• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Corvette ZR1 zet eigen Ringrecord een stuk scherper

Auteur: Dennis, gepost 9 juni 2011 om 18:02 – 71 Reacties

Corvette ZR1 Nürburgring

De Corvette ZR1 deed in 2008 een rondje over de Nürburgring in een tijd van 7:26.4. Het duurde slechts twee maanden totdat Dodge Viper ACR daar met een tijd van 7:22 overheen ging. Onlangs heeft de ZR1 zijn eigen record met bijna 7 seconden aangescherpt naar 7:19.6 seconden.

Corvette neemt je in onderstaande video mee tijdens het record rondje over de bochtige Nürburgring. Daarmee is de ZR1 nog altijd een fractie langzamer dan dan de Porsche 911 GT2 RS die een tijd van 7:18 nodig heeft.

Corvette ZR1 klokt 7:19.6 op Nürburgring

Ook interessant!

  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Petrolhead shockeert met 'Ferrari F40' Corvette
  • Corvette water
    Corvette eindigt in sloot week na restauratie

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Corvette, nurburgring, record, ZR1

Vorig bericht: « Maxximus LNG 2000: 1.500 pk op aardgas
Volgend bericht: Donderdagavond caption contest: Zure regen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jokkebrok zegt

    9 juni 2011 om 18:04

    Als ze mij erin zetten zijn ze nog 2-3 sec. sneller! 8)

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      9 juni 2011 om 18:13

      @Jokkebrok: Jij weet een binnendoorweg ;)

      Login om te reageren
    • Benjamin1 zegt

      9 juni 2011 om 18:53

      @Jokkebrok: ik gok dat je 20 tot 30 jaar later bent als je al heel de finish haalt.

      Login om te reageren
  2. fctwente zegt

    9 juni 2011 om 18:04

    Jaja supercars en de ring wie is er het snelst??

    Login om te reageren
  3. supasweet zegt

    9 juni 2011 om 18:13

    wat zijn eigenlijk de record tijden van de ring onder de suppercars?

    Login om te reageren
    • BaySideBlueBoy zegt

      9 juni 2011 om 18:27

      @supasweet: Straatlegale Supercar laptimes op Nürburgring Nordschleife: http://www.fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html

      Login om te reageren
      • supasweet zegt

        9 juni 2011 om 18:34

        @BaySideBlueBoy: thnx ;)

        Login om te reageren
      • ilovecars zegt

        9 juni 2011 om 18:40

        @BaySideBlueBoy: lache, die G55AMG helemaal onderaan het lijstje op plaats 258

        Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        10 juni 2011 om 01:00

        @BaySideBlueBoy: Mooi lijstje, maar ik mis er toch écht 1 :) Waar is de Pagani Zonda R met 6:47:50? :?
        http://www.youtube.com/watch?v=YPd0ATqvoJM

        Login om te reageren
        • StijnB zegt

          10 juni 2011 om 09:11

          @VeniVidiVici:
          Is geen roadcar hé, dan kun je ook Stefan Bellof erbij halen met zijn 956 zette hij een tijd van 6:11.13 neer. Nog steeds de enige persoon die met gemiddeld meer dan 200 door de groene hel ging…

          Login om te reageren
          • VeniVidiVici zegt

            10 juni 2011 om 09:54

            @StijnB: Owww zijn het alleen maar roadcars. Ja, da wist ik nie :)

            Login om te reageren
  4. Bobel zegt

    9 juni 2011 om 18:13

    Het is toch de Nordschleife en niet de Nurburgring?

    Login om te reageren
    • larsyboy1997 zegt

      9 juni 2011 om 19:39

      @Bobel: je hebt de Nurburgring Nordschleife en de Nurburgring GP, snappie?? (a)

      Login om te reageren
  5. agera zegt

    9 juni 2011 om 18:16

    Porsche 911 GT2 RS 8) De Corvette mag doen wat willen, maar sneller dan de Porsche worden ze niet.

    Login om te reageren
    • sjaakk zegt

      9 juni 2011 om 18:30

      @agera: Kijk ook is even naar het prijs verschil, daar loopt corvette ook heel erg mee achter,in zijn voordeel, terwijl het verschil op de ring minder dan twee seconde is. Tussen die twee zit +/- een ton verschil mee in de prijs. En ja voor dat geld kan je er een Nissan GTR bij kopen.

      Login om te reageren
      • agera zegt

        9 juni 2011 om 19:08

        @sjaakk: Prijsverschil zit hem ook vooral met gebruikte materialen dat plastic goedkopp ogende dashboard in de Corvette kan niet meer anno 2011. Amerikanen zijn meer geinteresseerd naar de sprintsnelheid en de snelheid op een recht stuk. De Porsche is een perfect sturende auto.

        Login om te reageren
        • Stopwearingpants zegt

          9 juni 2011 om 20:23

          @agera: een corvette met allemaal exclusieve materialen kan niet uit, dus ga niet haten op de corvette het is nou eenmaal marktwerking

          Login om te reageren
          • agera zegt

            9 juni 2011 om 21:09

            @Stopwearingpants: Nee het is geen haat, ik houd van Porsche, maar ook op lange termijn bekeken is de Porsche een betere investering. Afschrijving van de Corvette is daarnaast enorm. Het is ook een feit dat de Corvette kwalitatief minder is dan de Porsche.

            Login om te reageren
            • bozewolf zegt

              10 juni 2011 om 17:22

              @agera: Kwalitatief minder? Hangt er van af hoe je het bekijkt. Porsche interieur zal van duurdere materialen zijn en iets netter in elkaar geschroeft. Maar de kwaliteit van al het mechanische van de Corvette zit uitstekend in elkaar, hoor. Die dingen zijn aardig bulletproof.

              Nu is Porsche al decennia lang uitstekend bezig wat betreft build quality, maar dat de Corvette dat nivo van mechanische betrouwbaarheid wellicht net niet haalt wil niet zeggen dat ze beroerd in elkaar zijn gezet. Integendeel.

              Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      9 juni 2011 om 19:41

      @agera: als Chevrolet een versie uit zou brengen met meer echte downforce en een rolkooi ging de GT2 RS tijd er absoluut aan… om maar te zwijgen over nog meer vermogen+meer downforce.

      Overigens zal de MP4-12C volgens de verwachtingen van McLaren een ruimschoots snellere tijd moeten kunnen halen…. denk 7:15 of sneller.

      Login om te reageren
  6. Brutus zegt

    9 juni 2011 om 18:35

    Vraag ik me toch af waar die 7 seconde sneller ineens vandaan komen..
    Andere chauffeur? Aanpassingen aan de auto?

    Login om te reageren
    • Brutus zegt

      9 juni 2011 om 18:37

      @Brutus: Never mind.. Voortaan eerst het filmpje kijken :)

      Login om te reageren
  7. Bwlian zegt

    9 juni 2011 om 18:43

    Super prestatie van Corvette!

    Login om te reageren
  8. Gideon zegt

    9 juni 2011 om 18:51

    Ben benieuwd wat de 911 GT3 RS 4.0 voor tijd neer kan zetten…

    Login om te reageren
    • Bwlian zegt

      9 juni 2011 om 18:52

      @Gideon: underpowered ghehe, wel even benieuwd ernaar hoor!

      Login om te reageren
    • bomber888 zegt

      9 juni 2011 om 19:36

      @Gideon:zoek maar eens goed, hij staat er tussen :P

      Login om te reageren
  9. G-Ammo zegt

    9 juni 2011 om 18:58

    Damn… Ik heb 7:21:487 met Toyota Supra op Shift 2 :P

    Login om te reageren
    • agera zegt

      9 juni 2011 om 19:03

      @G-Ammo: hey dat is die spel met de Huayra :)

      Login om te reageren
      • Bwlian zegt

        9 juni 2011 om 20:10

        @agera: ja, en met de fake-as-f*ck besturing..

        Login om te reageren
        • agera zegt

          9 juni 2011 om 21:04

          @Bwlian: ik zat nog te twijfelen om het spel aan te schaffen.

          Login om te reageren
          • VeniVidiVici zegt

            10 juni 2011 om 01:10

            @agera: Het is DAT spel i.p.v. Die spel ;) Maar inderdaad om in Shift 2 over de Nürburgring heen te racen is simpelweg in elke auto klote vanwege de zwabber besturing. In het spel GT5 is het ECHT veel beter, fijner en realistischer!

            Login om te reageren
  10. xilver zegt

    9 juni 2011 om 19:05

    AB, doe iets aan die reclame… ik heb geen belang aan de rondetijd van een Opel Astra…

    Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      9 juni 2011 om 19:23

      @xilver:

      Als je dr vanaf wilt, gebruik Mozilla Firefox in combinatie met (een) add blocker. werkt heerlijk.

      En nu niet allemaal gaan doen, anders verdienen ze niets meer aan ons..

      http://motomedia.nl/portfolio/

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        9 juni 2011 om 22:08

        @bakkerst: Wel lekker die statistiekjes van AB… De oprichter zal er wel een mooi zakcentje aan verdienen.

        Heb trouwens Google Chrome, enige tips daarvoor?

        Login om te reageren
        • bakkerst zegt

          10 juni 2011 om 09:59

          @xilver:

          geen idee of daar wat beschikbaar voor is, maar google holds the answer to anything..

          Login om te reageren
  11. mylvan zegt

    9 juni 2011 om 19:33

    AB, Kan het autojunk logo links bovenin weg? Het staat voor de mijlenteller.

    Login om te reageren
  12. BetaArkUser zegt

    9 juni 2011 om 19:37

    @Bobel Nordschleife is het verlengde en eigenlijk de oude Nürburgring.

    Dus -> Nürburgring Nordschleife

    Login om te reageren
  13. BetaArkUser zegt

    9 juni 2011 om 19:39

    @bakkerst how to install add blocker? :D

    Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      9 juni 2011 om 21:38

      @BetaArkUser:

      Eerst ga je naar:

      http://justfuckinggoogleit.com/

      en vervolgens ga je naar:
      https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/ad-blocker/

      Login om te reageren
  14. sebasjuhh zegt

    9 juni 2011 om 19:41

    hmm, eens kijken of ik in de buurt van die tijd kan komen op gt5 :P

    Login om te reageren
  15. raphael zegt

    9 juni 2011 om 19:52

    Wat gaat dat eigenlijk langzaam he met zo een ‘normale’ auto. Als je echte raceauto’s gewend bent en je ziet de remweg van deze auto bijvoorbeeld, pfwaaah dat duurt eeuwen. Om nog maar te zwijgen van het volledig afwezig zijn van aerodynamische downforce.

    Overigens zeggen tijden vrijwel niets aangezien de coureur al gauw 20 tot 30 seconden kan verschillen, om nog maar te zwijgen van baantemperatuur, luchtvochtigheid etc. etc. Nutteloos.

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      9 juni 2011 om 21:04

      @raphael: Aerodynamische downforce? Ja, lijkt me nogal wiedes. Bestaat er mechanische downforce dan? ^^

      Login om te reageren
      • T16 zegt

        9 juni 2011 om 23:44

        @bozewolf: Jazeker, dat heet zwaartekracht en is afhankelijk van de massa. Je kunt deze kracht meten met een weegschaal. F=m*g (N)

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          10 juni 2011 om 16:35

          @T16: lmao, nee das geen “mechanische” downforce, mafkees. Mechanische downforce bestaat natuurlijk niet. Zwaartekracht is een constante factor die voor niemand veranderd.

          Downforce is altijd aerodynamisch, duh. Je kan wel een verschil maken tussen aerod. grip (grip van downforce) en puur mechanische grip.

          Login om te reageren
      • raphael zegt

        10 juni 2011 om 01:43

        @bozewolf: Is dat een serieuze vraag?

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          10 juni 2011 om 16:38

          @raphael: Nee, dat was een spottende, rhetorische vraag.

          Login om te reageren
  16. sebasjuhh zegt

    9 juni 2011 om 20:30

    6:45.627

    Login om te reageren
  17. Freude_am_Fahren zegt

    9 juni 2011 om 20:32

    Hij mag dan misschien heel snel zijn, hij blijft even lelijk hoor. Niets voor mij. Zeker niet met zo’n interieur

    Login om te reageren
  18. bozewolf zegt

    9 juni 2011 om 21:02

    Ik heb trouwens nog nooit een filmpje/hard bewijs gezien voor die 7:18 van Porsche. Ze zeggen het alleen maar.

    Login om te reageren
  19. bozewolf zegt

    9 juni 2011 om 21:07

    Die autojunk tag zit overigens ontzettend onhandig over de snelheidsmeter geplakt. Kon dat niet ergens anders?

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      9 juni 2011 om 21:28

      @bozewolf: Pssssst…

      Er bestaat een site waar je ook stream videos kunt bekijken.
      Ze verwerven beetje bij beetje bekendheid, en wie weet worden ze op een dag wel bekend bij het grote publiek !

      Vertel het niet verder, maar ik heb dezelfde video kunnen terugvinden na uren zoekwerk, zonder een bedekte snelheidsmeter ! Hieronder :

      http://www.youtube.com/watch?v=zoJraaxJ658

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        10 juni 2011 om 16:37

        @SimonMc: Nou en? Die stond hier toch niet gelinkt? Ik merkte alleen op dat de AJ tag onhandig stond geplaatst.

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          10 juni 2011 om 23:38

          @bozewolf: Ik ben je maar aan het plagen :D

          Login om te reageren
  20. exclusivv zegt

    9 juni 2011 om 22:34

    Kan iemand mij vertellen hoe het kan dat de GTR sneller is dan een Zonda?
    Een Pagani heeft toch veel meer downforce? En de pk/kg verhouding bevestigd dit ook niet
    ?? :D

    GTR : 530pk/1736kg

    ZONDA: 650pk/1230kg

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      9 juni 2011 om 23:31

      @exclusivv: Simpel, de Zonda is ontworpen in een passioneel land, de GT-R in een land waar passioneel zelfs niet in de woordenboek staat.

      Login om te reageren
  21. corvettez06 zegt

    9 juni 2011 om 23:17

    wat een engnekken hier zeg gadver, alleen maar weer over het interieur, dit en dat , maar niemand die even kijkt wat er een prestatie voor het geld word neer gezet met een aantal sec verschil weer, en het kan alleen maar recht uit geen bochten nemen , het is plastic , dat jullie echt niet moe van jullie zelf worden , ik meen het , gadverdamme.ik ben er trots op dat er mensen zijn met wat voor auto ook die dit blijven presteren.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      9 juni 2011 om 23:35

      @corvettez06: Voila, iemand die het begrijpt.

      In mijn auto is er enkel leer te vinden als ik naar de winkel ben geweest en leerdammer heb gekocht.

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      9 juni 2011 om 23:41

      @corvettez06: Mijn punt is dus, met een lederen dashboard gaat je auto heus niet beter rijden.

      Natuurlijk, nu de mythe van Amerikaanse auto’s die geen bochten kunnen pakken, doorprikt is, hebben ze toch iets anders nodig wat ze kunnen bekritiseren, niet?

      Je zal het zien, als morgen een corvette uitgerust wordt met een lederen dashboard, zal er heus wel iemand zijn die zegt dat het leder in Europa van betere koeien komt.

      Login om te reageren
      • agera zegt

        9 juni 2011 om 23:53

        @SimonMc: In je laatste zin zit er zelfs een kern van waarheid, want ik durf toch echt te stellen dat Nederland over de beste koeien beschikt :P

        Login om te reageren
      • Wessee zegt

        10 juni 2011 om 09:38

        @SimonMc: Die is er gewoon hoor. Vanaf MY2011 is dat als optie bij te bestellen. (Custom Leather-Wrapper Interior Package)

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          10 juni 2011 om 23:44

          @Wessee: Wel, ik meende mij dat ook te herinneren, maar bij verder onderzoek kon ik geen enkele foto vinden van een Corvette met lederen dashboard, alleen maar met lederen zetels.

          Login om te reageren
      • raphael zegt

        11 juni 2011 om 12:03

        @SimonMc: Heb je er zelf uberhaupt al wel eens ingezeten? Het gaat niet alleen om het leer. Die auto piept, kraakt en van alles beweegt en zit los. Als je een Toyota of een BMW gewend bent is het een ramp. Daarnaast is het niet erg ergonomisch. Head-up display is wel goed.
        Oh en de stelling dat amerikaanse auto’s niet door bochten kunnen is heus niet ontkracht omdat er 1 auto is die het wel kan. Het gros van de amerikaanse auto’s kan het nog steeds niet. Als eens met een standaard Mustang een bocht een beetje wild genomen? De gemiddelde 1 serie doet het strakker.
        Deze Corvette is fantastisch voor het geld dat ie kost, maar tenzij je weet waar je over praat moet je geen amerikaanse producten gaan verdedigen, ze zijn wat kwaliteit betreft zwaar inferieur aan Japanse en Europese producten.

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          11 juni 2011 om 18:23

          @raphael: Zegt onze “kenner” met zn mechanische downforce.

          Jouw geloofwaardigheid = foetsie. Al helemaal omdat Amerikaanse auto’s al sinds jaar en dag niet bekend staan om hun verfijnde afwerkingsnivo, maar wel om hun “niet kapot te krijgen” mentaliteit.

          Login om te reageren
  22. MrSkyline zegt

    10 juni 2011 om 02:06

    Ik heb het idee dat fabrikanten de laatste tijd hun rondetijden op de nurburgring een stuk rooskleuriger uit de verf doen komen dan dat het daadwerkelijk is.
    De meeste van de rondetijden die worden gereden door Chevrolet, Nissan en Porsche worden door journalisten en andere testrijders in de verste verte niet gehaald.
    Ik heb mijn twijfels bij dit filmpje, maargoed de waarheid zullen we nooit weten, tenzij een tv programma als topgear een aantal wagens mee neemt naar de ring en ze grondig test.

    Login om te reageren
  23. Frasker zegt

    10 juni 2011 om 07:55

    Is het iemand opgevallen dat de tijd op een eerder punt stopt als dat die een ronde geleden was gestart? Kortom, dat ze geen volle ronde rijden?

    Login om te reageren
    • Wessee zegt

      10 juni 2011 om 09:43

      @Frasker: Dat is normaal in dit soort tests. Heeft te maken met een of andere in/uitrit bij T13 waar ze niet op volle snelheid voorbij mogen, dacht ik.

      Login om te reageren
  24. autotuner zegt

    10 juni 2011 om 10:36

    Maar in de lijst mis ik een auto.
    De bugatti veyron staat er niet in.
    Is hier een reden voor of ?

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      10 juni 2011 om 23:40

      @autotuner: Ja, in de lijst staan alleen maar echte sportwagens.

      Login om te reageren
  25. corvettez06 zegt

    11 juni 2011 om 08:38

    als jullie wat googlen, zie je dat de zr1 leer op het dash , zetels middenconsule en deuren heeft,maar dan zal het wel weer slechte kwaliteit zijn toch?

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      11 juni 2011 om 18:24

      @corvettez06: Ja, inferieur leer. Met slechtere stiksels. Duidelijk geen kwaliteitsgevoel.

      Om nog maar te zwijgen over de textiellijm die ze hebben gebruikt. Waardeloos spul allemaal :)

      Login om te reageren
      • chrispothast zegt

        7 juli 2011 om 10:48

        @bozewolf: Je weet er niks van.

        Check vv dit filmpje vooral het einde is goed

        http://www.motortrend.com/roadtests/coupes/1011_2011_chevrolet_corvette_zr1_2010_porsche_911_turbo_comparison/index.html

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North