• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Citroën DS5 heeft een lekker achterwerk [en prijzen]

Auteur: sir_smokalot, gepost 14 september 2011 om 09:48 – 31 Reacties

Citroen DS5


De DS5 is nieuw, hip, en modebewust. Geheel in stijl moet je als Frans merk dan je auto flankeren met modellen, net zoals concerngenoot Peugeot dat doet, en zoals we eerder al zagen bij een DS3-speciaaltje. Maar zo’n lekkere dude leidt alleen maar af, terwijl de auto van zichzelf al genoeg ‘presence’ heeft.

Want wat is het een strak gelijnde auto. Slank, lang en laag, en heel erg des DS. Dat betekent: veel vouwen in de carrosserie en aparte lampunit- en velgdesigns. Hier voor de deur pendelt er de hele tijd eentje als Citroën-taxi (de 200 pk sterke Hybrid4 met 99 gr/km co2-uitstoot natuurlijk), en ook rijdend is het een nette verschijning.

Citroen DS5

Qua motorisering is het bijna een kopie van DS4, behalve dan de instapbenzinemotor van de DS4, die werd te licht bevonden voor de grotere en zwaardere DS5. Hou je over: 2x diesel met 110 en 160 pk, en 2x benzine met 160 (155 in de DS4) en 200 pk, allemaal met turbo. Potentiële leasetopper is de eerdergenoemde Hybrid4.

Het design is wel compleet eigen: als je de vergelijkingsmongool uit wilt hangen komt een Lancia Delta wellicht nog het dichtst in de buurt. Prijzen en energielabels zijn echter nog niet bekend, we wachten even af hoe ‘premium’ deze gaan worden. Het interieur bekijken kan HIER.

UPDATE 20:45 – Citroen heeft de eerste prijzen bekend gemaakt:

De vanafprijs van de Citroën DS5 benzine is €34.550 [incl. BTW/BPM] [betreft de THP 155 Automaat Chic versie]. De vanafprijs van de Citroën DS5 diesel is €34.690 [incl. BTW/BPM]. De laatste betreft de e-HDi 110 Airdream EGS Chic versie, die samen met de Hybrid4-versie in de 20% bijtellingscategorie valt.


[nomsn]

Ook interessant!

  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans
  • Dit kost het nieuwe topmodel van Citroën

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

20%-bijtelling, Autoshows, babes, Citroen, ds5, dudes, iaa, iaa-2011

Vorig bericht: « Autoblog Video: IAA Frankfurt 2011 (deel 3)
Volgend bericht: Mercedes SLK dendert naar binnen met AMG-power »

Lees Interacties

Reacties

  1. B00G1E zegt

    14 september 2011 om 10:04

    ik vind dit erg goed geslaagd! c5 was al mooi maar dit maakt hem nog mooier.

    Login om te reageren
  2. mashell zegt

    14 september 2011 om 10:15

    “als je de vergelijkingsmongool uit wilt hangen komt een Lancia Delta wellicht nog het dichtst in de buurt”
    Haha. Mocht Lancia willen. In het spectrum van mooi en lelijk zitten beide aan compleet andere polen. De DS5 is zo mooi. En bij deze kleur valt de hockey stick niet eens zo op.

    Login om te reageren
  3. screamer zegt

    14 september 2011 om 10:32

    Het is echt een bijzondere en mooie auto geworden. Ik hoop echt voor Citroen dat ie goed gaat verkopen.
    Beter dan de Delta iig, want die vind ik ook mooi en bijzonder, maar was niet echt een verkoopsucces

    Login om te reageren
  4. Treff zegt

    14 september 2011 om 10:38

    Gaan ze dan toch eindelijk de goede kant op met hun design!! Misschien toch maar weer overdenken om Citroën te gaan rijden :-)

    Login om te reageren
  5. burner zegt

    14 september 2011 om 10:55

    Als ik die hele DS lijn zie, mogen ze van mij de hele C-lijn eruit halen. Wat een mooie en bijzondere auto’s die DS-lijn

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      14 september 2011 om 22:05

      @burner: Ja, maar de C’s zorgen voor het grote geld…

      Login om te reageren
  6. Dimglor zegt

    14 september 2011 om 11:21

    Ik zal dan maar de combobreaker worden, maar ik kan dit echt niet smaken…
    Ik kan dit echt geen mooie auto vinden….

    Login om te reageren
  7. vincenzo zegt

    14 september 2011 om 12:00

    Die hele ds lijn is over-styling. Een lijntje om het lijntje.

    Login om te reageren
  8. FIAT127 zegt

    14 september 2011 om 12:36

    Dit is de “DS” die in het segment valt van de originele 1958 DS en daarmee de spirituele opvolger?
    Vergeleken met de fijne en revolutionaire lijnen van die auto is deze “DS” een beetje lomp.
    Ongetwijfeld wel een hele verbetering t.o.v alle tussenliggende Citroens. Go Citroen, Go!

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      14 september 2011 om 13:08

      @FIAT127: De DS stamt uit 1955, de spirituele opvolger is natuurlijk de huidige C6.

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        14 september 2011 om 22:08

        @Pallas: Huidige C6? Maken ze die nog? Dacht van niet…

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          15 september 2011 om 00:26

          @Esprit_de_Flandre: Man, effe opletten joh. ;) Natuurlijk maken ze de C6 nog. In lagere aantallen dan ooit verwacht, maar ze gaan nog lekker door daar in Rennes. Ze moeten toch nog wat kosten terugverdienen. En het is gewoon toch een imagebooster dat het echte Citroën nog bestaat.

          Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            15 september 2011 om 00:53

            @Citrofiel: Oeps. Sorry. Ik zal beter mijn best doen in het vervolg…

            Login om te reageren
  9. gijsso zegt

    14 september 2011 om 12:40

    Geweldig design, echt prachtig. Vooral het interieur. Maar is die zilveren streep over de spatborden nou net nodig? Zonder ziet het er ook al fantastisch uit, maar stripje is dan misschien net iets te veel.

    Login om te reageren
  10. ds3thp zegt

    14 september 2011 om 12:51

    Heb hem zelf tijdens mijn vakantie in real life gezien op de autostrada! Wat een bak zeg!! Als hij in de showroom staat ga ik eens langs om ermee te rijden!

    Login om te reageren
  11. stanny zegt

    14 september 2011 om 13:13

    Eigenlijk had ik liever een sportievere uitvoering gehad van de huidige C5 zoals de C3 – DS3

    De DS5 is niet wat ik had gehoopt. Dan maar wachten op de DS6 ?

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      14 september 2011 om 22:09

      @stanny: Te weinig markt voor. Ze hebben groot gelijk dat ze voor grote luxueuze crossover gaan, en niet sportieve sedan. Naar het eerste is meer vraag, op het tweede kunnen ze niet concurreren met de Duitsers…

      Login om te reageren
  12. FIAT127 zegt

    14 september 2011 om 13:55

    @Pallas.
    Prima. maar relatief lomp blijft ie

    Login om te reageren
  13. nutsackattack zegt

    14 september 2011 om 16:01

    Prachtige wagen de DS5, hoop dat de Fransen zo doorgaan :)

    Login om te reageren
  14. dennisr zegt

    14 september 2011 om 16:45

    Citroen is super bezig met de DS wagens :D deze ook al zo mooi :)

    Login om te reageren
  15. jay80 zegt

    14 september 2011 om 18:27

    Nou…. Ik willum wel als leasehok! Als ze nou nog even de prijs bekend maken en, deze blijft redelijk, dan is ie voor mij!

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      14 september 2011 om 20:49

      @jay80: Citroen heeft de eerste prijzen bekend gemaakt:

      De vanafprijs van de Citroën DS5 benzine is €34.550 [incl. BTW/BPM] [betreft de THP 155 Automaat Chic versie]. De vanafprijs van de Citroën DS5 diesel is €34.690 [incl. BTW/BPM]. De laatste betreft de e-HDi 110 Airdream EGS Chic versie, die samen met de Hybrid4-versie in de 20% bijtellingscategorie valt.

      Login om te reageren
  16. bigman zegt

    14 september 2011 om 19:24

    Citroën, u bent goed bezig. Mooie bak.

    Login om te reageren
  17. mrcabdrivert zegt

    14 september 2011 om 20:47

    Hier wil ik mijn C5 Taxi uit 2010 toch graaaag voor inruilen..

    Login om te reageren
  18. robbie zegt

    14 september 2011 om 20:48

    UPDATE – Citroen heeft de eerste prijzen bekend gemaakt:

    De vanafprijs van de Citroën DS5 benzine is €34.550 [incl. BTW/BPM] [betreft de THP 155 Automaat Chic versie]. De vanafprijs van de Citroën DS5 diesel is €34.690 [incl. BTW/BPM]. De laatste betreft de e-HDi 110 Airdream EGS Chic versie, die samen met de Hybrid4-versie in de 20% bijtellingscategorie valt.

    Login om te reageren
  19. ThomasBol zegt

    14 september 2011 om 23:26

    Hmm had hem financieel iets lager ingeschat, zo rond de 28k (gezien prijsstijging C3 – DS3 en C4 – DS4). Verder erg fraai! Schijnt dat er al een paar in NL staan ;)

    Login om te reageren
  20. mercedesfan zegt

    15 september 2011 om 00:15

    Aan de DS doet dit model mij niet denken. Eerder aan de Picasso, als gevolg van de hoge dak lijn.

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      15 september 2011 om 00:23

      @mercedesfan: Denken aan de DS… Had je dat nog verwacht dan, na de DS3 en DS4?

      Login om te reageren
  21. Citrofiel zegt

    15 september 2011 om 00:24

    Zouden mensen hier een A4 of 3-serie voor laten staan? Qua prijs zit hij in die regionen… Erg gedurfd van Citroën. Ik verwacht eigenlijk niet te veel helaas.

    Login om te reageren
  22. Jansen zegt

    15 september 2011 om 14:22

    Lieve baas van mij, mag alsjeblieft de volgende stap in mijn lease-carriere geen A4 zijn, ik weet iets beters!

    Login om te reageren
  23. Jansen zegt

    15 september 2011 om 14:23

    Ze mikken vooral op China als ik Autoblog mocht geloven toen de DS5 in Shanghai werd onthuld… misschien daar wel?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North