• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dakar 2010 & Redbull fototopic

Auteur: Alwood, gepost 10 januari 2010 om 13:06 – 32 Reacties

Afbeelding Dakar 2010 & Redbull fototopicAfbeelding Dakar 2010 & Redbull fototopicAfbeelding Dakar 2010 & Redbull fototopicAfbeelding Dakar 2010 & Redbull fototopicAfbeelding Dakar 2010 & Redbull fototopicAfbeelding Dakar 2010 & Redbull fototopicAfbeelding Dakar 2010 & Redbull fototopicAfbeelding Dakar 2010 & Redbull fototopicAfbeelding Dakar 2010 & Redbull fototopicAfbeelding Dakar 2010 & Redbull fototopicAfbeelding Dakar 2010 & Redbull fototopicAfbeelding Dakar 2010 & Redbull fototopicAfbeelding Dakar 2010 & Redbull fototopicAfbeelding Dakar 2010 & Redbull fototopicAfbeelding Dakar 2010 & Redbull fototopicAfbeelding Dakar 2010 & Redbull fototopicAfbeelding Dakar 2010 & Redbull fototopicAfbeelding Dakar 2010 & Redbull fototopicAfbeelding Dakar 2010 & Redbull fototopicAfbeelding Dakar 2010 & Redbull fototopicAfbeelding Dakar 2010 & Redbull fototopicAfbeelding Dakar 2010 & Redbull fototopicAfbeelding Dakar 2010 & Redbull fototopicAfbeelding Dakar 2010 & Redbull fototopicAfbeelding Dakar 2010 & Redbull fototopicAfbeelding Dakar 2010 & Redbull fototopicAfbeelding Dakar 2010 & Redbull fototopicAfbeelding Dakar 2010 & Redbull fototopic

Met de vlam in de pijp...
Op 1 januari is de Dakar rally weer van start gegaan. Dakar is inmiddels gewoon de merknaam, want de karavaan rijdt dit jaar door Chili en Argentinië. Volgen op TV is leuk, maar echt veel beeldmateriaal hebben ze nooit. Redbull doet het beter en brengt zelf een zeer lekkere fotoserie naar buiten.

Spelen in de zandbak voor mensen die écht durven! De rally mag dan van continent verwisseld zijn, hij is er zeker niet minder zwaar op geworden. De snelsten krijgen sponsoring van Redbull. Misschien dat de vleugeltjes wel helpen in de duinen. Kamaz rijdt al lange tijd vooraan in het vrachtwagenklassement (al jaren!). Volkswagen is nog een betrekkelijk nieuw team, maar heeft alles inmiddels tot in de nopjes uitgewerkt.

Sponsor van dit alles is dus één frisdrankjesmerk. De fotoserie is gewoon een verkapte manier om het merk op de kijkers in te programmeren, maar daarom niet minder mooi. Verder niet te veel van drinken bij het rijden natuurlijk…

Ook interessant!

  • Dakar uitvaller
    Dakar begint pas over 2 dagen, nu al eerste uitvaller
  • Elektrische rallyauto van Volkswagen
    Elektrische rallyauto van Volkswagen is nu al een feit
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Audi verliest Dakar, wil soepelere regels voor hun RS Q e-tron

Nieuwste artikelen

  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
  • Dit zijn alle nieuwe auto’s die in 2026 uitkomen
  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
FacebookTweetPinLinkedIn

dakar, kamaz, rally, Red Bull Racing, Volkswagen

Vorig bericht: « Wordt het een GranCabrio, DBS of toch een Gallardo?
Volgend bericht: Is de Mercedes E63 AMG beter dan de Cadillac CTS-V? »

Lees Interacties

Reacties

  1. PyroZnype zegt

    10 januari 2010 om 13:10

    Mooie foto’s, vooral de truck die even los komt :)

    Login om te reageren
  2. DaBaZZ zegt

    10 januari 2010 om 13:20

    Zou tot in de puntjes uitgewerkt niet beter klinken dan tot in de nopjes? volgens mij ben je in je nopjes met iets.. maar is maar een voorstel;)

    En wat een koele foto’s trouwens! Echt heel erg vet!

    Login om te reageren
  3. C6_R zegt

    10 januari 2010 om 13:26

    Doe mij monster energy drinkjes maar!

    Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      10 januari 2010 om 14:00

      @C6_R:

      die knuppel rijd toch met een LS2 motor, en 2 wiel aandrijving ipv 4?

      dat klinkt mij toch een beetje als zelfmoord in de oren, maar we zullen het zien

      Login om te reageren
      • C6_R zegt

        10 januari 2010 om 20:25

        @bakkerst: Die knuppel financiert zijn eigen team, maakt gebruik van een Corvette motor (LS2 of LS7 is mij niet duidelijk) afgeknepen naar 300pk en geen 4wd. Hij gaat overal volgas en wint dus soms maar komt veel vaker in de problemen.
        Persoonlijk heb ik daar meer respect voor dan de touaregs van VAG die met suffe dieseltjes, een miljoenenbudget en veel te berekenend rijden wel weer zullen winnen…

        Check ook hoe die het podium besteeg bij de officiele start:

        http://www.youtube.com/watch?v=kQFmi6VgmZI

        You gotta love that! :lol:

        Login om te reageren
        • Kevski-Style zegt

          18 januari 2010 om 16:02

          @C6_R:

          Het is de LS2….

          Login om te reageren
  4. PCCB zegt

    10 januari 2010 om 13:38

    Echt een levensgevaarlijke beproeving, dit. Respect voor al wie er aan deelneemt.

    Login om te reageren
  5. SWRT zegt

    10 januari 2010 om 13:53

    Wat zijn die wagens van kamaz toch gruwelijk lelijk, doe mij de wagens van De Rooy maar, jammer dat ze er niet bij zijn :(

    Login om te reageren
  6. NLBUURMAN zegt

    10 januari 2010 om 13:56

    hoe gaat het met Coronel? die deed toch in z’n eentje mee?

    Login om te reageren
  7. Davyburger zegt

    10 januari 2010 om 13:56

    Op http://www.redbull.com staan de foto’s in betere kwaliteit;)

    Login om te reageren
  8. mevistox5 zegt

    10 januari 2010 om 13:57

    Er is wel veel beeldmateriaal, alleen zend RTL dat niet uit. Was ‘ toevallig’ op 1 jan. in Buenos Aires bij de start. De Tv-coverage door de Argentijnse zenders is enorm. Start en finish van ettapes worden live uitgezonden!

    Login om te reageren
  9. xslaak zegt

    10 januari 2010 om 14:05

    het is jammer dat hans stacey niet meer doet, die kon het de kamazzen echt moeilijk maken.

    Login om te reageren
  10. Rik_de_Dick zegt

    10 januari 2010 om 14:27

    Redbull sponserd toch ook het ktm fabrieksteam, daar zie ik geen foto’s van :(

    Login om te reageren
    • dakarbemo zegt

      10 januari 2010 om 19:06

      @Rik_de_Dick: door de regelemsntwijzeging mogen de deelnemers niet meer boven een verlaagd aantal cc’s uitkomen. KTM was het daarmee niet eens en heeft zich uit de rally terug gertokken. later is voor de prive rijders de mogelijkheid geregeld om wel met meer cc’s te rijden alleen dan wel met een restrictor het blok.

      Login om te reageren
  11. michielh zegt

    10 januari 2010 om 14:41

    @Bakkerst, Gordon heeft al 1 etappe gewonnen en was vorig jaar 3e in nagenoeg dezelfde auto.

    2wiel aandrijving heeft natuurlijk als groot voordeel dat het een stuk lichter is dan 4wd, en dat is iets wat van groot belang is in de duinen.

    Login om te reageren
  12. Benz.. zegt

    10 januari 2010 om 15:07

    @michielh: 2wielaandrijving natuurlijk een groot voordeel..? In de woestijn?? Ben benieuwd waarom dan wel..

    Login om te reageren
    • Kevski-Style zegt

      18 januari 2010 om 15:59

      @Benz..:

      Het systeem is lichter, minder gecompliseert en daardoor betrouwbaarbaarder. Mar het belangrijkste voordeel is een bandenaflaatsysteem wat bij 2wd en vrachtwagen wel is toegestaan, maar bij 4wd niet. Alleen zijn daar vrij veel problemen mee geweest bij Gordon.

      Die vent kan trouwens erg slecht tegen zijn verlies moet ik zeggen. De hele tijd lopen pochen dat hij zo goed is enz. Maar als het dan vervolgens niet gaat zoals hij wil snel de aftocht blazen en zelfs uitvallen naar een cameraman. Kortom: Een zakkenwasser.

      Login om te reageren
  13. ZwerverRoodbaard zegt

    10 januari 2010 om 15:27

    Nu nog wallpaper formaat en foto’s van Robby Gordon :P

    Login om te reageren
  14. ruben zegt

    10 januari 2010 om 15:49

    Hey
    Even ter verduidelijking! Red Bull is geen frisdrankjesmerk, is een energydrank.

    Wel zalige fotoreeks!

    Login om te reageren
  15. Kyanite zegt

    10 januari 2010 om 15:56

    Sinds wanneer is VW een betrekkelijk nieuw team tijdens Dakar? Volkswagen Iltis heeft in 1980 reeds Dakar gewonnen. Bron: http://www.youngtimerassociation.net/index.php/2010/01/toen-le-dakar-nog-naar-dakar-ging/

    Login om te reageren
  16. vincenzo zegt

    10 januari 2010 om 16:16

    ohhh wat was Jan snel thuis he? Grote mond vooraf….maar zoals altijd.. te groot.

    Login om te reageren
  17. Flapkees zegt

    10 januari 2010 om 16:51

    Vet mooie foto’s!

    Login om te reageren
  18. AMG Powerrr zegt

    10 januari 2010 om 17:10

    @C6_R,

    haha, ja doe mij ook maar een lekkere Monster Energy! Stuk lekkerder dan een Red Bull. (wat natuurlijk een kwestie van smaak is)

    Login om te reageren
  19. BMW zegt

    10 januari 2010 om 17:16

    is het niet zo dat gordon in een buggy rijd ipv een gewone auto zoals de volkswagen en hij daarom maar 2 wiel aandrijving mag hebben maar wel bijvoorbeeld langere veerwegen enz?

    Login om te reageren
  20. Rik_de_Dick zegt

    10 januari 2010 om 19:08

    @dakarbemo: Ok, ik zag coma en knuiman nog met redbull op hun shirt en pet lopen.

    Login om te reageren
  21. The_12oach zegt

    10 januari 2010 om 19:15

    Geef mij maar Rockstar en daarna is Monster aan de beurt.

    Robby is de grootste idioot die meedoet aan de Dakar maar tevens briljant.

    Login om te reageren
  22. meneersander zegt

    10 januari 2010 om 19:34

    leuk om te zien. maar ze hadden beter bullit kunnen nemen goedkoper en groter:p had ook gescheelt in de koste van de truck..

    Login om te reageren
  23. John L zegt

    10 januari 2010 om 20:35

    Op http://raceteevee.com staan nog iets van 1000 Dakar-video’s. Vooral die van de Chilenen aan de rallybaan zijn lachen.

    Login om te reageren
  24. killioq zegt

    10 januari 2010 om 21:02

    het gaat toch om de lol of niet soms. mr monster energy doet het nog leuk.

    Login om te reageren
  25. Woestijnridder zegt

    10 januari 2010 om 22:51

    Gordon gaf in een interview met RTL aan dat de Hummer het niet zo lekker doet met 4WD: technisch minder betrouwbaar. En ook dat 4WD de Hummer (nog) zwaarder maakt. Verder gaf Gordon aan dat in de Baja races, de Hummer veel beter presteerde dan de VW Touareg’s die ook daar hebben gereden maar dat is een andere ondergrond.

    Gordon is wel iemand die “Le Dakar” een beetje kleur geeft zeg maar: bekende naam, spectakel als hij rijdt en praat: gewoon leuk! Winnen zal hij niet doen dit jaar….

    Login om te reageren
  26. Nickel zegt

    11 januari 2010 om 12:00

    @ Rick_de_Dick
    Coma (en zijn teamgenoten) rijden nog steeds net zo goed onder de kleuren van Red Bull, maar niet als fabrieksteam. (ivm met aangegeven maximale 450cc, waar KTM al jaren met de 690 rijdt) Wel is het zo dat het echt een verkapt privéteam is. Wordt gewoon niet gerund vanuit KTM zelf, maar is zo goed gebackt dat het net zo makkelijk in fabriekskleuren had kunnen rijden.

    Login om te reageren
  27. Cantago zegt

    11 januari 2010 om 18:02

    Prachtige foto’s! Wanneer mag ik eens stukje rijden?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North