
Yes! Kleine hatchbackjes, leuk spelen! Wel voor de vrouw natuurlijk.
Vandaag gaan we zelf schakelen, in een kleine auto met genoeg vermogen. Er staan er twee klaar: een Abarth 500 en een Audi A1. Het te rijden parcours is bochtig, met hoogteverschil. Ieder beetje extra grip is welkom, stuurgevoel is een grote pré en de turbo’tjes moeten hard werken om boven te komen. Het risico bestaat dat je van de berg af kukelt. De vraag is: stap jij in de Fiat of in de Audi?
De Fiat 500 Abarth is op papier zonder twijfel de snelste. Meer vermogen, minder gewicht en natuurlijk een snellere sprint-tijd. De standaard Abarth 500 (135pk) zit binnen 8 seconden op 100km/u. Het is dan ook een Italiaantje pur-sang, een soort kart-plus. De Abarth 500 is met 1000kg (op kenteken) de lichtste van het duo. Een groot voordeel in bochtig stadsverkeer of een leuk berg-parcours. Ook is de Fiat wat meer gedrongen, wat resulteert in een 1,5 meter kleinere draaicirkel. De instap-Abarth is vanaf €21,990 te bestellen, echt leuk wordt het met het “Esseesse” pakket voor €3750,-. Dan heb je zelfs een sperdifferentieel op de vooras!
Dan het Duitsertje, de Audi A1. Dikker en zwaarder dan de Fiat, een ontzettend lange optielijst en net wat saaier qua motoren. Zet je de Audi en Fiat met gelijke prijs naast elkaar, dan rij je een instap-A1 met 1.4 TSI en 122pk. Geen airconditioning dus. Minder vermogen dan de Fiat en meer gewicht om mee te zeulen. De Audi A1 weegt 1100kg. Dat vertaalt zich ook meteen terug in de prestaties want de Audi bereikt pas na 9 seconden 100km/u. De Audi heeft wel als voordeel dat je niet zo vaak staat te tanken. Er past 10 liter meer in, en het stadsverbruik is 2 liter per 100km lager. De Audi A1 rijdt in stadsverkeer 100 km op 6.5 liter, de Fiat heeft daar 8.5 liter voor nodig. Een instap-A1 1.4 TSI kost €21.200,-.
Naast prestaties kies je natuurlijk ook voor de kleinste Audi of de snelste Fiat 500. Al is Audi nog zo ‘premium’, de A1 blijft een koekblikje. De Fiat is ook een broodtrommel, maar je zal niet snel verlangen naar een grotere of duurdere Fiat.
Abarth 500
kvind die audi veel te duur voor zo een klein koekenblik en mooi is ie ook niet
voor mij BMW 1
@laurens324:
Volgens mij kon je die niet kiezen :P
EsseEsse please omdat het zo leuk klinkt :)
500!
vind de audi echt 10x niks.. en ik ben zowiezo al meer een italie fan.. dus keuze snel gemaakt
Echt geen moeilijke keuze, Abarth 500 natuurlijk.
Sowieso de Abarth, dat is gewoon een superleuk karretje! En ook een lekker geluidje :)
500 ABARTH!!!
A1 ,omdat ie gewoon beter uitziet dan die fiat 500.
en omdat de 500 qua vormgeving er nogal gay uitziet.
A1 is troep. Abarth dus!
ik snap werkelijk al die gasten die 500 zeggen niet..
Kan ie wellicht een beetje sneller zijn..
Maar de vrouwelijkheid druipt van die krentenbol af lees: 500
Vandaag homo dag ofzo? Of zijn deze dit de “mannen” die geen voetbal kijken?
Kom op zeg… A1 natuurlijk.
@ laurens
Waarom de 1 er bij betrekken? het is toch 500 of a1? geen grieks toch? Als je dan de kleinste bmw er bij wil betrekken heb het dan aub over de mini. Die sluit beter aan bij deze 2.
de 1 valt onder het mom van a3 en bravo.
@mandy:
auto,s zijn metaal/plastic/bedrading/rubber ..
en hebben geen sexuele eigenschappen ..
en zwetende mannen kijken is voor homo,s ..
wat denk je .. krijg je al die informatie in je breintje ??
@mandy: nee we zijn geen homo’s we vinden de a1 gewoon niets
500 Abarth EsseEsse. Vriendin van me heeft nog een verjaardagscadeautje nodig ;)
Als ik niet hoef te betalen de A1, zo wel de 500 natuurlijk :D
A1 , mij zie je niet in een fiat :)
abarth
500 Abarth EsseEsse aub… Een strikje hoeft zelf niet ;)
kwaliteit en sportiviteit —-> ABARTH
ik vind het een vreemde vergelijking om de snelste versie van de 500 tegen het instapmodel van de A1 te zetten.
qua specs zou de s1 zich beter kunnen meten.
maar dan zou de A1 (s1 ) opeens het dubbele kosten.
voor de 20 rooitjes zou ik een leuke 2e hands mini kopen oid ipv de bovenstaande wagens.
wellicht een instapmodel fiat 500 (omdat vrouwen geen reet om vermogen geven)en wat euro’s voor onderhoud.
De Abarth. Vooral omdat die niet zo halsstarrig probeert ‘premium’ te zijn. Maar ook omdat de Audi lelijk en saai is.
De Abarth!
Abarth, veel leuker dan die Polo.
ABARTH of course!
A1 natuurlijk stukje kwaliteit wat je bij die 500 niet hebt italiaanse troep
ABARTH 500, maar dan wel de essesse!
de Audi .. vind ik echt een leuk ding ..
1 van de leukste Audi,s ooit ..
abarth jonguh !
Doe het fiatje maar..
500 Abarth EsseEsse, zonder twijfel
de abarth ben geen audi lief hebber, en met de abbarth kan ik bij me werk goed voorkomen aangezien ik bij de fiat werk ;)
A1, de 500 blijft een echte vrouwenauto.
@Tuned: joh .. vertel eens .. waarom dan ??
Abarth 500 :D
De Abarth ,ik ben er helemaal weg van :)
Ookal zeggen ze dat het een vrouwen auto is ,wat ik dus niet vind dit is gewoon een sportief klein racebakkie vergelijk hem maar met de Clio rs :)
Buiten het feit dat VAG slecht scoort in de betrouwbaarheids testen heeft niemand er mee gereden en moet deze financieren.
Een keuze kan dus niet.
zucht… lekker eerlijk zeg :D… Waar blijft die S1?
Abarth 500…de Audi is dúsdanig lelijk, dat zelfs met de beste homo’s (Timberleek, Elton) ter wereld niemand zo’n ding wil rijden….
Altijd de Abarth. De Audi is net zo saai als de Polo, Ibiza of het gehele programma van Skoda alleen je betaald er meer voor. De Abarth heeft voor mij meer emotie en is een stik apparter. De Audi zal je net als de rest van hun programma weer op iedere hoek zien staan dus totaal geen sprake van excusiviteit.
@ferry832: Misschien een domme opmerking, maar denk jij nou echt dat je exclusiviteit voor net iets meer dan 20 mille koopt?
@Ramon: Nee, exclusiviteit koop je niet voor dat geld maar laat ik het anders stellen. Vind jij het leuk als iedereen in de zelfde jas of trui loopt die jij hebt ? Dat gevoel heb ik met Audi, iedereen wil er 1. De Abarth is voordat geld dan toch exclusief want hoe groot is de kans dat er 1 naast je staat bij het stoplicht ?
Wie moet hier over nadenken, de Abarth natuurlijk…
500 Abarth. Ik hoef geen warmgewassen A3 die op een Mini wil lijken.
Abarth natuurlijk…ik laat me graag van me vrouwelijke kant zien ;-)
oke dit is makkelijk een 500 graag met esseesse
S1 graag!
Audi A1 natuurlijk de truttigheid druipt er vanaf
van de fiat
A1 zonder enig twijfel:)
A1. Ben niet zo van de stickers. En ik hou van een beetje comfort.
Abarth 500 zonder enige twijfel.
abarth 500 , wie wilt er nu een A1 als je een abarth kan hebben !
uuuuuuuuuuuuuhm POLO GTI
500 Abarth doh…
Abarth 500 natuurlijk !!!!
Abarth! wat een lekker bakkie!
audi a1 natuurlijk die heeft status.
fiat 500 abarth dat zeg nog helemaal niks.
@a3sportback: enne .. wat ga je dan doen met die “status” ..
@a3sportback:
Audi, die fabrikant die vroegah van die trut wagentjes bouwde met veel overtollig en overbodig chroom.
Die nu overpiced VW’s aan de man brengt voor geestelijk gestoorden met te weinig zelfvertrouwen; bedoel jij die fabrikant?
Doe mij dan aub de Abarth, zodat ik met een grimlach op mijn lippen kan rondscheuren.
Geen van beide.Staat geen ster op.
doe mij maar abarth
Abarth zonder twijfel.
abarth, zeg verder maar niets.
De abarth, elke keer
Die A1 is wel zo belachelijk overpriced, en 122pk voor de top-uitvoering is ronduit zie-lig. Tien tegen een overigens dat je in een S1 met zo’n 170pk TSI-tje alsnog keihard geowned wordt door een abarth esse-esse, voor de helft van de prijs of zo
Het is zo warm.. Het kleine beetje vrouwelijkheid dat ik heb zegt vandaag Abarth.
Dat zegt mijn mannelijke kant op een koelere dag ook.
Abarth
Audi = overpriced
Abarth, heb er in gereden en het is een feest! Heerlijk geluidje en lekker scheuren. Ik ben zelf geen 16 meer dus ik hoef mijn mannelijkheid niet te bewijzen met een bepaald merk of type auto. Dat is echt middelbare school kleuter praat. Die Audi is echt de meest kansloze onderneming ooit en je kan aan de leverbare motoren wel zien dat dit model puur in de markt zit om de gemiddelde uitstoot van Audi als merk naar beneden te brengen. :)
De makkelijkste van dit jaar…Abarth!
dit is een retorische vraag… de abarth natuurlijk!
Ik al audi man ga ook voor de abarth! Veel leuker.. vindt die a1 maar afgezaagd, koop dan een polo tsi voor 17k
Ik denk niet dat er veel mensen de A1 kiezen als ze ook met de Abarth hebben gereden, behalve als ze je moeder zijn of zo rijden, maar dan is zo’n Abarth ook veel te sportief.
Haha, een topmodel Fiat tegenover een basismodelletje Audi zonder airco, who are you kidding? Dan ben je toch een beetje de weg kwijt als de A1 een optie is…
@mandy: Laten we het erop houden dat de afkeer van de A1 nog groter is dan die van de 500.
@Citrofiel
Dat je het als “premium” autofabrikant nog aandurft zo’n auto standaard zonder airco aan te bieden is ongelofelijk.
doe mij de abarth
maar
Abarth valt uitelkaar t.o.v. de duitse bouwkwaliteit van Audi.
Maar voor dat geld kies ik zelfs als audigek een Fiat 500 Abarth.
Abarth natuurlijk. Maar het had niet heel veel uitgemaakt wat er tegenover had gestaan. Een van mijn favoriete auto’s van het moment, een kleine Italiaanse droom.
500 zonder twijfel, noem me één punt waarom de Audi kan winnen? één puntje!
Fiat 500 Abarth zonder twijfel, vind die A1 een lelijk hok.
FFFFFFFFFFFFIIIIIIIIIIIIIIIIIIIAAAAAAAAAAAAAAAAAATTTTTTTTT
polo GTI DENK !!!!!
-edit: goh, laat die er nu net niet bij staan-
A1..
de Fiat blijft een vrouwenautootje.
Das wel een moeilijke keuze,beiden veel te klein maar om wat mee te spelen in het weekend toch de ABARTH das altijd iets speciaals.
Mandy weet van niks!
De Fiat 500 is gewoon mooier en stijlvoller!
Het is niet dat het een audi is dat dit een mooie auto is :s
Dit is gewoon puur ITALIAANSE DESIGN daar kan niemand tegen op fuckers!
OfWEL is Mandy een vrouwelijke man :D :D
Abarth 500 zonder twijfel
@a3sportback: Als jij een Audi A1 nodig hebt om je “status” op te krikken, zou ik me toch serieus gaan afvragen wat er allemaal ontbreekt aan je eigen persoonlijkheid.
Niet zo’n verbazing Andrea , dat kenmerkt de gemiddelde Audi rijder nu eenmaal. Ik mag er graag mee praten….
en een A1 voor de grimas ..
Abarth…what else?…
absoluut Abarth.
Orgineel, mooi, kwaliteit!
Over 10 jaar nog mooi en dan nog geen “petjes”bak….
Wat een vergelijk zeg , kiezen tussen leuk, sportief, snel , goedkoper en saai, duur , traag… De abarth natuurlijk! Wat een gedrocht die A1.
Zeker weten de Abarth!
Maar: “echt leuk wordt het met het “Esseesse” pakket voor €3750,-. Dan heb je zelfs een sperdifferentieel op de vooras!” klopt niet, electronisch dif zit vanaf fabriek op alle 500’s Abarth en mechanisch dif zit op de Punto Abarth standaard, met of zonder kit.
@Lucca6C: Punto Evo heeft ook een electronisch gesimuleerd sperdif (TTC), net zoals de 500 inderdaad.
Verder is dit natuurlijk de no-brainer van 2010: Abarth voor mij graag.
@JoepeN: dat wist ik niet, ik vond het mech dif van de Grande Punto ge-wel-dig, spijtig als ze dat aanpassen op de Evo
Een Abarth’je natuurlijk! Mini-Bella optima forma… De A1 is zoals gezegd, toch een beetje saai.
Abarth, die Audi is zo saai als wat, met die Abarth heb je nog eens iets om over te vertellen.
frustie he als je zo’n saaie Audi niet kan betalen he!
Veel abarthers ja. Als het die esse esse is, doe mij ‘m dan ook maar, lekker in ’t zwart.
“Maar de vrouwelijkheid druipt van die krentenbol”
Ik vind auto’s vrij a-sexueel zolang ze niet roze zijn. Ook de 500 Abarth dus!
Nee, de Audi A1 is een lekker mannelijke stoere wagen! :|
Makkelijjk; ik ben geen vrouw dus kies ik niet voor een Audi.
Het moet dan de 500 Abarth worden.
De 500 Abarth met het 268pk blokje voor mij graag.
Audi is k.t zooi en Fiat 500 Abarth heeft veel meer looks als die domme A1
De Abarth natuurlijk.
Audi= VAG trash.
De A1 is voor mensen gemaakt die nog steeds geloven dat VAG kwaliteit maakt.
De Abarth graag! Heb m bewonderd op Italia in Zandvoort en vind ‘m super leuk. Zeker de versie met open dak!
wat jullie allemaal zeggen over audi en volkswagen
audi en volkswagen hebben toch de beste motoren dat kan je niet zeggen van fiat.
@a3sportback: Ik dacht dat BMW nog altijd de meeste, beste motoren bouwde.
En dat de FAG het alleen van 1.4 TSItjes moet hebben?
Fiat maakt trouwens hele goede diesels…
PS: Heb je een pet op?
@a3sportback: bevriezende 1.0 en 1.4 motoren , TSI problemen , turbo problemen diesels …..
@a3sportback:
de beste motoren – bestaan niet
premium – bestaat niet
Als het 36 graden is en je moet 300 kilometer binnendoor over Franse binnenwegen rijden is een 2CV premium, je rolt het dak op, zet de klep onder de voorruit open, duwt een petje op je knar en je gaat relaxed onderweg genietend van de weg en het landschap. (zwaar Gauloises rokend)
Alleen een Britse of Italiaanse klassieke sportwagen kan dan als alternatief dienen. (maar dan kun je niet roken onderweg)
Of zo’n oude Franse bestelbus met schuifdeuren die je dan onder het rijden open houdt.
Dus wat is premium ?
@de sjonnies: beste motoren bestaan zeker = sterkste, zuinigste, krachtigste etc…
Premium = Goed afgewerkt van alle materialen , alles past perfect in elkaar, luxe..
Wat een gelul over petjes,in de Audi met een zwart petje en in de Bmw met een WIT petje en dan maar lullen over wie het mooiste petje op zijn hoofd heeft,misshien met een beetje geluk zit er ook iets onder het petje.
De Abarth natuurlijk
Lijkt me duidelijk
en ik kier voor een Poll!
Audi A1.
Gaat langer mee.
Er staat een witte bmw 330d en een witte abarth 500 essesse
in de garage,wie kiest er nu een audi 1 dat is pas oma.
Wie er met de abarth 500 heeft gereden wil er niet meer uit geloof mij.
de abarth 500 natuurlijk
Abarth 500!!