• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Stand na GP Miami 2023 en 7 dingen die opvielen

Auteur: willeme, gepost 8 mei 2023 om 07:00 – 29 Reacties

stand na GP Miami 2023

Dit is de stand na de GP van Miami 2023, daarnaast vielen er ons enkele dingen op het afgelopen weekend.

De eerste van de drie races in de Verenigde Staten is inmiddels achter de rug. Met een bijzondere startopstelling konden we ons opmaken voor en enerverende race. Sowieso, als er niets in Miami gebeurt qua actie op de baan, is er nog genoeg te zien.

Het is duidelijk dat de Amerikaanse insteek van een hoop glitter en glamour iets is waarmee ze zich onderscheiden. Je kunt een feestje houden wel aan de Amerikanen overlaten, zo veel is duidelijk. Maar na alles wat er gebeurd is het afgelopen weekend, hebben we de rangen, standen en relevante overzichten voor je, plus de kalender voor de rest van het seizoen.

Opvallende dingen van de GP van Miami 2023

Voordat we alles met je doornemen qua standen, zijn er enkele dingen aan het weekend dat ons opvielen. Die delen we maar al te graag met je!

Nyck de Vries wel/niet in vorm

Eindelijk zagen we – heel eventjes – de oude Nyck de Vries! In Nederland is men vrij sceptisch, daar we natuurlijk al een gedoodvrfde kampioen hebben om voor te juichen. De Vries is uiteraard geen pannenkoek achter het stuurwiel. Hij is immers Formule 2- én Formule E-kampioen. Nu kon hij eindelijk in de kwalificatie van de GP van Miami 2023 van zich afbijten. Hij reed een degelijke kwalificatiesessie. Sterker nog, gezien de snelheid van de AlphaTauri heeft hij het meer dan ordentelijk gedaan. Dat was dan het enige goede.

Nyck

Helaas kon hij zich niet in de tweede sessie verbeteren, maar het feit dat hij Q2 haalde en daarbij zijn teamgenoot versloeg, is gewoon een degelijke prestatie waar de Fries op kan bouwen. Jammer alleen dat hij het bij de start alweer vergooide. Zijn race kunnen we verder bestempelen als kleurloos.

Fernando Alonso heeft een tactische benadering

Het hele weekend leek Aston Martin het niet voor elkaar te hebben. In de vrije trainingen waren Lance Stroll en halverwege het middenveld te vinden. Uiteindelijk ging men bij Aston Martin Racing terug naar een oude setup en dat wierp zijn vruchten af. Voor Alonso, althans.

stand na GP Miami 2023

Naarmate het weekend vorderde klom hij en wist hij uiteindelijk P2 te pakken. Extra knap als je bedenkt dat Lance Stroll niet eens Q2 wist te halen. Natuurlijk is die Aston Martin van dit jaar eindelijk een auto waar een coureur iets mee ‘kan’, maar de Alonso-factor is er nog altijd. Weer een P3 is erg knap.

Middenveld is enorm. En onvoorspelbaar

Het middenveld lijkt groter dan ooit. Natuurlijk, Red Bull is het snelst, met daarachter de Scuderia Ferrari, Aston Martin en Mercedes GP. Maar verder is er geen touw aan vast te knopen. Er is geen superslecht team dat absoluut geen punten kan halen. Ondanks dat het vooraan aan het veld redelijk voorspelbaar is, is de strijd erachter heel erg spannend.

Mercedes

Ook is er een duidelijk verschil tussen auto’s die over één ronde snel zijn (met weinig brandstof en zachte banden) en auto’s die in de race juist uit de voeten kom (met hardere banden en een hoger gewicht). Het zorgt in er in elk geval voor dat de details doorslaggevend zijn.

Uitstekend weekend voor Kevin Magnussen

Kevin Magnussen is een bijzonder fenomeen. De Deense coureur heeft nooit de belofte van absoluut toptalent kunnen inlossen. Maar hij is een beetje de Dirk Kuijt van de Formule 1. Hij compenseert het – relatieve – gebrek aan talent met keiharde vechtlust.

stand na GP Miami 2023

Hij laat niemand er zomaar voorbij en als hij wordt ingehaald, loert hij altijd op een kans om zijn verloren positie terug te pakken.Dit weekend was hij duidelijk de meerdere ten opzichte van zijn teammaat, zowel in de race als kwalificatie. Gelukkig hield hij ook een punt eraan over. Het was namelijk wel een van de smaakmakers van de race.

Alpine ineens snel

De baas van Alpine was lekker zijn eigen merk aan het affakkelen. Lekker bezig. Volgens hem was er geen professionaliteit in het team en was het gestuntel de naam Alpine onwaardig.

Alpine

Maar om heel eerlijk te zijn: ze deden het best aardig dit weekend! De strategie van Ocon werkte uiteindelijk niet, maar uiteindelijk pakte hij en Gasly gewoon punten. Ook was duidelijk dat de Alpines in de trainingen en kwalificatie snelheid lieten zien.

Toch weer foutje Leclerc

Op een hele goede dag staat er geen maat op Charles Leclerc. Misschien is hij zelfs sneller dan Verstappen over één ronde. Maar de combinatie van foutjes en het team bij de hand nemen, lijkt hem nog niet zo goed af te gaan. Nu is het niet erg bij een coureur die pas 1 of 2 seizoenen gereden heeft, maar Leclerc is inmiddels met alweer zijn zesde seizoen bezig.

stand na GP Miami 2023

Verstappen bizar goed

Waarschijnlijk wist Verstappen van te voren al wat er zou gaan gebeuren. Die RB19 is erg goed en niemand kan er zo goed mee omgaan als Max Verstappen. De Nederland reed een snoeihard tempo op harde banden. Dat hield hij enorm lang vol. De strijd tussen hem en Perez is er eentje gecreëerd omdat we heel erg graag een strijd willen zien. Dit was ook geen nipte zege, maar Verstappen liet Perez alle hoeken van Miami zien.

Red Bull

Rijderskampioenschap

Van te voren was duidelijk: als Sergio Pérez wint en Max Verstappen tweede wordt, kan Pérez de leidende positie in het kampioenschap pakken (afhankelijk van de snelste raceronde). Natuurlijk zijn er omstandigheden waar Verstappen niets aan kan doen, maar Checo profiteert er wel elke keer van. Dat is vroeger niet altijd het geval geweest. Maar ja, dat gebeurde dus allemaal niet. Verstappen breidt zijn voorsprong lekker uit. Vanaf P9.

stand na GP Miami 2023

De stand na de GP Miami 2023 in het rijderskampioenschap is als volgt:

PositieCoureurTeamPunten
1VerstappenRed Bull119
2PérezRed Bull 105
3AlonsoAston Martin75
4HamiltonMercedes56
5SainzFerrari44
6RussellMercedes40
7LeclercFerrari34
8StrollAston Martin27
9NorrisMcLaren10
10GaslyAlpine8
11HülkenbergHaas6
12OconAlpine6
13BottasAlfa Romeo4
14PiastriMcLaren4
15ZhouAlfa Romeo2
16TsunodaAlphaTauri2
17MagnussenHaas2
18AlbonWilliams1
19SargeantWilliams0
20De VriesAlphaTauri0
Pos Coureur Punten
1 Max Verstappen

Max Verstappen

Red Bull Racing

119
2 Sergio Pérez

Sergio Pérez

Red Bull Racing

105
3 Fernando Alonso

Fernando Alonso

Aston Martin

75
4 Lewis Hamilton

Lewis Hamilton

Mercedes

56
5 Carlos Sainz Jr.

Carlos Sainz Jr.

Ferrari

44
6 George Russell

George Russell

Mercedes

40
7 Charles Leclerc

Charles Leclerc

Ferrari

34
8 Lance Stroll

Lance Stroll

Aston Martin

27
9 Lando Norris

Lando Norris

McLaren

10
10 Pierre Gasly

Pierre Gasly

Alpine

8
11 Nico Hülkenberg

Nico Hülkenberg

Haas

6
12 Esteban Ocon

Esteban Ocon

Alpine

6
13 Valtteri Bottas

Valtteri Bottas

Alfa Romeo Racing

4
14 Oscar Piastri

Oscar Piastri

McLaren

4
15 Zhou Guanyu

Zhou Guanyu

Alfa Romeo Racing

2
16 Yuki Tsunoda

Yuki Tsunoda

AlphaTauri

2
17 Kevin Magnussen

Kevin Magnussen

Haas

2
18 Alexander Albon

Alexander Albon

Williams

1
19 Logan Sargeant

Logan Sargeant

Williams

0
20 Nyck de Vries

Nyck de Vries

AlphaTauri

0

Constructeurskampioenschap

Zoals we al aanhaalden, het middenveld zit zo dicht bij elkaar. En dat is ook duidelijk te zien in de stand in het constructeurskampioenschap. Red Bull gaat uiteraard soeverein aan de leiding, maar daarachter is het echt spannend. Je hebt het groepje Aston Martin, Mercedes en Ferrari, maar vooral daarachter kan een goede uitslag een enorm verschil maken.

Lambiase

De stand na de GP Miami 2023 in het constructeurskampioenschap is als volgt:

PositieTeamPunten
1Red Bull Honda RBPT224
2Aston Martin Mercedes102
3Mercedes96
4Ferrari78
5McLaren Mercedes14
6Alpine Renault14
7Haas Ferrari8
8Alfa Romeo Ferrari6
9AlphaTauri Honda RBPT2
19Williams Mercedes1

Kwalificatieduel

De rode vlag-situatie zorgt voor een paar interessante dingen in het kwalificatieduel, die weliswaar niet representatief zijn voor de verhoudingen. Maar hey: de uitslag gaat gewoon de geschiedenisboeken is. Dus dat betekent dat Sergio Pérez sneller was dan Max Verstappen. Ook bijzonder is dat Kevin Magnussen sneller was dan Nico Hülkenberg, voor het eerst dit seizoen. Natuurlijk moeten we Nyck de Vries vermelden, die niet alleen Q2 haalde, maar ook Yuki Tsunoda versloeg. Ook Carlos Sainz was een keer sneller dan Charles Leclerc (de reden waarom mag bekend zijn). Alexander Albon heeft voorlopig geen kind aan zijn teammaat Logan Sargeant.

stand na GP Miami 2023

De stand na de GP Miami 2023 in het kwalificatieduel is als volgt:

CoureurCoureur
Verstappen3Pérez2
Alonso5Stroll0
Russell4Hamilton1
Leclerc3Sainz jr.2
Norris4Piastri1
Ocon3Gasly2
Hülkenberg4Magnussen1
Guanyu2Bottas3
Tsunoda4de Vries1
Albon5Sargeant0
  • Red Bull Racing

    Red Bull Racing

    Max Verstappen Max Verstappen 3 Sergio Pérez Sergio Pérez 2
  • Mercedes

    Mercedes

    George Russell George Russell 4 Lewis Hamilton Lewis Hamilton 1
  • Ferrari

    Ferrari

    Charles Leclerc Charles Leclerc 3 Carlos Sainz Jr. Carlos Sainz Jr. 2
  • McLaren

    McLaren

    Lando Norris Lando Norris 4 Oscar Piastri Oscar Piastri 1
  • Aston Martin

    Aston Martin

    Fernando Alonso Fernando Alonso 5 Lance Stroll Lance Stroll 0
  • Alpine

    Alpine

    Esteban Ocon Esteban Ocon 3 Pierre Gasly Pierre Gasly 2
  • Williams

    Williams

    Alexander Albon Alexander Albon 5 Logan Sargeant Logan Sargeant 0
  • RB

    RB

    Yuki Tsunoda Yuki Tsunoda 4 Nyck de Vries Nyck de Vries 1
  • Kick Sauber

    Kick Sauber

    Valtteri Bottas Valtteri Bottas 3 Zhou Guanyu Zhou Guanyu 2
  • Haas

    Haas

    Nico Hülkenberg Nico Hülkenberg 4 Kevin Magnussen Kevin Magnussen 1

Snelste raceronde

We gingen speciaal Lewis Hamilton in de gaten houden. Hij was namelijk d enige coureur met een extra setje rode banden. Logisch, hij haalde Q3 niet en had zo een setje over. Maar de Mercedes was dermate langzaam dat Hamilton al blij moest zijn met een een achtste positie. Verstappen daarentegen reed de ideale strategie en reed sneller dan iedereen. Weer geen pole voor de Nederlander, maar wel de maximale score dankzij en ronde van 1:27.908.

Bullie

De onderlinge stand na de GP Miami 2023 qua snelste racerondes is als volgt:

CoureurTeamAantal snelste racerondes
VerstappenRed Bull2
ZhouAlfa Romeo1
RussellRed Bull1
PérezRed Bull1

Geen Grand Prix gekozen.

Driver of the Day

Er zijn twee dingen die de kijkers heel erg waarderen bij het uitdelen van de Driver of the Day-award. Ten eerste de underdog die boven zichzelf uitstijgt. Ten tweede een coureur die een mooie inhaalrace laat zien. Verstappen is al een paar geen underdag meer, maar wint wel de Driver of the Day trofee!

stand na GP Miami 2023

De onderlinge stand na de GP Azerbeidzjan 2023 qua Driver of the Day nominaties is als volgt:

CoureurTeamAantal nominaties
Sergio PérezRed Bull2
Max VerstappenRed Bull2
Fernando AlonsoAston Martin1

Heeft de Autoblog-redactie de race goed voorspeld?

Ja, ze voorspellen altijd goed, dat weten we. Het moet alleen ook in lijn zijn met htgeen dat op de baan gebeurde. Jaap en Wouter hadden hun geld gezet op Verstappen, Pérez en Alonso. Michael daarentegen had een stunt van Pérez voor ogen. Uiteindelijk werden Wouter en Jaap op hun wenken bediend.

Miami

De stand na de GP Azerbeidzjan 2023 in het redactie-klassement is als volgt:

RedacteurPunten
Jaap (VER, PER, ALO)47
Wouter (VER, PER, ALO)30
Michael (PER, ALO, VER )19

Goede coureur = 1 punt, goede coureur op juiste positie: 5 punten.

stand na GP Miami 2023

Deze Grands Prix zijn al verreden:

  • 5 maart | GP van Bahrein
  • 19 maart | GP van Saudi-Arabië
  • 2 april | GP van Australië
  • 30 april | GP van Azerbeidzjan
  • 7 mei | GP van Miami
Merrie

Deze Grands Prix staan nog op de kalender:

DatumRace
19 mei – 21 meiGP van Emilia-Romagna
26 mei – 28 meiGP van Monaco
02 jun. – 04 jun.GP van Spanje
16 jun. – 18 jun.GP van Canada
30 jun. – 02 jul.GP van Oostenrijk
07 jul. – 09 jul.GP van Groot-Brittannië
21 jul. – 23 jul.GP van Hongarije
28 jul. – 30 jul.GP van België
25 aug. – 27 aug.GP van Nederland
01 sep. – 03 sep.GP van Italië
15 sep. – 17 sep.GP van Singapore
22 sep. – 24 sep.GP van Japan
06 okt. – 08 okt.GP van Qatar
20 okt. – 22 okt.GP van Verenigde Staten
27 okt. – 29 okt.GP van Mexico
03 nov. – 05 nov.GP van Brazilië
17 nov. – 19 nov.GP van Las Vegas
24 nov. – 26 nov.GP van Abu Dhabi

De eerste meters van de GP van Emilia-Romagna worden verreden op vrijdag 19 mei om 11:00 uur.

Ook interessant!

  • stand na GP Australië 2023
    Stand na GP Australië 2023 en 6 dingen die ons opvielen
  • Stand na GP Azerbeidzjan 2023 plus zes dingen die opvielen
  • Officieel: geen Chinese Grand Prix in 2023
  • Kwalificatie Formule 1: Grand Prix van Azerbeidzjan 2023
    Kwalificatie Formule 1: Grand Prix van Azerbeidzjan 2023

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, lijstjes, Racing

Vorig bericht: « Uitslag Formule 1: Grand Prix van Miami 2023
Volgend bericht: Gratis geld! Automobilist gooit eurobiljetten uit raam »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    8 mei 2023 om 07:29

    Die P13 van Hamilton tijdens de kwalificatie was ook beschamend voor de oud-wereldkampioen. En maar twee plekken beter dan De Vries, om eens wat context te geven. Ook strategisch blijft AMG-Mercedes kwakkelen.

    De race pace van Ferrari moet voor de Italianen een grote bron van zorgen zijn. Het gemak waarmee Magnussen met dezelfde klantenmotor kon bijblijven (en vechten om een positie) met Leclerc zal ze niet lekker hebben gezeten. Ook de zoveelste penalty voor Sainz is een teken dat het er voor geen meter loopt.

    Dat Perez definitief lijkt te zijn veroordeeld tot de tweede viool is evident. De radiostilte na z’n pitsstop was veelzeggend (pun intended). “Is Max struggling?”, vroeg hij, amper vijf ronden nadat Verstappen hem op een setje verse mediums voorbij stak. Zoiets getuigt ook niet van veel race inzicht.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      8 mei 2023 om 08:45

      Haha ja die vraag van Perez moest ik ook om lachen. Vooral omdat Max daarna op hem bleef uitlopen en zijn snelste rondetijd nog eens even aanscherpte om te laten zien wie er de dienst uit maakt.

      Login om te reageren
    • Gulli zegt

      8 mei 2023 om 11:09

      Haha ja die vraag klonk erg hoopvol, maar wat denk je zelf? Misschien dat hij hem op weg naar het podium vanuit de coulissen nog ff had willen inhalen in de hoop dat Max last had van zijn kleine teen oid.

      Ik mag aannemen dat zijn kampioenschaps-aspiraties inmiddels wel iets realistischer zijn.

      Login om te reageren
  2. harrie zegt

    8 mei 2023 om 07:50

    Mentale rechtse directe op de neus van de titel aspiraties van Perez.
    Deze moet pijn doen in Mexico.

    Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      8 mei 2023 om 08:25

      Vorige week was Perez superieur. We gaan het wel zien dit seizoen, uiteindelijk, als Verstappen 2x pech krijgt met een kapotte motor en Perez niet is Perez kampioen. Zelf als ie 2e blijft worden.

      Login om te reageren
      • harrie zegt

        8 mei 2023 om 09:44

        Je zegt het zelf al, Perez moet hopen dat Max veel pech heeft dit seizoen anders wordt het hem echt niet.

        Login om te reageren
      • pomoek zegt

        8 mei 2023 om 09:53

        Dat denk ik niet. Verstappen is al 4 jaar een metronoom. Of hij eindigt op het podium of hij valt uit. Er zit verder weinig tussen. Even zwart wit gesteld. Perez heeft regelmatig een off day. En soms een briljante dag. Hoe dan ook, zelfs als Verstappen 2 keer niet weet te finishen en Perez weet die wedstrijden te winnen, dan denk ik dat Verstappen alsnog kampioen wordt.

        Login om te reageren
        • Richmond zegt

          8 mei 2023 om 10:40

          Ik denk dat Verstappen zelfs met 80 punten achterstand nog weet te winnen.

          Login om te reageren
      • brammetjedeb zegt

        8 mei 2023 om 12:07

        Perez had vorige week zijn afstelling na één VT beter op orde. Dat zijn kansen voor hem.

        Login om te reageren
  3. Benny_Weisz zegt

    8 mei 2023 om 08:39

    Het aantal mensen die denken dat Perez wereldkampioen wordt is inmiddels teruggebracht naar 1.e
    En daar zit Checo zelf niet eens tussen!!

    Login om te reageren
  4. rijnounsdoor zegt

    8 mei 2023 om 08:43

    Je bent het leukste vergeten: boordradio Perez nadat hij is ingehaald door Verstappen: “Is Max struggling?”

    No Checo: you are! 😜

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      8 mei 2023 om 11:11

      Max reed op 40 ronden oude hards nog steeds snelste rondetijden, wat zou er dan gebeuren met een setje nieuwe mediums? Perez had het nog niet helemaal door denk ik :D

      Antwoord van Perez z’n engineer was ook wel mooi; ‘euhh no he’s just managing in the middle sector’

      Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    8 mei 2023 om 08:47

    Verstappen top. Alles klopte deze race en hij heeft laten zien waarom hij tot de absolute top behoort.

    Voor De Vries hoop ik dat hij snel resultaten laat zien. Anders vrees ik dat hij zijn koffers snel weer mag pakken.

    Login om te reageren
  6. pomoek zegt

    8 mei 2023 om 08:53

    Ik meende eergisteren ook al iets te zien op het gezicht van Perez na de kwalificatie. Dat was het gezicht van iemand die de bui al zag hangen en wist dat er zondag gehakt van hem zou worden gemaakt. Wat ook gebeurde. Voor de Russells, Hamiltons Leclercs en Sainzs van de wereld geldt nog het excuus dat ze niet in een RB19 rijden. Dat excuus heeft Perez niet. Deze race was vernietigend. de inhaalactie op Leclerc en Magnussen: Fantastisch. Hamilton wist ook zijn slechte kwalificatie goed te maken, Russel reed een prima race, de Ferrari’s deden een beetje voor spek en bonen mee.

    Overigens: Wanneer gaat de FIA nu eens de coureurs bestraffen die tijdens de kwalificatie een rode vlag veroorzaken? Ik snap dat het bij het racen hoort en zo, maar dit is de zoveelste keer dat de coureur die de rode vlag veroorzaakt er zelf relatief voordeel aan heeft gehad.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      8 mei 2023 om 10:42

      mwah dit is van alle tijden, waarom zouden we hier nu een issue van moeten maken? Moet je dan ook coureurs gaan bestraffen omdat ze een VSC of SC veroorzaken? Als je dit gaat bestraffen dan gaan mensen op safe rijden en nemen ze geen risico’s meer.

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        8 mei 2023 om 15:27

        @darkschneider: In Indycars gebeurt het wel, dus het is zeker niet iets dat volledig uit de lucht gegrepen is, daar verlies je als crasher (gecrashde?) racer je snelste tijd. De laatste 2 minuten van de kwalificatie zijn meestal de leukste van die sessie. Door de crash van Leclerc ging dat dus niet door. Bovendien gebeurt het “toevallig” dat een coureur die een goede 1e run heeft gereden in Q3 opeens de controle over zijn wagen verliest. Zoals vorig jaar Perez in Monaco en Russell in Brazilië.

        Als alternatief zou ik zeggen: laat iedereen die nog aan de kwalificatie meedoet een outlap rijden en zet de klok op 0 als de laatste coureur de streep is gepasseerd.

        Login om te reageren
  7. MaartenD zegt

    8 mei 2023 om 08:58

    Ik heb in de wandelgangen van de gezondheidszorg inmiddels begrepen dat ze het wereldkampioenschap van de formule 1 inmiddels aanbieden als slaaptherapie…

    Login om te reageren
    • rijnounsdoor zegt

      8 mei 2023 om 09:49

      Rondlopen in de wandelgangen van de gezondheidszorg is daarentegen enorm enerverend!

      Login om te reageren
  8. Wolflow zegt

    8 mei 2023 om 09:55

    Waarom wordt de Vries hier de hand boven het hoofd gehouden, die heeft net zo veel in F1 te zoeken als jij en ik

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      8 mei 2023 om 10:03

      Omdat hij wel een prima kwalificatie had.
      Wat dat betreft lijkt hij wel op Tsunoda in zijn rookie jaar, wel de snelheid maar ook teveel fouten.
      Het is te hopen voor Nyck dat hij ook zoveel tijd krijgt zonder Honda banden.

      Login om te reageren
    • Turbo S zegt

      8 mei 2023 om 10:34

      Voor een landgenoot ben je waarschijnlijk iets minder streng, iets met een oranje bril, maar jouw constatering is gewoon waar.
      Die gaat niet lang blijven. Datzelfde gevoel heb ik overigens van Sargeant. Van hem weet ik alleen niet of hij op basis van talent of geld gekozen is. Latifi hield het namelijk ook nog redelijk lang vol.

      Login om te reageren
  9. brammetjedeb zegt

    8 mei 2023 om 10:00

    Een masterclass. Niks anders. Ik denk dat ze dat zelfs in Engeland beamen. Wanneer doen jullie de krantenartikelen uit andere landen weer eens? Vond dat erg vermakelijk altijd, ook als het niet positief was.
    Verder nog één ding: kwalificatie 3-2 voor Verstappen, maar zonder technische malheurs en rode vlag was dat hoogstwaarschijnlijk 5-0 geweest.

    Login om te reageren
  10. brammetjedeb zegt

    8 mei 2023 om 10:00

    Een masterclass. Niks anders. Ik denk dat ze dat zelfs in Engeland beamen. Wanneer doen jullie de krantenartikelen uit andere landen weer eens? Vond dat erg vermakelijk altijd, ook als het niet positief was.
    Verder nog één ding: kwalificatie 3-2 voor Verstappen, maar zonder technische malheurs en rode vlag was dat hoogstwaarschijnlijk 5-0 geweest.

    Login om te reageren
  11. Gulli zegt

    8 mei 2023 om 11:16

    Ik heb naar een vermakelijke race gekeken. Dat RB met een 1-2 zou eindigen was vanaf het begin wel duidelijk, maar vooral de gevechten in de achterhoede vond ik leuk om te zien. Idd KMag die vecht voor iedere plek, Alonso die tijdens het racen in niemandsland op de schermen meekijkt hoe zijn teammaatje een mooie inhaalactie laat zien, Tsunoda wordt volwassen, Gasly die een prima race reed. Ik dacht toen Miami werd aangekondigd dat het weer kalendervulling was om de Amerikanen te pleasen, maar ik vond het een van de leukste races om te zien (van de 5 die we er hebben gehad).

    En helemaal niemand uitgevallen, volgens mij hoorde ik Crofty zeggen dat dat pas de 7e keer is dat dat voorkomt. Op een vrij krap stratencircuit met ingewikkelde bochten vond ik dat best uitzonderlijk.

    Login om te reageren
  12. Roskampies zegt

    8 mei 2023 om 11:56

    Zeer vermakelijke race. Toch gaaf Verstappen die naar voren rijdt, erg spannend. En een mooie double overtake a la Hakkinen op Schumacher met Zonta in het midden. Erg mooi gedaan door Verstappen.

    Login om te reageren
  13. bietje zegt

    8 mei 2023 om 14:09

    Ik blijf het fascinerend vinden hoe Hammie er werkelijk niets van bakt als hij niet in een superieure auto rijdt, zoals hij al vanaf het prille begin gewend is geweest. Altijd een gespreid bedje.

    Natuurlijk is de Red Bull nu ook de dominante auto, maar Max heeft al sinds 2015 voortdurend laten zien dat hij óók in een niet-competitieve auto tot magie in staat is. Dat is het grote verschil met #44, En zeven titels of niet, daarom zal HAM nooit een werkelijke GOAT zijn en nooit in de voetsporen van Senna, Prost, Lauda of Schumacher kunnen treden.

    PS Geweldig dat de wenkbrauw weer zo’n mooie race heeft laten zien, geweldige kerel !

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      8 mei 2023 om 15:32

      @bietje: Volgens mij heeft Hamilton een slechte kwalificatie gereden maar reed hij een prima race. Daarnaast heeft hij wel degelijk puike races gereden in het verleden in auto’s die niet competitief waren. Vergeet niet dat hij, tot vorig jaar, elk jaar een race gewonnen heeft. Wat mij betreft is Hamilton wel zeker de GOAT. Daarbij moet ik zeggen dat ik van Senna, Prost en Lauda nog nooit een complete race heb gezien. Maar wie wel hier op autoblog?

      Login om te reageren
  14. dolledries zegt

    8 mei 2023 om 18:12

    Hee Russel bij RB met zijn snelste ronde?

    Login om te reageren
  15. ghini zegt

    8 mei 2023 om 18:13

    Geweldige race Kmag? Mijn voorspelling kwam uit: na de eerste twee ronden ligt Kmag niet meer op p4 maar heeft hij plaatsen verloren. Zo gaat het altijd. Kmag maakt altijd de verkeerde keuzes of neemt te veel risico on de eerste paar bochten of ronden. Valt dan enorm terug en moet het weer proberen goed te maken. Later kon hij qua pace strijden met de Ferrari. Wat als hij die eerste twee ronden had overleefd op p4? Er had absoluut meer ingezeten dan P10.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North