• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Citroën C4 Cactus Aventure: ga offroad in je Fransoos

Auteur: ricardo, gepost 18 februari 2014 om 14:55 – 29 Reacties

Afbeelding Citroën C4 Cactus Aventure: ga offroad in je FransoosAfbeelding Citroën C4 Cactus Aventure: ga offroad in je FransoosAfbeelding Citroën C4 Cactus Aventure: ga offroad in je FransoosAfbeelding Citroën C4 Cactus Aventure: ga offroad in je Fransoos

Mon dieu, opnieuw een gave Citroën
Citroën zal in Genève met de C4 Cactus laten zien dat ze weer de patron van de vernieuwing zijn. Met de C4 Cactus Aventure hinten ze meteen even naar een ruigere variant.

De conceptuele C4 Cactus Aventure staat op flinke modderbanden van BF Goodrich. Hij is opgetuigd met beschermende onderdelen zoals bullbars en koplampbeschermers. Ze hebben hem ook meteen een stuk hoger op zijn poten gezet en voorzien van een dakkoffer waar twee schijnwerpers inzitten. Want f#ck tegenliggers, aldus Citroën.

Verdere specs, en of Citroën van plan is de C4 Cactus Aventure in productie te nemen, werden niet vrijgegeven. Wat we wel zien is dat Citroën haar Franse roots niet verkwanselt en op het dak alvast een prominente witte vlag heeft geplaatst.

Ook interessant!

  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans
  • Dit kost het nieuwe topmodel van Citroën

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

c4, cactus, Citroen, concept, geneve-2014

Vorig bericht: « Video: man raakt bewusteloos na CO-lek in Toyota MR2
Volgend bericht: Porsche maakt de ideale offroad-machine »

Lees Interacties

Reacties

  1. Thomasio zegt

    18 februari 2014 om 14:59

    Huppa nu Awd erop en dan op hetzelfde gewicht uitkomen als een normale C4 met Fwd, dat zou pas dik zijn!

    Login om te reageren
  2. jaguarjunk zegt

    18 februari 2014 om 15:00

    Leuk hoor, Citroen vindt zichzelf steeds meer terug. Nu alleen nog iets anders dan een lullig 3cilindertje hierin gooien..

    Login om te reageren
  3. desjonnies zegt

    18 februari 2014 om 15:03

    Citroën is dat al jaren geleden kwijtgeraakt aan Renault, die vernieuwende rol.
    En dat maakt een met rubber beplakt autootje (dat er best wel grappig uitziet) echt niet anders.

    Login om te reageren
    • suzikubelona zegt

      18 februari 2014 om 17:41

      @desjonnies: en waar zijn die vernieuwingen van Renault dan? Ik zie ze niet rijden.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        18 februari 2014 om 18:30

        @suzikubelona:

        1961 – Renault 4 eerste 5-deurs productiewagen
        1964 – Renault 16 eerste 5-deurs middenklasser
        1983 – Renault Espace eerste Succesvolle Monospace
        1993 – Renault Twingo eerste succesvolle Monospace in het kleine segment, die tevens vandaag de dag nog leidend is geweest voor 98% van al het kleine grut

        Login om te reageren
        • suzikubelona zegt

          18 februari 2014 om 19:27

          @desjonnies: En nu even serieus. We leven nu in 2014. En ik zie echt niks van Renault rondrijden waarvan je kan zeggen dat het vernieuwend is. En als klap op de vuurpijl komen ze nu met een Renault 500. Het is niet persoonlijk maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand iets heeft met de auto’s die ze nu produceren. Oké, de Mégane RS is indrukwekkend, maar nog steeds niet vernieuwend.

          Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            22 februari 2014 om 20:37

            @suzikubelona: Mwah, de Renaults van de laatste twintig jaar zijn best mooi. En zelf was ik één van de weinige liefhebbers van auto’s zoals Vel Satis en Avantime.

            Wat bedoel je met Renault 500?

            Login om te reageren
        • roppp zegt

          19 februari 2014 om 00:19

          @desjonnies: + R25 de auto met de laagste CW-waarde

          Login om te reageren
    • eklasse zegt

      18 februari 2014 om 18:26

      @desjonnies: Renault heeft die rol weer uit handen gegeven vrees ik. Na alle vernieuwende fiasco’s zoals Avantime en VelSatis zie ik, op die nieuwe Twingo na, alleen saaie (14%) mobielen. Of mis ik iets?

      Of wil je die Samsung Renaults soms vernieuwend noemen?

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        18 februari 2014 om 18:33

        @eklasse:
        volledig met je eens, na de introductie van de R16 in ’64 gingen ze met de R18, de R20 en diens opvolgers een doodsaaie weg in.
        Maar de Espace en de oer-Twingo hebben toch laten zien wat een lef Renault heeft, we zitten momenteel weer in een tussenfase des-Renaults en de markt en de daar bijbehorende schaalvergroting staat op dit moment echte experimenten niet toe.
        Maar ik heb altijd bewondering gehad voor het ijskoude lef dat de Regie Renault heeft gehad ten opzichte van andere massa producenten.

        Login om te reageren
        • eklasse zegt

          18 februari 2014 om 18:38

          @desjonnies: Dan zijn we het eens en hopen op betere tijden voor de Franse automobiel industrie. Tot die tijd doet Citroen het erg goed met een qua design vernieuwende DS lijn en deze old-school hippe basic Cactus.

          Login om te reageren
        • rubend zegt

          18 februari 2014 om 22:35

          @desjonnies: dan vind het misschien ook wel leuk om dit artikel te lezen : )

          http://www.speedhunters.com/2013/10/matra-edge-street-extremes/

          Login om te reageren
  4. hillegaar zegt

    18 februari 2014 om 15:06

    haha wat een gekkigheid

    Login om te reageren
  5. baasbas zegt

    18 februari 2014 om 15:09

    @ricardo: lol @ witte vlag

    Login om te reageren
    • Mpower zegt

      18 februari 2014 om 15:42

      @baasbas: cheese-eating surrender monkies

      Login om te reageren
    • MDA zegt

      18 februari 2014 om 15:43

      @baasbas: Especially included for those cheese-eating surrender monkeys…

      Login om te reageren
  6. MDA zegt

    18 februari 2014 om 15:44

    Gaaf ding hoor… Hopelijk houdt citroen hem wel licht, dan ben ik voor!

    Login om te reageren
  7. quattromeister zegt

    18 februari 2014 om 16:43

    Dit moet Porsche met de Macan doen.

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      18 februari 2014 om 18:21

      @quattromeister: Heel graag! en met Rothmans stickers.

      Login om te reageren
  8. Arco zegt

    18 februari 2014 om 17:10

    Vind stiekem dioe C4 Cactus toch wel erg leuk. Simpel, goed uiterlijk, wat stoerder als de rest en goed geprijsd.

    Goede zet Citroen !

    Login om te reageren
  9. FB_100003716362681 zegt

    18 februari 2014 om 17:25

    Heb deze auto reeds zien rondrijden in Tenerife,en heel mooi zonder meer,wou een foto maken mr hij was reeds voorbij toen ik hem zag,in het geel met chocolade zij kanten(luchtkussens)

    Login om te reageren
  10. roppp zegt

    18 februari 2014 om 17:54

    Tja het ding ziet er niet uit. Maar ja, dat deden de Mehari/Rodeo ook niet :-P

    Login om te reageren
  11. suzikubelona zegt

    18 februari 2014 om 18:11

    Ik hoop dat deze (of tenminste de standaard Cactus) er in veel varianten of kleurstellingen komt.
    En dat hij vervolgens als een tierelier gaat verkopen!

    Login om te reageren
  12. eklasse zegt

    18 februari 2014 om 18:19

    Dit is echt schitterend! Ik wil hem. Met dit model in een showroom wil je gewoon voor Citroen werken. Ik wil ermee naar Afrika rijden en terug en weer naar Afrika en terug etc.

    Geboren in ’80 doet mij dit denken aan de Camel Trophy, de oude Dakar, de heilige koe. Veronica, Avontuur, modder buiten spelen, Klef klef etc.

    Ik wil hem! en eigenlijk pas over 30 jaar!

    Login om te reageren
  13. reiziger zegt

    18 februari 2014 om 19:42

    Behalve dat rare witte vlaggetje, ZET MAAR OP DE STOEP! of beter gezegd in de modder.

    Login om te reageren
  14. moveyourmind zegt

    18 februari 2014 om 21:15

    Fantastisch om te zien dat Citroën zichzelf weer heeft gevonden en met een offensief aan leuke gedurfde auto’s komt. Ooit heeft Peugeot Citroën overgenomen en daarmee van de ondergang gered. Citroën kon nu wel eens de redding voor Peugeot zijn.

    Login om te reageren
  15. toyotafortuner zegt

    18 februari 2014 om 22:17

    De C4 Cactus is echt een leuk wagentje! Please laat het een groot succes worden. K word er echt vrolijk van

    Login om te reageren
  16. gregorius zegt

    19 februari 2014 om 09:37

    En nu is ie af!
    Ten minste…
    4×4 erop en een >250 pk Diesel erin.
    Ach laat ook maar.

    Login om te reageren
  17. wimdela zegt

    21 mei 2015 om 14:01

    Ja…ik twijfel nog. Neig meer in de richting: Mooi van lelijkheid. Zou hem zelf dus niet zo snel rijden. Maar ben wel blij dat er weer wat te kiezen valt. Chapeau.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North