• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Corvette ZR1 heeft problemen met de keuring

Auteur: Alwood, gepost 9 oktober 2008 om 20:59 – 29 Reacties

vette ZR1

De keuring is in dit geval JC’s ‘seal-of-approval’. De ZR-1 schijnt in de smaak te vallen, dat zondermeer. De nieuwe Corvette voldoet aan de belangrijkste eisen: hij is snel, bloedmooi en goedkoper dan welke concurrent dan ook. Als het om concurrentie op de voornoemde eisen gaat in ieder geval, maar daar zit het probleem hem niet.

De Corvette schijnt namelijk uit elkaar te vallen. Uit elkaar vallen lijkt niet bij een Amerikaanse volbloed te passen hoor ik je dan denken? Amerikanen zullen best gaan rammelen, trillen en vervormen onder belasting, maar uit elkaar vallen?

Veel toelichting geeft de Clarkson verder niet. Het zal ook een natuurlijke reactie van de man zijn om niet honderd procent positief te zijn over een Amerikaans product. Hij heeft de auto in Amerika bereden en de kwaliteit van het wegdek is daar niet altijd even consistent. Als je vervolgens door een gat in de weg rijdt met vering die camera’s de auto uit doet schudden dan kan je onderdelen verliezen.

Het desintegreren van het voertuig zal verder geen levensbedreigende situaties veroorzaken. Er is echt wel over het aluminium spaceframe en de aandrijflijn nagedacht. Het is eerder het interieur van de Vette waar problemen uit voort kunnen komen. De ZR1 gebruikt grotendeels hetzelfde interieur als de reguliere C6 en Z06. Een interieur wat niet bepaald luxe, flair en kwaliteit uitstraalt. Als je even niet op let bij het aanvinken van de opties is het volledige interieur zelfs grijs. Knap deprimerend want dat is wel het stuk waar je steeds tegenaan kijkt.

De ZR1 belooft in ieder geval weer heftige discussies voor de nieuwe Topgear afleveringen! Het hele circus moet 2 november weer van start gaan. (bron: Jalopnik)

Ook interessant!

  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Petrolhead shockeert met 'Ferrari F40' Corvette
  • Corvette water
    Corvette eindigt in sloot week na restauratie

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

Chevrolet, Corvette, jeremy-clarkson, Supercars, ZR1

Vorig bericht: « Donderdagavond caption contest: Go Granny!
Volgend bericht: Video: Audi heeft humor! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Erik zegt

    9 oktober 2008 om 21:04

    Hij heeft altijd wel wat te klagen over Amerikaanse auto’s dat is altijd zo geweest en zal nu ook niet anders zijn. Waarschijnlijk valt er maar een klein onderdeel uit het interieur en gaat hij helemaal Wild haha. Of hij blaast een band binnen de kortste keren op zoals bij die Bentley :) Zit uit te kijken naar de nieuwe serie en die komt mooi na mijn examenweek dus dat is perfect :D

    Login om te reageren
  2. GOD zegt

    9 oktober 2008 om 21:12

    Ik geloof het wel.
    Het gebeurt zo vaak, daarom zijn die ook een stuk goedkoper.
    Als ze heel blijven heb je een koopje, als ze uit elkaar vallen koop je een nieuwe om het nog maar eens te proberen, en dan nog ben je goedkoper uit.
    Zo dom zijn ze nog nie daar over het plasje.

    Login om te reageren
  3. Sven zegt

    9 oktober 2008 om 21:19

    Die man nemen we toch niet meer serieus he ? Hij heeft altijd wel iets om te zeiken. Hij maakt absoluut een entertainend autoprogramma, maar echt kwalitatief hoogstaand, objectief en informatief ? Nee zeker niet. Clarkson is gewoon een aandachtgeile jankerd die alles doet om zichzelf in de spotlights te plaatsen. En het liefst onder het mom van negatieve aandacht is ook aandacht.

    En met die ZR-1 zit het heus wel goed, ik lees nu zo vaak dat het interieur van de laatste generatie Corvette dik in orde is dat ik die azijnpissers die stug door blijven klagen ook niet meer geloof. Die willen gewoon zeiken om te zeiken. En dat het geen duitse kwaliteit is geloof ik ook graag, maar rommel zal het niet zijn.

    Login om te reageren
  4. Sjeuf335 zegt

    9 oktober 2008 om 21:20

    Wat een onzin.. Dit afkraken heeft hij ook vaker bij duitse auto’s.

    Login om te reageren
  5. Sven zegt

    9 oktober 2008 om 21:23

    Precies, omdat die man altijd wat te zeiken moet hebben. Zeiken om te zeiken.

    Login om te reageren
  6. Avon zegt

    9 oktober 2008 om 21:27

    Ik blijf rustig wachten op de dag dat hij zelf uiteenvalt.

    Login om te reageren
  7. lincoln zegt

    9 oktober 2008 om 21:33

    ja die lompe debiel met zijn 2 linker klauwen sloopt alles wat los en vast zit ..

    maw .. een voorbeeldig consument ..

    Login om te reageren
  8. Willem zegt

    9 oktober 2008 om 21:36

    dunno, wachten tot het bittere einde!

    Login om te reageren
  9. Chrisy76 zegt

    9 oktober 2008 om 21:42

    Nee, want alleen Britse auto’s kunnen de beste zijn…

    Login om te reageren
  10. Sjeuf335 zegt

    9 oktober 2008 om 21:48

    @chrisy76

    Kijk dat bedoel ik. Kijken met een britse bril op;)

    Login om te reageren
  11. RubenBaeten zegt

    9 oktober 2008 om 23:19

    Clarkson kennende betekent “it began to disintegrate” waarschijnlijk dat hij een rammeltje in het dashboard hoorde of dat hij een beschermkapje ergens af heeft getrokken. :-) Het interieur van de Vette is inderdaad niet erg hoogwaardig, maar er moet toch ergens op bespaard worden bij die prijzen.

    Login om te reageren
  12. rdevrede zegt

    10 oktober 2008 om 00:22

    Ik heb dezelfde kwalitieitservaring met een Hummer H2 van iemand anders… Ik trok aan de achterklep zo maar het ‘plastieke’ handvat ervan af… ik ben niet sterk of zo… maar ja.. niet zo’n goede kwaliteit als je het mij vraagt… auto was nog niet zo oud… ik zei al.. lekker goedkoop en dat zou je bij een Cayenne niet gebeuren :) (maar waar is waar, de hummer heeft wel uitstraling)

    Login om te reageren
  13. bozewolf zegt

    10 oktober 2008 om 01:24

    Crappy interieur is waarom de auto nog relatief goedkoop is :) Ze hebben zich gefocust op de prestatie-kant, niet op de show-kant.

    Ach, geen probleem voor de vermogende ZR-1 bezitter, toch? Even langs Jopie’s Custom Interiors…

    Login om te reageren
  14. Bramzel zegt

    10 oktober 2008 om 01:25

    Clarkson begint te vervelen… de beste man begint een oude zeur te worden.

    Login om te reageren
  15. The Netherlands For Sure zegt

    10 oktober 2008 om 07:37

    Over elke auto valt wel wat te zeiken en dat moet je dan ook doen, als goed autojournalist. JC is the best. Of het nu duits, engels, japans, koreaans of amerikaans is, hij zegt, wat hij er van vindt, daar kun je het mee eens zijn, of niet. Ook over de auto’s die hij zelf gekocht heeft, klaagt hij ook als ze niet goed zijn, bijvoorbeeld over zijn Ford GT, deugde niet en werd door hemzelf afgezeken en terecht. Hij is briljant.

    Login om te reageren
  16. markieanta zegt

    10 oktober 2008 om 08:02

    @The Netherlands for sure, je maakt een grapje zeker. Wat er niet aan die GT deugde was zijn eigen custom build alarmsysteem. Daar werd hij zo kwaad over dat hij die auto weer weg deed.
    Het is een beetje een mediageile stumper met teveel geld.

    Login om te reageren
  17. geelhoed zegt

    10 oktober 2008 om 08:04

    en goedkoper dan welke concurrent dan ook
    YPFWYG

    Login om te reageren
  18. Zanthrax zegt

    10 oktober 2008 om 09:34

    Het interieur van Amerikanen piept kraakt en rammel altijd.
    Zeker bij de Corvette’s. Je krijgt bij die auto enorm veel performance voor je geld, dat moet toch ergens anders bezuinigd worden.
    Niks nieuws, algemeen bekend zelfs dacht ik.

    Login om te reageren
  19. Benny zegt

    10 oktober 2008 om 10:00

    Dat is toch terecht… iedereen stelt andere eisen. Waar voor de ene persoon een elektrische ruit al een openbaring is, wil de ander absoluut iPod besturing en Bluetooth met voice control. Ik kan ook soms boos worden om iets dat voor een ander niets voorsteld. Hij bekijkt het gewoon vanuit zijn standpunt…

    Login om te reageren
  20. tdj zegt

    10 oktober 2008 om 10:03

    Bloedmooi? Smaken verschillen… Vind geen van de vettes mooi, elke vorm van subtiliteit is ver te zoeken. Een 8c is mooi, dit is bolderkar-design.

    Login om te reageren
  21. Pieter-Jan zegt

    10 oktober 2008 om 11:25

    De Z06 had (heeft?) onder andere problemen met het dakpaneel dat eraf vliegt op de snelweg. Die dingen hebben een heel hoog kit-car gehalte. Maar net als kit-cars zijn ze goedkoop, en zijn de eigenaren vergevingsgezind. Zelfs niet-eigenaren, te zien aan de comments.

    Tja, als de wagen maar een fractie kost van concurrenten met vergelijkbare prestaties, dan moet je toch ergens besparen.

    Login om te reageren
  22. heidekonijn zegt

    10 oktober 2008 om 12:46

    Het begint er sterk op te lijken dat JC letterlijk de pedalen kwijt begint te raken.

    Volgens een recente column koop je pas een 911 als je als kind betrapt werd bij mastruberen (wat heeft dat in godsnaam met een -niet eens opvallende- auto te maken?), rijdt een 8C als een theezakje met terminaal onderstuur de bocht om (autoblog -onder vele andere- wist te verstellen dat je’m niet aan het ondersturen krijgt) en een ZR1 begint te desintegreren (volgens auto motor und sport is hij solide gebouwd).

    Tegen de concensus in gaan is één ding, maar dit wordt toch een tikje veel nee? Mogelijk toch maar eens even een sabattical inlassen Jeremy?

    Login om te reageren
  23. Jordi zegt

    10 oktober 2008 om 15:19

    Sorry hoor maar ik geloog er niks van. Clarkson houdt er gewoon van om Amerikanen af te kraken… =.=

    Login om te reageren
  24. bozewolf zegt

    10 oktober 2008 om 15:42

    Men moet die man ook weer niet TE letterlijk nemen, he. Hij overdrijft erbij, dat is zijn stijl.

    Login om te reageren
  25. RubenBaeten zegt

    10 oktober 2008 om 16:22

    @Pieter-Jan: Dat waren de allereerste Z06’en van 2006 en begin 2007, kwam doordat de lijm losliet van het dakpaneel door zonnewarmte. Is een factory recall geweest en inmiddels geen issue meer.

    Login om te reageren
  26. Rob USA zegt

    10 oktober 2008 om 18:13

    Dat JC weinig van USA cars houdt is bekend maar ik zal niet snel vergeten dat toen hij een Mustang V6 testte dacht/zei hij dat met de V8 aan het rijden was en zei hij dat de prestaties tegenvielen, ja gek met 100pk verschil en verbetert onderstel !!
    De Vette is en blijft gewoon “the best BANG for the buck” en dat weten de kopers dan ook en verwachten dus ook geen Bentley interieur!
    Voor het prijsverschil van de Vette met zijn concurrenten kan GM een interieur maken van varkenslullenleer en het dashboard bekleden met echte met de handgegraven (door kleine negertjes uit Afrika) diamanten. Maar dat willen ze helemaal niet!

    Login om te reageren
  27. BoB zegt

    10 oktober 2008 om 18:19

    topgear is god!

    Login om te reageren
  28. Rob USA zegt

    10 oktober 2008 om 18:20

    #TDJ:De juiste vergelijking tussen de 8C en de Vette is dat de 8C de bolderkar is als het om de prestaties gaat! De 8C mag niet eens de banden oppompen van de totale historie van de Vette.

    Login om te reageren
  29. corre zegt

    4 december 2008 om 20:54

    ik heb niet in de ZR1 gereden en wat die kw..l zegt moet hij weten.
    zelf ben echt hardstikken blij met mijn C6 grts cor.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North