• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Crossovers voor 20 mille: Fiat 500X of iets anders?

Auteur: sir_smokalot, gepost 26 november 2014 om 09:49 – 42 Reacties

Afbeelding Crossovers voor 20 mille: Fiat 500X of iets anders?Afbeelding Crossovers voor 20 mille: Fiat 500X of iets anders?Afbeelding Crossovers voor 20 mille: Fiat 500X of iets anders?Afbeelding Crossovers voor 20 mille: Fiat 500X of iets anders?Afbeelding Crossovers voor 20 mille: Fiat 500X of iets anders?Afbeelding Crossovers voor 20 mille: Fiat 500X of iets anders?Afbeelding Crossovers voor 20 mille: Fiat 500X of iets anders?Afbeelding Crossovers voor 20 mille: Fiat 500X of iets anders?

Fiat 500X en 500X Cross
Zojuist publiceerde Fiat de prijzen van zijn nieuwe 500X: vanaf € 19.995 rij de nieuwste, hoge 500-variant. Is het daarmee een hit in wording? Niet als het aan de concurrentie ligt.

Compacte crossovers worden steeds populairder, en voor de klant met 20.000 euro (en een beetje voor de opties en/of dikkere motor) op zak valt er aardig wat te kiezen. Laten we de courante modellen in deze prijsrange eens op een rijtje zetten: Nissan Juke, Peugeot 2008, Opel Mokka, Renault Captur, Ford Ecosport, Suzuki SX-4 S-Cross, en de wat grotere Mitsubishi ASX en Dacia Duster.

Fiat 500X Cross

Vandaag komt hier officieel een negende optie bij, in de vorm van de Fiat 500X. Over de hele range is de Italiaan uitgerust met benzine- en dieselviercilinders die tussen de 110 en 140 pk leveren. Voor het extra offroad-randje is er de Fiat 500X Cross, maar die is met een vanafprijs van € 24.995 wel een flink stuk duurder. Hieronder alle beschikbare uitvoeringen, met prijzen die oplopen tot een forse 37 mille:

ModelVermogenUitstootBijtellingPrijs
500X 1.6 (B)110 pk139 g/km25 % € 19.995
500X 1.4 Multiair (B)140 pk137 g/km25 % € 23.995
500X 1.6 MultiJet (D)120 pk107 g/km20 % € 26.495
500X Cross 1.4 Multiair (B)140 pk137 g/km25 % € 24.995
500X Cross 1.6 MultiJet (D)120 pk107 g/km20 % € 27.495
500X Cross 2.0 MultiJet 4x4 AT9 (D)140 pk144 g/km25 % € 36.995

Heeft Fiat zijn huiswerk goed gedaan, en kan het de Nederlandse consument verleiden tot een 500X? Die vraag kan het publiek beter beantwoorden dan wij, dus zeg het maar. Ze hebben in ieder geval creativiteit getoond door in een 500X-reclame het ‘Fix it again, Tony‘-spook te tackelen. De bewuste (Amerikaanse) video vind je op autojunk.

Ook interessant!

  • Fiat 500X is er nu ook als 'cabrio'
  • Fiat Pulse
    Fiat Pulse is een nieuwe stoere crossover
  • Fiat Dobló S
    Fiat Doblò S is ruimste auto voor 12 mille
  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

500x, crossover, Fiat

Vorig bericht: « BMW 5-serie plug-in hybride in productie, maar niet voor ons
Volgend bericht: Belgische vrouw scoort 2 jaar cel en rijverbod tot 2038 »

Lees Interacties

Reacties

  1. 123bat zegt

    26 november 2014 om 09:57

    Voor 20 mille koop ik wel een tweedehands Land Rover Defender. Kom je tenminste verder mee in het terrrein dan die bluf-SUV die in z’n hele leven enkel stoeprandjes in Vinex-wijken beklimt.

    Login om te reageren
    • stamp zegt

      26 november 2014 om 11:56

      @123bat: sorry to break it to you, maar met de gemiddelde Defender wordt er in Nederland ook niet meer ‘genomen’ dan alleen de stoeprandjes in een Vinex wijk.

      Login om te reageren
      • 123bat zegt

        26 november 2014 om 12:41

        @stamp: Voor precies die mensen zijn er dus deze SUV’tjes.. Wel de “looks”, niet de spierballen.

        Login om te reageren
        • stamp zegt

          26 november 2014 om 13:50

          @123bat: just. Maakt het geheel in mijn ogen niet minder triest overigens. Maar zolang je mensen hoort praten over een Kia Picanto als “sportief wagentje”,… Jeuk all over. (Pittig is ie wel.)

          Login om te reageren
    • luxaeterna zegt

      26 november 2014 om 12:15

      @123bat: die suv’s dienen vooral om op de openbare weg te rijden, net als een gewone auto. Een defender rijdt naar mijn mening dan absoluut niet goed.

      Login om te reageren
  2. Design_Driven zegt

    26 november 2014 om 10:01

    Fiat heeft in het verleden bewezen best goede compacte 4x4s te bouwen maar ik zal kieze voor de kleine Jeep als ik per se nieuw zou willen rijden.

    Maar persoonlijk zou ik precies het zelfde doen als dat ik al gedaan hebt. Voor 8k een goede Discovery kopen en de rest van het geld voor onderhoud en mods en diesel reserveren. Veel leuker.

    Mijn Disco is goed onderhouden en heeft me de afgelopen 4 jaar en 90k nooit laten staan, behalve toen ik er mee onderwater ging maar na £120 (ECU en injector) reed hij weer, nu met snorkel en wading kit.

    Login om te reageren
  3. BmwMPower zegt

    26 november 2014 om 10:02

    Doe maar een Juke, Qashqai of CX-3..

    Login om te reageren
    • kraakensmaak zegt

      26 november 2014 om 10:22

      @BmwMPower: amen

      Login om te reageren
  4. gtwillem zegt

    26 november 2014 om 10:04

    In dit segment zou ik zelf nooit snel shoppen. Die smalle hoge autootjes zijn niet mijn ding. En ondanks dat ik ouder ben dan de gemiddelde reaguurder, ben ik nog steeds veel te jong voor dit type auto waar ik alleen maar bejaarden in zie rijden.

    Als het dan toch moet, de Juke. Jan Boskamp ‘hep-oohk-ehh-juukie’, dus dan moet ie wel goed zijn ;-)

    Login om te reageren
  5. trustmeiamanengineer zegt

    26 november 2014 om 10:05

    De 500X ziet er echt goed uit voor zo’n hoog gebakje. Trouwens ook veel groter dan hij lijkt in de foto’s. Maar ik blijf erbij dat die hele klasse volstrekt nutteloos is. Onnodig hoog en zwaar. Komt zowel het brandstofverbruik als de wegligging niet ten goede. Voor mij dus een gewone hatchback graag, of desnoods een station.

    Login om te reageren
  6. mazdarx zegt

    26 november 2014 om 10:11

    Doe mij maar een djooke dan, dat hele Fiat 500 verhaal is aan mij niet besteed. Ook veels te duur trouwens voor zo’n ding.

    Login om te reageren
  7. gregorius zegt

    26 november 2014 om 10:18

    Ik zie: 2.0 diesel (4×4) met 140pk en in de 25% bijtelling; en dat voor 37k; 9500 meer dan de 1.6 (2wd) versie.
    Dan denk ik: er zijn andere merken, die meer halen uit een 2.0 diesel, met minder uitstoot (belasting / bijtelling). Volvo V40 cross country, D4, 190pk, minder uitstoot dan elke 500x, ook voor 37k in de basis versie. Het is natuurlijk appels met peren vergelijken: de Fiat is hoger, heeft wel 4×4; dus dat verbruikt allemaal wat meer; maar toch.
    Dus heeft Fiat z’n huiswerk, in relatie tot de NLse markt, goed gedaan: ’t Zal me benieuwen.

    Login om te reageren
  8. henkhupelschoten zegt

    26 november 2014 om 10:22

    Doe mij maar z’n broertje de jeep renagade top wagen. Maar deze ziet er ook top uit. Verder die mokka laatst mee gereden top ding en ook heel erg luxe en ik hoop dat er nog een speciale Dakar versie van de 2008 uitkomt zou mooi zijn!

    Login om te reageren
  9. hdla zegt

    26 november 2014 om 10:44

    Ik vind het een erg leuke auto, die door autoblog constant negatief benaderd wordt. Komt goed uit de diverse rij-indrukken qua kwaliteit en rij-eigenschappen. Een Discovery is een totaal ander verhaal. Ik heb er vaak uit noodzaak, vanwege het terrein, mee gereden toen ik nog in Engeland werkte en daar wil je niet echt ver mee rijden. Je zag daar overgens ook veel panda’s 4×4 rijden.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      26 november 2014 om 10:50

      @hdla: Ja, nou… Één brok onversneden 500X-haat, dit artikel…En collega @ricardo was vorige week ook al zo venijnig: http://www.autoblog.nl/nieuws/fiat-500x-een-gooi-naar-succes-in-het-crossover-segment-72163

      Login om te reageren
      • hdla zegt

        26 november 2014 om 12:28

        @sir_smokalot: ik heb het niet over haat, maar de meestal negatieve ondertoon als het gaat over Fiat of andere Italiaanse merken. Net zoals de opvallende positieve ondertoon bij Duitse producten. Misschien valt het mij alleen op en wil ik de sarcastische ondertoon niet zien.

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          26 november 2014 om 13:18

          @hdla:
          Daarin sta je niet alleen, het sneue is dat alle rijbewijsloze reaguurdertjes het voor zoete koek slikken en gaan naroepen..
          Het draagt dus weldegelijk bij aan het schetsen van een beeld dat al sinds de late jaren ’80 niet meer klopt..

          Login om te reageren
  10. TimoBac zegt

    26 november 2014 om 10:45

    Als ik ‘m vergelijk met de genoemde concurrentie vindt ik dat deze Fiat het leukst eruit ziet!

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      27 november 2014 om 10:39

      @TimoBac: Daar sluit ik me volledig bij aan! En de kwaliteit van het interieur materiaal ziet er VELE malen beter uit als zijn concurentie!

      Login om te reageren
  11. styns zegt

    26 november 2014 om 10:53

    Ik mis de fiat seidici in het rijtje?

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      26 november 2014 om 13:19

      @styns:
      Pssst, misschien omdat dit daar de vervanger van is?

      Login om te reageren
      • styns zegt

        26 november 2014 om 14:30

        @tupperware: zoiets dacht ik al maar zo’n sx4 is hetzelfde toch? Komt er dan ook een Suzuki opvolger

        Login om te reageren
  12. autodelta zegt

    26 november 2014 om 10:55

    Vergeet de C4 Cactus niet, verkoopt als een tierelier op dit moment.

    Login om te reageren
  13. jaguarjunk zegt

    26 november 2014 om 10:56

    C4Cactus iemand..?

    Login om te reageren
  14. nick007 zegt

    26 november 2014 om 11:11

    Beste keuze in deze categorie voor mij: ziet er best leuk uit (heeft m.i. op dit aspect weliswaar weinig concurrentie …) en volgens de commentaren die over de 500 hoor zijn er weinig tot geen mankementen dus betrouwbaarheid zou ook hier goed moeten zitten.

    Login om te reageren
  15. mazdarx8 zegt

    26 november 2014 om 11:12

    Ik ben benieuwd naar de twee nieuwelingen, de Mazda CX-3 en Suzuki Vitara.
    Als die ook in de ”minder dan €20.000” categorie vallen zijn dat ook zeer interessante modellen.
    Zeker de CX-3

    Login om te reageren
  16. sydney zegt

    26 november 2014 om 11:17

    C4 Cactus

    Login om te reageren
  17. introductiemap zegt

    26 november 2014 om 11:41

    Doe maar een tweedehands Quattroporte, BMW 740 of whatever.

    PS: kost dat topmodel echt zo veel? 37 mille?

    Login om te reageren
  18. gerjan zegt

    26 november 2014 om 11:53

    Ik kan dit geen mooie auto vinden. Net of de chinezen iets hebben gekopieerd. Sowieso vind ik de nieuwe 500 geen mooie auto. Doe mij de oude maar!!

    Login om te reageren
  19. Sracerr zegt

    26 november 2014 om 11:55

    ASX, Beresterke ragbak, veel ruimte, ziet er ok uit, rijdt goed en betrouwbaar, prima, in zwart graag.

    Login om te reageren
  20. Specht zegt

    26 november 2014 om 12:00

    In Duitsland kost de basisversie slechts €16.950 en het topmodel €31.500.
    Waarschijnlijk dat importeren uit Duitsland of Denemarken een stuk gunstiger is. ;)

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      26 november 2014 om 13:20

      @Specht:
      Dan zou je de prijzen ex/ex naast elkaar moeten leggen, die conclusie trekken op basis van catalogusprijzen klopt meestal niet.

      Login om te reageren
    • jme1734 zegt

      26 november 2014 om 14:33

      @Specht: vergeet niet dat er nog bpm, btw en rdw kosten overheen gaan als je hem uit duitsland haald

      Login om te reageren
  21. Rudeboy01 zegt

    26 november 2014 om 12:15

    Citroen C4 Cactus!

    Login om te reageren
  22. sergio72 zegt

    26 november 2014 om 12:36

    Fiat heeft goed zijn best gedaan! Hopelijk gaan we deze 500X vaak zien op de wegen!

    Login om te reageren
  23. mashell zegt

    26 november 2014 om 12:54

    De CX-3 wordt de koning van deze klasse.

    Login om te reageren
  24. GH zegt

    26 november 2014 om 12:56

    Ik vind het echt een schande richting het oorspronkelijk ‘rugzakje’-500. Naar mijn mening maken ze met de 500 dezelfde fout als Mini, dat niet meer mini is.

    Tijden veranderen, maar baal er enorm van als ik een auto zie met 500 erop en dit niet meer associeer met de good old one.

    Login om te reageren
  25. jme1734 zegt

    26 november 2014 om 14:31

    Welke idioot zou een fiat so you think you can offroad kopen van 37.000 euro

    Login om te reageren
  26. Henk_he zegt

    26 november 2014 om 14:53

    De Captur, welke ik (met een beetje aankleding) best een mooie auto vind, is te koop vanaf 16K. Er van uitgaande dat de CX-3 ook rond de 20K zal beginnen, zou die toch mijn voorkeur hebben, maar dan moet er waarschijnlijk wel wat bij voor een kek kleurtje, fatsoenlijke velgen en een beetje comfort in het interieur.
    Gelukkig heb ik geen 20+K te besteden, in ieder geval niet aan een nieuwe auto, dus dat scheelt keuzestress ;)

    Login om te reageren
    • Henk_he zegt

      26 november 2014 om 14:55

      @Henk_he: Ohja, de Mokka (lilluk ding) is te koop vanaf 22,5K!. M.i. veel te duur voor een Corsa op hoge poten. Aan de Juke kan ik nog niet wennen, rare neus met de lampen bovenop de motorkap…

      Login om te reageren
  27. toyotafortuner zegt

    26 november 2014 om 21:08

    Ik zou niet bepaald kunnen kiezen tussen een Juke, ASX of de CX-3. (gok wel dat de CX-3 ook rond 20k doet)

    Als Daihatsu nog de Terios hier verkocht had ik hem ook zeker overwogen. Oogt veel strakker dan de Ecosport.

    Login om te reageren
  28. clarkson zegt

    27 november 2014 om 10:41

    Dat jullie niet helemaal ondersteboven zijn van het interieur vergeleken met zijn concurrenten? Ook het exterieur mag er zijn. Maar dit is egt dag en nacht verschil. bravo fiat!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North