• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Corvette C2 meets C6: Rossi 66

Auteur: autoblogger, gepost 19 augustus 2008 om 15:05 – 31 Reacties

Corvette Rossi 66


Wederom een Corvette re-body? Daar lijkt het wel op, in dit geval gaat het om het bedrijf Blue Fusion die bezig is met een Corvette C2 split-window styling op basis van een Corvette C6 chassis.

Het resultaat is de Rossi 66, die qua uiterlijk sterk doet denken aan de tweede generatie van de welbekende Corvette. Het gaat dan om de C2 split window Corvette uit 1966. Met behulp van het huidige onderstel van de Corvette C6/Z06/ZR1 moet de Rossi 66 een enigszins betrouwbaar stukje maatwerk worden (via jalopnik.com).

De auto zal waarschijnlijk te zien zijn op de SEMA show in November.

Corvette Rossi 66

We are pleased to introduce to the Corvette enthusiasts of the world, the new Rossi 66. Taking the most graceful lines of the 1966 C2 split window Corvette, we have crafted an entirely new body designed and engineered specifically for the current C6/Z06/ZR1 platform. We believe the result speaks for itself!

The Rossi 66 was entirely designed and engineered digitally and is the culmination of nearly 100 years of combined experience amongst three of the most experienced automotive designer, sculptor, and engineer in the business. Emphasis added…this is NOT a kit car!

The Rossi 66 will be built to order from a new C6, a C6/Z06/ZR1 or a customer supplied C6 donor chassis to be transformed in our own facilities. The initial offering is a three door coupe with a fully functioning convertible to be developed in the near future. Along with those two variants, there will also be various stages of Sport and Competition versions up to and including a GT2 class type for full on-track racing applications.

As we all know, the substantial capabilities of the C6 chassis and the vast respective tuning suppliers will allow infinite possibilities for a broad range of customer tastes. Partnership with these existing C6 tuners may be negotiated in the future. Also offered from Rossi will be custom designed one-piece/multi-piece light weight Rossi forged wheels, Rossi big brake kits, Rossi custom exhaust system, Rossi appointed interior trims and seating along with many other custom accessories designed specifically for this brand.

The parent corporation, Blue Fusion, has been a Tier One surfacing supplier for Ford Motor Company for over 15 years and is both ISO9001 and Ford Q1 certified (higher than ISO rating scale). Production tolerances will be of the highest in the automotive industry. This includes Class-A surfacing and the fit and finish will be competitive with the best of modern production releases.

Our debut target is to introduce a full running production vehicle to be displayed at SEMA 2008 (investment capitol dependent). The design is near completion and tooling is set to begin next month in September. Investment opportunities are available so if this of interest to someone you know, please don’t hesitate to spread the news. The Rossi 66 is available for orders as of today!

For more information regarding either Blue Fusion or the Rossi 66 and it’s pricing, please contact David R. Robison at [email protected].

Ook interessant!

  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Petrolhead shockeert met 'Ferrari F40' Corvette
  • Corvette water
    Corvette eindigt in sloot week na restauratie

Nieuwste artikelen

  • Is de Renault Twingo wel of niet een klassieker?
  • De ideale speciale editie voor bemoeiallen is hier
  • Is deze EV-technologie toch niet het ei van Columbus?
  • Oei, de BMW iX3 is ‘bijna uitverkocht’
FacebookTweetPinLinkedIn

Corvette, zwart

Vorig bericht: « Belgie gaat naar maximumsnelheid van 130 km/u?
Volgend bericht: Gespot: Zwarte Ferrari Enzo’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. dekster zegt

    19 augustus 2008 om 15:05

    Ziet er mooi uit.

    Login om te reageren
  2. VonStroke zegt

    19 augustus 2008 om 15:06

    Krijgt groen licht van mij.

    Login om te reageren
  3. jamesBROWN zegt

    19 augustus 2008 om 15:11

    Geil geil geil! (Maar die donkere kleur laat zo weinig details zien :()

    Login om te reageren
  4. Emile_Benz zegt

    19 augustus 2008 om 15:16

    Mooi mooi :D
    Maar liever zie ik ‘m in ’t rood.

    @ autoblogger: “Dara lijkt het wel op,”… is dat ’n nieuw woord; “Dara” :wink:
    –edit: dank u, is inmiddels gefixt–

    Login om te reageren
  5. tt zegt

    19 augustus 2008 om 15:20

    wil die toch eens in het echt zien, want die afmetingen tussen de C2 en C6 zijn toch echt wel “net even anders”….

    Login om te reageren
  6. JH zegt

    19 augustus 2008 om 15:22

    eindelijk een “tuner” die met cad de body ontworpen heeft; dacht even “het is weer een 3D max ding” maar nee…hoewel Ford nou niet de hoogste tolerantie eisen heeft t.a.v. class-A (zoals ze zeggen)..is volgens mij altijd nog Audi…

    Login om te reageren
  7. Camaro zegt

    19 augustus 2008 om 15:35

    wow, ik vind hem wel geslaagd eigenlijk :)

    Login om te reageren
  8. sjazz zegt

    19 augustus 2008 om 15:41

    een mooie retro op een van de mooiste auto’s uit de geschiedenis. alleen de velgen moeten meer retro! spaakjes of zo!

    Login om te reageren
  9. Thijs zegt

    19 augustus 2008 om 15:54

    Wat een slechte plaatjes. Ik zie geen hol van die hele auto op die donkere achtergrond.

    Login om te reageren
  10. Mic zegt

    19 augustus 2008 om 15:57

    Zo hoort dat!

    Login om te reageren
  11. Camaro zegt

    19 augustus 2008 om 16:06

    voor grote plaatjes :) http://jalopnik.com/photogallery/rossivette/1003216192?viewSize=thumb1280x1280

    Login om te reageren
  12. Js zegt

    19 augustus 2008 om 16:21

    Hmm.. ziet er niet verkeerd uit. Maar doe mij toch maar deze :
    http://www.autoblog.com/photos/gm-motorama-dream-cars-at-pebble/982740/full/

    Login om te reageren
  13. Bramzel zegt

    19 augustus 2008 om 16:31

    Wat een waanzinnig concept zeg, ben heel erg benieuwd.

    Login om te reageren
  14. Citrofiel zegt

    19 augustus 2008 om 16:39

    Zo ziet hij er wel leuk uit, maar ik ben benieuwd hoe het wordt in een andere kleur. Het zwart zorgt ervoor dat de details, de subtielere lijnen wegvallen. Die velgen vind ik er niet onder horen, een beetje te veel aftermarket-stijl.

    Login om te reageren
  15. ZonParaplu zegt

    19 augustus 2008 om 16:49

    Oei, zeer sexy!
    De velgen passen er ook goed bij, dat is echt een must bij zo’n bolide.

    Login om te reageren
  16. Een betere ontwerper zegt

    19 augustus 2008 om 16:56

    Wat een vette bak. Zwart staat goed :) . Van mij mag ie zo de weg op.

    Login om te reageren
  17. Texter zegt

    19 augustus 2008 om 17:01

    Alleen dat dissonerende blok van de motorkap afhalen en dan hebben we een mooie opvolger voor de Iso Grifo.

    Login om te reageren
  18. Rijzerlo zegt

    19 augustus 2008 om 18:44

    Vind em nog teveel op de oude corvette lijken, die was erg mooi, maar als je het naar de 21e eeuw brengt, doe dat dan wel goed

    Login om te reageren
  19. corrado vr6 slc zegt

    19 augustus 2008 om 19:19

    Prachtigg! Als ik kon zou ik m zo kopen

    Login om te reageren
  20. The Honda Spirit zegt

    19 augustus 2008 om 19:29

    hoe heet die coole politieserie ook al weer…met zo’n zwarte …o. ja…STINGRAY !!!

    Login om te reageren
  21. Phils zegt

    19 augustus 2008 om 19:51

    Zalig! Ik vind de oude corvettes nog altijd de mooiste! Die zijn zoveel slanker, veel eleganter en hebben duizend keer meer chamre. De nieuwe hebben een redelijk bedenkelijk imago, dus is het goed dat ze er direct een mooie koets op zetten!

    Login om te reageren
  22. Rob USA zegt

    19 augustus 2008 om 19:54

    Hiervan gaat mijn hartje toch sneller kloppen. De schoonheid uit eind 60 er jaren met de (bewezen) bizarre techniek/prestaties van 2008, mooier kan het haast niet. Alleen wel nog graag wat meer foto’s/kleuren en hij moet eerder wat dikker dan langer worden vind ik.

    Login om te reageren
  23. Markus zegt

    19 augustus 2008 om 20:27

    Best mooi gelukt!
    Alleen, een ’66 kan nooit geen split window gehad hebben. Die zijn alleen in het eerste jaar geproduceerd, in ’63 dus.

    Login om te reageren
  24. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    19 augustus 2008 om 21:09

    Die achterkant is erg mooi!
    Origineel ‘gecovered’ wel…

    De voorkant, mwa. B-tje saai eigenlijk

    Login om te reageren
  25. corvettez06 zegt

    19 augustus 2008 om 21:55

    markus je heb helemaal gelijk want in 64 werd het de stingray zonder splitwindow

    Login om te reageren
  26. corvettez06 zegt

    19 augustus 2008 om 21:56

    maar al met al een super schoonheid om te zien uitbrengen die handel met de techniek van de zr1 rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

    Login om te reageren
  27. Bob zegt

    19 augustus 2008 om 22:31

    Zeer geslaagd als ik het mag zeggen. Ze mogen hem rustig bij me neerzetten aangezien ik nog wat hectare grond over heb voor het parkeren van speelgoed :D

    Login om te reageren
  28. DeSoto zegt

    20 augustus 2008 om 08:34

    Zij krijgen van mij een 10 !

    Login om te reageren
  29. Mr. V8 zegt

    20 augustus 2008 om 14:37

    Heeeeeeel erg dik!!!! Had alleen nog wel een wat duidelijkere foto willen zien van de voorkant… Verder, in één woord; fantastisch!

    Login om te reageren
  30. ELB zegt

    20 augustus 2008 om 15:12

    Niceeee. Maar nog nooit van Blue Fusion gehoord.

    Login om te reageren
  31. Emile zegt

    9 september 2008 om 22:53

    dat logo lijkt op die van ugur

    hmmm

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North