• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Citroën Technospace Concept: Kunnen we hieraan wennen?

Auteur: robbie, gepost 5 maart 2013 om 16:06 – 30 Reacties

Citroen Technospace Concept @ Geneve 2013


Deze auto wil je in het donker liever niet tegenkomen, en in het volle licht waarschijnlijk al helemaal niet. Of valt het toch wel mee met die rare koplampen van de Technospace?

Het grote nieuws van Citroën in Geneve is deze Technospace Concept. Een auto die ons rijp moet maken voor de nieuwe C4 Picasso die eind dit jaar onthuld gaat worden. We kunnen nu alvast verklappen dat die auto zal beschikken over (ongeveer) dezelfde neus.

Best gewaagd van Citroën om, in een tijd waarin koplampen eigenlijk alleen maar groter lijken te worden, juist iets kleins te doen. Deze auto is gebaseerd op het nieuwe Efficient Modular Platform 2 (EMP2) en qua afmetingen zal deze auto net iets kleiner (en ongetwijfeld veel zuiniger) zijn dan de huidige C4 Picasso.


Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • De Autoshow van Genève keert nu écht terug!
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, c4, Citroen, concept, geneve, geneve-2013, picasso

Vorig bericht: « Alfa Romeo 4C Launch Edition + beursbabe
Volgend bericht: Rolls-Royce Wraith maakt eindelijk zijn beursdebuut »

Lees Interacties

Reacties

  1. lastclick zegt

    5 maart 2013 om 16:07

    Holy Volkswagenachterlichten, Batman!

    Login om te reageren
    • ThomasBol zegt

      5 maart 2013 om 16:09

      @lastclick: Maar bij VW zijn ze optioneel. Citroen levert het standaard :-)

      Login om te reageren
      • theblackstig zegt

        5 maart 2013 om 16:25

        @ThomasBol: Neen. Op de spionagefoto’s van de C4 Picasso zie je een paar auto’s met deze achterlichten, en een paar zonder. Dus da’s ook en optie bij Citroen.

        Login om te reageren
    • 135i zegt

      5 maart 2013 om 16:33

      @lastclick: Dat was ook mijn gedachten haha

      Login om te reageren
    • sulobb zegt

      5 maart 2013 om 21:08

      @lastclick: was ook mijn eerste gedachte…

      Login om te reageren
  2. thomcarspotter zegt

    5 maart 2013 om 16:10

    “Aziatische reactie”
    :)

    Login om te reageren
  3. ThomasBol zegt

    5 maart 2013 om 16:11

    Zo van voren best wel dik! Dan nog, met een lage bijtelling wordt elke auto in Nederland een succes.

    Login om te reageren
  4. gerrelekker zegt

    5 maart 2013 om 16:13

    Ik vind auto’s waarvan je niet duidelijk kan zien wat nu de koplampen zijn zo verschrikkelijk storend om naar te kijken. Deze Citroen, een of andere SjangYong, die Nissan Juke, allemaal zo storend om naar te kijken…

    Login om te reageren
    • sulobb zegt

      5 maart 2013 om 21:09

      @gerrelekker: haha, vind ik ook..

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      6 maart 2013 om 12:47

      @gerrelekker: Ik vind het juist goed. Er rijden al genoeg ‘gezichtjes’ rond. Het auto-smoelwerk mag gerust eens heruitgevonden worden…

      Login om te reageren
  5. balkanlul zegt

    5 maart 2013 om 16:15

    Rijdend konijnenhok op LSD

    Login om te reageren
  6. smoked zegt

    5 maart 2013 om 16:18

    Die designers van Citroën zijn tegenwoordig aan het lijm snuiven ofso?
    Dan maar iets saais als een Touran, ziet er tenminste fatsoenlijk eruit en blijft waardevaster.

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      5 maart 2013 om 17:45

      @smoked: alleen niet heel best, probeer eens wat kinderzitjes in een Touran naast elkaar te zetten. Dan willen de deuren niet meer dicht.

      Login om te reageren
    • ronin1130 zegt

      5 maart 2013 om 20:28

      @smoked: als je aan een 3-jarig kind vraagt een auto te tekenen wordt een Touran op papier gezet…

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        5 maart 2013 om 20:39

        @ronin1130: hahaha!

        Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        6 maart 2013 om 12:50

        @ronin1130: Kinderen hebben geen fantasie meer…

        Login om te reageren
  7. oxymoron zegt

    5 maart 2013 om 16:20

    Ik zie het probleem niet zo. Waarom koplampen groter maken dan technisch nodig? We willen toch ook niet terug naar die enorme Lucas schijnwerpers van de jaren 1930?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 maart 2013 om 18:29

      @oxymoron: In deze tijd van steeds zuiniger motoren zie de grilles ook steeds groter worden. Voor de aërodynamica worden ze dan weer voor de helft dichtgemaakt.

      Login om te reageren
  8. lemster zegt

    5 maart 2013 om 16:23

    Ik vind hem wel mooi. Een MPV waar ik me zeker niet in zou schamen.

    Login om te reageren
    • bsxc2 zegt

      5 maart 2013 om 16:26

      @lemster: Dan heb jij volgens mij ook niet zo veel eigenwaarde.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        5 maart 2013 om 20:42

        @bsxc2:
        Juist wel, hij durft zich te onderscheiden….

        Login om te reageren
  9. motoragent zegt

    5 maart 2013 om 16:29

    Hopen dat deze auto het einde inluid van de trend van die idioot grote koplampen. Dit staat toch veel beter!?

    Login om te reageren
  10. KaCh1ng zegt

    5 maart 2013 om 16:32

    volgens mij staat er een verkeerd badge opt achtergrond .. da zijn toch VW achterlichten??
    de lichten vanvoor storen mij niet.. maar laat zo een auto standaard op het baan komen, ik walg van die citroen picasso’s bah

    Login om te reageren
  11. jensoffbutton zegt

    5 maart 2013 om 16:48

    Op zich niks verkeerd.. buiten Golf achterlichten inderdaad.

    En ik ben wel voorstander van deze kleine voorlichten.. biedt wat anders.. en in tegenstelling tot die nieuwe Jeep zijn ze veel beter vormgegeven…

    Login om te reageren
  12. rufctr01 zegt

    5 maart 2013 om 17:47

    Ik vind de huidige Grand Picasso de mooiste MPV die je kunt krijgen. In zo’n saai Touran wil je niet gezien worden.

    Login om te reageren
  13. meneersander zegt

    5 maart 2013 om 18:16

    Ik vind hem leuk hoor!

    Login om te reageren
  14. mashell zegt

    5 maart 2013 om 18:30

    Citroen is weer apart! Aan de voorkant dan, aan de achterkant is het gewoon een Golf VI.

    Login om te reageren
  15. darkpluisje zegt

    5 maart 2013 om 19:03

    Best een strakke voorkant, en ik heb normaal totaal niets met citroen laat staan met de mpv’s

    Login om te reageren
  16. RazorHead zegt

    5 maart 2013 om 19:26

    ik hoop echt dat na de Juke en de Cherokee dit niet de trend word van de toekomstige auto’s zo gesplitste koplampen, bah

    Login om te reageren
  17. jodocus zegt

    6 maart 2013 om 02:59

    Nogmaals, Citroën zal nog maar weer eens – zoals seeds – trendsetter zijn met die scherpe led-koplamen.
    De DS was de eerste met grote – en in de bochten meedraaiende – kolampen. Pas na de C5 (versie 1 in 2000) volgde zowat al de andere fabrikanten.
    Het front van die eerste C5 ontlokte evenzeer gemengde reacties maar bleek wel een trendsetter.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North