
Wederom een Corvette re-body? Daar lijkt het wel op, in dit geval gaat het om het bedrijf Blue Fusion die bezig is met een Corvette C2 split-window styling op basis van een Corvette C6 chassis.
Het resultaat is de Rossi 66, die qua uiterlijk sterk doet denken aan de tweede generatie van de welbekende Corvette. Het gaat dan om de C2 split window Corvette uit 1966. Met behulp van het huidige onderstel van de Corvette C6/Z06/ZR1 moet de Rossi 66 een enigszins betrouwbaar stukje maatwerk worden (via jalopnik.com).
De auto zal waarschijnlijk te zien zijn op de SEMA show in November.

We are pleased to introduce to the Corvette enthusiasts of the world, the new Rossi 66. Taking the most graceful lines of the 1966 C2 split window Corvette, we have crafted an entirely new body designed and engineered specifically for the current C6/Z06/ZR1 platform. We believe the result speaks for itself!
The Rossi 66 was entirely designed and engineered digitally and is the culmination of nearly 100 years of combined experience amongst three of the most experienced automotive designer, sculptor, and engineer in the business. Emphasis added…this is NOT a kit car!
The Rossi 66 will be built to order from a new C6, a C6/Z06/ZR1 or a customer supplied C6 donor chassis to be transformed in our own facilities. The initial offering is a three door coupe with a fully functioning convertible to be developed in the near future. Along with those two variants, there will also be various stages of Sport and Competition versions up to and including a GT2 class type for full on-track racing applications.
As we all know, the substantial capabilities of the C6 chassis and the vast respective tuning suppliers will allow infinite possibilities for a broad range of customer tastes. Partnership with these existing C6 tuners may be negotiated in the future. Also offered from Rossi will be custom designed one-piece/multi-piece light weight Rossi forged wheels, Rossi big brake kits, Rossi custom exhaust system, Rossi appointed interior trims and seating along with many other custom accessories designed specifically for this brand.
The parent corporation, Blue Fusion, has been a Tier One surfacing supplier for Ford Motor Company for over 15 years and is both ISO9001 and Ford Q1 certified (higher than ISO rating scale). Production tolerances will be of the highest in the automotive industry. This includes Class-A surfacing and the fit and finish will be competitive with the best of modern production releases.
Our debut target is to introduce a full running production vehicle to be displayed at SEMA 2008 (investment capitol dependent). The design is near completion and tooling is set to begin next month in September. Investment opportunities are available so if this of interest to someone you know, please don’t hesitate to spread the news. The Rossi 66 is available for orders as of today!
For more information regarding either Blue Fusion or the Rossi 66 and it’s pricing, please contact David R. Robison at [email protected].





Ziet er mooi uit.
Krijgt groen licht van mij.
Geil geil geil! (Maar die donkere kleur laat zo weinig details zien :()
Mooi mooi :D
Maar liever zie ik ‘m in ’t rood.
@ autoblogger: “Dara lijkt het wel op,”… is dat ’n nieuw woord; “Dara” :wink:
–edit: dank u, is inmiddels gefixt–
wil die toch eens in het echt zien, want die afmetingen tussen de C2 en C6 zijn toch echt wel “net even anders”….
eindelijk een “tuner” die met cad de body ontworpen heeft; dacht even “het is weer een 3D max ding” maar nee…hoewel Ford nou niet de hoogste tolerantie eisen heeft t.a.v. class-A (zoals ze zeggen)..is volgens mij altijd nog Audi…
wow, ik vind hem wel geslaagd eigenlijk :)
een mooie retro op een van de mooiste auto’s uit de geschiedenis. alleen de velgen moeten meer retro! spaakjes of zo!
Wat een slechte plaatjes. Ik zie geen hol van die hele auto op die donkere achtergrond.
Zo hoort dat!
voor grote plaatjes :) http://jalopnik.com/photogallery/rossivette/1003216192?viewSize=thumb1280x1280
Hmm.. ziet er niet verkeerd uit. Maar doe mij toch maar deze :
http://www.autoblog.com/photos/gm-motorama-dream-cars-at-pebble/982740/full/
Wat een waanzinnig concept zeg, ben heel erg benieuwd.
Zo ziet hij er wel leuk uit, maar ik ben benieuwd hoe het wordt in een andere kleur. Het zwart zorgt ervoor dat de details, de subtielere lijnen wegvallen. Die velgen vind ik er niet onder horen, een beetje te veel aftermarket-stijl.
Oei, zeer sexy!
De velgen passen er ook goed bij, dat is echt een must bij zo’n bolide.
Wat een vette bak. Zwart staat goed :) . Van mij mag ie zo de weg op.
Alleen dat dissonerende blok van de motorkap afhalen en dan hebben we een mooie opvolger voor de Iso Grifo.
Vind em nog teveel op de oude corvette lijken, die was erg mooi, maar als je het naar de 21e eeuw brengt, doe dat dan wel goed
Prachtigg! Als ik kon zou ik m zo kopen
hoe heet die coole politieserie ook al weer…met zo’n zwarte …o. ja…STINGRAY !!!
Zalig! Ik vind de oude corvettes nog altijd de mooiste! Die zijn zoveel slanker, veel eleganter en hebben duizend keer meer chamre. De nieuwe hebben een redelijk bedenkelijk imago, dus is het goed dat ze er direct een mooie koets op zetten!
Hiervan gaat mijn hartje toch sneller kloppen. De schoonheid uit eind 60 er jaren met de (bewezen) bizarre techniek/prestaties van 2008, mooier kan het haast niet. Alleen wel nog graag wat meer foto’s/kleuren en hij moet eerder wat dikker dan langer worden vind ik.
Best mooi gelukt!
Alleen, een ’66 kan nooit geen split window gehad hebben. Die zijn alleen in het eerste jaar geproduceerd, in ’63 dus.
Die achterkant is erg mooi!
Origineel ‘gecovered’ wel…
De voorkant, mwa. B-tje saai eigenlijk
markus je heb helemaal gelijk want in 64 werd het de stingray zonder splitwindow
maar al met al een super schoonheid om te zien uitbrengen die handel met de techniek van de zr1 rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Zeer geslaagd als ik het mag zeggen. Ze mogen hem rustig bij me neerzetten aangezien ik nog wat hectare grond over heb voor het parkeren van speelgoed :D
Zij krijgen van mij een 10 !
Heeeeeeel erg dik!!!! Had alleen nog wel een wat duidelijkere foto willen zien van de voorkant… Verder, in één woord; fantastisch!
Niceeee. Maar nog nooit van Blue Fusion gehoord.
dat logo lijkt op die van ugur
hmmm