• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Cool! Met een Formule Ford op de openbare weg…

Auteur: ricardo, gepost 21 januari 2009 om 23:29 – 64 Reacties

Nur in Deutschland


…en de politie kan je niets maken. Deze ex-Formule Ford is namelijk street legal.

De 40-jarige Christian Maier heeft het na 4 jaar zwoegen eindelijk voor elkaar. Zijn Formule Ford (of wat daar van over is) mag op de openbare weg. Met behulp van TÜV is de racebak door de keuring heen gekomen. Uiteraard nadat er veel aan de auto is aangepast. Zo zijn er o.a. intrekbare koplampen gemonteerd, spatborden met daarop knipperlichten, een handrem (voor extra fun), diverse verlichting schakelaars en een claxon.

Met al dat extra gewicht was het standaard vermogen van 130 pk natuurlijk niet genoeg meer (auto weegt maar 525 kg). Daarom is er een 2.0L turbo blok uit een Opel Calibra ingelepeld. Goed voor 204 pk en een top van 250 km/h. Nu heeft Mario Kart er een serieuze concurrent bij.

Met dank aan Klassiekerrally voor de tip!

Ook interessant!

  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
  • FIA hint naar Formule 1 auto's op waterstof
    FIA hint naar Formule 1 auto's op waterstof
  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Te koop. Maar niet deze
    Te koop: 2005 Ford GT met een beetje werk

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, Formule 1, Funny

Vorig bericht: « De Corvette volgens Callaway [met video]
Volgend bericht: Kortingen tot 45.000 euro bij US Carcenter in Rotterdam »

Lees Interacties

Reacties

  1. Martin zegt

    21 januari 2009 om 23:31

    in een woord GEWELDIG gaaf!!

    daar is een burton bouwen niets bij :P

    Login om te reageren
  2. Kopfather zegt

    21 januari 2009 om 23:32

    Briljant

    Login om te reageren
  3. CSL zegt

    21 januari 2009 om 23:34

    Superrr!!

    Login om te reageren
  4. kyanite zegt

    21 januari 2009 om 23:35

    Een Formule Ford en dan een Opel motor erin lepelen? Heiligschennis!

    Login om te reageren
  5. japp zegt

    21 januari 2009 om 23:35

    das wel leuk ja :p

    jammer dat dit in nederland NOOOOOIT zou mogen :P

    maarja.. altijd leuk die gekke dingen te zien :D

    prestaties zijn ook niet weg :O :P

    –edit: kun jij ook zinnen schrijven zonder smilies?–

    Login om te reageren
  6. guzmann zegt

    21 januari 2009 om 23:37

    Apart bandenprofiel…

    Login om te reageren
  7. Bas zegt

    21 januari 2009 om 23:38

    Stoer…ideale auto als je zeker wil zijn dat er nooit iemand een lift aan je zal vragen :)

    Login om te reageren
  8. Een betere ontwerper zegt

    21 januari 2009 om 23:39

    Ferraripaardje eraf en maak em zwart of geel, dan kunnen we zaken doen :P

    Login om te reageren
  9. Robbert_W zegt

    21 januari 2009 om 23:42

    Super gaaf dit project!
    Hier heb ik echt respect voor.
    Dit MOET wel het einde zijn om mee te scheuren in de zomer ;)

    Login om te reageren
  10. RenesisHP zegt

    21 januari 2009 om 23:51

    Ga hier maar eens tegen sporten. In de bochten is hij serieus snel weg. :D

    Login om te reageren
  11. gerjan zegt

    21 januari 2009 om 23:52

    dit kan ook wel in nederland. zolang er maar de dingen op zitten die erop moeten dan is het goed. kan mij een eend herrinneren waar alleen een bodum plaat met een motor op zat en spotborden en kipperlichten de man zat op een tuisstoel had nog wel een gordel. er zat alleen aan wat nodig was.

    Login om te reageren
  12. gerjan zegt

    21 januari 2009 om 23:53

    best gepimpte calibra. beter als de witte van tijdje terug :)

    Login om te reageren
  13. Beemer zegt

    21 januari 2009 om 23:56

    Ik had wel gedacht dat hij sneller ging..

    Login om te reageren
  14. vla zegt

    21 januari 2009 om 23:57

    Hmm… Ik denk dat je dan toch beter gaat voor een auto met de goeie proporties maar dat geen F1 bolide was.

    Login om te reageren
  15. Laue zegt

    22 januari 2009 om 00:10

    even ter info: een standaard C20LET blok van een opel heeft 204pk maar zijn easy op te schroeven naar 300pk = meer fun

    met andere woorden: vet koel :)

    Login om te reageren
  16. RenesisHP zegt

    22 januari 2009 om 00:14

    In Nederland gaan ze toch gelijk zeiken over die enkelbijter van dit ding?

    Login om te reageren
  17. RC zegt

    22 januari 2009 om 00:17

    Is die op de onderste afbeelding ook street legal??, die is wel heeel erg lelijk;P

    Login om te reageren
  18. Eagle zegt

    22 januari 2009 om 00:19

    Wel gaaf zo’n ding, alleen heb je er in Nederland niet echt veel aan waarschijnlijk, drempels enzo…….

    Login om te reageren
  19. Endlezz zegt

    22 januari 2009 om 00:28

    misschien een leuk ideetje voor de volgende http://www.abhd.nl test? :)

    Login om te reageren
  20. ceven zegt

    22 januari 2009 om 00:35

    Why not ask the guy? He’s probably rather proud of his work and might like a bit of limelight and exposition.

    ;)

    I’d definitely want to see that on abhd.

    Login om te reageren
  21. 750i zegt

    22 januari 2009 om 00:36

    Vier jaar zwoegen voor maar 204 pk…..beetje magertjes.

    Login om te reageren
  22. Neal zegt

    22 januari 2009 om 00:43

    nu daccht ik toch dat een auto rijden met helm verboden was (steeds herkenbaar zijn) tenzij het als motorfiets is aangegeven …

    Login om te reageren
  23. Stephan Tast zegt

    22 januari 2009 om 00:51

    De auto woog mogelijk 525 kg vóór de aanpassingen, aber jetzt:
    “Der Motor mit G-Kat leistet 204 PS bei 600 kg Gewicht.”
    http://www.kfz-christian-maier.de/index.php?aktuell

    Login om te reageren
  24. ceven zegt

    22 januari 2009 om 01:02

    @Stefan Tast:
    As far as I know, a kerb weight of 430 kg was usual for comparable Formula Ford cars.

    Still, I can’t get rid of the thought that he should have gone with a Civic Type R engine.

    Login om te reageren
  25. august zegt

    22 januari 2009 om 01:14

    @Stephan, aber=sonst

    ;)

    Login om te reageren
  26. Stephan Tast zegt

    22 januari 2009 om 01:16

    Filmpje van RTL Duitsland over de auto, die het (ein bischen übertrieben glaube ich) hebben over 280 pk en meer dan 300 kmh:
    http://www.youtube.com/watch?v=kfBtt5KVMiE

    Login om te reageren
  27. Stephan Tast zegt

    22 januari 2009 om 01:20

    @august: aber is maar, sonst is anders.

    Login om te reageren
  28. Ramond zegt

    22 januari 2009 om 01:21

    Leuk nieuws… kwam me bekend voor.. en inderdaad 2006 uitgezonden op Auto Und Motor Sport TV op de Duitse VOX. Auto Und Motor Sport TV is al een hele tijd niet meer en is vervangen door Automobil TV op VOX. Elke zondag van 17.00 – 18.15 op de vrij te ontvangen VOX via Astra.

    Zou ie hem nog hebben?

    Login om te reageren
  29. Ramond zegt

    22 januari 2009 om 01:24

    @ Stephan Tast

    Misschien is dat sinds die 2 jaar… ipv 200pk nu 280..

    Login om te reageren
  30. Savipe zegt

    22 januari 2009 om 01:27

    ach waarom zetten ze daar nu het ferrari paard op :o

    Login om te reageren
  31. dirk zegt

    22 januari 2009 om 02:42

    @japp
    als er een duits kenteken op zit kun je hem gewoon invoeren in nederland,dit is europees verdrag. alleen zul je wel bpm moeten betelen

    Login om te reageren
  32. Bob zegt

    22 januari 2009 om 06:15

    Dit soort dingen zijn leuk .. jammer van het Calibra blok.

    Login om te reageren
  33. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    22 januari 2009 om 07:37

    Nou nog een gordel op die picknick-tafel, dan heb je een 2-persoons racemonster ;)

    Login om te reageren
  34. Enrico zegt

    22 januari 2009 om 08:12

    Maar waar moet je nu het nummerbord laten?

    Login om te reageren
  35. Klassiekerrally zegt

    22 januari 2009 om 08:22

    @ Een betere ontwerper: Sneu, dat Ferrari-paardje he? Net zo zielig als de sjappies die een Ferrari sticker op hun Kadett plakken. Wie denken ze voor de gek te kunnen houden?

    Login om te reageren
  36. tt zegt

    22 januari 2009 om 08:25

    krijg dit in je spiegel.. hoe zou het zitten met betrouwbaarheid, uitstoot en acceleratie? …

    Login om te reageren
  37. freek zegt

    22 januari 2009 om 08:53

    hahah wel mooi!

    alleen ik denk dat je het al snel weer gehad hebt, aangezien je elke keer na 1 millliseconde al op de 120 zit en omdat je voelt dat je nog veel meer vermogen over hebt….voelt niet goed, op een gegeven moment ga je vaak veel te snel rijden en dat kan je je rijbewijs gaan kosten :( tenzij je ff naar duitsland knalt.. :D

    Login om te reageren
  38. Jandepandaman zegt

    22 januari 2009 om 09:04

    Ik heb echt een Groot Respekt voor wat deze liefhebber voor elkaar gekregen heeft. Het ziet er uit alsof het gewoon zo fabrieks-af hoort en gekocht is en dat heeft hij dan zelf gemaakt…? Knap. Heel Knap.

    Maar wat mij echt hogelijk verbaast is dat je dus met al die strijkplanken op enkelhoogte en achterop met die scherpe hoeken het verkeer in mag van de Duitse wegenverkeersdienst. Ik had juist begrepen dat bij productie-auto’s scherpe hoeken en randen zo ongeveer uit den boze zijn?

    Login om te reageren
  39. Sven zegt

    22 januari 2009 om 09:15

    @ enrico: Kijk eerst eens goed naar de foto’s voordat je commentaar geeft.

    Login om te reageren
  40. Gert zegt

    22 januari 2009 om 09:15

    Het is volgens mij geen Formule Ford. Op z’n site staat dat het een F3 auto is maar dit is er eentje met een buizenchassis, dat zou dan van voor 1994 moeten zijn geweest volgens mij.
    Het heeft ook best veel weg van een oude Opel Lotus racewagen, dat zou ook de keuze voor de Opel motor kunnen verklaren? :-)
    Gaaf project wel! :-)

    Login om te reageren
  41. sjazz zegt

    22 januari 2009 om 09:19

    Volgens mij zijn er in NL ook regels omtrent uitstekende delen zoals deze taartschep.

    Login om te reageren
  42. Ji Ha zegt

    22 januari 2009 om 09:34

    En waar is er plaats voor de pintjes gekocht in de supermarkt?

    Login om te reageren
  43. EnzoR zegt

    22 januari 2009 om 10:05

    Super vet! Alleen jammer van die motor die erin zit.

    Login om te reageren
  44. Tinos zegt

    22 januari 2009 om 10:16

    En mag je er dan ook in Nederland mee rijden? Zitten nogal wat scherpe onderdelen aan.
    Aan de ander kant: de Ariel Atom mag hier ook rijden…

    Login om te reageren
  45. johnny t-jet zegt

    22 januari 2009 om 10:18

    zonder motor is er ook weinig te beleven.

    Login om te reageren
  46. Gert zegt

    22 januari 2009 om 10:30

    Maar de Atom mag in Nederland volgens mij niet met z’n optionele spoilers rijden. Ben zelf geen monteur, maar volgens mij zijn scherpe uitstekende delen altijd afkeur. En daar vallen delen van de voor en achterspoiler toch wel redelijk onder.

    Login om te reageren
  47. Marvin zegt

    22 januari 2009 om 10:32

    Arg wat is die Toyota reclame toch irritant.

    Login om te reageren
  48. Granturissimo zegt

    22 januari 2009 om 10:50

    Banden op foto 3 en 4 lijken wel Dunlop Racings en die zijn volgens mij niet straatlegaal…

    Login om te reageren
  49. Jan Groothuijse zegt

    22 januari 2009 om 10:56

    Op het onderste plaatje is het heel anders…

    Login om te reageren
  50. Jandepandaman zegt

    22 januari 2009 om 10:58

    EnzoR heeft wat mij betreft wel een punt:

    Ik mis een trekhaak aan dat ding! :lol:

    Login om te reageren
  51. Jandepandaman zegt

    22 januari 2009 om 10:59

    @Jan Groothuijse- Dat is het “Before” plaatje vóór dat alle verbouwingen plaatsvonden…

    Login om te reageren
  52. Jan C. zegt

    22 januari 2009 om 11:10

    ’t is een Reynard chassis… staat een autobild link in de bron, die als bron diende voor deze bron.

    Login om te reageren
  53. Juicie zegt

    22 januari 2009 om 11:54

    Hoezo zou dit in Nederland nooit mogen:

    http://haselier.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=17&Itemid=45

    Login om te reageren
  54. Autofans.be zegt

    22 januari 2009 om 12:36

    knap staaltje techniek en kunde, al vind ik het jammer van het Ferrari paardje op de motorkap.

    Login om te reageren
  55. clijde zegt

    22 januari 2009 om 12:44

    In 4 jaar tijd 150.000 euro er in gepompt. Leuk, maar niet voor een 2.0 opel blok. Als hij nu een mooie honda vetc van een s200 er in gelepeld had, dan zou ik me toch eens bedenken :)

    Login om te reageren
  56. MDA zegt

    22 januari 2009 om 12:57

    Die laatste foto is inderdaad een hele andere wagen… Ander voorvleugel, andere koplampen, andere banden, andere rolbeugel etc etc. Ik vind die foto dan ook niet terug op zijn eigen website…

    Verder wel cool ding natuurlijk!

    Login om te reageren
  57. Citrofiel zegt

    22 januari 2009 om 15:06

    @ mx5/rx8; Volgens mij kan de Nederlandse wetgever je niets meer maken als het in een ander EU-land al is goedgekeurd. Ik ken mensen die met hun eigen ombouwingen graag even naar de overkant van Het Kanaal gaan, daar de auto laten keuren, en dan ‘importeren’ naar Nederland.

    Login om te reageren
  58. DennieFR zegt

    22 januari 2009 om 17:39

    Geinig en zeer gaaf!
    Stel je de gezichten op de weg eens voor als je in de file staat,of wanneer je gewoon op je werk aan komt rijden en naast de A6 van opperstropdas parkeert :lol:

    Login om te reageren
  59. Civic_Owner zegt

    22 januari 2009 om 18:05

    is diene nu hellemaal van de pot gerukt??
    en ik die dacht al alles te hebben meegemaakt,tjonge tjonge.
    toch liever de limo formule wagen,dan kunne mijn maten ook mee…
    want deze is een 1zitter,hoewel dit ook wel tof zal zijn.

    Login om te reageren
  60. omeslo zegt

    22 januari 2009 om 18:34

    Geen probleem, zegt de RDW dan. Maar natuurlijk wel eerst een exemplaar inleveren voor een crashtest.

    Login om te reageren
  61. CRASH zegt

    22 januari 2009 om 19:40

    waar laat je je parkeerkaartje?!

    Login om te reageren
  62. Ferdinand zegt

    22 januari 2009 om 23:32

    Koop dan een Caparo T1. Ik krijg het hier eerlijk gezegd niet echt warm van….

    Login om te reageren
  63. Cantago zegt

    23 januari 2009 om 13:24

    Wat doet hij tegen de Ariel Atom????

    Login om te reageren
  64. Daan zegt

    31 januari 2009 om 15:23

    Wow! waar kan ik tekenen?:D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North