• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Daihatsu misleidt dat het een aard heeft

Auteur: RubenBaeten, gepost 6 mei 2009 om 09:37 – 65 Reacties

Daihatsu Cuore


De Daihatsu Cuore is niet de zuinigste benzineauto ter wereld. Hij is zeker niet milieuvriendelijk, en de Daihatsu-dealers van Nederland zijn niet al jaren achter elkaar gekozen tot de beste van het land. Toch roept Daihatsu al deze dingen in de advertenties die ze voor de Cuore verspreiden, en dat is volgens de Reclame Code Commissie misleidend.

Niet alleen kan Daihatsu met de bewering ‘zuinigste benzineauto’ mensen onterecht over de streep trekken, de term ‘milieuvriendelijk’ slaat ook nergens op wanneer het over een auto met verbrandingsmotor gaat. Hier is zelfs een speciale Milieu Reclame Code voor, die Daihatsu hiermee met voeten treedt. Wat de geprezen dealers betreft: het onderzoek waarop die bewering gebaseerd is dateert uit 2005. De suggestie wordt gewekt dat de dealers ook nu nog aan de top staan, wat niet bewezen is.

Daihatsu loopt de boel dus lekker te bedriegen, en erger nog: ze gaan er gewoon mee door. Het College van Beroep heeft het merk in augustus 2008 reeds op de vingers getikt, maar de importeur blijft de reclamefolders voorlopig stug verspreiden; al hebben ze de teksten op hun website wel verwijderd. Het lijkt ons dat hier consequenties aan verbonden zijn die een slechtverkopend automerk momenteel niet kan gebruiken. Maar wij zijn dan ook al jaren het best beoordeelde blog van Nederland met milieuvriendelijke servers en hypermilende redacteuren. (bron: reclamecode.nl)

Ook interessant!

  • banden moeten vervangen worden
    Video: deze banden moeten vervangen worden
  • Mercedes verwijdert reclame na ophef in China
  • Amsterdam verbiedt reclame voor benzineauto's in metrostations
  • Den Haag verbiedt reclame voor benzine- en dieselauto's

Nieuwste artikelen

  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
  • Dit zijn alle nieuwe auto’s die in 2026 uitkomen
  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
FacebookTweetPinLinkedIn

cuore, Daihatsu, Reclame

Vorig bericht: « Hypermiling galore: Seat Ibiza Ecomotive doet 1 op 34,3
Volgend bericht: Maserati komt met GranTurismo Spider in 2010 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Laue zegt

    6 mei 2009 om 09:42

    Foei daihatsjoe, doe eens even niet.

    @ AB.nl kunnen jullie meer info over de betreffende dame verstrekken?

    Login om te reageren
  2. JMK zegt

    6 mei 2009 om 09:47

    Schandalig.

    De ‘Daihatsu’s’ van deze wereld claimen allemaal maar ‘milieuvriendelijk’ te zijn. Het enige dat zij doen is kwalitatief minder auto’s maken (en kleinere auto’s). Merken als BMW claimen, naar mijn mening, terecht hard op weg te zijn om verbruik terug te dringen. De feiten (24 A-labels, 151 totaal aan groene labels) liegen er ook niet om, en deze communiceert BMW dan ook.

    Maar ja, die feiten heeft Daihatsu (en vele anderen) niet. Ze moeten de reclameregels dus overtreden om nog een beetje op te vallen in de ‘groene’ golf aan communicatie. Boeh!

    Login om te reageren
  3. alberto_de_piento zegt

    6 mei 2009 om 10:03

    OMFG

    Ik zou moeten een Daihatsu gratis krijgen, dan zou ik nog zeggen: “it’s very kind of you, but no thanx”…

    Zijn gewoon afgrijselijk slechte en cheaply made wagens…

    Login om te reageren
  4. autogek zegt

    6 mei 2009 om 10:16

    Gaan ze ook gelijk de Ford Mondeo reclame aanpakken? Die doet in de reclame ook alsof hij in de 14 of 20% bijtelling zit met zijn uitspraak :goedkoper in de lease door zijn A-label. Maar dat gaat niet om de lagere bijtelling, maar alleen om de kleine BPM korting. Maar de gemiddelde Nederlander denkt dat je in de lagere schaal van bijtelling te komen door deze valse reclame.

    @ JMK: Die groene labels (van o.a. BMW) zijn ook totale onzin. Die labels worden op C02 per cm2 uitgegeven. Wat een totale onzin is. Je moet alleen kijken naar de totale CO2 per km, en niet naar de vervuiling gedeelt door de grote van de auto. Nu heb je b.v. een BMW 7-serie met 235gr/km met een C-label en b.v. een Peugeot 207 met 167gr/km met een D-label. Ga jij dan ook geloven dat de BMW beter is voor het milieu?

    Afschaffen die labelklasse’s en gewoon naar maximale uitstoot per km kijken. Dan is het pas echt eerlijk.

    Login om te reageren
  5. RRRobert zegt

    6 mei 2009 om 10:17

    Ik erger me ook ‘groen’ aan Daihatsu’s. Vooral als er weer zo’n kreukelzone-loze Cuore net voor jouw neus zo nodig lekker ‘groen’ het nieuwe rijden loopt te beoefenen, of te wel: hoe hinder ik de overige verkeersdeelnemers… En dat alles nu dus ook nog onder valse voorwenselen!

    Login om te reageren
  6. Simpson zegt

    6 mei 2009 om 10:23

    @JMK: jaja, die opgegeven verbruikswaarden haal je ook echt in je BMW…

    Login om te reageren
  7. frank zegt

    6 mei 2009 om 10:30

    hmmm, dat van die labels/oppervlakte wist ik niet! dus een 7-serie is echt niet milieuvriendelijker dan een 206?

    Login om te reageren
  8. Emile_Benz zegt

    6 mei 2009 om 10:32

    Gimme that chick! :P

    Login om te reageren
  9. Incognito zegt

    6 mei 2009 om 10:34

    Wel mooi, BMW een ‘groen’ merk. Wat een volslagen onzin. Dit noemt men regelrechte ‘Greenwashing’. En dom Nederland trapt er met vier voeten in.

    Login om te reageren
  10. Klassiekerrally zegt

    6 mei 2009 om 10:34

    Kom niet aan m’n Cuore! ;)
    Dat ding is al 15 jaar oud en rijdt met > 153000 km op de klok nog prima!
    Alleen met mijn kogelgelagerde rechter enkel is het verbruik niet zo optimaal als het zou kunnen zijn. Ik ben dan ook geen rijdende wegversperring…

    Login om te reageren
  11. ikke zegt

    6 mei 2009 om 10:40

    Ik rij al jaren een Daihatsu siron en totaal geen problemen ermee. Hij heeft me nog geen dag in de steek gelaten, rijdt inderdaad zuinig. Ik rij gewoon met het verkeer mee, maar niet met de zeer hardrijders die denken dat de weg alleen voor hen is met hun grote auto’s.

    Login om te reageren
  12. Mr. Marteen zegt

    6 mei 2009 om 10:41

    @RRRobert , als de bestuurder twee benen heeft, dan heeft heeft de Cuore ook een kreukelzone…

    Login om te reageren
  13. Merry zegt

    6 mei 2009 om 10:46

    Hij mag dan wel een kreukelzone hebben maar op de foto te zien heeft hij wel 2 buitenboord-airbags!

    Login om te reageren
  14. AllAutomotive.nl zegt

    6 mei 2009 om 10:55

    Tsss wat een kritiek allemaal, kijk naar de auto op de afbeelding… die is pas groen… zo groen dat hij volgens het RDW niet bestaat….

    Login om te reageren
  15. Laurens zegt

    6 mei 2009 om 11:04

    Er van uitgaande dat iedereen mobiliteit naar draagkracht mag hebben, is BMW voor mij ook de nr. 1. Bij dat merk presteert werkelijk elk model beter dan de concurrentie :-)

    Login om te reageren
  16. BananaFlip zegt

    6 mei 2009 om 11:05

    Lol @ laatste zin!

    Daihatsu kan het wel gebruiken, maar niet op deze manier.

    Login om te reageren
  17. w0o0dy zegt

    6 mei 2009 om 11:15

    Als je eigenlijk ieder jaar de award voor de hoogste klanttevredenheid voor de uitstekende service van je dealers in ontvangst mag nemen (afgelopen 4 jaar als ik me niet vergis) dan is claimen dat je de beste dealers hebt eigenlijk gewoon terecht. Beetje zeikerig om ze daarop aan te pakken. Die dealers zijn volgens de klanten gewoon top, klaar!

    Login om te reageren
  18. mashell zegt

    6 mei 2009 om 11:38

    Knap hoe snel er BMW bij gehaald wordt als het over Daihatsjoe gaat. Terwijl iedereen weet dat de Effecient Dynamics vooral werkt op de testbank en amper in de dagelijkse praktijk.

    Ik kan niks met Daihatsjoe, ik ben minsten 35 jaar te jong om er 1 te mogen bezitten en ook mijn smaak is nog niet zo ver afgetakeld dat ik dat zou willen.

    Daihatsjoe is een senioren merk en als die senioren zich schuldig voelen over hun vieze auto’s van vroeger en de wereld die ze achterlaten voor hun kleinkinderen en daarom in een Cuore (Sportivo) of Materia kruipen dan heb ik daar respect voor! Ik kan me niet voorstellen dat ik zulke offers zou willen brengen.

    Login om te reageren
  19. RenesisHP zegt

    6 mei 2009 om 11:45

    Daihatsu.

    De Lexus onder de microcars. ;)

    Login om te reageren
  20. Simpson zegt

    6 mei 2009 om 11:46

    maargoed, leugens in de reclame, het moet toch niet gekker worden.
    straks vertellen ze ons nog dat die fiets bij je bankstel of de playstation bij je mobieltje helemaal niet gratis zijn…

    Oftewel, de RCC is te weinig in het nieuws geweest de afgelopen tijd, ze moeten wel een beetje in het nieuws blijven om de ‘noodzaak’ en dus hun inkomsten veilig te stellen.

    Login om te reageren
  21. BmwMPower zegt

    6 mei 2009 om 11:51

    Dat is zoooo niet groen van Daihatsu.

    Login om te reageren
  22. Klassiekerrally zegt

    6 mei 2009 om 11:51

    Ik vraag me trouwens af hoeveel van de criticasters hier zelf wel eens in een Daihatsu gereden hebben en hoeveel de Daihatsu’s in het juiste perspectief kunnen plaatsen. (vergelijken met BMW… Kom op zeg! :roll: )
    Maar goed, daar ging dit topic ook helemaal niet over.

    Misleiden is niet ok, maar je hebt ’t wel in gradaties….

    Login om te reageren
  23. Orichy zegt

    6 mei 2009 om 11:57

    Daihatsu’s zijn niet schoon, zij zijn klein en hebben een relatief lagere hoeveelheid uitstoot aan uitlaatgassen, tenzij je een oudere model hebt, die is net zo vervuilend, als de anderen, overige merken, modellen en grote van auto’s, dus worden zij terecht op de vingers getikt.

    Leuk dat de dealers een top prestatie leveren, ieder jaar weer, is knap, maar een echt volume merk is het niet, dus het aantal klanten, dat er over de vloer komt, is stukken minder, dan bij merken, als Peugeot, Volkswagen en zelfs dan bij Kia, om er maar een paar willekeurig te noemen. Dus dan is de prestatie relatief minder geloofwaardig, kwantiteit is meestal minder kwaliteit. je kunt niet iedereen gelukkig maken, maar proberen mag je het wel.

    Naar draagkracht mag iedereen in een auto rijden, in een nieuwe, oude, of heel oude, of barrel, het zal mij geen zorg zijn, of ie nou gekocht, geleased, geleend, of gehuurd is, ik vind het prima, maar rij met z’n allen wel lekker door, niet elkaar opjagen, maar elkaar wel de ruimte geven en laten, voor een file vrij en veilig weg verkeer.

    Amen

    Login om te reageren
  24. Laurens zegt

    6 mei 2009 om 12:13

    Lastig, die identiteitscrises ;-)

    Gefeliciteerd met de verkoop!

    Het is Genesis trouwens, en HP :-)

    Login om te reageren
  25. RenesisHP zegt

    6 mei 2009 om 12:17

    @Laurens.

    Bedankt.
    Het is overigens Renesis.
    Het naampje dat Mazda aan de wankelmotor van de rx8 heeft meegegeven. HP staat voor High Power. De Variant die wij hebben. ;)

    Login om te reageren
  26. Laurens zegt

    6 mei 2009 om 12:22

    Genesis is een progressieve rockgroep uit het Verenigd Koninkrijk, opgericht in 1967 door Peter Gabriel, Mike Rutherford, Tony Banks, Anthony Phillips en Chris Stewart. In de jaren zeventig maakte de groep naam in de avant-garde van de popmuziek met haar dramatiek en zwarte humor, maar gooide in de jaren tachtig het roer om, en veranderde in een succesvolle hitmachine.

    Leek me best van toepassing op de RX8, behalve dat hitmachine stukje ;-)

    Login om te reageren
  27. RenesisHP zegt

    6 mei 2009 om 12:24

    @Laurens.

    Lol.

    Succesvolle hitmachine zal het nooit worden. Echter ook geen one day fly. ;)

    Login om te reageren
  28. Einser zegt

    6 mei 2009 om 12:56

    Het schijnt dat de Daihatsu Cuore de Nordschleife sneller doet dan een Porsche 911 GT2. Op gewone straatbanden…

    Login om te reageren
  29. S2000 zegt

    6 mei 2009 om 13:34

    Dames & Heren,
    Naast mijn Honda S2000 rijd ik o.a. een gloednieuwe Cuore.
    Voor het geld dat íe kost is het een mirakelse auto met
    een hypermodern 3 cilinder motortje waar je makkelijk
    boven de 1:20 mee kan rijden !!

    Bijzonder ruim. Het valt me inderdaad op dat er verkeersdeelnemers
    zijn die zich idioot gedragen als ik 50 km/h in een woonwijk rij. Ze
    halen idiote inhaalmanouvres uit…..

    Een Cuore is natuurlijk niet mety een BMW te vergelijken ! Heel andere
    klasses. Maar de zuinigste BMW’s komen in de praktijk natuurlijk veel
    minder ver op 1 l. benzine !

    Login om te reageren
  30. RenesisHP zegt

    6 mei 2009 om 14:02

    @S2000.

    In onze straat liggen abortusheuvels die wij met de rx8(zonder verlaging) met maximaal 5km/u kunnen nemen. Daarbij zitten er drie scholen in onze straat.

    Wij hebben regelmatig zwaar gefrustreerde bumperklevers die maar niet kunnen/willen begrijpen dat wij;
    1. Niet harder kunnen zonder te raken.
    2. Rekening houden met spelende/overstekende kinderen.

    Met inparkeren is men nog geïrriteerder. Dan kunnen ze er heel even niet langs.

    Mensen hebben nou eenmaal altijd haast. ;)

    Login om te reageren
  31. Emile_Benz zegt

    6 mei 2009 om 14:04

    @ Laurens:
    “Er van uitgaande dat iedereen mobiliteit naar draagkracht mag hebben, is BMW voor mij ook de nr. 1. Bij dat merk presteert werkelijk elk model beter dan de concurrentie :wink: “

    Right. :roll: Dream on… :wink:

    Login om te reageren
  32. JanC zegt

    6 mei 2009 om 14:06

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik heel erg tevreden was over mijn Daihatsu-dealer. Welliswaar niet in de hoedanigheid als dealer (ik kocht er een tweedehandsje van een ander merk), maar de service was er best in orde.

    Volgens mij heeft Woody gelijk, ook is er de Autoweek tevredenheidstrofee waar Daihatsu het altijd goed doet. Dus is de beargumentatie van de Reclame Code Commissie op dat punt al fout.

    Vergelijken we de gemiddelde uitstoot van het complete gamma nieuwe Daihatsu’s, dan is dat gemiddels lager dan die van, pak-em-beet BMW. Kijken we naar energielabels dan zien we een ander beeld, maar dat is omdat energielabels geen enkele toegevoegde waarde hebben.

    Ook qua verbruik van de benzinemotoren geloof ik best dat het gemiddeld verbruik van het complete gamma Daihatsu kleiner is als pam-em-beet BMW…

    Login om te reageren
  33. RenesisHP zegt

    6 mei 2009 om 14:08

    @Emile_Benz.

    Als we de fanboys mogen geloven.. ;)

    Login om te reageren
  34. Autojunkje zegt

    6 mei 2009 om 14:36

    @s2000 M’n moeder heeft een 118d en veel minder ver kom je der niet mee hoor 1:20 is er best mee te halen als je er gewoon normaal mee rijdt, en voor een auto met 143 pk vindt ik dat best netjes.
    En dat gelabel slaat op niks mjaa als ik bij bmw zou zitten en het staat op papier
    ( hoe dom het ook is ) zou ik er ook reclame mee maken ;) Want de meeste nederlanders trappen er zo in.

    Login om te reageren
  35. Laurens zegt

    6 mei 2009 om 14:55

    @emile

    weet jij dan een ander merk dat daar in slaagt? Of moet je gewoon toegeven dat Benz het niet meer is en huilend achter de feiten aanloopt….

    Er wordt hier door sommigen wel geroepen dat BMW’s het slechter doen dan de EU metingen, maar dat is geheel en al rijstijl afhankelijk. In vergelijkende tests (voor zover mogelijk) valt het me op dat ze het echt heel veel beter doen dan de concurrentie!

    Zelf rij ik meestal Alfa overigens, en ik ben blij dat Fiat nu ook met leuke groene label motoren komt.

    OT: Daihatsu is als mini Toyota natuurlijk de best scorende overal, ze maken tenslotte niets groter dan een “mug”. Ik hoop dat de politici dat niet zien als een excuus om de Cuore de Nederlandse Trabant te maken, want dan krijgen ze echt allemaal rugklachten :lol: Voor Femke misschien beter ook.

    Login om te reageren
  36. bmw zegt

    6 mei 2009 om 14:59

    Zoveel kritiek op de Daihatsu’s. OK, de persoon die hier beweert dat 150000+ kilometers met een Cuore geweldig is, overdrijft natuurlijk. Mijn Fiaaatje heeft er 250000+ …

    Anyway, ik denk dat BMW (waarom gaat het hier over BMW?) vooral veel marketing doet. Je moet benzinemodellen van BMW met benzine-Daihatsu’s vergelijken (geen 118d met een benzinemotortje van Daihatsu zoals hierboven) en dan zal blijken dat Daihatsu het echt niet slecht doet.

    Persoonlijk vind ik ze ook qua design en afwerking een ramp. Maar goed, ze zijn goed voor het milieu, beter dan de Q7-patsers ;-)

    Login om te reageren
  37. S2000 zegt

    6 mei 2009 om 15:21

    De labels gaan over uitstoot per m2 auto !!
    Een BMW 118D die 1:20 rijdt: dit is een diesel en een Daihatsu eis een benzine.
    BMW pakt het gewoon slim aan, de motoren zijn helemaal geen zuinigheidswonders !!

    Laat iedereen rijden wat ‘ie wil maar gedraag je eens normaal op straat !!
    Om ’s ochtends vroeg in een woonwijk met 80 km/h een Daihatsu voor bij te scheuren 100 m. voor een stoplicht………

    Login om te reageren
  38. bmw zegt

    6 mei 2009 om 15:28

    Ah ja, who’s that girl?

    Login om te reageren
  39. Emile_Benz zegt

    6 mei 2009 om 15:42

    @ Laurens: Vast! Ik blijf lekker trouw aan mijn merk!

    Login om te reageren
  40. JanC zegt

    6 mei 2009 om 16:13

    Airbags? Maar da’s toch geen luchtzak?

    Login om te reageren
  41. Klassiekerrally zegt

    6 mei 2009 om 16:14

    @ bmw: Ik (neem aan dat je mij bedoelde) heb ook niet gezegd dat het geweldig is. Alleen dat er met de auto niets mis is. Dat ze kwalitatief slecht zijn vind ik onzin. Maar misschien heb ik er gewoon geluk mee.

    Overigens is het rijden in ’t oude Cuore’tje best leuk. Alles komt ongefilterd door. Je kan het vrij goed vergelijken met het rijden in een oude Mini, alleen stuurt de Cuore niet zo scherp (helaas).

    Login om te reageren
  42. Citrofiel zegt

    6 mei 2009 om 16:37

    Oei, dat met die zuinigste auto, daar moet Daihatsu wel heel wat auto’s voor zich dulden, dus dat klopt zeker niet. Maak er dan ‘één van de zuinigste’ van. En maak er ‘relatief milieuvriendelijk’ van. En dat van die dealers, daar volg ik w0o0dy in, en zou de reclamecommissie dus moeten inbinden.

    Login om te reageren
  43. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    6 mei 2009 om 16:58

    Het merk keldert enorm in de verkooplijsten…
    http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?verkoopjaar=2009&cache=no

    Wellicht heeft dit ermee te maken??
    Oh ja, en het gamma is gehalveerd vanwege ‘de gemiddelde uitstoot per verkocht Daihatsu’. Tja, zo kan ik het ook!

    Login om te reageren
  44. autogek zegt

    6 mei 2009 om 17:09

    @ BMW: JMK begon over hoe fantastisch BMW met hun modellen voor het milieu was. Maar dat is ook alleen maar misleiding van de ABC-labels. Die hele ABC-labels slaan nergens op. Een grote auto die veel vervuilender is kan een schoner label krijgen dan een kleinere auto die veel schoner is. Belachelijk.

    Maar helaas hier op autoblog kan men alleen maar zuinigere auto’s naar beneden trappen blijkt altijd aan de artikelen en reacties.

    Login om te reageren
  45. VivelaFRANCE zegt

    6 mei 2009 om 17:55

    Voor mij maakt het toch niet uit waar Daihatsu reclame mee maakt, ze zijn namelijk OERlelijk!!

    Login om te reageren
  46. PantheraLeo205 zegt

    6 mei 2009 om 18:06

    Daibatsu, als we ’t tenminste hebben over die meid.

    Login om te reageren
  47. bmw sloper/killer zegt

    6 mei 2009 om 19:39

    Effecient Dynamics??????een grote naai en fake shit!

    Login om te reageren
  48. VolvoXCseries zegt

    6 mei 2009 om 19:54

    Ik heb ze nooit echt vertrouwd, niet in de laatste plaats door de vage wagentjes die ze voortbrengen…

    Login om te reageren
  49. JCD zegt

    6 mei 2009 om 20:50

    Slecht verkopend automerk? HAHAHAHA enneh die energielabels, nee die zijn logisch! Een dikke V6 in een Bestelbus krijg label A of B. Maar een cuore die bijna op de gassen van benzine kan rijden is ook A label. De auto is zuiniger dan een Prius, op de lange termijn. Dat moet de regering ook maar eens gaan begrijpen. En wat een kritiek op zo’n klein autotje, die reclame campagnes van bijtelling-nepperij dan van Renault??? Ga toch fietsen!!!

    Login om te reageren
  50. Volvo745Esate zegt

    7 mei 2009 om 00:55

    die kleine krengen wat ze auto noemen……is het woord auto niet eens waard…………
    jaja….met zn 5en in een daihatsu cuore stappen….en dan blijven beweren dat het goed is voor het milieu……
    voor het milieu geloof ik het graag..(not)….maar met 5 van die vette konten in een cuore…..als die auto kon praten….zou hij ze met alles en nog wat vervloeken…..

    al eens geprobeerd met 5 man op vakantie te gaan met zo een cuore?
    is prachtig om ernaar te kijken!
    de beste circus artiesten doen hun niet na hoe ze dat ”autotje” uitstappen…..

    Login om te reageren
  51. 9000cse zegt

    7 mei 2009 om 03:22

    Wat ik tot nu toe gemist heb in de comments bij dit topic, is het feit, dat het hierbij gaat om RECLAME van Daihatsu. Alsof wij alles geloven, wat er in de krant staat! Is dat voor ons een WAARHEID?

    Daihatsu maakt volgens mij gebruik van gegevens, die een tijdje terug best nog wel klopten. Wat doet het hierboven veelvuldig geciteerde BMW dan? Zij maken gebruik van de miscleun, die “energie-labels” heet. Méér dan 120 modellen worden aangeprezen als “milieu-vriendelijke” auto’s. Ja!…. Amme hoela! Hoeveel kilometers rijd jij op een testbank per jaar?

    Het wordt tijd, dat iemand (ik misschien?) die wijzen uit het westen, (daar in Den Haag) eens gaat voorlichten over de werkelijkheid. Onder het motto van milieulabels krijgen nu mensen, die werkelijk geen fuck geven om de toekomst van deze aardkloot, een belastingvoordeel en jakkeren er verder op kosten van de baas op los, terwijl mensen, die er echt om geven weliswaar een kleinere auto gaan rijden, maar er fiscaal geen voordeel bij hebben.

    Natuurlijk is niet iedereen het met mij eens! Stompzinnige petrolheads, die alleen maar oog hebben voor de snelstmogelijke verkwisting van fossiele brandstof tegen de laagstmogelijke prijs, TUURLIJK! agge maar leut hèt!

    Maar ik denk zelfs aan hun kinderen. Daihatsu maakt geen auto’s voor dit soort mensen, maar om ze nou aan de schandpaal te hangen vanwege hun reclamecampagne. Moeilijk hè?

    Login om te reageren
  52. JanC zegt

    7 mei 2009 om 10:35

    @Volvo745Estate: Het is inderdaad beter voor het milieu door relatief veel mensen in één voertuig te laten stappen. Kijk in een gemiddelde file en we zien meestal auto’s met slechts de bestuurder of misschien een passagier. Zouden dat in plaats van Audi Q7’s allemaal Daihatsu’s zijn zouden de files met ongeveer een derde minder lang worden.

    Login om te reageren
  53. S2000 zegt

    7 mei 2009 om 11:50

    Sukkel: een Cuore is een 4-persoons auto.
    Er mogen niet eens 5 personen in !!
    Net als dat in een Honda S2000 geen 3 personen mogen.

    In een BMW mogen WEL 7 personen natuurlijk !
    En dan rijdt ‘ie nog 1:20….

    Jongens ga allemaal Prius, Insight, Civic Hybrid, Cuore rijden !
    Dan komt er geld binnen om de R&D-afdeling op volle toeren door
    te laten ontwikkelen voor nuttige vervoermiddelen !

    Ik ben wel voorstander voor een Hionda S2000 Hybrid !

    Login om te reageren
  54. JanC zegt

    7 mei 2009 om 13:07

    Hionda S2000: Een kruising tussen een Hyundai en Honda Hybrid?

    Login om te reageren
  55. S2000 zegt

    7 mei 2009 om 13:16

    JanC: zoiets. Als Honda Hyundai gaat helpen is straks naast Opel
    ook Volkswagen verloren…….

    Login om te reageren
  56. JanC zegt

    7 mei 2009 om 13:18

    Ach zo! Honda is verantwoordelijk voor de moeilijke tijden bij Opel… Leer elke dag wat bij :)

    Login om te reageren
  57. S2000 zegt

    7 mei 2009 om 20:53

    Ik heb altijd al gezegd: begin nooit aan een SL-OPEL !!
    Wat een lul is voor een hoer, is een OPEL voor een boer…

    Login om te reageren
  58. JanC zegt

    8 mei 2009 om 13:46

    Waar steekt die boer dan die Opel in?

    Login om te reageren
  59. Cuore zegt

    14 mei 2009 om 23:39

    Wat een flauwekul allemaal. De RCC heeft een klacht van 1 persoon binnen gekregen en moet dus publiceren.
    Daihatsu is gewoon slim bezig, ook al krijgen ze op de vingers. Allemaal aandacht.

    In principe moet je nu alle reclames of uitspraken waarin de term “Beter voor het milieu” wordt gebruikt schrappen. Niets is beter voor het milieu, maar hooguit “Minder slecht voor het milieu”.

    Amen.

    Login om te reageren
  60. Cuore zegt

    14 mei 2009 om 23:46

    PS de slogan van “zuinigste auto” is allang gewijzigd naar “een van de zuinigste”. De nieuwe folders zijn dat ook. Dit hele thema berust op oud reclamemateriaal.
    Ik moet er hartelijk om lachen. En zeker om die mensen die nog nooit in een Cuore hebben gereden. En dat zijn er HEEL VEEL. Tot vorig jaar hoorde ik er ook niet bij, maar nu ik er eentje heb, snap ik waarom ze al JAREN zulke auto’s bouwen bij die club uit Japan.
    1 op 21 met een scheurmonster. Ik lag de stof uit mijn navel.

    Login om te reageren
  61. Denk na zegt

    24 mei 2009 om 18:56

    kijk voor werkelijk verbruik, en daarmee werkelijke co2 uitstoot (co2 uitstoot is precies evenredig met brandstofverbruik) maar eens op de site http://www.autoverbruik.nl klik op vergelijken, vul in -personenauto -benzine en sorteren op aflopend verbruik. (de maker heeft dit omgedraaid, hij sorteert dan op aflopend aantal kilometers per liter). Dan zie je welke auto de zuinigste in de praktijk is. Dus niet die auto´s waar de anwb van klakkeloos aanneemt dat ze zuinig zijn, maar degene die op de weg het zuinigst rijden. Dat zijn dus niet die waar maar twee mensen in kunnen, ook niet die nieuwste 3,5 zitter, maar inderdaad… ook die uit 1993 of 1998.

    Login om te reageren
  62. rv zegt

    2 december 2009 om 18:43

    Over de zuinigheid valt het wel mee maar de veiligheid is een ander verhaal. Bekijk de volgende link maar eens.http://www.autobild.de/artikel/daihatsu-cuore-ohne-esp_937779.html

    Login om te reageren
  63. walter zegt

    19 maart 2010 om 12:15

    wat een betweeters allemaal hier zeg, oke de cuore zal nooit een schoonheidsprijs winnen, maar een ato die zo handig in gebruik is zul je niet snel vinden, voor 45 euro ben ik met 3 volwassenen in oostenrijk gemiddelde snelheid met cruisecontrol op 120km per uur is verbruik 1 op 23.4
    met belading en airco aan, verder betaal ik geen wegenbelasting en onderhoud en banden kosten weinig
    verder standaard 5 deurs en 4 laange personen zitten riant
    alleen fietsen is goedkoper en ik kom overal en lach iedereen uit, rijden jullie allemaal maar in een grote vette bmw met een dikke financiering hahahaha

    Login om te reageren
  64. Terry zegt

    29 maart 2010 om 13:37

    @Walter, ik ben ook erg tevreden over mijn Cuore. Helaas haal ik die 1 op 23.4 van je niet. Ruim 1 op 20 wel, totdat ik over ben gegaan op 165/55-R15 banden. Dat is geen goed idee geweest. Maar goed, ik kan altijd nog terug.

    Dit is mijn tweede Cuore, en ik ben altijd erg tevreden geweest over het merk, echter niet altijd over de dealers.

    Login om te reageren
  65. lambo4all zegt

    17 mei 2010 om 12:45

    nou, nu maar hopen dat ze failliet gaan!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North