• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Crashes Leclerc waren de schuld van Red Bull

Auteur: nicolasr, gepost 9 mei 2023 om 19:02 – 12 Reacties

chrashes leclerc

Dat zegt Ferrari dus. Dat de crashes van Leclerc de schuld waren van Red Bull. Hoe dan?

Zijn jullie al bijgekomen van de Grand Prix van Miami van afgelopen zondag? Waarin na een ronde of 25 niet bijster veel meer gebeurde, maar Max Verstappen in zijn Red Bull even een masterclass Formule 1 tentoonspreidde? Wij wel, maar anderen zeer zeker niet.

Ferrari bijvoorbeeld. Het Italiaanse team krabt zich dusdanig achter de oren, dat het gebied daar inmiddels net zo rood is als de koets van de racewagen. Want wat ging er nou allemaal mis? En dan in hoge mate met Charles Leclerc.

Simpel. Red Bull. Dát ging er mis.

Crashes Leclerc zijn de schuld van Red Bull

Zoals je weet crashte Charles Leclerc tot twee keer toe met zijn Ferrari in bocht 7. En dat is de schuld van Red Bull, aldus Performance Engineer Jock Clear namens Ferrari. Niet dat Max of Checo een oliespoor hadden gelegd, of Leclerc hadden geramd, maar toch.

Nee, het zit anders. Volgens Clear weerspiegelen deze crashes de mindset van Charles. Hij moet het opnemen tegen een auto ie aantoonbaar sneller en beter is. Hij zal het idee hebben dat hij zelf het verschil moet maken, maar de natuurwetten roepen dat een halt toe…

Overigens zal het team niet van Leclerc verwachten dat hij het wat rustiger aan gaat doen de komende races. Hij laat namelijk geregeld zien extreem snel te zijn, met een goede kwalificering tot gevolg. Daar mogen best wat afgeschreven bolides tegenover staan.

Dus resumerend kunnen wij stellen dat Red Bull zó goed is, dat het zelfs voor crashes bij andere teams zorgt.

Ze kunnen zich op de borst kloppen in Milton Keynes.

Ook interessant!

  • Red Bull dankt succes aan lichte straf
  • Video: Red Bull viert 2022 F1 constructeurstitel
    Video: Red Bull viert 2022 F1 constructeurstitel
  • Stand na GP Canada 2022
    Ferrari was niet snel, maar Red Bull wel langzaam
  • DRAMA! Verstappens Red Bull heeft schade

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

Charles Leclerc, Ferrari, Red Bull Racing

Vorig bericht: « Formule 1 bezoeken? Neem een dikke portemonnee mee!
Volgend bericht: Altijd al een hybride tank willen hebben? »

Lees Interacties

Reacties

  1. lekkerlinksrijden zegt

    9 mei 2023 om 19:27

    Niets aan gelogen, je wilt altijd meer en beter dus dan zit je op de limiet van je auto en soms iets eroverheen. Max had dat ook ten opzichte van de Mercs een paar jaar terug

    Login om te reageren
    • flow82 zegt

      10 mei 2023 om 03:19

      Alleen maakte hij niet telkens dezelfde fouten. Dit is jaar twee dat Verstappen dominant is. Dus het is niet iets waar Lec nog aan moet wennen. In mijn ogen is dit juist een teken dat Lec een (iets) mindere coureur is die minder met dit soort druk kan omgaan.

      Login om te reageren
  2. potver7 zegt

    9 mei 2023 om 20:04

    Toch zijn er 18 coureurs die óók sneller dan iemand anders willen zijn, die er NIET twee keer in bocht 7 af gegaan zijn. En die rijden allemaal op de limiet…

    Login om te reageren
  3. harrie zegt

    9 mei 2023 om 20:29

    Leclerc moet echt wat aan zijn foutenfestijn en mentale weerbaarheid gaan doen, want zelfs als Ferrari de pace van RB kan gaan matchen wordt het hem niet op deze manier.

    Login om te reageren
  4. Robert zegt

    9 mei 2023 om 20:32

    Hier had eigenlijk maar één afbeelding boven moeten staan. Deze:
    https://www.autoblog.nl/files/2023/03/jos-en-max-verstappen-laugh.jpg

    Login om te reageren
  5. driver79 zegt

    9 mei 2023 om 21:00

    Dus de crashes van Max in de super jaren van Mercedes kwamen ook door Mercedes…

    Login om te reageren
    • anthwan zegt

      10 mei 2023 om 09:21

      Nou precies, Max maakte zelde een fout tijden de (zeer) dominante jaren van Mercedes.

      Login om te reageren
  6. kniesoor zegt

    9 mei 2023 om 23:11

    Het klinkt misschien wat paradoxaal, maar de Rooie Stieren kunnen de woorden van Ferrari’s Jack Clear wel degelijk als een compliment opvatten.

    Login om te reageren
  7. flyerbunch zegt

    10 mei 2023 om 07:21

    Leclercmoet met een matige auto dingen doen om Max bij te houden dat klopt! Hetzelfde idd wat Max met zijn RB moest doen in 21. Leclerc gaat daar regelmatig op het scherpste van de snede en zoekt de limieten dus op, maar gaat er dus ook over. Sainz die vorige race de auto niet vertrouwde kwam er deze keer beter mee weg want Leclerc was aan het racen met Magnussen. Was een beetje dezelfde situatie die Mercedes voelde met AM, maar dit was met iets genanter!

    Login om te reageren
  8. flyerbunch zegt

    10 mei 2023 om 07:21

    Leclercmoet met een matige auto dingen doen om Max bij te houden dat klopt! Hetzelfde idd wat Max met zijn RB moest doen in 21. Leclerc gaat daar regelmatig op het scherpste van de snede en zoekt de limieten dus op, maar gaat er dus ook over. Sainz die vorige race de auto niet vertrouwde kwam er deze keer beter mee weg want Leclerc was aan het racen met Magnussen. Was een beetje dezelfde situatie die Mercedes voelde met AM, maar dit was met iets genanter!

    Login om te reageren
  9. Rick zegt

    10 mei 2023 om 09:13

    De chrashes van Leclerc komen door de Ferrari zelf ,doordat de nieuwe auto is gericht op een hogere topsnelheid heeft hij minder grip in de bochten dan vorig jaar.Da’s logisch…

    Login om te reageren
  10. Ober zegt

    10 mei 2023 om 13:47

    Zo kun je alles rechtpraten wat krom is. ‘Overdriving” is een kwestie van niet de juiste skills. Misschien spectaculairder dan onderpresteren, maar het blijft de verkeerde kant van de balanceer act.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North