• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Citroën DS3 R3, klaar voor het echte werk [210pk]

Auteur: Alwood, gepost 2 juli 2010 om 18:00 – 29 Reacties

Afbeelding Citroën DS3 R3, klaar voor het echte werk [210pk]Afbeelding Citroën DS3 R3, klaar voor het echte werk [210pk]Afbeelding Citroën DS3 R3, klaar voor het echte werk [210pk]Afbeelding Citroën DS3 R3, klaar voor het echte werk [210pk]

Egwel harrrkooor
Niet echt bedoeld voor de straat, maar wel om heel hard mee te racen.

In deze R3 versie van de hippe Citroën is luxe en comfort ver te vinden. Als je houdt van zacht leer en comfortabele stoelen tenminste. De Citroën DS3 R3 heeft namelijk wel technische luxe. Een volledig instelbaar onderstel, een sperdifferentieel, een rolkooi, een 210pk 1.6 viercilinder turbo en dikke 330mm schijven op de vooras.

Om het stuurgevoel weer lekker levendig te krijgen is de bekrachtiging in deze racer hydraulisch. De versnellingsbak is halfautomatisch. Dat betekent lekker snel doorschakelen en continue in de buurt van je maximale vermogen rijden. In totaal weegt de R3 1230kg. Sprinttijden zijn natuurlijk sterk afhankelijk van de gekozen overbrenging. Citroën meldt dat de DS3 R3 eind dit jaar zijn rally-debuut zal maken.

Ook interessant!

  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans
  • Dit kost het nieuwe topmodel van Citroën

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Citroen, ds3, Racing, rally

Vorig bericht: « Kies maar: Audi A1 of Abarth 500
Volgend bericht: Tesla frist Roadster op en noemt hem 2.5 »

Lees Interacties

Reacties

  1. VW Freak zegt

    2 juli 2010 om 18:04

    Vet gek!

    Login om te reageren
  2. Flamingo zegt

    2 juli 2010 om 18:07

    -edit: offtopic-

    Login om te reageren
  3. JamesBond007 zegt

    2 juli 2010 om 18:09

    -edit: offtopic-

    Login om te reageren
  4. AlfaRomeo8c zegt

    2 juli 2010 om 18:10

    @jamesbond007: zet die reactie gewoon ergens anders als je dat zo leuk vind…

    Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      2 juli 2010 om 18:13

      @AlfaRomeo8c:
      Oke excuus voor dat. Maar niet doen alsof het je niks doet

      Login om te reageren
  5. i-love-suv zegt

    2 juli 2010 om 18:16

    Waarom niet gewoon uitbrengen.Bak iets minder heftig afstellen, interieur erin en verkopen…DRive happy

    Login om te reageren
  6. Edge zegt

    2 juli 2010 om 18:16

    Wait a second, moet Loeb hier in rijden? Wtf….. Ik had toch op z’n minst een wat opzichtigere achterspoiler verwacht. Ik vind het meer op een goed uitgevoerd klantenteam lijken dan op een echte fabriekswagen.
    De livery staat hem overigens zéér goed.

    Login om te reageren
  7. Flamingo zegt

    2 juli 2010 om 18:16

    dit is echt een heeeeele geweldige auto mijn nieuwe lievelingsauto! Yeah!

    Login om te reageren
  8. spykerboy zegt

    2 juli 2010 om 18:33

    ziet err goed uit maar zal hem overigens nooit kopen want het is een franse auto :)

    Login om te reageren
  9. Alpinaa zegt

    2 juli 2010 om 18:35

    Nu nog wachten op de wrc versie.

    Login om te reageren
  10. jip zegt

    2 juli 2010 om 18:46

    Als je het nou op een creatievere manier brengt, Flamingo en James Bond, zoals: Dat Citroen van die auto zo’n sportieve versie zou maken, leek me net zo onwaarschijnlijk als dat Nederland van Brazilie zou winnen! Wel vet dat ze in zo’n klein autootje zoveel pk’s stoppen, hoewel het gewicht me toch vies tegenvalt.

    Login om te reageren
  11. SHFT zegt

    2 juli 2010 om 19:06

    “Niet echt bedoeld voor de straat, maar wel om heel hard mee te racen.”

    Jammer

    Login om te reageren
  12. JoRRie zegt

    2 juli 2010 om 19:46

    Ben benieuwd of wanneer we Kevin Abbring of Hans Weijs Jr. inn dit bommetje te zien gaan krijgen!

    Login om te reageren
  13. Jan zegt

    2 juli 2010 om 20:41

    Ziet er supervet uit ! Maar een klein detail klopt volgens mij niet helemaal. Want een r3 houd in dat de motor atmosferisch moet zijn en tot 2000cc is en ongeveer 250pk heeft. Maar mischien is het idd de nieuwe r3t (nieuwe wrc) en dan zit er wel een turbo op en tot 1600cc. Alleen dan vind ik het vermogen heel erg tegenvallen want volgens een engineer bij prodrive hadden ze al bijna meer vermogen uit een 1.6 turbo als een 2.0 turbo omdat ze met de zelfde restrictor krijgen en dus de 1.6 minder last zou hebben van de restrictor ? Maar volgens mij is dit de r3 en dan is het de nieuwe rivaal van de clio r3. Kan niet wachten om kevin abbring in een clio r3 te zien tegen hans weijs in de ds3 r3 :D Dan wordt het echt seconden werk.

    Login om te reageren
  14. jp zegt

    2 juli 2010 om 21:06

    @Jan, volgens mij moet het op een productiemodel gebaseerd zijn, dus kan wel turbo-geladen zijn, als het oorspronkelijke model dat ook heeft.

    Dit is een voorwielaangedreven auto, en zal zeer zeker niet de auto zijn waarin Loeb volgend jaar het WRC gaat rijden. R1, R2, R3 zijn onderklasses. De wrc auto zal weer meer een prototype klasse zijn. Deze zal 4wd en heel wat meer vermogen hebben.

    Login om te reageren
  15. minimarcos zegt

    2 juli 2010 om 21:45

    damn 1230 kg,
    wat een ongeloofelijke zwaargewicht,
    is ie gemaakt van gietijzer ofzo…

    Login om te reageren
  16. The360box zegt

    2 juli 2010 om 22:22

    Zwaar voor zon kleine autootje, geweldige performances.

    Login om te reageren
  17. Citrofiel zegt

    2 juli 2010 om 22:55

    Als opvolger van de huidige rally-C2’tjes zal hij prima voldoen, de WRC zal uiteraard nog flink aangepakt worden.

    Login om te reageren
  18. NLBUURMAN zegt

    3 juli 2010 om 11:29

    als hij niet voor de straat is, waarom schroeft men er dan kentekens op…

    Login om te reageren
    • BmwMPower zegt

      3 juli 2010 om 16:26

      @NLBUURMAN: Er staan ook kentekens op Nederlandse rallywagens.

      Login om te reageren
    • citroen zegt

      25 juni 2011 om 14:18

      @NLBUURMAN: Dat heeft temaken dat rally auto’s ook een kenteken moeten hebben ivm diefstal en dat ze toch op de weg rijden soms ook de openbare weg

      Login om te reageren
  19. Dimglor zegt

    3 juli 2010 om 11:41

    Ziet er toch al beter uit dan die C2’tjes… maarja er goed uitzien is niet zo belangrijk in de rally… Moet vooral vlot vooruitgaan ;)

    Login om te reageren
  20. i-love-suv zegt

    3 juli 2010 om 14:18

    Ik denk dat het gewicht afhankelijk is van de reglementen.

    Login om te reageren
  21. de sjonnies zegt

    3 juli 2010 om 17:46

    Terwijl de rst van de concurrentie een beetje kek loopt te doen, brengt Citroën zijn kleine naar het rally tarmac toe, Bravo.
    Wordt een winnaar.

    Login om te reageren
  22. Gietie zegt

    3 juli 2010 om 22:36

    Vette auto! Goed bezig Citroën!

    Login om te reageren
  23. binkie zegt

    3 juli 2010 om 22:54

    die gaan we vaak zien winnen :)

    Login om te reageren
  24. KaCh1ng zegt

    3 juli 2010 om 23:24

    210 lijkt wat magertjes , je kan zelf straatautos met zoveel pk vinden ..

    Login om te reageren
    • SjonnieKroket zegt

      4 juli 2010 om 09:41

      @KaCh1ng: Reken er maar niet op dat deze jongen achter zal blijven in z’n klasse. Hij zal wel weer, net als z’n oudere broers een kampioen worden.

      Login om te reageren
  25. lambo4all zegt

    4 juli 2010 om 13:52

    leuk wagentje om je vriendin in te leren racen!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North