• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dat is nog eens makkelijk uitstappen

Auteur: robbie, gepost 13 februari 2008 om 13:08 – 44 Reacties

Rolls-Royce Phantom


Heb jij er ook altijd zo’n last van dat je je kop stoot als je uit je Phantom stapt? Ik in elk geval wel en daarom ben ik zo blij dat het Duitse EDAG daar eindelijk een oplossing voor het heeft gevonden. Namelijk een klapdak wat de poëtische naam ‘Vision Comfort’ mee heeft gekregen.

Het dak is gemaakt van carbon en is aan de binnenkant bekleed met dezelfde materialen die Rolls-Royce normaal ook gebruikt in de Phantom. Volgens de makers doet het elektrische dak zo goed als geruisloos zijn werk. En als het goed is dan is de impact van het knippen in de carrosserie van de Phantom redelijk beperkt gebleven, stijfheid en comfort zijn niet in gevaar gekomen…

Ik vraag me wel af of je iets aan zo’n dak hebt in Nederland met al die regen.

Rolls-Royce Phantom 'Vision Comfort' EDAG

Rolls-Royce Phantom 'Vision Comfort' EDAG

Rolls-Royce Phantom 'Vision Comfort' EDAG

Ook interessant!

  • Rolls-Royce Hermès Phantom is privéjet voor op de straat
  • Zo is de Rolls-Royce Phantom net een sportauto
  • Deze Rolls-Royce Phantom laat je overal sterretjes zien
  • Flink wat goedkoper
    De afschrijving van deze Phantom is astronomisch

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

edag, geneve-2008, phantom, Rolls-Royce

Vorig bericht: « Autorijder betaalt 15 miljard dubbel door kilometerheffing
Volgend bericht: Gespot: Kleur! »

Lees Interacties

Reacties

  1. pelezinho zegt

    13 februari 2008 om 13:10

    auto wordt verkracht….

    Login om te reageren
  2. PHENOMENON zegt

    13 februari 2008 om 13:11

    nieuwe auto voor de paus

    Login om te reageren
  3. vla zegt

    13 februari 2008 om 13:12

    ik denk niet dat ik met mijn 1m en in de 80-85 in pas…wel leuk interieurlampje :P

    Login om te reageren
  4. dakloos zegt

    13 februari 2008 om 13:16

    Dat ze dat bij RR ook niet zelf verzinnen!

    Login om te reageren
  5. musclecar zegt

    13 februari 2008 om 13:19

    en wat als je de andere kant uit moet?????

    Login om te reageren
  6. Jacco zegt

    13 februari 2008 om 13:20

    Totaal nutteloze actie in mijn ogen. Zonde van de RR. Dacht dat de doelgroep wel gewent was om te bukken? Ze doen toch niet anders tijdens de Hockey??

    Vraag me trouwens af of dit foefje een afzetmarkt zal vinden?

    Login om te reageren
  7. Giuliettalover zegt

    13 februari 2008 om 13:21

    En als ik nou links wil instappen??

    Login om te reageren
  8. Giuliettalover zegt

    13 februari 2008 om 13:21

    Oh, zo kan de pony ook gewoon mee.

    Login om te reageren
  9. Zoef zegt

    13 februari 2008 om 13:24

    Nu nog een koets-versie die gewoon hoog genoeg is om in recht te staan.

    Login om te reageren
  10. ML zegt

    13 februari 2008 om 13:25

    wat een lelijke oplossing… het doet mij denken aan zo’n volkswagen transporter kampeerwagen.

    Login om te reageren
  11. GO! zegt

    13 februari 2008 om 13:41

    Hebben mensen met zoveel geld dan giraffes als huisdier?!

    Login om te reageren
  12. Kowet zegt

    13 februari 2008 om 13:44

    In japan zijn er Taxi’s die dit al jaren lang hebben. Dit is gedaan voor de bruid in een traditioneel Japans costuum. Is dit de de reden voor EDAG?

    Login om te reageren
  13. VLS54 zegt

    13 februari 2008 om 13:55

    Vind het wel een grappige oplossing. En dat gezeik hier van de verkrachting; je ziet er toch niets van als het ding dicht zit! :?

    Login om te reageren
  14. JH zegt

    13 februari 2008 om 14:00

    Zo’n auto verdient een electrisch aangedreven dak(je) en niet zulke simpele telescoop scharnieren..lekker goedkope oplossing voor een dure Rolls…

    Login om te reageren
  15. Jorge zegt

    13 februari 2008 om 14:04

    Eerste foto doet mij direct denken aan een doodkist.

    Login om te reageren
  16. Turbopaultje zegt

    13 februari 2008 om 14:14

    Op zich is er mss. wel een goede markt voor. De Dames plegen nl. meestal een hoed te dragen en dat is knap lastig instappen normaal………

    Deze konstruktie is voor een gepantserde wagen echter meteen een killer criterium.

    Login om te reageren
  17. hans zegt

    13 februari 2008 om 14:41

    Met een cabrio nergens last van!!!!!

    Login om te reageren
  18. DJD zegt

    13 februari 2008 om 14:47

    maar wat nou als je er via de andere kant uit wil?

    Login om te reageren
  19. jack zegt

    13 februari 2008 om 14:50

    @jh

    staat volgens mij toch echt, de elektrische kap doet zogoed als geruisloos z’n werk.

    Login om te reageren
  20. 343bhp zegt

    13 februari 2008 om 15:20

    ziet er echt belachelijk uit om zo uit te stappen

    en komop zeg is het nou zo’n moeite om even je benen buiten te zetten…

    Login om te reageren
  21. Majinstar zegt

    13 februari 2008 om 15:38

    LGV : Luxe Gehandicapte Voertuig.

    Login om te reageren
  22. Alfisti zegt

    13 februari 2008 om 15:48

    ? en als je aan de andere kant wilt uit stappen? wat dan? wel goed idee trouwens, want als je zoveel voor een auto betaald, moet je ook wel extra comfort, luxe en gemak er bij ‘krijgen’, toch? :)

    Login om te reageren
  23. Luc zegt

    13 februari 2008 om 16:04

    en hoe lelijk ziet het eruit als hij dicht is?

    Login om te reageren
  24. JH zegt

    13 februari 2008 om 16:05

    de kap is elektrisch, waarom dan die vreselijk goedkoop aandoende scharnieren? hadden ze toch iets anders kunnen bedenken?

    Login om te reageren
  25. Damoklets zegt

    13 februari 2008 om 16:46

    Als ze als uitgangspunt hebben genomen dat er mensen zijn die een dergelijke aanpassing wensen zijn ze mijns inziens weldegelijk geslaagd.
    Ze blijven tenminste met hun smerige tunert-poten van het ontwerp af (lees: geen “trendy” zwarte velgen, geen tupperware-vleugels en gaten, geen proportieloze uitlaten, overdreven kleurtjes etc.)

    Daarbij moet je je niet vergissen in een aanpassing als deze. Als je nl. een stuk uit het dak haalt, met de hoek erbij, dan verliest het chassis enorm aan stijfheid. Stijfheid die je ergens ander, onderin de auto waarschijnlijk, weer moet compenseren.

    Op deze manier worden “tuning-gadgets” leuk. Dit vergt een stuk meer van de bedenker, dan je inspiratie opdoen op het dichtst bijzijnde kampje.
    Nu verwacht je het niet omdat de bolide verder gewoon beschaafd is gebleven zoals ie ook bedoeld is. En opeens, hoepla een inventief stukje techniek dat het gemak vergroot.
    Gemak dient immers de mens.

    Login om te reageren
  26. bullago zegt

    13 februari 2008 om 16:47

    mooi! goed idee!

    Login om te reageren
  27. Damoklets zegt

    13 februari 2008 om 16:49

    @DJD

    de chauffeur zit links voorin, passagier rechts achterin. Degene die links achterin zit is waarschijnlijk niet belangrijk genoeg voor zo’n kleppie! ;)

    Login om te reageren
  28. JH zegt

    13 februari 2008 om 17:08

    EDAG zijn geen tuners maar een heel groot ingenieursbureau (4000 medewerkers) die ook ontwerpen voor autofabrikanten maken. Ga er maar vanuit dat ze zich met de sterkte en stijfheid bezig gehouden hebben…

    Login om te reageren
  29. Damoklets zegt

    13 februari 2008 om 17:26

    waarvoor hulde!

    Login om te reageren
  30. Turbopaultje zegt

    13 februari 2008 om 18:03

    Niet alleen ontwerpen……….. bouwden ook deze speciale peperbus voor Rinspeed.

    En ook dit is best aardig:

    Login om te reageren
  31. JH zegt

    13 februari 2008 om 18:11

    Zoals EDAG zijn er meerdere: Bertrandt, Rücker, MBtech, Volke, etc. Logisch dat ze niet alleen ontwerpen omdat al deze bedrijven van huis uit ingenieursbureaus zijn en achter de schermen veel voor de fabrikanten construeren

    Login om te reageren
  32. Turbopaultje zegt

    13 februari 2008 om 18:17

    Veel construeren ? Dat is hun core business. En voor sommige gaat dat verder met prototyping, testen, produktievoorbereiding etc……………

    Login om te reageren
  33. Rick dos zegt

    13 februari 2008 om 19:24

    ALS je je Phantom al wilt pimpen dan zou je niet verder moeten gaan dan dit.

    Vind het wel koel…

    Login om te reageren
  34. floryn zegt

    13 februari 2008 om 20:22

    wat een grote bbullshit dit is opvallen om het opvallen en niet meer

    Login om te reageren
  35. Pomoek zegt

    13 februari 2008 om 20:41

    Ik vind het wel een aardige idee, beetje vreemd van alle negatieve reacties want het uiterlijk van de auto blijft hetzelfde maar wint alleen aan functionaliteit. Bijn niets mis mee op inderdaad de lelijke scharnieren na, waarom niet een paar mooie aluminium gas, euh schuifdingentjes, kom even niet op het woord, zitten standaard op een passat…

    Login om te reageren
  36. Jorden zegt

    13 februari 2008 om 20:52

    Dat dakje is gewoon echt heel cool! :D
    En stijlvol ook!
    Mensen die het hebben over links uitstappen snappen het niet helemaal… maar goed

    Login om te reageren
  37. M Freak zegt

    13 februari 2008 om 20:54

    @ Robbie

    ‘Heb jij er ook altijd zo’n last van dat je je kop stoot als je uit je Phantom stapt? Ik in elk geval wel en daarom ben ik zo blij dat het Duitse EDAG daar eindelijk een oplossing voor….’

    Dus jij hebt een Phantom?

    Login om te reageren
  38. Frissegast zegt

    13 februari 2008 om 21:08

    ik vraag me af hoe ze de ontwikkelingskosten van zoiets ooit terugverdiend krijgen als het niet als marketingstunt bedoeld is ? (tenslotte zijn wij er hier een eind over aan het weglullen…)
    Anyway, zelfs als één derde van alle Phantom-kopers voor deze oplossing opteert, blijft het waarschijnlijk een verlieslatende zaak, al weten we natuurlijk niet wat dit grapje kost…

    Login om te reageren
  39. hjd zegt

    13 februari 2008 om 22:07

    ik hoop alleen niet dat een één of ander chinees merk dit na gaat maken. Sta je net op om uit te stappen valt het dak naar beneden…

    Deze overledene had geen hoofd…
    R.I.P.

    Login om te reageren
  40. JH zegt

    13 februari 2008 om 22:33

    @turbopaultje: natuurlijk is dat hun core business..kan het weten, heb bij 2 zulke bedrijven gewerkt ;)

    Login om te reageren
  41. el español zegt

    13 februari 2008 om 22:53

    Snapt dan niemand het?!?!? dit is op speciaal verzoek van Britney Spears. Nu ze de voogdij over haar kinderen terugwil moet ze bij het uitstappen natuurlijk niet steeds haar ontblote schaamstreek aan de wereldpers laten zien. Met deze oplossing kan ze eerst netjes opstaan en dan gewoon de auto uitwandelen, direct de rechtbank of afkick-kliniek in. :-)

    Login om te reageren
  42. donzobar zegt

    13 februari 2008 om 23:41

    ook handig voor drive-by shootings

    Login om te reageren
  43. Turbopaultje zegt

    14 februari 2008 om 21:59

    @ JH : Welke ? Ik gok regio Köln…………….

    Login om te reageren
  44. Lars Stollenga zegt

    26 november 2008 om 20:28

    Nog een luiveltje erbij en je hebt een tent.Zeg nou zelf die stangetjes die dat dak omhooghouden,, dat is toch niet mooi!?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North