
Is Hamilton bang dat Verstappen hem als teammaat zoek zou rijden?
De stoelendans in de Formule 1 is al lang af gelopen, maar er is één iemand die nog niet op zijn stoel is gaan zitten: Lewis Hamilton. De onderhandelingen tussen Hamilton en zijn team duren tergend lang. Mensen begonnen zich al af te vragen of Mercedes niet toch voor Russell zou kiezen. Volgens de laatste berichten zouden Hamilton en Mercedes het nu toch definitief eens zijn geworden.
Om iets specifieker te zijn: F1 Insider heeft vanuit de wandelgangen vernomen dat er een akkoord is bereikt. Hamilton zou een eenjarig contract tekenen, met een optie voor het tweede jaar. Zijn riante salaris van zo’n €40 miljoen per jaar zou hetzelfde blijven. Daarmee lijkt het erop dat de onderhandelingen vooral in het voordeel van Mercedes zijn beslist. Zou dat iets met Russell te maken hebben? Als we Toto Wolff moeten geloven niet, want hij liet onlangs weten dat ze bij Mercedes de Russell-kaart niet gespeeld hebben.
Heeft Hamilton er dan echt geen financieel extraatje uit weten te slepen? Jawel: volgens F1 Insider krijgt hij een stukje advertentieruimte op zijn helm en op zijn overall. Dat moet genoeg zijn voor een leuk extra zakcentje bovenop de €40 miljoen die hij aan salaris krijgt. Tenzij hij natuurlijk besluit geheel kosteloos Black Lives Matter een plekje op zijn helm en overall te geven…
Een interessanter onderdeel van het contract van Hamilton is een mogelijke ‘Verstappen-clausule’. Daarover wordt ook gesproken in de wandelgangen. Dit zou betekenen dat Hamilton zijn veto mag uitspreken over een nieuwe teamgenoot. Daarmee kan hij Max Verstappen (om maar iemand te noemen) buiten de deur houden. Als Hamilton inderdaad zoiets als een Verstappen-clausule in zijn contract heeft staan.
Voor nu moeten we toch nog even een slag om de arm houden, want er is nog niets officieel. Het wachten is dus op het ‘verlossende’ bericht dat de deal officieel in kannen en kruiken is.
Via: F1 Insider
Het is Sir Lewis of Lord Hamilton, dwz als de man tot Lord zou worden verheven.
@deSjonnies: Het is Sir Lewis Hamilton omdat hij geridderd is.
Het zou Lord Lewis Hamilton zijn als hij Hertog, Graaf, of Baron zou zijn. Tevens moet hij geboren worden worden in Adel.
Het kan verdient worden door deel uit te maken van het Hogerhuis (House of Lords).
Kortom, hij is Sir Lewis Hamilton.
Officieel werkloos.
Ik had ook al zoiets gelezen. Volgens mij wil hij graag Bottas als teamgenoot houden zolang hij bij Mercedes rijdt.
Beetje zwak als je het mij vraagt. Als GOAT moet je iedereen aandurven.
@PanameraGTS: onzin, LH44 heeft tegenover Verstappen alleen maar wat te verliezen, want als 7-voudig kampioen hoor je van ieder teamgenoot te winnen.
@PanameraGTS: en Verstappen rijdt hem zo van de baan als hami link gaat doen. En daar heeft die geen zin in. De veilige keuze is een die hij voor kan blijven
@PanameraGTS: geen GOAT
GCOCT is het inderdaad.. Greatest Car Of Current Time. Zet Russel er in en die zet hem ook op P1.
GOAT op basis van zijn prijzenkast. Is een feit waar geen speld tussen te krijgen is.
Ik vond zelf Schumacher beter maar de statistieken liegen niet.
Of ik Hamilton nu mag of niet.
Uiteraard is daar een speld tussen te krijgen, op basis van diezelfde statistieken kun je immers gewoon zeggen beste auto aller tijden over een langere periode (echt de beste blijft uiteraard de FW14B ;-)). Schumacher is inderdaad beter want die had niet seizoenen lang de beste auto aller tijden.
@melcon: nee, die was gewoon soms illegaal en u bent de Ferrari vergeten van eind jaren 90 tot medio 2000? Als Hakkinen in 98 en 99 niet zoveel weerwerk had geboden had schumi ook wel 9 keer kampioen geworden. Dan zwijg ik nog van zijn “vuile spelletjes” met bv villeneuve. Ook Schumacher had trouwens een serieuze vinger in de pap wat betreft zijn teamgenoten en die moesten voor hem buigen…zoals die arme Barrichello in 2004 in Oostenrijk!
Met statistiek kan je iets aantonen, maar ook liegen.
De statistieken laten zien dat je in een andere auto simpel geen kans had op 1 van de hybride-tijd-kampioenschappen.
En dat in een tijd waar de meeste auto’s per race aan de finish komen (zekerheidje).
En dat in een tijd waar de auto’s het ‘makkelijkst’ te besturen zijn.
En dat in een tijd waar de hulp die je van je team kan krijgen het aller grootste is.
Statistiek: if you torture the data, it will confess
@PanameraGTS: ik ben ook Schumacher fan. Maar zeg nou eerlijk, hij heeft ook nooit tegenstand gehad vanuit zijn eigen team. En de Ferrari was ook veruit de beste auto van het veld.
De Ferrari is de beste auto van het veld geworden door zijn toedoen. Evenals de Mercedes waar Hamilton de vruchten van heeft geplukt.
Toen hij nog bij Benetton reed had hij niet de beste auto, dat was de toen bijna onverslaanbare Williams. Toch is het Schumacher tot 2 keer toe gelukt. En ja ik weet “Adelaide 94” was niet zo netjes maar als het om de titel gaat moet je over lijken kunnen gaan. Max zou dat ook doen omdat ie ook een echte killer is. Heeft ie zelf in de laatste Ziggo documentaire gezegd dat je soms een lul moet zijn. Je kan dat ook zien aan zijn manier van verdedigen vanaf het begin van zijn F1 carrière. Tot het naadje gaan van het toelaatbare, en ga je een keer te ver dan zij het zo.
Ik heb alleen maar grote waardering voor zo’n mentaliteit en het levert voor de kijkers ook nog eens leuke tv op.
Ik denk dat HAM een veto mogelijkheid heeft om iedereen te blokken behalve VER. In 2022 zien we VER en HAM samen bij Mercedes.
Zo kan ook een veto eruit zien.
@PanameraGTS: zo werkt het altijd. Vettel had ook veel liever Kimi nog als teamgenoot gehouden ipv van Leclerc. Ook Schumacher had zo’n clausule trouwens. Net als Prost bij Williams.
Zou de ultieme veer in den reedtdt van Verstappen zijn als er zo’n clausule in het contract zou staan. Dat zou namelijk betekenen, dat de zeur kennelijk wat huiverig is voor MV33.
@amghans: zo is het! Doe maar een paar mio minder want ik moet het van m’n auto hebben. ‘Sterk’ zwaktebod als het waar is.
Komend seizoen gaat ie alles op alles zetten en kampioen worden(weer). 2022 gaat ie naar mijn idee kijken wat er gaat gebeuren, want veranderingen en als blijkt dat die niet meer kan winnen neemt ie ontslag. Vergelijkbaar met Schumacher dus. En die salaris vind ik niet veel voor een kampioen. RedBull betaald evenveel aan Verstappen die nog geen kampioen is geworden?
Dat is in mijn ogen niet vergelijkbaar met Schumacher. Schumachers eerste pensioen kwam door een politiek spel van toenmalig Ferrari-baas. Die wilde graag Raikkonen in plaats van Schumacher, trok Raikkonen aan en gaf Schumacher vervolgens de keuze tussen zelf rijden en Massa uit het team trappen, of Massa en Raikkonen behouden en zelf stoppen. Schumacher, die goed bevriend was met Massa, heeft toen voor dat laatste gekozen.
Dat is toch heel anders dan een coureur die zelf de touwtjes in handen krijgt.
@eirmakk: hoezo kon Schumacher in 2006 niet meer winnen? De titelrace was heel spannend geworden als de Ferrari motor het in Japan niet begeven zou hebben.
Mooi en verder bij Mercedes.
Ik hoop dat deze legende nog in ieder geval 1x wereldkampioen wordt en dus 8 op zijn naam heeft staan. Het is fantastisch hoe hij Mercedes tot deze hoogte heeft gekregen…hulde en verdiend….
Ja en van die clausule is duidelijk, Verstappen is er niet vies van om je auto aan te tikken zoals Michael Schumacher dat ook deed…daarnaast heeft hij een onrustig opvliegend karakter, zou nooit werken in 1 team…ik ben zeker blij dat Verstappen in de F1 zit, maar hij moet duidelijk nog volwassen worden…
@gii3: Verstappen is afgelopen seizoen nog sneller volwassen geworden dan Hamilton een zeurende kleuter. En dat zegt iets. Hamilton heeft en passant ook meer tikken uitgedeeld btw
@gii3: hoeveel punten heeft VER op z’n licentie gekregen vorig jaar? En Lewis?
LH44 heeft, gelukkig maar voor Mercedes niet dezelfde zaakwaarnemer als ene Lionel M. 😉
Serieus? Wat ARAG!
Ik hoop dat Verstappen ooit teamgenoot van Hamilton wordt. Gewoon om te zien wie er de beste is. Ik bedoel net zoals in de ring. Kijken wie er uiteindelijk als laatste vooraan staat na een seizoen. Ik denk Verstappen, maar ik weet het niet zeker…
@550maranello: dat denk ik ook maar dat moet dan wel snel gebeuren en die kans is klein. Over een paar jaar zijn de heren fysiek niet meer vergelijkbaar
@550maranello: dat denk ik niet. Op pure snelheid – misschien. Maar Lewis heeft de laatste jaren vaker aangetoond dat hij de slimmere rijder is. Ook al het niet mee zat.
@lotuselises2: Slimmer? In 95 procent van de races had hij een auto die 0.8 tot 1 seconde per ronde sneller was. Nog knap om dan überhaupt niet te winnen..
Toen Hamilton naar Mercedes ging was het een matig team dat zelfs Schumacher niet tot de top kon brengen dat is Hamilton wel gelukt, zelfs zover dat ze inmiddels onverslaanbaar zijn. Ik denk dat de invloed van een coureur op het team beperkt is maar als er een coureur is die invloed heeft dan is het Hamilton.
Dat was pas het geval na de overstap op turbo motoren, iets waar Mercedes in tegenstelling tot andere constructeurs al veel eerder op geanticipeerd had en dus met een voorsprong kon beginnen. Deze hebben ze niet meer uit handen gegeven.
Tuurlijk is Lewis goed, erg goed zelfs, kon het Alonso bij McLaren ook al moeilijk maken, maar ingenieurs brengen een team naar grote hoogte in de huidige F1. Niet de coureur.
Jij snapt het.
Dus als Ajax 7 keer kampioen is en jij wint een (wedstrijd / kampioenschap), dan ben je beter.
Interessant, heel interessant…
Had graag iemand anders gezien dan Hamilton. Ben de man best wel zat..vernieuwing in het rijdersveld is nooit verkeerd imo.
Ik zou willen dat RB eindelijk gelijk een goede auto zou hebben
En Ferrari, Mclaren en Williams. Het maakt niet uit wie wint als het maar spannend is.
Ik vind het gerucht dat hij een 1-jarig contract tekent interessanter dan een zogenaamde Verstappen-clausule. Dit zou betekenen dat er een grote kans bestaat dat als hij zijn 8e wereldtitel binnen gehaald heeft zijn biezen gaat pakken. Dat lijkt me veel groter nieuws dan dat Hamilton een veto uit kan spreken als zijn beoogde teamgenoot hem niet zint. ;)
Dat veto is dan ook pas relevant als de optie voor na 2022 genomen wordt.
Wellicht wat zwak, maar ik geef hem geen ongelijk.
Ik snap dat Hamilton geen zin meer heeft in nog een Alonso of Rosberg jaar (een teamgenoot die hij niet zomaar kon verslaan). Maar een Verstappen clausule? Als ik Hamilton was zou ik een Russel clausule willen. Dat Russel Bottas gaat vervangen is veel waarschijnlijker en daarom een veel groter risico dan Verstappen.
Verstappen heeft de schrijver er van gemaakt. Het is een clausule voor de ploeggenoot. Ik snap sowieso niet waarom er zoveel aandacht is voor Verstappen. Leclerc komt ook uit Monaco.
Het is inderdaad veel logischer dat Lewis een veto bedongen heeft over wie zijn teamgenoot wordt in het algemeen.
:D Eigen reclame op zijn pak, wat een gier die Lewis!!!!!! Ik ben blij dat ik al jaren niet meer kijk naar die commerciële rommel. Heeft toch niets meer met racen of sport te maken.
En de enige die een Sir titel verdienen, zijn de team leden die listig en ingenieus de auto snel weten te maken.
Vraag me eigenlijk af of wat er minder op deze wereld zijn
1. mensen die dezelfde tijd of beter neerzetten in dezelfde auto als lewis
of
2. ingenieurs die dat weten te vinden wat de auto beduidend sneller maakt dan de rest
Ik neig naar het laatste, omdat er toch echt meer technische mensen werkzaam zijn in de F1 dan F1 auto bestuurders. (bewust maar even geen coureur genoemd)
Heel normaal dat een coureur eigen reclame op zijn pak, pet of helm heeft staan. Wat dacht je van Carnext en Jumbo bij Verstappen? En L’oréal, Dekra en Deutsche Vermögensberatung bij Schumacher?
Gelukkig gaat ie bijtekenen, aldus de geruchten.
Dan kan ik mijn “Kick Out Lewis Hamilton” shirt nog gerust een jaartje aan op zondag,