• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Skoda gaat online auto’s verkopen

Auteur: Dennis, gepost 29 januari 2009 om 15:28 – 31 Reacties

Skoda Direct

Het online verkopen van nieuwe auto’s is in Nederland nog nooit een doorslaand succes gebleken. Een paar maanden geleden werd de stekker uit de website directauto.nl getrokken, doordat de Nederlandse autokoper volgens de initiatiefnemers nog te weinig animo heeft om via internet een nieuwe auto aan te schaffen. Skoda gelooft echter wel dat de tijd rijp is voor online verkoop van nieuwe auto’s en komt met een eigen webwinkel.

Op de website skoda-direct.nl kunnen klanten een auto kunnen uitzoeken, vervolgens afrekenen en voor de deur laten afleveren. Ik mis alleen nog de optie “voeg toe aan winkelwagen”.

ŠKODA GAAT ONLINE AUTO’S VERKOPEN

Vanaf vandaag opent Škoda-Direct.nl haar deuren. Via deze webwinkel is het mogelijk een nieuwe Škoda uit te zoeken, te betalen en voor de deur te laten afleveren. In Nederland was het niet eerder mogelijk op deze manier, zonder de deur uit te hoeven, een auto te kopen.

Met de verkoop van auto’s via internet zet Škoda een nieuwe stap in de ontwikkeling van het merk. Het succes van de Škoda Fabia bij jongere kopersgroepen en de aanstaande komst van de Yeti, een modern gelijnde ruimte SUV, zal de gemiddelde leeftijd van de berijders verder doen dalen. Škoda speelt in op de sterke groei van het aantal consumenten dat online zijn aankopen doet en jaarlijks een steeds groter bedrag besteedt. Met Škoda-Direct.nl is het merk voorbereid op een generatie autokopers die deze manier van aankopen als zeer vanzelfsprekend ervaart.

Škoda Fabia Edition

De verkoop start met vijftig speciale uitvoeringen van de Škoda Fabia, de zogenaamde Edition. Dit model is voorzien van een zuinige 1.2 liter benzinemotor met daaraan gekoppeld een groen C-label. Bovendien komt de auto in aanmerking voor het gunstige 20% bijtellingtarief. Verder zijn onder meer metallic lak, airconditioning, elektrisch bedienbare ramen voor, lichtmetalen velgen en een radio/CD/MP3-speler standaard. Het dak kan worden voorzien van een zwartwit geblokte striping en op de achterzijde wordt desgewenst een persoonlijke tekst afgedrukt. De Škoda Fabia Edition kost € 12.495 (incl. btw/bpm).

Dealer

De dealer blijft zeer nauw betrokken bij de online verkochte Škoda’s. Kopers krijgen hun auto uitgeleverd bij hun dealer in de buurt. Onderhoud en service zullen in de toekomst eveneens door de Škoda dealerorganisatie worden uitgevoerd. Om vragen van potentiële kopers te beantwoorden is er voor Škoda Direct een speciaal callcenter (030 880 1118) ingericht.

Groei

In 2008 werden er in Nederland 9.695 Škoda’s verkocht. Dit zijn er bijna 300 meer dan in 2007 en ruim 75% meer dan in 2000, het jaar dat Škoda met de Fabia een nieuw tijdperk voor het merk inluidde. Pon is sinds 1992 importeur van het Tsjechische automerk.

Ook interessant!

  • Vernieuwde Skoda Karoq
    Vernieuwde Skoda Karoq gaat er ZO uitzien
  • Mijn Auto - De Skoda Citigo E iV van Ramon
  • Video: automobilist wil auto rammen, gaat zelf nat
    Video: automobilist wil auto rammen, gaat zelf nat
  • Ook deze smartphonemaker gaat elektrische auto's maken

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, Skoda

Vorig bericht: « 5,9 miljard dollar verlies voor Ford in vierde kwartaal 2008
Volgend bericht: Corvette ZR1 door Hennessey omgedoopt tot ZR700 »

Lees Interacties

Reacties

  1. DrDre zegt

    29 januari 2009 om 15:31

    Wat ze allemaal wel niet doen bij VAG om auto’s te verkopen…

    Login om te reageren
  2. Roderick zegt

    29 januari 2009 om 15:36

    Ik kan helemaal niks kiezen behalve de voorgekoude 1.2 uitvoering met bijbehorende “extra’s”
    .

    Login om te reageren
  3. Laue zegt

    29 januari 2009 om 15:40

    ik zou nog altijd eerst een proefrit willen maken met mn nieuwe bak…

    Login om te reageren
  4. Bobel zegt

    29 januari 2009 om 15:45

    Nou… je kan je naam erop zetten en de kleur (zilver of zwart) en wel fo geen dakmotief.
    En een auto via internet komen lijkt me toch niks. Het vertouwde gevoel van een dealer blijft toch fijner.

    Login om te reageren
  5. hubert zegt

    29 januari 2009 om 15:45

    Is eigenlijk niets mis mee.
    Tegenwoordig voldoen alle auto’s en is het puur nog maar een kwestie van smaak.
    Dus gewoon bestellen vanachter je PC moet geen probleem zijn.
    Zie het maken van een proefrit niet meer echt iets toevoegen.

    Login om te reageren
  6. Roderick zegt

    29 januari 2009 om 15:47

    Maar de vraag is: wie kopen er Skoda’s? Volgens mij de oudjes die een auto zien als een nuttig voertuig (of iets dergelijks) waarvan de meeste niet echt met internet om kunnen gaan… Dit heeft geen zin dus! Ik schat dat er tot 2010 (als ’t dan nog zou bestaan) 3 auto’s zo verkocht worden…

    Login om te reageren
  7. Wouter zegt

    29 januari 2009 om 15:47

    Ooh, wou liever een drive trough…

    Een 31 met automatische airco, een 89 zonder mistlichten voor en een 45 met 16″ alluminium velgen aub.

    Login om te reageren
  8. Akeem e92 zegt

    29 januari 2009 om 15:48

    @ hubert: Tegenwoordig voldoen helemaal niet alle auto’s. Als je slechts het doel hebt om van A naar B te komen, kan dat, maar de gemiddelde gebruiker kijkt verder dan uiterlijk. Een proefrit voegt dan ook erg veel toe. Overigens mag het dan wel een leuk idee zijn van Skoda om dit te doen, ik zou mijn auto zo nooit kopen…

    Login om te reageren
  9. markieanta zegt

    29 januari 2009 om 15:48

    Beste Hubert,
    het is toch niet zo dat elke auto gelijkwaardig aan elkaar rijdt, overal dezelfde motor in zit, de afwerking en de stoelen overal gelijk zijn etc. etc. Met andere woorden, wat jij zegt, slaat nergens op.

    Login om te reageren
  10. FrankyCash zegt

    29 januari 2009 om 15:49

    Idd bitter weinig mogelijkheden om je auto te customizen. Maar ik denk dat als je via internet een flinke korting geeft, op alle modellen, dat het zeker voor een aantal mensen interessant is. Je kunt natuurlijk altijd nog even een proefritje maken bij de dealer he ;)

    Mijn Fabia is overigens echt wel de bom. Zilver, zonder dakmotief maar met….. BAD ASS op de achterkant :D

    Login om te reageren
  11. Wouter zegt

    29 januari 2009 om 15:49

    drive trough = Drive True (lekker McDonalds auteursrechten stele :p)

    Login om te reageren
  12. BmwMPower zegt

    29 januari 2009 om 15:49

    Uiteindelijk zou je toch willen weten hoe je auto rijdt, dus ga je naar de dealer en maakt een proefrit. Dan bestel je hem pas…

    Mercedes, BMW, je kent het wel, hebben ook zo iets, alleen dan kun je je ultieme model maken met allerlei opties enzo.

    Login om te reageren
  13. SPK zegt

    29 januari 2009 om 15:58

    Weet niet of de dealers hier zo blij mee zijn. Ik zou opzich best een auto op internet durven te bestellen, maar ik zou de auto op zijn minst toch eerst even in het echt willen zien en waarschijnlijk er ook wel even in rijden. Dus dat moet dan bij de dealer en daarna bestellen ze hem op internet? En dan moet je voor onderhoud naar de dealer waar je hem niet gekocht hebt? die zal dan misschien niet zo heel erg blij met je zijn. En wat dan als er na een week iets stuk gaat? die dealer heeft niet de verplichting naar jou om dat snel op te lossen, die zet je gewoon achteraan in de rij.
    Ik zie er nog iets te veel haken en ogen aan.

    Login om te reageren
  14. C30 T5 zegt

    29 januari 2009 om 16:06

    Heeft wel als voordeel dat auto gewoon geleverd wordt. Op dit moment vallen er dealers als bosjes om.

    Login om te reageren
  15. Rick zegt

    29 januari 2009 om 16:15

    @DrDre
    Pon dus hé.
    Niet vag nee de importeur zelf.

    Login om te reageren
  16. Citrofiel zegt

    29 januari 2009 om 16:16

    Ach, Skoda’s worden ook verkocht voor zulke prijsjes dat het niet zo veel uitmaakt als het een miskoop is. ;)

    Login om te reageren
  17. Vingt-Coeur zegt

    29 januari 2009 om 16:18

    BE-LACH-E-LIJK. Wat mij betreft is het vloeken in de kerk.

    Zullen de dealers leuk vinden.

    Tenzij zij de auto’s mogen leveren natuurlijk…

    Login om te reageren
  18. autoblogger zegt

    29 januari 2009 om 16:27

    @Vingt-Coeur: dealers? die hebben toch geen bestaansrecht meer? Heb je afgelopen weken het nieuws niet gevolgd?

    Login om te reageren
  19. Pieter-Jan zegt

    29 januari 2009 om 16:54

    Mijn zuster heeft haar Peugeot via het internet besteld. Ze moest vier maal herbeginnen omdat de site vastliep, had de vierde maal niet opgelet, wat ze pas doorhad toen de wagen werd gelevert.

    Login om te reageren
  20. Zoef zegt

    29 januari 2009 om 17:03

    Is in België een probleem denk ik. Dat is verkoop op afstand. Betekent dat je ‘m zowiezo binnen de 7 dagen mag terugbrengen en je geld terug moet krijgen.

    Login om te reageren
  21. Hanico zegt

    29 januari 2009 om 17:31

    Een auto is toch een dure aankoop waarover je toch vrij lang over de keuze ga nadenken, en een proefrit is toch nog steeds de beste manier om achter te komen of een auto je bevalt. Iedergeval dat geldt voor mij.

    Login om te reageren
  22. fields zegt

    29 januari 2009 om 17:33

    grappig ze hebben dr nog geen verkocht:P.

    Login om te reageren
  23. madru zegt

    29 januari 2009 om 17:39

    Ja dat hebben ze goed gezien nu kunnen de klanten niet meer achter korting vragen !!

    Login om te reageren
  24. Esprit_de_Flandre zegt

    29 januari 2009 om 17:47

    Internet kan toch nooit de dealer vervangen. Het kan een hulp zijn als er veel informatie en foto’s te vinden zijn over een model, maar een auto moet je toch een keer voelen.

    Login om te reageren
  25. Hubert zegt

    29 januari 2009 om 19:07

    Ik heb destijds via internet m’n volvo samengesteld en ben met een uitdraai diverse dealers afgeweest.
    Daar waar ik de beste inruilprijs kreeg en de meeste korting, mocht hem voor mij bestellen.
    Had nog geen minuut in de auto gezeten en nog geen meter gereden. Maar heb geen spijt gehad.
    Ohja, de hoogste inruilrijs kreeg ik overigens niet bij de Volvodealer, maar bij een universele garage.
    En die heeft voor mij dus een nieuwe Volvo besteld.

    Login om te reageren
  26. Brecht zegt

    29 januari 2009 om 19:26

    @Roderick:

    Jij hebt blijkbaar slechte ervaringen met Skoda denk ik zo?
    Ik zie alvast veel jonge mensen rondrijden in Skoda, niet enkel van die oude meetjes en peetjes, Skoda maakt mooie frisse modellen, met VW-techniek enzo, niet echt iets slecht dus? Behalve dat het idd een wat ‘budget’ imago heeft, maar hey, het is nog altijd geen Dacia ofzo hé.

    Login om te reageren
  27. freek zegt

    29 januari 2009 om 20:02

    Kijk dat je nou een M3 online zou bestellen(als dat kon) OK!
    Maar een skoda absoluut niet..

    Login om te reageren
  28. Jeroen van der Schenk zegt

    30 januari 2009 om 08:34

    ‘In Nederland was het niet eerder mogelijk op deze manier, zonder de deur uit te hoeven, een auto te kopen.’ Ahum… http://www.nieuweautokopen.nl is er al een tijdje!

    Wat ze in ieder geval slimmer doen dan DirectAuto.nl destijds is dat ze de distributiekanalen ook innoveren (tenminste, dat hoop ik).

    Login om te reageren
  29. Pascal Vroom zegt

    30 januari 2009 om 10:55

    als je niet kan inruilen heeft het geen zin! en als klant wil je zelf de auto samenstellen en niet anders. Ik merk zelf veel te vaak in de showroom, ben verkoper bij een VAG product, dat men altijd shopt, men gaat één keer proefrijden en daarna kopen waar het voordelig is, dus al dat gezeur over dat dit niet kan online is domweg niet waar. Men koopt niet altijd waar men de proefrit e.d heeft gedaan en bijna alle nieuwe auto’s heeft men bij verkoop niet gezien, die moet nog gemaakt worden. Bij ons hebben we veel last van Nieuweautokopen.nl maar we krijgen nog een kans van de klanten. De actie van Skoda is dus een stapje in de goede richting…..

    Login om te reageren
  30. The Honda spirit zegt

    30 januari 2009 om 17:38

    wat een but site

    Login om te reageren
  31. Paddy zegt

    1 maart 2009 om 12:47

    Auto kopen via internet een prima idee.
    Alleen jammer dat Skoda niet haar hele gamma via internet aanbied.
    Één model en een beperkte keuze komt zo “Henry Ford” over.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North