• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Criminelen pompen ruim een miljard euro in Nederlandse tweedehands automarkt’

Auteur: hayte, gepost 2 januari 2020 om 21:01 – 65 Reacties

Daarbij doen ze nog aan btw fraude ook.

Stel, je hebt net meerdere ramkraken achter de rug en je hebt nu meerdere miljoenen euro’s ‘verdiend’. Hoe zorg je ervoor dat je dit contante, zwarte geld kunt omzetten naar digitaal, wit geld? Je kan het natuurlijk niet naar de bank brengen en vragen of je het op je spaarrekening kan zetten. Dat zou de bank wel lichtelijk opvallend vinden.

Nee, wat je dan blijkbaar moet doen, is het kopen van Nederlandse auto’s om ze te verkopen in Duitsland. Althans, dat is waar de Nederlandse en Duitse politie een groep criminelen van verdenkt. De criminelen zouden met hun werkwijze meer dan een miljard euro hebben witgewassen.

Volgens de Nederlandse politie gaat het om Libanees drugsgeld, waarvan criminelen in Berlijn Nederlandse, tweedehands auto’s kochten. Die werden – op papier – geëxporteerd naar Zuid- en Oost-Europese landen, maar werden in werkelijkheid in Duitsland verkocht. Overheden liepen zo waarschijnlijk zo’n tweehonderd miljoen euro aan btw mis.

Het is overigens niet voor het eerst dat er over deze vorm van witwassen wordt gesproken. Twee jaar geleden deed de politie inval bij een Hoogeveense bende, die ervan wordt verdacht in enkele jaren tijd voor ongeveer veertig miljoen euro aan auto’s te hebben verkocht. Deze autobedrijf kocht tweedehands leaseauto’s op, om ze voor contant geld weer door te verkopen. Een rechtszaak tegen dit bedrijf is in volgend jaar.

Via Het Parool.

Ook interessant!

  • Video: Nederlandse politie achtervolgt inbreker
  • Video - Nederlandse politie wordt geramd tijdens achtervolging
  • Koop deze Nederlandse politie Porsche in Duitsland
  • Moet de Nederlandse politie ook aan de Tesla Model Y?
    Moet de Nederlandse politie ook aan de Tesla Model Y?

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

belasting, drugs, duitsland, geld, lease, politie

Vorig bericht: « Voorproefje op de nieuwe Volkswagen Caddy
Volgend bericht: Aston Martin heeft een dode hoek-killer in de planning »

Lees Interacties

Reacties

  1. tortuga zegt

    2 januari 2020 om 21:09

    Maar een leasauto kopen kan toch niet meer cash? Toch niet meer dan bv: 10000euro. Of is dit enkel in bebpaalde landen zo

    Login om te reageren
    • romeoalfa zegt

      2 januari 2020 om 21:11

      @tortuga: In Nederland heb je boven de 10k een meldingsplicht. In veel andere landen is dit niet zo

      Login om te reageren
    • 911targa zegt

      2 januari 2020 om 21:54

      @tortuga: 15.000 is grens in NL. Opknippen in stukjes 14.999x? heeft geen zin.

      Login om te reageren
    • RickB zegt

      2 januari 2020 om 23:27

      @tortuga: Beetje lease diesel: Golf TDI, 308 HDI en V40 D2 koop je al voor ruim onder de €8.000,- op een lease veiling. 308 met een goed veel kilometers schrijf je al over vanaf €5500,-/€6000,- incl. BTW

      Login om te reageren
      • tortuga zegt

        2 januari 2020 om 23:47

        @RickB: lease veiling? Daar haal je dus de koopjes? Mits dat je handelaar bent ofzo?

        Login om te reageren
        • Tonnie zegt

          3 januari 2020 om 08:55

          @tortuga: is openbaar voor iedereen, maar de pareltjes zijn daar vaak niet te vinden. Ook zijn de schades er vaak nog niet verwerkt.

          Login om te reageren
          • RickB zegt

            3 januari 2020 om 09:24

            @thijsj: Mits je door de commissie komt. :) Je kan je inderdaad aanmelden bij diverse lease maatschappijen zodat je toegang hebt tot hun remarketing lijsten, etc.

            Login om te reageren
            • nissanfairladyz zegt

              3 januari 2020 om 10:28

              @rickb: Vertel mij meer. Ik wil hier de details van weten. Ik wil straks een Model 3 kopen voordat deze massaal naar het buitenland geexporteerd worden op onze belasting centen. Wij Nederlanders hebben recht op tweedehandse elektrische auto’s. Maar onze overheid doet er niks aan. Dan moeten wij particulieren maar toegang krijgen tot dat soort zaken.

              Login om te reageren
              • dutchneon zegt

                3 januari 2020 om 11:24

                @nissanfairladyz: wacht maar even, volgend jaar komen de eerste model-3’s op de markt van mensen die toch liever een Y willen….

              • rs18011 zegt

                3 januari 2020 om 11:28

                @nissanfairladyz: voor particulieren is het over het algemeen niet veel goedkoper om op zo een veiling te kopen. Natuurlijk pareltjes en uitzonderingen daar gelaten. Als particulier moet je 21% berekenen en is de veilingkosten niet aftrekbaar waardoor je een auto koopt voor misschien 1000/1500 euro onder marktprijs maar daarvoor krijg je een auto met geen garantie, heb je niet in de auto gereden en weet je eigenlijk vrijwel niets over de auto. Een risico die je dus wel moet meenemen in je afweging. De veilingen zijn gewoon op internet te vinden, overigens ook veilingen uit Duitsland die vaak wat aantrekkelijker zijn ;)

              • boxergt zegt

                3 januari 2020 om 11:29

                @nissanfairladyz: De opmerkingen beginnen nu een beetje irritant te worden. U reageert onder elk mogelijk topic inzake de model 3 of het elektrisch rijden… Steek deze moeite eens in de politiek in plaats van op Autoblog, dit zal veel meer uithalen verwacht ik.

              • nissanfairladyz zegt

                3 januari 2020 om 12:35

                @boxergt: Ok

    • kevindb zegt

      3 januari 2020 om 08:16

      @tortuga: Dit heeft niets met particulieren te maken. In de autohandel word wel vaker contant betaald. Ja dat moet aangegeven worden, gebeurt alleen niet altijd.

      Het principe werkt in dit verhaal als volgt. Er komen Libiers aan bij een autobedrijf in Nederland met een grote zak contant geld. Zij nemen een lijstje mee met auto’s die zij willen hebben. Het autobedrijf koopt bij de leasemaatschappij de auto’s van het lijstje, tegen een hogere prijs dan de marktwaarde (omdat ze er toch wel vanaf komen) Meneer de Libier koopt deze auto’s contant. Die auto’s worden op papier geexporteerd buiten de EU. Dus word er BTW terug ontvangen. Echter gaan de auto’s gewoon naar Duitsland. Dus de BTW is ten onrechte terugbetaald en het autobedrijf in kwestie heeft dus 2x winst. Ze verkopen gegarandeerd veel auto’s en krijgen BTW terug. Dus dan willen veel bedrijven daar wel aan meewerken..

      Login om te reageren
      • schreute01 zegt

        3 januari 2020 om 08:30

        @kevindb: kan het ook een liberiaan zijn? Of een libelle? Een liberaal?

        Login om te reageren
        • nissanfairladyz zegt

          3 januari 2020 om 10:32

          @schreute01: Van mij part mag men contant betalen verbieden. Tegenwoordig is het enige argument: Criminaliteit. Afschaffen contant geld. Dus zo verdwijnen straks ook al onze elektrische auto’s?

          Login om te reageren
          • dutchneon zegt

            3 januari 2020 om 11:27

            @nissanfairladyz: Als je een auto in Duitsland wilt ophalen en hem ook wilt beoordelen ter plekke, kun je lastig van tevoren betalen… dat werkt nogal slecht met onderhandelen. Op de bank hoef je niet te wachten dat kan zomaar 2 dagen duren met grote bedragen. En pinnen boven de 3000 euro doen ze niet in Duitsland!

            En dan heb ik het nog maar over Duitsland, we zijn redelijk ver in NL maar om ons heen nog niet hoor…

            Login om te reageren
            • vpowert zegt

              3 januari 2020 om 14:44

              @dutchneon: Mijn auto (20k+ euro) gewoon gepind in Duitsland. Kein problem.

              Login om te reageren
  2. raoufff zegt

    2 januari 2020 om 21:10

    Nou mooi toch, gaat het toch weer de goede kant op met de autobranche!!

    Login om te reageren
  3. kingdante zegt

    2 januari 2020 om 21:15

    Deze autobedrijf?

    Login om te reageren
    • mr27 zegt

      2 januari 2020 om 21:18

      @kingdante: Waarschijnlijk omschrijft dat het autobedrijf wel meteen.

      Login om te reageren
      • langejohn zegt

        2 januari 2020 om 21:56

        @mr27: Auto Corsten klinkt niet erg buitenlands.

        Login om te reageren
      • nissanfairladyz zegt

        3 januari 2020 om 10:42

        @mr27: je weet toch.

        Login om te reageren
    • janesh zegt

      2 januari 2020 om 21:38

      @kingdante:
      Die autobedrijf.

      Login om te reageren
    • kwakmare zegt

      3 januari 2020 om 06:58

      @kingdante: Das autobedrijf….

      Login om te reageren
    • hotze zegt

      3 januari 2020 om 23:43

      @kingdante: hij komt van deze autobedrijf van dat kant, hier helemaal zand.

      Login om te reageren
    • ghost zegt

      10 januari 2020 om 20:05

      @kingdante: de laatste 2 zinnen kloppen sowieso niet..?

      Login om te reageren
  4. frank2b zegt

    2 januari 2020 om 21:21

    Het is dus tóch de schuld van de Rabobank. Mensen die auto’s kopen en weer met winst verkopen een beetje financieren.

    Login om te reageren
  5. HIM zegt

    2 januari 2020 om 21:29

    Ahja al die banken zijn nog crimineler alleen komen zij ermee weg met een boete / afkoopsom die weer deels aftrekbaar is.

    Login om te reageren
  6. joostdetaalnazi zegt

    2 januari 2020 om 21:42

    *tweedehandsautomarkt

    Login om te reageren
  7. pindakoning zegt

    2 januari 2020 om 21:49

    Ik snap de ‘constructie’ niet echt, kan iemand hem nader toelichten?

    De autobranche in NL zal wel goede zaken hebben gedaan. Het valt mij sowieso op dat er erg veel zeer luxe autohandelaren zijn, niet dat ik die direct verdenk ofzo

    Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      2 januari 2020 om 21:58

      @pindakoning: gaat puur om dat zwart geld wit is gewassen met verlies maar dat is minder belangrijk. Je moet het dus niet kopieren met je eigen auto.

      Login om te reageren
    • 911targa zegt

      2 januari 2020 om 22:06

      @pindakoning: je snapt het niet, omdat het ook niet juist wordt uitgelegd.

      Of een auto nu wordt verkocht in Dld of een ander EU land, maakt voor de BTW niet uit.

      In principe moet de verkoper (in NL in deze casus) in NL btw afdragen. Geen btw terug te vragen oid. Dit bij verkopen aan particulieren.

      Bij uitvoer (buiten EU) kan je BTW terug vragen. Ik denk dat de auteur het volgende heeft bedoeld:
      De BTW fraude bestond uit het zgn exporteren van auto’s buiten de EU, terwijl ze in Dld werden verkocht.

      Ergo: ten onrechte BTW terug gevraagd.

      Login om te reageren
      • pindakoning zegt

        2 januari 2020 om 22:26

        @911targa: ahaa op die fiets, dank

        Login om te reageren
      • E550 zegt

        2 januari 2020 om 22:48

        @911targa: mijn auto ging naar Roemenië (EU) en daar kon ik ook btw voor terugvragen.

        Login om te reageren
        • jmeverts zegt

          2 januari 2020 om 23:29

          @e550: en rest-bpm

          Login om te reageren
          • 911targa zegt

            3 januari 2020 om 01:03

            @jmeverts: je mag de BPM terug vragen, omdat anders de verkoop van gebruikte NL auto’s in de EU onmogelijk is. De EU is oa opgezet voor het vrije verkeer van goederen te bevorderen. Als je de BPM in stand zou laten, belemmer je het vrije verkeer en zou NL kunnen worden aangeklaagd bij het Hof van Justitie in Luxemburg.

            Vandaar dat NL BPM moet teruggeven en ze ook zo wijs is om dit te doen.

            Login om te reageren
        • 911targa zegt

          3 januari 2020 om 00:55

          @e550: dat kan je gedaan hebben, maar dan ben je (hoop ik) is de koper frauduleus bezig. Art 5 lid 1 plaats van levering, art 5 lid 1: De plaats waar een levering wordt verricht, is: a. (….) de plaats waar de levering aanvangt.

          De levering vangt aan bij de verkoop, dus NL.

          Ja, de koper mag ook de rest BPM terugvragen. Dat is dus wel goed gegaan. Bpm is een soort “registratiebelasting” en typisch NL verschijnsel.

          Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        3 januari 2020 om 09:20

        @911targa: bedankt voor de uitleg. Dat is dan witwassen via een nog andere criminele constructie, namelijk de BTW fraude. Ik ziet het witwassen dan meer als bijzaak.

        Overigens gaat dat niet lukken met een plofkraak. Levert veel te weinig op. Da’s meer voor de kleding en horloges van de komende maand.

        Anders wordt het als onroerend goed voor te hoge prijzen aan/van bekende partijen wordt verkocht.

        Daarbij dan nog de grote hoeveelheid contant geld winkels die alleen diensten leveren dus nada inkoop hebben. Dan heb je wel een beetje witwasconstructies die al bekend zijn.

        Login om te reageren
      • nissanfairladyz zegt

        3 januari 2020 om 10:35

        @911targa: Zou het niet gewoon eerlijk zijn als deze belasting NIET teruggevraagd zou kunnen worden? Of dat het alleen kan als de auto nieuw is. En na 5 a 6 jaar je de belasting niet meer terugkrijgt. Dit moet toch fatsoenlijk op te lossen zijn door onze overheid.

        Login om te reageren
      • sprankel zegt

        3 januari 2020 om 13:57

        @911targa:

        Binnen de EU maakt het zeer zeker wel uit waar de auto verkocht word. Het is zo dat je B2B nooit BTW betaald, die vorder je immers altijd terug via de BTW administratie, de BTW die je ontvangt moet je door storten. Echter als jij binnen de EU actief bent dan heb je een BTW administratie lopen in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, etc
        Om dat te vermijden is een EU regeling die kort samen gevat zegt, dat als een Belgische onderneming goederen koopt in Nederland bestemd voor buiten Nederland (binnen de EU) er geen BTW op de factuur staat. Op die manier moet die Belgische onderneming niet achteraf bij de Nederlandse BTW administratie gaan aankloppen.

        Als je dus een auto in Nederland haalt om die te gaan verkopen in Duitsland staat er 0 euro BTW op de factuur, echter op het moment je in Duitsland verkoopt aan een particulier betaal je daar de Duitse BTW.

        Als je echter claimt dat de voertuigen voor buiten de EU is dan val je niet onder die regeling en moet je dus als buitenlands bedrijf BTW betalen in Nederland die je kan terugvorderen. De bedragen die je terug vordert heb je zelf betaald, het enige voordeel is dat je nu een legitieme reden hebt waar het geld vandaan komt, namelijk een terugvordering van de NL BTW in plaats van zwart drugs geld.

        Echter BTW gebruiken om zwart geld wit te wassen, amateurs, als er iets is waar ze heel hard naar kijken dan is het wel BTW. Wat veel meer gebeurd is het kopen van luxe auto’s tegen spotprijzen om ze vervolgens met veel winst te verkopen, het verschil is legitieme winst (wit geld) maar in werkelijkheid zijn alle betrokken partijen, zowel de verkopers als de koper 1 en dezelfde partij. In werkelijkheid is er dus niets gekocht of verkocht, enkel veel show om zwart geld in wit te veranderen.

        Login om te reageren
        • 911targa zegt

          3 januari 2020 om 14:53

          @sprankel: ik wilde het niet onnodig compliceren en heb mij beperkt tot b2c.

          Uiteraard ziet de btw op het verbruik van goederen en diensten en gelden er andere spelregels bij b2b (btw is immers indirecte verbruiksbelasting, geven bij de ondernemer; hij is slechts onbezoldigd invorderaar van de Belastingdienst).

          Probeer het nou niet ingewikkelder te maken ?

          Login om te reageren
    • gamma81 zegt

      2 januari 2020 om 22:32

      @pindakoning: luxe autohandelaren zitten meestal in een knap pand dat door de importeur voorgeschreven is.

      Login om te reageren
      • redbeams zegt

        3 januari 2020 om 00:10

        @gamma81: Bedoel je niet autodealers ipv autohandelaren?

        Login om te reageren
  8. moveyourmind zegt

    2 januari 2020 om 21:50

    Leuk is dat als je tegenwoordig er niet eens meer een klein zakcentje zwart bij mag sprokkelen…

    Login om te reageren
  9. langejohn zegt

    2 januari 2020 om 21:58

    Dit bericht is pas een half jaar oud…

    Login om te reageren
  10. mobieler zegt

    2 januari 2020 om 22:15

    Wat een verrassing! Het is bijna als kapsalons, zonnestudio’s, beautysalons etc. waar je nooit klanten ziet maar die al jaaaaaren bestaan.

    Login om te reageren
    • nissanfairladyz zegt

      3 januari 2020 om 10:39

      @mobieler: Simpel op te lossen. Contant geld ILLEGAAL maken. Verbannen. Ben je ook van al dat gezeik af. Al die illegale praktijkjes van bepaalde type mensen houden dan op te bestaan. Eindelijk.
      Net zoals dat contant geld in de bussen waardoor buschauffeurs aangevallen worden. Kan me echt kwaad maken om dat soort onzin.

      Pak het dan bij de BRON aan. Contant geld verbieden. Je kan prima tweedehands auto’s via je bankrekening betalen. Heb ik ook gedaan particulier met gewoon een flitsbetaling. Kan gewoon tot 50.000 euro prima.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        3 januari 2020 om 11:09

        @nissanfairladyz: de zwarte economie in Nederland (door gewone burgers, niet criminelen) is noodzakelijk voor het klootjesvolk om fatsoenlijk rond te kunnen komen.

        Één zaterdag in de maand zwart beunen zorgt al snel voor 10% extra koopkracht. Als je dit weg wilt halen voor het volk moeten de lonen dus netto zeker 10% stijgen.

        Soms moet je gewoon eens iets niet aan willen pakken omdat het middel erger is dan de kwaal. Criminelen ga je toch niet helemaal tegenhouden, desnoods gaan ze sigarenwikkeljes als valuta gebruiken. Contact geld hoort gewoon bij een gezonde maatschappij. Een beperkte zwarte economie ook. Niet alles hoeft wit, niet overal hoeft belasting op geheven te worden.

        Login om te reageren
      • dennisdd zegt

        3 januari 2020 om 12:40

        @nissanfairladyz: de natuur zal altijd zijn weg vinden. Dan krijg je gewoon een zwarte economie met goud of kraaltjes.

        Login om te reageren
      • ghost zegt

        10 januari 2020 om 20:12

        @nissanfairladyz: wat denk je dat de overheid nu stiekem aan het doen is? Niet opgelet zeker dat “bendes” de geldautomaten opblazen met C4. C4, iets dat alleen overheden in huis hebben, zegt men. Komt wel goed uit, alle geldautomaten ‘s nachts uitzetten, en langzaamaan er heeel veel weghalen. Straks kan je nergens meer cash betalen. Alles heeft een reden hoor. Slimme jongens!

        Login om te reageren
  11. Volvo_440_turbo zegt

    2 januari 2020 om 22:28

    Daarom misschien de reden dat we van opkopers van het wrak van onze Citroën verdacht veel geld kregen?

    Login om te reageren
    • hplh zegt

      2 januari 2020 om 23:00

      @Volvo_440_turbo: nou nee hoor.

      Login om te reageren
  12. polak zegt

    2 januari 2020 om 22:38

    Interessant artikel maar let aub een beetje op de schrijffouten. “deze autobedrijf” kan echt niet hoor.

    Login om te reageren
    • phr34k zegt

      3 januari 2020 om 09:49

      @polak: en ‘Een rechtszaak tegen dit bedrijf is in volgend jaar.’ klopt ook niet helemaal.

      Login om te reageren
  13. edward330d zegt

    2 januari 2020 om 23:16

    Het zwarte geld was volgens mij niet het grootste probleem ik denk dat de btw fraude veel meer impact had want de (r)overheid dult geen concurrentie…

    Login om te reageren
  14. rickthestig zegt

    2 januari 2020 om 23:38

    Deze autobedrijf kocht tweedehands auto’s?

    Login om te reageren
  15. cbsevenfifty zegt

    2 januari 2020 om 23:48

    Auto’s kopen voor export en de BTW terugvorderen en dan weer verkopen binnen de EU is fraude,
    maar dit heeft niets te maken met witwassen van zwart geld.
    Kan de auteur iets meer kennis van zake aan de dag leggen,
    en een meer onderbouwde uitleg verschaffen aub.

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      3 januari 2020 om 07:23

      @cbsevenfifty: to be honest is het krantenbericht waarop dit artikel gebaseerd is ook niet geheel duidelijk, maar dan had de auteur wat meer onderzoek mogen doen.

      Login om te reageren
    • SanderB zegt

      3 januari 2020 om 07:38

      @cbsevenfifty: inderdaad, het artikel spreekt zichzelf tegen. Want nu wordt van digitaal geld contant geld gemaakt in duitsland ipv andersom, dus het lijkt meer op zwart wassen ipv wit

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 januari 2020 om 08:29

      @cbsevenfifty: de reden om het te doen is wel witwassen. Je hebt zwart crimineel geld, loopt daarvan een auto, exporteert die, vangt BPM en BTW terug (wit geld van de Nederlandse staat) verkoopt de auto weer krijgt daarvoor weer zwart geld.
      Normaal gesproken is het rendement op witwassen vrij laag en gaat er veel zwart geld bij verloren. Bij deze constructie ontstaat er weliswaar ook maar weinig wit geld maar er gaat niet veel zwart geld verloren.

      Login om te reageren
  16. cossiekiller zegt

    3 januari 2020 om 10:39

    Ik ben ooit eens bijna bij dit auto bij die bedrijf geweest. Het komen zo wel hele dichter bij mij.

    Login om te reageren
  17. gregorius zegt

    3 januari 2020 om 11:01

    En dan komt er binnenkort weer een bericht met: autohandel in NL op laagste punt. Slecht voor de industrie etc etc.
    Ook interessant: blijkbaar is de controle van die BTW / BPM teruggaaf dus erg slecht. Je zou toch ten minste verwachten dat alle info van waar die auto heen gaat voor handen is. En dat zoiets gecheckd wordt. Zodra mr Radu Popescu van TopCars Bukarest voor de tweede keer in een maand niet kan ‘bewijzen’ dat de auto daar staat of gelijk aan een Roemeen is verkocht; staat zijn naam, bedrijf en adres op een zwarte lijst.
    Een beetje data gek zou voor zijn afstudeerproject hier al tig alarmen op in kunnen stellen.

    En daarnaast is het ook gestoord dat er nog geen Europese Vin-nummer registratie + check + boetesysteem is.

    Login om te reageren
  18. Dutchdriftking zegt

    3 januari 2020 om 11:09

    Maar willen die Duitsers onze auto’s dan wel? Als je miljoenen euro’s moet omzetten in oud leaseblik, en je moet dit ook nog eens ver onder de waarde verkopen om er snel vanaf te komen, dan verlies je toch enorm veel geld onderaan de streep?

    Login om te reageren
  19. rob5nismo zegt

    3 januari 2020 om 16:31

    Dacht dat ze binnenkort cash betalingen vanaf 4000 wilde gaan verbieden

    Login om te reageren
  20. curbeater zegt

    4 januari 2020 om 12:33

    denken jullie echt dat het hier gaat om die drugsgelden? Het gaat hem over het feit dat vadertje staat zijn miljoenen euro’s misloopt, de rest doet er niet toe!!! Waar dat geld van komt maakt hen niks uit, dat zij die miljoenen niet krijgen dat is een zwaar feit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North