterdam centraal is zo gek nog niet… als ik toch nog kaarten krijg gaan we lekker fietsen.

    Login om te reageren
  10. Joel_D zegt

    2 december 2019 om 15:23

    Ik kan gelukkig met de fiets vanaf Bennebroek. :)

    Login om te reageren
  11. flow82 zegt

    2 december 2019 om 15:44

    Ik begrijp de weerstand niet tegen verplicht OV (bus) vervoer van/naar NSstations en het circuit. Een jaartje geleden ging dit prima tijdens de Ryder-cup in Parijs. Daarnaast biedt het ook voordelen op het gebied van veiligheid. Je kan mensen gefaseerd in en uit laten stromen en screening is ook beter te regelen.

    Login om te reageren
  12. Breinstein zegt

    2 december 2019 om 16:03

    Ik lach de ballen uit mijn broek:

    “En mensen die binnen 7,5 kilometer van het circuit wonen, worden ‘gestimuleerd’ om te voet te komen.”

    Succes met 1,5 uur heen en 1,5 uur terug lopen om Max aan het werk te zien.

    Login om te reageren
  13. Richmond zegt

    2 december 2019 om 17:43

    Hier drone footage van de kombocht: https://www.motorsport.com/f1/news/zandvoort-drone-banked-corner-build/4605912/

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North