• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maserati komt met GranTurismo Spider in 2010

Auteur: RubenBaeten, gepost 6 mei 2009 om 10:49 – 28 Reacties

Maserati GranTurismo

Van de meeste smakelijke supercars kun je ook een open versie krijgen, maar de Maserati GranTurismo ontbreekt vooralsnog op dit lijstje. We wachten er al een tijdje op, en dit lijkt nu beloond te gaan worden: voor modeljaar 2010 schijnt er een Spider-variant van Maserati’s lekkerste aan te komen.

Het zou een versie met sexy stoffen kap moeten worden, in eerste instantie alleen leverbaar met de basismotorisering: de 4.2 V8 met 405 pk. Een S-versie met 440 pk uit een 4.7 V8 zal ongetwijfeld volgen. Begin 2010 kunnen we de topless Maser bij de dealers verwachten (hoewel…), en het schijnt dat we hem in op de IAA Frankfurt in september voor het eerst mogen bewonderen. (via caranddriver)

Ook interessant!

  • Nieuwe Maserati GranTurismo krijgt ook familiegezicht mee
  • Maseratie MC20 Spider
    Gesnapt! De nieuwe Maserati MC20 Spider in het wild
  • Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
    Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
  • Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
    Maserati Ghibli Hybrid rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
  • Deze EV was wél een goede investering
  • Officieel: Tesla draait niet meer om duurzaamheid
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, granturismo, Maserati

Vorig bericht: « Daihatsu misleidt dat het een aard heeft
Volgend bericht: Prijzen vernieuwde Audi Q7 bekend »

Lees Interacties

Reacties

  1. JT zegt

    6 mei 2009 om 10:52

    Dit zal wel een van de shikste cabrio’s op de automarkt worden! Heerlijk!

    Login om te reageren
  2. nibor zegt

    6 mei 2009 om 10:52

    Ziet er lekker uit hoor! Wanneer gaat jullie rijtest (met Aimee natuurlijk!) komen?

    Login om te reageren
  3. Laue zegt

    6 mei 2009 om 10:53

    zoals JT al zegt. Dat word echt een chique, elegante cabrio. laat maar komen!

    Login om te reageren
  4. Benjamin1 zegt

    6 mei 2009 om 10:53

    Klinkt lekker, alleen om nou een cabrio te releasen in september?

    Login om te reageren
  5. Rik3 zegt

    6 mei 2009 om 10:54

    Laat gaan, laat gaan

    Login om te reageren
  6. Darahan zegt

    6 mei 2009 om 10:54

    Sexy auto. Toch heb ik liever de coupe, die is stijlvoller..

    Login om te reageren
  7. milton zegt

    6 mei 2009 om 10:59

    de moooiste auto tot nu toe…en dan nog in cabrio……ahhhhh
    volgens mij heb ik een natte broek

    Login om te reageren
  8. VonStroke zegt

    6 mei 2009 om 11:00

    Stoffen kap! Oef, ik vreesde al dat ze met zo’n stalen klapdak zouden komen. Gelukkig blijven we van die onzin bespaard. Laat maar komen :D

    Login om te reageren
  9. kraakensmaak zegt

    6 mei 2009 om 11:05

    http://www.speedheads.de/auto/zukunft/bilder/maserati_granturismo_cabrio-3789-46.jpg

    plaatjes zijn wel leuk :O

    Login om te reageren
  10. AMGJunk zegt

    6 mei 2009 om 11:07

    hmmm vraag me af of het dan nog mooi is :|
    De daklijn maat de auto juist zo elegant, de achterkant kon ook van toyota zijn bij wijze van…
    En de voorkant is dan wel mooi en mase-achtig.
    Maar ik betwijfel of dit mooi word..
    We’ll see…

    Login om te reageren
  11. Laurens zegt

    6 mei 2009 om 11:10

    Van mij mag die stoffen kap zelfs wel op de achterkant liggen. En dan een mooi met de hand aan te brengen hoesje erover, en een tonneau cover voor het parkeren. Tenslotte staat het ding in de garage ’s nachts, en een beetje moeite doen om mooi te zijn scheidt de liefhebbers van de “voetbalvrouwen” :lol:

    Login om te reageren
  12. BananaFlip zegt

    6 mei 2009 om 11:10

    Sexy hoor, lekker cruisen met een brullende V8 onder de kap terwijl je haar wegwaait maar dat ziet toch niemand want iedereen kijkt naar je prachtig gevormde waggel.
    Dat wordt nog eens gezellig.

    Login om te reageren
  13. Edman zegt

    6 mei 2009 om 11:17

    2010… Hoe moeilijk is het nou? Dakje eraf zagen, wat balken erbij in het chassis et voilá…

    Login om te reageren
  14. PCCB zegt

    6 mei 2009 om 11:28

    @Edman: Geduld is een mooie gave hé :d Misschien staat dan de facelift van de Gran Turismo gepland ofzo.

    Het zal ongetwijfeld een elegante topper worden. Een open dakje zal’m goed staan.

    Login om te reageren
  15. Breinstein zegt

    6 mei 2009 om 11:30

    Toch apart dat ze het over een stoffen dakconstructie hebben, terwijl er al scoops gefotografeerd zijn waar een stalen klapdak op te zien is. Ben benieuwd wat het gaat worden.

    Login om te reageren
  16. dummy zegt

    6 mei 2009 om 11:39

    Maserati kortte het chassis van de Spider versie soms wat in. Door de kortere wielbasis was er minder last van ‘flex’. Benieuwd of ze dat bij de Gran Turismo Spider ook gaan doen. Dat het klasse-bak zal worden is vanzelfsprekend :-)

    Login om te reageren
  17. Eric zegt

    6 mei 2009 om 11:58

    Het wordt tijd dat Maserati een wagen alla Z4-klasse uitbrengt. Kwestie van groener te worden. Nu hebben ze maar 2 modellen.

    Login om te reageren
  18. Vinny_93 zegt

    6 mei 2009 om 12:18

    Doe me maar gewoon de coupé, vind ik toch net iets stoerder. Als ik een cabrio wil, word ik wel kapper en koop ik een Z4/TT-RS/MX-5 (no offense, MX-5-rx-8owner

    Login om te reageren
  19. Merry zegt

    6 mei 2009 om 12:24

    Ahh vinny de MX-5 is inderdaad niet een supersportcar met de looks van een haai maar het rijd wel heel leuk hoor.
    Niet iedereen heeft de gave om 650pk onder controlle te houden en het uiterste er uit te halen.
    Met een MX-5 kan iedereen wel een aardig rijkunstje laten zien en voor minder dan 10 ruggen kan je al dit plezier al kopen.

    Login om te reageren
  20. Amar zegt

    6 mei 2009 om 13:02

    Heerlijk, wordt een van de mooiste cabrio’s die er zijn! Maar dan wel met een stoffen dak!

    Login om te reageren
  21. Willem zegt

    6 mei 2009 om 13:39

    -edit:nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  22. RippiN zegt

    6 mei 2009 om 15:14

    Als de normale GranTurismo al zo mooi is, dan wordt dit echt onbeschrijflijk mooi :D

    Login om te reageren
  23. Citrofiel zegt

    6 mei 2009 om 16:21

    Ik heb er toch wat mijn twijfels over. De GranTurismo is in mijn ogen al geen klassieke Italiaanse schoonheid, en net als AMGJunk vraag ik me af of met de daklijn niet net te veel van zijn weinige Italiaanse identiteit weggehaald wordt…

    Login om te reageren
  24. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    6 mei 2009 om 16:50

    @ Citrofiel: ik heb ook altijd getwijfeld bij deze auto…
    Kan nog steeds mn vinger niet helemaal op de zere plek leggen, maar IETS klopt er niet aan de GT!

    Misschien is ‘ie als cabriolet ineens wel bloedmooi!

    @ Ruben ‘basismotorisering: de 4.2 V8 met 405 pk’
    :D
    aardig instappertje!

    Login om te reageren
  25. Jimmie zegt

    6 mei 2009 om 16:57

    De California is precies een GranTurismo zonder dak (maar dan met wat andere stijlelementen), snap niet dat dit zo lang duurt…

    Login om te reageren
  26. RenesisHP zegt

    6 mei 2009 om 17:15

    @Vinny_93.

    Het is dat ik geen kapper ben. :P

    OT.

    Als ze hem dan ook even flink heet wassen. Hij is net een slagje te groot en te log.

    Login om te reageren
  27. BMWX6 zegt

    6 mei 2009 om 21:30

    Stoffen kap:(

    Login om te reageren
  28. Cantago zegt

    6 mei 2009 om 22:55

    Dat wordt smullen! Hopelijk met stoffen kap, anders is het weer zo’n nepding!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North