• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

D66: “Volkswagen-geld besteden aan treinen”

Auteur: CasperH, gepost 3 december 2015 om 07:52 – 69 Reacties

ProRail weet daar wel raad mee!


De spoorwegen moeten profiteren van de fouten van Volkswagen, dat stelt D66 Kamerlid Stientje van Veldhoven vandaag voor in het Kamerdebat over spoorbeheerder ProRail. Stientje, please.

Volkswagen zal de Nederlandse Staat flink gaan betalen voor het compenseren van onterecht verleende BPM- en bijtellingskorting. Omdat er gesjoemeld is met de NOx en CO2-uitstoot lopen de gemiste inkomsten voor de Vaderlandsche Schatkist op tot ongeveer €1,25 miljard euro. Staatssecretaris Wiebes liet vorige week in een brief weten dat Volkswagen de extra heffingen volledig voor eigen rekening zal nemen. Consumenten hoeven zich dus geen zorgen te maken over de uitstootcijfers van hun BlueMotion of andere bijtellingstopper.

Stientje van Veldhoven van D66 gaat vandaag tijdens het kamerdebat over falende spoorbeheerder ProRail (ga je weer met de auto, Stientje?) voorstellen om dat enorme bedrag te investeren in de infrastructuur van het spoor. Dat lijkt ons volkomen logisch, aangezien het spoor jaar op jaar harder faalt om efficiënt en op tijd te rijden. Waarom zou je het geld wat binnen gehaald wordt met autobelastingen besteden aan meer asfalt op fileknelpunten, dat klinkt echt heel onlogisch. Nee, laat ons lekker in de file staan met z’n allen, want we weten allemaal hoe goed dat voor het milieu is!

En dan laten we nog even buiten beschouwing dat de enorme “meevaller” voor de Schatkist mede veroorzaakt is door het feit dat de fiscale regelgeving gebaseerd is op totale onzinregels en een testcyclus uit het jaar kruik. Als er nou eens een politieke partij opstaat om dat echt aan de kaak te stellen (kom op, doorzetten Stientje!) in plaats van miljarden in de bodemloze put ProRail / NS te flikkeren, dat zou fijn zijn. Goedemorgen.

Ook interessant!

  • Nederlandse prijs Volkswagen Taigo is niet verkeerd
    Nederlandse prijs Volkswagen Taigo is niet verkeerd
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Dit kost de Volkswagen ID.4 GTX
  • De nieuwe Volkswagen Polo: goedkoper, maar ook weer niet

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

boetes, co2, d66, Diesel, fail, fraude, prorail, stientje-van-veldhoven, trein, Volkswagen, volkswagen-dieselgate

Vorig bericht: « 99% zeker: Toro Rosso krijgt Ferrari-motoren. En meer!
Volgend bericht: McLaren MP4-X toont toekomstvisie autosport »

Lees Interacties

Reacties

  1. godofracing zegt

    3 december 2015 om 07:54

    Volgens mij sliep ze nog half toen ze dit zei. Geld kan beter eens terug naar de belastingbetaler. Goedemorgen.

    Login om te reageren
    • pudi zegt

      3 december 2015 om 09:30

      @godofracing: jij ook goedemorgen

      Login om te reageren
    • paulaner zegt

      3 december 2015 om 09:32

      @godofracing: Daarnaast lijkt het dat Sientje nogal, Pro Rail is.

      Login om te reageren
      • exotic zegt

        3 december 2015 om 09:54

        @paulaner:
        Badum-tsss

        Login om te reageren
      • gitaarknul zegt

        3 december 2015 om 10:21

        @paulaner: oke.. Ik moest stiekem wel lachen

        Login om te reageren
    • xiran zegt

      3 december 2015 om 14:30

      @godofracing: of bewaren als reserve. Je hoeft het niet uit te geven.

      Login om te reageren
  2. scottishcarspotter2000 zegt

    3 december 2015 om 07:56

    Een flinke portie links (D66, was deze) geneuzel om de dag mee te beginnen… Heerlijk.

    Login om te reageren
  3. gt500eleanor zegt

    3 december 2015 om 08:00

    Dat geld is aan voldoende andere dingen te besteden waar het echt nodig is

    Login om te reageren
  4. gregorius zegt

    3 december 2015 om 08:01

    …ik wacht met smart de tests uit na de updates. 1.25 miljard aan ‘gemiste’ belastingen? Eerst zien, dan geloven.

    Wat verdient t bestuur van Prorail eigenlijk?

    Login om te reageren
    • mgmgb zegt

      3 december 2015 om 13:09

      @gregorius:
      Balkenendenorm, me dunkt. Valt wel mee dus. Zou goed kunnen verklaren waarom ze zo incompetent zijn. Onderbetaald en ondergemotiveerd.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        3 december 2015 om 14:12

        @mgmgb:

        Nee, NS geeft Pro Rail de schuld en Pro Rail de NS

        Login om te reageren
  5. volvologisch zegt

    3 december 2015 om 08:04

    Ze spoort niet, tdummm tssss!

    Login om te reageren
  6. yupyup zegt

    3 december 2015 om 08:05

    Nee, stop het maar in het spoor. Met een beetje geluk ontstaat er dan meer ruimte op de weg voor mij

    Login om te reageren
    • metalmike zegt

      3 december 2015 om 08:34

      @yupyup: Niet eens zo’n heel gek idee eigenlijk, dat zou zomaar kunnen werken! We moeten lange termijn denken, maar wie weet.

      Login om te reageren
  7. pomoek zegt

    3 december 2015 om 08:09

    Ik zocht even een linkje naar de vertragingen bij de NS, maar dat valt volgens mij redelijk mee. De problemen bij het spoor, wordt inmiddels ook erkend, zijn veroorzaakt door de idioot ver doorgevoerde privatiseringsdrift in de jaren 90 aangejaagd door de vvd-er joritsma. Leuk linkje naar de politici die ook niet met de trein durven reizen.

    Maar als de trein zo’n ramp is zoals jij stelt in het artikel, is dat een reden om er niet in te investeren? Er voor te zorgen dat meer mensen met de trein reizen, er minder files zijn? Mij lijkt het een appeltje eitje. Voorwaarde is wel dat ProRail en NS beter met elkaar gaan samenwerken, of het liefst een nieuw spoorbedrijf gaan vormen.

    Login om te reageren
    • mierenneuker zegt

      3 december 2015 om 09:48

      @pomoek: Ja, dat komt doordat de NS zelf de fucking eisen hebben aangepast wanneer een trein als vertraagd gerekend kan worden. Zo hebben ze pas na 5 min vertraging en worden treinen die uitvallen helemaal niet meegerekend. Dan kan ik ook steeds maar positievere cijfers halen als ik steeds maar harder faal, gewoon de criteria aanpassen naar je falen.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        3 december 2015 om 15:53

        @mierenneuker: dat kan niet vaak genoeg gezegd worden!

        Elke keer staat in de kranten weer dat het meevalt maar het zijn gewoon keiharde leugens. Onbegrijpelijk dat ze in Den Haag niet eens de bezem door dat bedrijf halen. Ontsla de hele bovenste laag van het bedrijf en begin opnieuw. En laat dan vooral de oude ontslagen mensen vooral niet de nieuwen inwerken want dan geef je de mentaliteit door.

        Login om te reageren
    • CasperH zegt

      3 december 2015 om 10:20

      @pomoek: de afgelopen decennia wekken niet echt vertrouwen dat het nu wél goed gaat komen, lijkt me. Dus nee, doe maar niet.

      Bovendien is er iets fundamenteel mis met geld halen aan de “auto-kant” en het uitgeven aan de “trein-kant”. Er zijn genoeg problemen op de weg op te lossen.

      Als de spoorbedrijven zich niet kunnen bedruipen / vernieuwen / verbeteren met hun eigen inkomsten (heb je gezien wat een treinkaartje tegenwoordig kost?), dan is er iets mis met de basis. Eerst de problemen oplossen, dan de hand ophouden wat mij betreft.

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        3 december 2015 om 11:47

        @CasperH: Waar het mij om gaat is dat het beschikbare geld zo efficiënt mogelijk wordt besteed. Mee eens dat de NS en prorail grote fouten hebben gemaakt. Deels ook veroorzaakt door teveel politieke bemoeienis en verkeerd bestede gelden. Dat neemt niet weg dat het concept trein nog steeds een van de meest efficiënte manieren is om mensen en goederen te vervoeren. Het gaat mij dus om de infra niet om asfalt of spoor.

        Login om te reageren
        • CasperH zegt

          3 december 2015 om 11:57

          @pomoek: je punt is duidelijk. Het mijne hopelijk ook. Ik ben van mening dat geld dat wordt binnengehaald met automobiliteit éérst gebruikt moet worden om diezelfde automobiliteit te verbeteren.

          En over de efficiëntie van een trein valt te discussiëren, dat gaat echt alleen op als je reist tussen locaties die vlakbij de stations liggen.

          Login om te reageren
  8. clarkson zegt

    3 december 2015 om 08:12

    Een paar Fyra’s bestellen?

    Login om te reageren
  9. aquila2003 zegt

    3 december 2015 om 08:14

    Al sinds jaren wordt de trein als alternatief voor de auto geboden en bij sommige werkgevers is dat zo ver doorgeslagen dat de auto niet eens vergoed wordt en de trein wel! In realiteit is de trein gewoon klote, niet meer en niet minder. Dus als ze dan eens met een voorstel komen om een reëel bedrag in het spoor te steken en daarmee de trein een realistisch alternatief te maken, ben ik helemaal voor!! Ik zal genieten van rustige wegen omdat alle rijksambtenaren nu wel met de trein op hun werk kunnen komen :)

    Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    3 december 2015 om 08:30

    Klinkt wel weer echt als D66……..

    Login om te reageren
  11. moondustfocus zegt

    3 december 2015 om 08:31

    Treinstellen buitendienst stellen nadat er nieuwe in gebruik zijn genomen kan ook een hoop ongemak voorkomen.
    Gebrek aan logica kan je met financiële steun niet compenseren.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      3 december 2015 om 08:51

      @moondustfocus: Het aantal treinreizigers groeit, mede door de stijging in het aantal MBO-studenten, en wat doe je dan? Gezellig treinen uit de roulatie halen. Je hoeft niet gestudeerd te hebben om te snappen dat minder treinen voor meer mensen een probleem gaat worden. Is het dan werkelijk zo lastig om die oude treinen nog een jaartje langer te laten rijden? Men roept wel dat er geen onderdelen meer zijn maar wat maakt dat uit? Zo lang ze rijden, laat je ze gewoon rijden en als er dan eentje stuk gaat voordat de nieuwe trein afgeleverd is kijk je wat de mogelijkheden zijn. Wellicht kun je werkende onderdelen van de ene op de andere trein zetten of iets dergelijks en zo een gedeelte rijdend houden. Dat is nog altijd beter dan ineens al die treinen op non-actief te zetten.

      Login om te reageren
      • moondustfocus zegt

        3 december 2015 om 09:18

        @Edge: Jij snapt m’n punt. Deze treinen welke nog in Nederland zijn gebouwd bepalen al 45 jaar het beeld op onze sporen. Een jaartje moet geen probleem zijn lijkt mij.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          3 december 2015 om 15:56

          @moondustfocus: de routes waar de koplopers rijden zijn de betrouwbaarste lijnen, is mijn persoonlijke ervaring na 8 jaar intensief treinen door letterlijk heel Nederland. Die dubbeldekkers zijn echt rampendingen, evenals de wat oudere sprinters.

          Login om te reageren
          • moondustfocus zegt

            3 december 2015 om 18:59

            @lekbak: de eerste oudere sprinters zijn ouder dan de jongste plan v treinstellen welke binnenkort letterlijk zijn uitgerangeerd.

            Login om te reageren
  12. moveyourmind zegt

    3 december 2015 om 08:35

    Tot nu toe kon Volkswagen me niet hard genoeg gestraft worden…

    Maar het gaat wel erg ver om een dikke miljard euro af te troggelen om vervolgens met een dikke vette valse grijns die alleen vrouwtjesmensen op hun smoelwerk kunnen toveren te verkondigen dat je de poen achteloos wegflikkert in één van de vele bodemloze putten die Nederland rijk is…

    Het ontbreekt er nog nét aan dat ze de Duitsers niet zelf de put laat graven.

    Login om te reageren
  13. twiggaa zegt

    3 december 2015 om 08:40

    Zit liever in de file dan staan in een drukke trein

    Login om te reageren
  14. stephane8200 zegt

    3 december 2015 om 08:42

    Als ze nu het geld rondom Fyra project terug halen en dat in het spoor steken? Zo maar een idee. Dat gaat om €11 miljard. Ze mogen daarvan ook een deel in andere zaken investeren zoals een cursus “Realiteit” voor politici.

    Login om te reageren
  15. metalmike zegt

    3 december 2015 om 08:45

    Ik reis nu 3 maanden dagelijks met de trein (wat natuurlijk vreselijk is als petrol head, maar het kan niet anders), maar het valt mij allemaal erg mee. Ik hoef niet over te stappen, waardoor de kans op vertraging wel afneemt.

    Score tot nu toe: ’s ochtends een keer 10 en twee keer 5 min te laat. ’s middags vier keer 5 min en een keer 15. Dat lukte met de auto nooit: een keertje regen en je bent een half uur later.

    Login om te reageren
  16. henkhupelschoten zegt

    3 december 2015 om 08:46

    *uhum a67, *uhum a58 * uhum ruit om eindhoven

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      3 december 2015 om 09:34

      @henkhupelschoten:

      Ruit??? nee dankje

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        3 december 2015 om 09:39

        @Hubert: Waarom niet? Ook zeker zo’n natuur en stilte freak

        Login om te reageren
      • pomoek zegt

        3 december 2015 om 09:50

        Maar toch nog ff: Wat is er mis met het geld steken in het OV? Ja prorail en NS moeten beter worden georganiseerd, maar dat is natuurlijk gewoon mogelijk.

        Stel je gebruikt het geld om een spoorverbinding tussen Breda en Utrecht aan te leggen:

        Mensen die graag met de trein reizen zijn blij want nu sneller reizen;
        Mensen die de keuze hebben tussen trein en auto blij, want hebben nu daadwerkelijk iets te kiezen en kunnen nu sneller dan met de auto (in principe) in Utrecht/Breda zijn;
        Mensen die met de auto moeten reizen (dat zijn er eigenlijk heel weinig, meeste autoforenzen kiezen voor de auto want gemakkelijker) blij want minder files op de A27 en reizen dus sneller?

        Login om te reageren
  17. lincoln zegt

    3 december 2015 om 08:51

    1.2 miljard !!

    Kan je toch weer 3 metrostationetjes van bouwen die uiteindelijk 3.5 miljard gaan kosten omdat de automobilist toch wel weer bijlegt ..

    Waarom zijn 99% van de tweede kamerleden eigenlijk van die domme wijven ??

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      3 december 2015 om 09:05

      @lincoln:

      Daar word immers op geselecteerd.

      Login om te reageren
      • masuka zegt

        3 december 2015 om 15:50

        @Hupke: bij dezen ben jij ook geselecteerd. Hint: ”daar wordt”

        Login om te reageren
    • gregorius zegt

      3 december 2015 om 10:19

      @lincoln: Je moet voor de grap eens bekijken wat het gemiddelde traject is van dit soort types.
      Een van de skills die je moet hebben, is het spelen van politieke spelletjes (duh), over erg onbelangrijke dingen. Doe je dat niet, kom je nooit veel verder in de politiek.
      Gemiddelde profiel van een man die daarvan houdt, is er eentje die niet heel veel vrienden heeft: “Die vervelende langdradige gozer, die zijn we even vergeten te bellen voor de kroeg”; ik bedoel, wees eerlijk: zou jij er naar uit kijken om een avondje met Jesse Klaver in de kroeg te zitten?
      Die vrouwtjes echter, die vinden dat prachtig: denkbeelden analyseren. “Toen zij dat zei, wat dacht ze toen? Wat bedoelde ze?”. Moet je voor de grap een bij een werkgroep van studie Psychologie kijken; wat een gezwets!
      Dus ja, dan krijg je dit soort vogels daar. De tijd dat een politicus een gewaardeerde man is, zijn we al even voorbij.

      Login om te reageren
  18. desjonnies zegt

    3 december 2015 om 08:54

    Rienne va plu, het geld van de Volkswagens is niet meer van u

    Moet toch fantastisch zijn.
    BESTUURDER
    Geld uitgeven als de raven
    Wat niet van jezelf is
    Plannetjes bedenken en afschieten zodat je weer in de picture staat.
    Leuke dingen doen met andermans geld.

    Hoe het verdiend wordt, daar hoef je geen reet van te begrijpen, als je maar zorgt dat het opgaat, liefste nog een beetje teveel.
    Of dat het simpelweg verdwijnt zoals in Amsterdam waar gewoon vijf-en- vijftig MILJOEN is verdwenen.

    Zie dat dan zo voor me, zo’n jank-ambtenaar bij van der Laan ‘kwee ook nie buggemeester, deernet lag het er nog en nu is het verdwenen heb overal gezocht maar het is weg !

    En niemand die iets zegt en niemand die iets doet, als makke lammeren naar de slachtbank !

    Login om te reageren
  19. Edge zegt

    3 december 2015 om 08:55

    Het is toch wel echt jammer hoeveel onbekwame mensen en domme koeien er in de nationale politiek rondlopen. En dan stemmen we ook nog op dit soort mensen….

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      3 december 2015 om 10:24

      @Edge: Nee. Je stemt op die gast die nog wel eens wat verstandigs zegt.
      Maar in zo’n partij kan je daar geen 100 van hebben; dus die wijzen dan dit soort vrouwtjes aan. Zeker omdat die verstandige gast niet op positie 90 van die partij gaat zitten.
      Dus ja, beetje laten spelen met haar portefeuille; en hopen dat ze niet te veel onzin uitkraamt.

      Login om te reageren
  20. bmw1m zegt

    3 december 2015 om 08:58

    Dan zou ik het het geld nog liever in de zorg pompen dan in die waardeloze NS en ProRail die hebben geld genoeg op de plank liggen.

    Login om te reageren
  21. RuVi zegt

    3 december 2015 om 09:00

    Ja want ProRail en de NS gaan heel verantwoord met geld om…

    Login om te reageren
  22. rnej zegt

    3 december 2015 om 09:06

    als treinkaartjes 50% goedkoper worden ga ik het misschien overwegen.

    ik werk in een stad met 40.000 inwoners en ik doe er exclusief van- en naar het station 52 minuten over met de trein, tegenover 25 minuten met de auto….

    want; enkelspoors boemeltje.

    ohja, en op alle oneven dagen van de maand is er storing en rijdt de helft van die boemeltjes niet…

    als je in centrum rotterdam woont en je werkt in centrum amsterdam of utrecht: hartstikke mooie oplossing. maar anders is het driewerf kut.

    Login om te reageren
  23. Hupke zegt

    3 december 2015 om 09:07

    Want het OV moet nog meer gesubsidieert worden?

    Nu in NL werkt het blijkbaar iets minder absurd en inefficient als in België. Maar het OV in België is zowat het meest absurde bedrijf ter wereld. Dat valt niet te redden, enige mogelijkheid is die hele hande opdoeken.

    Login om te reageren
  24. mpowerm3 zegt

    3 december 2015 om 09:20

    Spoorloos die muts…..

    Login om te reageren
  25. spykerboy zegt

    3 december 2015 om 09:20

    Ja want het geld dat wij als automobilisten betalen moet ook niet terug in het verkeer ipv die kut treinen, maakt niet uit hoeveel geld ze er in steken op tijd rijden zal het toch nooit in nederland

    Login om te reageren
  26. allesmetturbo zegt

    3 december 2015 om 09:22

    En dit soort mensen proberen ons land te regeren? Haha wauw

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      3 december 2015 om 10:14

      @allesmetturbo: nee. Het is een idee wat gebracht wordt. Daarbij regeert D66 niet, want de coalitiepartijen zijn PvdA en VVD.

      Login om te reageren
  27. centric zegt

    3 december 2015 om 09:40

    Helemaal geen slecht idee als het maar efficiënt wordt besteed, maar dat is meestal het probleem.

    Login om te reageren
  28. mashell zegt

    3 december 2015 om 10:00

    Het is m.i. een beetje naief om te denken dat er echt groot geld van VW naar de staat der Nederlanden zal stromen.

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      3 december 2015 om 10:17

      @mashell:
      Wel, aangezien jullie als een van de eerste zullen verdrinken bij het smelten van poolijs…

      Login om te reageren
  29. gtwillem zegt

    3 december 2015 om 10:13

    Ik vind het best een goed idee, eigenlijk. Tuurlijk, eerst moeten we roepen: ‘meer asfalt, yeah!!!!’

    Maar als er een kwaliteitsimpuls kan worden gecreëerd hiermee, kan de trein interessanter worden. En daarmee ook de wegen ontzien. De grootste drie nadelen: storingen, staan in de trein, te laat rijden. Vaak zijn deze inherent aan elkaar. (Dankzij een storing is de volgende trein te vol, en daardoor vertraging).

    NL heeft ongeveer een van de meest complexe spoornetwerken ter wereld, waar veel treinen met verschillende snelheden over heen rijden. Als dit nog verder gestroomlijnd en verbeterd kan worden: heel erg graag!

    Daarbij vind ik de NS geen bodemloze put, want de momenten dat treinen gewoon op tijd rijden en je kunt zitten is het prima te doen. Zeker om grote stadskernen in te rijden, is een trein zo veel beter en sneller dan de auto. (moet afnemen toe van Amsterdam naar Den Haag, gaat met de Intercity een stuk sneller dan met de auto).

    Dus om het meteen compleet af te fakkelen is natuurlijk veel leuker, en roepen dat er nu eens echt een partij moet gaan opkomen voor de automobilist is leuk en zou fijn zijn, maar het idee (mits goed uitgevoerd!) vind ik nog niet zo’n hele slecht.

    Login om te reageren
  30. Entwicklung88 zegt

    3 december 2015 om 10:16

    Krijgt Volkswagen dan ook gewoon een paarse brief op de mat?
    Ziet er best raar uit.. “Volgens onze administratie moet u nog 1.250.000.000 euro voldoen..’

    Login om te reageren
    • norge zegt

      3 december 2015 om 12:04

      @Entwicklung88: plus administratie kosten…

      Login om te reageren
      • Crosscabouter zegt

        3 december 2015 om 14:20

        @norge: € 9,-

        Login om te reageren
  31. caprio zegt

    3 december 2015 om 10:39

    Ach weer populistische linkse propaganda, twee weken terug heb ik twee keer in de avondspits over 180km 4 uur gedaan, de A10, A4 en A13 schieten in capaciteit nu alweer ernstig tekort en de economie komt pas uit recessie, over paar jaar als die echt op volle toeren draait, zijn zulke reistijden vrees ik gewoon dagelijkse realiteit

    Login om te reageren
  32. terminator zegt

    3 december 2015 om 11:58

    Verdrag van Versailles, maar nu met vw…

    Login om te reageren
  33. goodolddays zegt

    3 december 2015 om 12:20

    Gaat Hajo nooit geloven

    Login om te reageren
  34. mgmgb zegt

    3 december 2015 om 13:11

    Ik vind het zo gek niet (niet alleen omdat ik D66 aanhanger ben). De afgelopen jaren zijn flinke investeringen gedaan in de wegen, wat absoluut ook hard nodig was, maar het spoor in Nederland is echt hopeloos verouderd. Een aanzienlijk deel van ons spoornet stamt uit de late 19e, begin 20e eeuw met hier en daar wat aanpassingen, maar een stokoude basis die nu eenmaal aan het eind van zijn latijn is. Ik heb echt een rothekel aan het openbaar vervoer, maar dit is gewoon nodig. En zo gek vind ik het niet om een investering in vervoer uit vervoer te bekostigen.

    Login om te reageren
  35. thomasthomas zegt

    3 december 2015 om 14:22

    Daar moet een p***** in ;-)

    Login om te reageren
  36. lekbak zegt

    3 december 2015 om 16:00

    Begin eerst maar eens met aflossen. Net als de burgers moet ook de overheid zorgen voor minder schuld. Ik ben dan ook groot voorstander van om elke meevaller in de staatsschuld te steken. Bespaart je ook nog eens rente. Dit is toch weer bijna een kwart procent!

    Login om te reageren
  37. masuka zegt

    3 december 2015 om 16:02

    Het niveau van de gemiddelde reactie op dit item is bedroevend. ”Alle politici zijn idioten en graaiers”. Ja joh dat riep men dertig jaar geleden ook al. Makkelijk scoren ipv op dit vraagstuk (vervoer en milieu) een relevante reactie te geven. Feit is dat we in een klein druk land wonen met daarbij de problemen aangaande de vervuiling van onze planeet. Investeren in zowel openbaar vervoer, duurzame ontwikkeling en ook in snelwegen is daarom noodzakelijk. Veel automobilisten hebben dankbaar geprofiteerd van de enorme kortingen met hun zogenaamd schone Volkswagen, dus het argument dat het allemaal door de automobilist betaald wordt kan ook meteen de prullenbak in.

    Login om te reageren
  38. anders zegt

    3 december 2015 om 20:30

    Waarom blijft dit idiote voorstel toch steeds bovenkomen?? Valt mij altijd op dat ambtenaren dit altijd weten te verzinnen. En waar staan de gemeentehuizen waarin dit wordt bedacht? Precies, naast een makkelijk te bereiken centraal treinstation. Laten ze het binnenhof verplaatsen naar een plaats zonder treinstation zoals Katwijk of naar een tochtig industrieterrein ver van een centrum vandaan. Dure grond op AAA locatie verkopen voor een troosteloos leegstaand pand. Popt dit idee nooit meer op en kunnen ze meteen van de winst zowel de wegen als het spoor verbeteren,

    Login om te reageren
  39. 730ld zegt

    3 december 2015 om 23:03

    Neeeeee het spoor is drama en dat los je niet op met 1.25 miljard. Ik wil her kwartje van Kok nu eindelijk terug

    Login om te reageren
  40. steelboy zegt

    4 december 2015 om 10:21

    Sorry @casperh maar je slaat de plank evenveel mis als raak. De stiptheid is op het spoor de laatste jaren juist behoorlijk verbeterd en voor veel, nee heel veel Nederlanders is de trein simpelweg de beste optie om van en naar werk te rijden. Je moet wel heel sadomasochistisch zijn om van Utrecht centrum naar Amsterdam centrum te willen met de auto en vervolgens als kers op de taart nog 5 eur per uur (of meer) aan parkeergeld af mogen tikken.
    Het is natuurlijk wél een idioot idee om een boete voor de onterechte BPM- en bijtellingskorting linea recta aan het spoor te besteden. Hadden we niet nog een begrotingsgat van een paar miljard of zo te vullen…?

    Login om te reageren
  41. deboes zegt

    5 december 2015 om 20:50

    Daaaaar moet een piemel in!!!!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North