• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Corvette ZR1 door Hennessey omgedoopt tot ZR700

Auteur: Dennis, gepost 29 januari 2009 om 16:40 – 24 Reacties

Hennessey ZR700 Corvette


De Corvette ZR1 is Jeremey Clarkson’s auto van het jaar. Een leuk gegeven voor wie dat iets waard is, want ook zonder de lovende woorden van Mr. Top Gear, is de ZR1 uiterst leuk speelgoed voor op de Nürgburgring en bovendien voor relatief weinig geld. Voor tuners als Hennessey is de pk-oorlog nog zeer levendig en men laat zien dat het onderste nog niet uit de kan gehaald is. De Corvette ZR1 werd omgedoopt tot de Hennessey ZR700 met 705 pk.

Om de ZR1 over de grens van 700 pk te tillen, was er een reeks aan ingrepen nodig. De druk van de supercharger werd verhoogd van 11 naar 14psi. Dankzij een K&N luchtfilter kan de motor iets vrijer ademen. Er werd een nieuwe intercooler gemonteerd. Het uitlaatsysteem kreeg een upgrade, waarbij o.a. de standaard katalysator werd vervangen door een exemplaar met een grotere luchtdoorvoer. En tot slot werd het motormanagement aangepast op de diverse wijzigingen.

Met 705 pk vermogen 972 Nm koppel ter beschikking sprint de Corvette in 3,1 seconden naar 96 km/u (-0,7s) en in 13,9 seconden naar 240 km/u (-3,2s). De topsnelheid ligt rond de 340 km/u (+16km). Voor degenen voor wie dit allemaal nog niet genoeg is (durf dat eens te beweren), werkt Hennessey momenteel ook nog aan een ZR750 met 755 pk. (via: jalopnik)

Hennessey ZR700 Corvette

Ook interessant!

  • Video: prachtige Corvette en SC430 blijven heel
  • Video: malloot doet donuts in de woonwijk
    Video: malloot doet donuts in de woonwijk
  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Video - burnout in Corvette gaat fout, ravage tot gevolg

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Corvette, Hennessey, tuning, Video, ZR1

Vorig bericht: « Skoda gaat online auto’s verkopen
Volgend bericht: Audi hangt Nederlands prijskaartje aan R8 5.2 V10 »

Lees Interacties

Reacties

  1. MurcieBoy zegt

    29 januari 2009 om 16:46

    leg er meteen een Veyron motor in :P
    en nu ik er zo over nadenk.. (kwijl)

    Login om te reageren
  2. KamerOlifant zegt

    29 januari 2009 om 16:47

    Ja.. dat is vet. Ik denk dat de ZR1 veel potentie heeft, heerlijke auto.

    Login om te reageren
  3. spykerboy zegt

    29 januari 2009 om 16:51

    mmmmmmhmmmmmm veel kracht…. YUMMY, maar vinde de banden dat wel leuk allemaal dan?

    Login om te reageren
  4. Citrofiel zegt

    29 januari 2009 om 17:11

    58 pk op 647 erbij, en dan zulke verbeteringen in de cijfers? Vooral de 0-96-tijd valt me op, zou er soms nog iets veranderd zijn aan de bakverhoudingen? Of iets met betere grip uit start?

    Login om te reageren
  5. EJS zegt

    29 januari 2009 om 17:13

    Heerlijk auto, en 700 pk zou het motorblok nog wel moeten kunnen hebben. Met bijna 1000nm moet prima te rijden zijn, denk ik zo:)

    Login om te reageren
  6. timberleek zegt

    29 januari 2009 om 17:25

    ik meld me aan voor als hij hem kwijt moet. of iets dergelijks

    hoe dan ook ik meld me aan

    Login om te reageren
  7. bozewolf zegt

    29 januari 2009 om 17:28

    Wat ’n bakbeest…

    @ Citrofiel: Goed punt. Sneller is 1 ding, maar minus 7-tienden? Getthefuckouttahere. Alsof ze AWD hebben geinstalleerd.

    Mssn voor de cijfers er even bijzonder plakkerig rubber onder gesmeten ofzo?

    Maar zeker weten niet dat je bijna een seconde er af krijgt met deze relatief kleine vermogenstoename. En dan nog kun je je afvragen of ie z’n standaard 650 pk uberhaupt al 100% neergezet kreeg. In dat licht bekeken is, voor de 0 – X tijd, een vermogenstoename sowieso nutteloos.

    Login om te reageren
  8. Jochempie zegt

    29 januari 2009 om 17:48

    Het is Jeremy niet Jeremey :)

    Login om te reageren
  9. Phil zegt

    29 januari 2009 om 17:51

    Dikke bak !!

    Login om te reageren
  10. C6.R zegt

    29 januari 2009 om 18:12

    Lekker setje velgen ook!

    Kweenie of dit dezelfde is maar het lijkt er wel heel erg op!

    Login om te reageren
  11. C6.R zegt

    29 januari 2009 om 18:15

    *edit* foto’s doen het niet?

    Login om te reageren
  12. C6.R zegt

    29 januari 2009 om 18:16

    Ah, nu wel!

    Login om te reageren
  13. tibor zegt

    29 januari 2009 om 18:22

    @ bozewolf en citrofiel

    ik denk dat het te maken heeft met de koppeltoename van meer dan 150 nm

    Login om te reageren
  14. Citrofiel zegt

    29 januari 2009 om 18:31

    Ik zou me enigszins kunnen voorstellen dat die koppeltoename wordt gecompenseerd door een ernstig gebrek aan grip, maar blijkbaar hebben ze dit toch weten te hanteren…

    Login om te reageren
  15. tibor zegt

    29 januari 2009 om 19:11

    een standaart zr1 gaat trouwens al 332 en van o-96 in 3.4 dus de verschillen zijn minder groot dan het lijkt…alleen die sprint naar 240 is echt bizar en de quarter mile tijd in dat filmpje van 11 sec en 136 mph eindsnelheid is ook beestachtig

    Login om te reageren
  16. bozewolf zegt

    29 januari 2009 om 19:16

    @ tibor: meer koppel is sneller naar de bandenhandelaar voor nieuw rubber. Als je ’t niet kwijt kan, kan je ’t niet kwijt. Cruijffiaanse waarheden.

    En dan nog zorgt 150 nm niet voor min 7/tienden. Al helemaal niet in de sub-4 regionen.

    Als je van 3.4 gaat rekenen wordt het aannemelijker. Maar dan nog. 0-100 zegt eigenlijk toch niks, de tijd is te kort.

    Toch ben ik wel benieuwd naar ’t rubber. Zelfde als wat onder de ZR-1 ligt? Of wat?

    Login om te reageren
  17. C6.R zegt

    29 januari 2009 om 19:56

    De eigenaar en iemand van Hennessey hier over deze wagen:

    http://forums.corvetteforum.com/c6-corvette-zr1/2236339-2009-zr1-11-03-136-mph-video.html

    Krijg het idee dat die acceleratietijden een grove schatting zijn van de (niet altijd betrouwbare) mensen van Hennessey. No way dat ze dat die cijfers uit een test hebben terwijl ze bij deze 1/4 mile run een relatief trage tijd hebben neergezet. (vanwege het winterse weer…)

    Login om te reageren
  18. Ferraritje zegt

    29 januari 2009 om 21:45

    @Citrofiel: Als ze er 1 nieuw rubber onder hebben gelegd(extra grip) 2 meer koppel hebben(150 Nm= snellere overbrenging) en misschien, net als bozewolf al zei, hebben ze het zelf geteld, 1, 2, 3, … yeah guys, I counted 3 and something, so let’s write 3,1… :)
    OT: wel mooi getuned, niet te veel exterieuraanpassingen maar aan de motor daaretegen! :o

    Login om te reageren
  19. RenesisHP zegt

    29 januari 2009 om 22:07

    Dus als ik een paar leuke aftermarket onderdelen onder een auto schroef ben ik een Tuner? Dwz. Ik kan naar de kamer van koophandel om mij te registreren als tuner?

    Eigenlijk doen deze jongens niets wat je zelf niet kan doen. ;)

    Login om te reageren
  20. BmwMPower zegt

    29 januari 2009 om 22:12

    Erg mooi!
    Amerikaanse auto’s hebben newtons nodig, en dat is precies waar deze er zat van heeft!

    Login om te reageren
  21. corvette z06 zegt

    29 januari 2009 om 22:13

    monsterlijk heerlijk en geweldig, wat een wagen , en dat op de weg houden , dan moet je van goede huizen komen , wil je hier de traction uit willen schakelen .

    Login om te reageren
  22. Peter Hoekstra zegt

    29 januari 2009 om 22:54

    Wreed beest, benieuwd wat hij op de N’ring zou rijden.

    Login om te reageren
  23. rider zegt

    30 januari 2009 om 09:10

    kon je op wachten. de ideale basis voor tuning. geweldig chassis, perfecte motor en puike remmen. wat wil je nog meer als basis voor een tuning object?! kost dat nou? en wat zal hij op de “ring doen?

    Login om te reageren
  24. gekke turbo zegt

    30 januari 2009 om 20:27

    Gelukkig maar dat ze werken aan een versie met 755 pk anders wou ik ze uitlachen voor lutsers:P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North