• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dacia Logan New Collection!

Auteur: autoblogger, gepost 15 september 2006 om 10:52 – 26 Reacties

Dacia Logan New Collection

Lekkerrr! De nieuwe Logan is hier! Nou nieuw… Dacia heeft een facelift voor de Logan klaarstaan en dat houdt in dat er nieuwe kleurtjes beschikbaar zijn voor zowel het interieur als het exterieur. Ook komt er een “Prestige”-model die als enige Logan leverbaar wordt met de dikke 105 pk 1,6-liter 16V motor van Renault. Yeah!

De Prestige heeft verder 148Nm max koppel en gaat naar de 100km/u in een razende 10,2 seconden! De topsnelheid is 183km/u.

De Logan is trouwens in Nederland pas verkrijgbaar sinds begin dit jaar, dat er nu al een facelift komt heeft te maken met het feit dat het hok al een paar jaartjes meegaat in Oost Europa en omstreken. En voor wie het niet weet: de Dacia heeft WEL een handschoenenkastje!

Alhoewel de verkoopdoelsteling in Nederland naar beneden is bijgesteld, zal eind deze maand in Parijs ook een stationuitvoering van de Logan worden gepresenteerd (gebaseerd op de Steppe Concept).

dacia logan new collection
dacia logan new collection

Mijn interesse ligt niet echt bij dit soort auto’s, daarom even een copy-paste van het persbericht voor degenen die wel meer info willen:

With Logan New Collection, Dacia strengthens its attractive line-up. In addition to the introduction of new upholsteries and body colours, special attention has also been paid to Logan New Collection’s details, including new rear crystal lights and a redesigned boot lid with thumb-push release button. The launch of Logan New Collection coincides with the arrival of a high-range Prestige version boasting specific exterior features. It is also the only Logan to be powered by the Renault 1.6 16V engine which delivers 105hp (77kW) at 5,750rpm, making this car especially pleasurable to drive and taking it to new levels of performance. Order books for Logan New Collection are already open across the Dacia network and its price tag, which ranges from 7,600 to 10,590 euros, is an eloquent illustration of the new car’s value for money.

Inside, Logan New Collection boasts new original upholsteries and a carefully finished interior complete with new mats. Its new ergonomically designed gear knob has become a feature of all versions to reinforce the cabin’s modern feel. With regards to equipment, Logan New Collection now comes with a new range of Blaupunkt RDS radios equipped with removable fascia and combined with either a cassette player, a CD player, or a CD
player with MP3 playback. New stowage space in the lower part of the console of the Lauréate version highlights Logan’s practical calling.

The exterior design of Logan New Collection has also undergone detail changes. Examples include the rear lights with crystal indicators (from the Ambiance equipment level up), while the boot lid of the Lauréate version features a brand new lip spoiler that gives a lighter, more dynamic feel to Logan’s rear-end looks. On the practical front, a thumb-push release button enabling the boot to be opened without the key has been added. At the front, the entire grille is now entirely body coloured.
Optional equipment in addition to these enhancements includes a new range of 15-inch alloy wheels. To round off the list of new features, Logan now comes with an expanded choice of tints : Mineral Blue, Platinum Grey, Comet Grey, and Tundra Beige. These highly contemporary colours are in phase with market trends and reaffirm Logan’s modern looks.

Since 2004, Logan has been produced in Pitesti, Romania, but it is also manufactured in Russia (since April 2005), Morocco and Colombia (since the second half of 2005). The Pitesti factory currently builds 780 Logans. In order to meet demand however, this figure will gradually increase to 840 cars per day by the end of 2006 for a total annual production capacity of 235,000 cars. By January 2008, annual production will have reached 350,000 cars.
Meanwhile, in light of Logan’s success in Russia, Renault also took the decision in June 2006 to step up production there by 30 per cent to reach 80,000 cars by 2007. The car will also shortly be produced in Iran, then in India and in Brazil in 2007.

Ook interessant!

  • Dacia DUSTAR
    Dacia DUSTAR is betaalbaar ruimtevaart-programma
  • Dacia stoft Duster af met facelift
  • Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
    Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
  • Aston Martin designer vertrekt naar.. Dacia!
    Aston Martin designer vertrekt naar.. Dacia!

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Dacia, logan

Vorig bericht: « Koenigsegg CCX temmen nog best lastig
Volgend bericht: Renault Megane Grand Tour RS EVO 2 door Carzone »

Lees Interacties

Reacties

  1. henk zegt

    15 september 2006 om 10:53

    lekker boeiend nieuws dit

    Login om te reageren
  2. autoblogger zegt

    15 september 2006 om 11:03

    Zie dat dikke 15-inch lichtmetaal dan!

    Login om te reageren
  3. Fruitcake zegt

    15 september 2006 om 11:51

    Hier staan pics van de stationwagon: http://www.autoblog.it/post/5130/dacia-logan-break-quasi-pronta

    :)

    Login om te reageren
  4. luwek zegt

    15 september 2006 om 11:52

    het is vast iets beter dan een chinees, laten we ’t daar op houden;D

    Login om te reageren
  5. yo! zegt

    15 september 2006 om 12:15

    Verbazend om te lezen dat de auteur, in dit geval autoblogger, voornamelijk zijn mening etaleert. Niet dat ik warm loop voor dit soort auto’s, maar misschien zijn er mensen waarvoor ‘dit hok’ max haalbaar is.

    Login om te reageren
  6. mvagusta zegt

    15 september 2006 om 12:19

    Zo negatief is hij toch niet over de auto?
    Met die Dacia rijd je een Golf III GTI kwijt! wel lachen!

    Login om te reageren
  7. SimonMc zegt

    15 september 2006 om 12:24

    @mvagusta :???

    Login om te reageren
  8. Hysung zegt

    15 september 2006 om 12:40

    @mvagusta ?? Golf (3) GTI ???? die heeft toch wel meer als 105 pk ?? of mis ik hier iets ??

    anyway, ik snap zowieso niet dat mensen zo’n auto kopen….
    (iedereen moet het natuurlijk zelf weten, maar da’s MIJN mening).

    wat kost hij ? 8000 euro of zoiets ?

    Voor dat geld heb je ook een 2e hands auto die WEL luxe heeft, WEl qualiteid, en er WEL mooi uitziet. Alleen heb je dan een iets ouder bouwjaar, en een paar kilometers meer.

    Login om te reageren
  9. miro zegt

    15 september 2006 om 12:43

    Mijn interesse ligt niet echt bij dit soort auto’s, daarom even een copy-paste van het persbericht voor degenen die wel meer info willen => als je geen interesse betoont, laat het dan ook helemaal in plaats van, ik zal maar niet te uitbundig schrijven anders veraad ik straks nog dat het mij wel intereseert en is mijn imago helemaal naar de xxx

    Login om te reageren
  10. Nee! Die andere Rick zegt

    15 september 2006 om 12:57

    Ik kan hier echt niet tegen hé?! Dan zeggen ze dat zo´n auto max. 10.590,- euro kost maar ze vergeten even te vermelden hoeveel alle extra´s bij elkaar kost!
    Als je alle extra´s erbij optelt dan zit al gauw aan de, nou wat zal het zijn, dik 10.591,- euro?! :)

    Login om te reageren
  11. henk zegt

    15 september 2006 om 13:20

    @ Hysung

    let a.u.b. een beetje op de kwaliteit van de reacties op deze site….’t is qualiteit ipv qualiteid ;)

    Login om te reageren
  12. Romeo zegt

    15 september 2006 om 13:29

    Ik zal het je nog sterker vertellen: het is kwaliteit!

    Login om te reageren
  13. henk zegt

    15 september 2006 om 13:46

    @ romeo

    je hebt helemaal gelijk…wat een ontzettende blunder van mij

    Login om te reageren
  14. Willy zegt

    15 september 2006 om 14:48

    En dan te spreken over de kwaliteit van de reacties…

    Maar effe serieus, ik snap best dat autoblogger een dergelijke mening heeft, maar er zijn best wel mensen, zoals Yo! aangeeft die dit echt niet meer kunnen betalen en toch een nieuwe auto willen kopen. Ik zou zelf ook een goede tweedehands kopen, als ik eenmaal uitgestudeerd ben, maar geef die mensen tenminste de mogelijkheid.

    En als we het dan toch over het goedkope segment hebben, goedkope chinese bakken zullen weer een nieuwe markt creeren binnen de EU. Mensen met weinig geld en totaal geen merkbewustheid zullen deze bakken aanschaffen en de duurdere Europese merken zullen steeds meer moeten uitwijken naar goedkopere productielanden om de concurrentie aan te gaan.

    Naar mijn mening dus best wel kans voor Dacia om nog wat te gaan verkopen. En andere merken.

    Login om te reageren
  15. slk55 amg zegt

    15 september 2006 om 15:27

    Wat zijn we allemaal negatief!

    Dit is veruit de compleetste/beste/grootste auto die je voor 7995 euro kan kopen.
    Iedereen kan wel doen alsof het hem niet interessert , maar ik weet (bijna) zeker dat minstens een kwart van de bezoekers van deze site, niet meer dan 9000 euro aan hun auto hebben te besteden. Dan is dit toch een aardige optie?
    Oké je rijd een beetje voor lul voor de autokenners, want zij weten dat het een goedkope romeen is. maar een gemiddelde (huis)vrouw zal denken dat je een veel duurdere auto rijd.

    Nu even over de facelift. Wat is er veranderd? alleen eenn nieuwe voorbumper?
    De kleuren vind ik erg mooi er uitzien, het doet de auto wat duurder/luxer ogen.

    Login om te reageren
  16. Ome henk zegt

    15 september 2006 om 15:47

    Mja, blijft een lelijke wagen, maar voor de prijs krijg je wel veel natuurlijk

    Login om te reageren
  17. pt0x zegt

    15 september 2006 om 15:59

    mijn clio sport uit 2000 heeft die motor met 109pk :/
    als je dan een goedkope auto wil. hou het dan bij een C1 ofzo… dit is lijkt me niet echt veel boeiends

    Login om te reageren
  18. slk55 amg zegt

    15 september 2006 om 16:18

    @pt0x (rare naam trouwens :p)

    Als je een gezin hebt wil je wel wat groters dan een c1, en toevalig is de dacia een stuk groter.
    voor de kwaliteit zou het niet veel uitmaken, het is allebei frans, dus allebei matig.

    Login om te reageren
  19. mvagusta zegt

    15 september 2006 om 16:30

    De Golf III GTI heeft 115pk en doet er 10,4 seconden over naar de honderd!
    Top is echter wel iets hoger; 196 km/u

    Login om te reageren
  20. Autofreak zegt

    17 september 2006 om 21:11

    Naar mijn mening is dit een auto voor mensen zonder zelfrespect of voor mensen die er niet uit zien kwa uitlerlijk, en die station slaat echt nergens op is dat een station??

    Login om te reageren
  21. ashton zegt

    18 september 2006 om 00:33

    @ autofreak

    omg, jij meet iemand zijn zelfrespect aan de hand van de auto ?
    je bent een boer – en ook al rij je nu in een wagen van 7000 euro of 40000 euro dan nog ben je nog altijd een boer. Mensen die met een dure wagen rijden voor hun imago, helaas pindakaas, met een klein beetje verstand ziet men daar direct door –

    niks persoonlijks eh

    Login om te reageren
  22. Jan zegt

    20 september 2006 om 22:14

    Wat zijn we lekker negatief,

    Ik ben zelfverzekerd, heb voldoende geld om 10 nieuwe Clio’s te kopen en
    ben sinds kort de trotse bezitter van een prachtige Dacia en hij
    bevalt prima, een auto hoeft er voor mij niet flitsend uit te zien en is voor
    mij geen statussymbool.

    Login om te reageren
  23. cupra zegt

    28 september 2006 om 18:05

    tja, wat een negatieve reacties over een autoproducent die tegen de stroom in durft te zwemmen, 3 garantie geeft op een heuse gezinsauto onder de 10 mille en bovendien geen enkele concurentie hoeft te duchten van 10 jaar oude golfjes en clio’s die al 2x het klokje rond zijn. Dit is een auto voor mensen met common sense. Mensen die een auto echt gebruiken waar hij voor gemaakt is. Wil je de bink uithangen en rij je alleen van huis naar de hangplaats: Koop dan een golfje. Hang hem vol met spoilers en koop bij halfords voor 200,00 een boombox. Over schoonheid valt niet te twisten. Ik verkies any time een dacia boven een 10 jaar oude golf.

    Login om te reageren
  24. Daciafreak zegt

    4 oktober 2006 om 21:15

    Heey,
    Waarom word er gelink naar mijn reactie bij: “En nu WEL me handschoentenvakje” ? Ik heb in een Logan van 1 jaar oud gezeten, dus voor de facelift, wel een handschoenenvakje! Dat men hier niet goed op de feiten let en meer aan de eigen meningen in de berichten….

    Login om te reageren
  25. Benzje zegt

    17 november 2006 om 23:49

    Als we het model even het model laten, dan houden de dacia/renault jongens toch een technisch moderne auto over.

    Motor is een Euro 4 onderstel is van de Modus en niet van een R5.

    Er zit ABS op zodat alle zeurpieten op deze site geen boom hoeven te raken.

    Airbags zijn er ook zodat jullie door kunnen kankeren op een auto die meer te bieden heeft dan een Golf4 of een MB c220cdin.m zuiniger, mileu bewust, veel goedkoper en je komt toch ook droog aan.

    Lijkt mij een prima auto voor mijn vrouw. Of mijn ouders van 79 jaar oud.

    Login om te reageren
  26. Willem zegt

    13 september 2007 om 13:27

    Beetje late reactie misschien, maar ondertussen zijn zowel GM, Volkswagen en Toyota druk bezig om een zelfde soort auto te ontwikkelen.
    Denk ook eens enkele jaren terug, toen werd over Skoda hetzelfde gedacht, dus……..

    Ondertussen heb ik zelf een Dacia besteld

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North